Toon posts:

Game Accelerator setting

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb laatst een nieuw pc'tje gebouwd en zit nu te tweaken.

Het is een:

P4 3GHZ HT + 1024MB dual channel DDR400 Corsair + GF4 ti 128MB + ABIT IS7-E (i865PE) etc etc

Nu heb ik in de bios geklooid en de "Game accelerator" op "Turbo" gezet. Mijn benches in bv: AIDA32 zijn nu veel hoger, maar als ik in CPU-Z kijk, dan loopt mijn mem nu oppeens op 160MHz (FSB:DRAM ... 5:4) :o Beetje vaag he?

De Game Accelerator kan trouwens nog op twee hogere (en vaage |:( ) settings, namelijk: "Street Racer" en "F1"

Bij de info staat dat hij het geheugen steeds harder gaat aanpakken, maar waarom wordt mijn FSB:DRAM clock lager? Wie kan dit mij uitleggen? 8)7

Ik heb trouwens Street Racer en F1 nog niet geprobeerd... is het verantwoord om wel te doen?

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Is dit een grap? Bestaat deze instelling echt op dit Abit mobo?

Verwijderd

Topicstarter
No sweat

Ik ga hier toch niet zitten liegen ... Ik keek zelf ook mijn ogen uit B)

Verwijderd

dat abit weer zo'n optie maakt vind ik gewoon echt zwak. Zoiets moeten ze op die moederborden maken waar je geen fsb enzo in kan stellen , maar op dit abit bordje ? :/

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2003 21:55 ]

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-08 22:39
Verwijderd schreef op 16 december 2003 @ 21:40:
Mijn benches in bv: AIDA32 zijn nu veel hoger, maar als ik in CPU-Z kijk, dan loopt mijn mem nu oppeens op 160MHz (FSB:DRAM ... 5:4) :o Beetje vaag he?
Zal wel een uitlees foutje zijn dan he? Als je benches hoger zijn, zal je geheugen echt niet langzamer lopen....
Verwijderd schreef op 16 december 2003 @ 21:40:
Ik heb trouwens Street Racer en F1 nog niet geprobeerd... is het verantwoord om wel te doen?
Als die het niet doet gaat het niet kapot hoor. Gewoon proberen zou ik zeggen.
Verwijderd schreef op 16 december 2003 @ 21:54:
dat abit weer zo'n optie maakt vind ik gewoon echt zwak. Zoiets moeten ze op die moederborden maken waar je geen fsb enzo in kan stellen , maar op dit abit bordje ? :/
Waar heb jij het over :? Elk moederbord heeft dergelijke instellingen. Asus noemt het Turbo. Vind je dat zoveel beter dan ofzo

[ Voor 52% gewijzigd door MrDirect op 16-12-2003 22:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad...

Ik haal trouwens met dit systeem een kleine 13K in 3Dmark2001SE ... volgens mij kan dit nog veel hoger... iemand input? Goude tips voor in bios?

Ik heb de chipset drivers van de abit cdrom geinstalleerd en draai dus de 53.03 op mijn GF4 ti 128MB ... misschien maar beter voor 40.xx of 30.xx gaan?

Dit is trouwens de URL: http://service.futuremark.com/compare?2k1=7334994

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:13
Ik kan dit ook op mijn IC7.

Als ik hem op turbo zet merk ik weinig verschil.

Probeer hem maar eens op forumle 1 stand, waarschijnlijk gaat hij dan als een gek piepen als je hem opstart (was iig bij zo, is gewoon te fixen met bios reset), een standje lager deed hij bij mij ook niet, ging die om de 2 sec rebooten.... |:(

Ligt dus aan me geheugen. Zelf heb ik ook PC3200 van TwinMos.

IK vind het trouwens een goede score ;). Ik haal met mijn 9700 NP standaard 15000 punten.

[ Voor 11% gewijzigd door STIMPPYYY op 17-12-2003 12:58 ]

• ultimateharry
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:39

ultimateharry

Team Slayer:-)

Verwijderd schreef op 17 december 2003 @ 12:39:
Inderdaad...

Ik haal trouwens met dit systeem een kleine 13K in 3Dmark2001SE ... volgens mij kan dit nog veel hoger... iemand input? Goude tips voor in bios?
Ik weet niet welke gf 4 ti je hebt maar de 4200 komt op stock speed denk ik niet heel veel verder dan 13k.

• MrDirect
Dit is mijn url:
http://service.futuremark.com/compare?2k1=6671052

maar is wel op 4000 Mhz en de Ti4200 overclockt tot boven Ti4600 waarden. Dus echt vergelijken kan je het niet.... ;)

Ik denk dat jouw score prima klopt. Check anders even op die ORB en bekijk de lijst van vergelijkbare systemen.

[ Voor 14% gewijzigd door MrDirect op 17-12-2003 14:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
WOW 8) Das een erg nette score

Ik denk dat die 1GHz meer van jou het grote verschil maakt. Dat heb je cker met waterkoeling geflikt? Ik heb trouwens nog niet geOC'ed he ;) Ik kom met luchtkoeling denk ik makkelijk bij de 3,5GHz

Verder nog settings in bios die voor mij ook voordeel kunnen opleveren? >:)

//Kan ik trouwens beter (zoals jij) de 44.xx drivers installeren? Die 53.03 drivers draaien hier wel goed, maar zijn denk ik nadelig voor de GF4, ofniej?

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2003 14:53 ]

• MrDirect
Verwijderd schreef op 17 december 2003 @ 14:52:
Verder nog settings in bios die voor mij ook voordeel kunnen opleveren? >:)
Poeh, teveel om op te noemen....
Als je een avondje niks te doen hebt kan je deze topics eens helemaal doorlezen.
[rml]Abit IC7(-G) [ Ervaringen][/rml]
[rml]Abit IC7(-G) [ Ervaringen]-Deel 2[/rml]
Gaan voornamelijk over de IC7 , maar de BIOS settings voor de IS7 zijn hetzelfde.
Er zijn zoveel instellingen, het beste is gewoon om zelf te proberen. Je hebt in ieder geval een heel goed mobo gekocht om te gaan overclocken.
Als je echt ver komt met overklokken zullen die Game Accelerator dingen niet meer werken en zul je terug moeten gaan naar AUTO. De meest stabiele settings waren alles op AUTO en de 2 onderste opties op DISABLED. (daarmee kon ik het verst overklokken)

Voor wat betreft je drivers voor 3dmark, hetzelfde advies: gewoon proberen.

[ Voor 3% gewijzigd door MrDirect op 17-12-2003 15:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
Thanx... heb jij zelf de 5x.xx drivers nog niet geprobeerd?
Pagina: 1