moeilijk onderwerp in een foto uitsnijden

Pagina: 1
Acties:
  • 77 views sinds 30-01-2008

• Martin?81
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-05 23:59

Martin?81

Honda CBR600RR 2004

Topicstarter
Even een situatie schets. Ik heb er een foto (digitaal) waar een dier op staat wat uitgesneden moet worden en in een andere foto geplakt moet worden.

Met simpele strakke dingen lukt dat nog wel, maar zo'n beestje is toch moeilijker. Het zit vol haar en de 'rand' is dus niet mooi strak. Hoe kun je dat goed en mooi doen? Gewoon met het lange handwerk en (quick)mask?

En hoe krijg je dat weer mooi in een andere foto zodat je geen 'snijlijn' ziet?

Wellicht dat hier ook een voor een eenvoudig onderwerp een tutorial voor is, dan kan ik kijken of ik niks over het hoofd zie. Ik heb nog geen juiste tutorial gevonden. En zeker niet met 'onscherpe' randen als haren... 8)7

Dus als iemand iets weet, graag! Alvast bedankt. :)

Verwijderd

Als je het echt mooi wilt hebben zou ik het echt netjes, ingezoomd uitknippen. En dan in je nieuwe foto plakken en dan de rand een beetje laten vervagen zodat de rand niet zo hard is.

Photoshop

• tie-rep
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-02 15:56

tie-rep

nu met ir. !

• Martin?81

Martin?81

Honda CBR600RR 2004

Topicstarter
Verwijderd schreef op 16 december 2003 @ 21:35:
Als je het echt mooi wilt hebben zou ik het echt netjes, ingezoomd uitknippen. En dan in je nieuwe foto plakken en dan de rand een beetje laten vervagen zodat de rand niet zo hard is.

Photoshop
Ja dat ben ik nu eigenlijk aan het doen, met quick mask kun je zeg maar je selectie netjes maken. :)

Ik dacht, ach, misschien is er wel een 'handige' oplossing... ;)

Verwijderd

Ik gebruik zelf Extract om een beetje snel een mask te maken.
Eerst kopieer je de layer met de foto, dan extract je en Ctrl+klik je op de layer in het layer paneltje, en gooi je de nieuwe layer meteen weer weg. Je hebt nu een selectie, waarmee je een layer mask kunt maken voor de foto. Dat gaat imho 3 keer zo snel als meteen met een layer mask aan de gang gaan. En de layer mask kun je nog een beetje netjes bijwerken.
Quickmasks vind ik helemaal niks.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2003 21:43 ]

• Martin?81

Martin?81

Honda CBR600RR 2004

Topicstarter
Verwijderd schreef op 16 december 2003 @ 21:41:
Ik gebruik zelf Extract om een beetje snel een mask te maken.
Eerst kopieer je de layer met de foto, dan extract je en Ctrl+klik je op de layer in het layer paneltje, en gooi je de nieuwe layer meteen weer weg. Je hebt nu een selectie, waarmee je een layer mask kunt maken voor de foto. Dat gaat imho 3 keer zo snel als meteen met een layer mask aan de gang gaan. En de layer mask kun je nog een beetje netjes bijwerken.
Quickmasks vind ik helemaal niks.
Naar aanleiding van jou post heb ik wat in de help gevonden en daar doen ze het zo:

Afbeeldingslocatie: http://www.motor-forum.nl/forum/misc/54491

Gaat perfect en zit er heel goed uit, maar als ik het doet werkt het niet zo... Wat doe ik verkeerd. :( De haren aan de onderkant zien er prima uit zonder ze allemaal apart te hoeven te markeren kennelijk!!! Dat is wat ik zoek. :)

[ Voor 8% gewijzigd door Martin?81 op 17-12-2003 00:14 ]

• tie-rep
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-02 15:56

tie-rep

nu met ir. !

* tie-rep vraagt zich af of hij het "appear-not-posted" vinkje misschien ergens uit moet zetten...

• Martin?81

Martin?81

Honda CBR600RR 2004

Topicstarter
tie-rep schreef op 17 december 2003 @ 00:19:
* tie-rep vraagt zich af of hij het "appear-not-posted" vinkje misschien ergens uit moet zetten...
Ahum... tie-rep heeft een beetje veel gelijk... B) Misschien heb ik een brilletje nodig... 8)7 (Toegeven, heb m'n lenzen niet in...)

Wel erg bedankt!!! :)

• Martin?81

Martin?81

Honda CBR600RR 2004

Topicstarter
Ja!!! Een beetje laat, maar toch... Extract doet het uitstekend! Zelfs tegen een moeilijke achtergrond werkt het nog redelijk tot goed. Als je precies zou gaan werken zelfs goed tot erg goed denk ik!

Mooi spul Photoshop. :) Bedankt voor de reacties.

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:09
Extract :r
Mask :Y)

:* Cheatah

[ Voor 26% gewijzigd door Willem op 23-12-2003 01:30 ]

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:05
Ik heb op een beurs eens gezien dat je de achtergrond gingen veranderen van een foto van iemand met wapperende haren. Ik weet niet precies mee hoe, maar het kwam er op neer dat ze gebruik maakten van de verschillende kleuren. (lucht was blauw, dus in de blue channel)

Die tutorial staat volgens mij op de Photoshop CS cdrom. (of gebruik je PS7 ;) )

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:09
Vergeten te vertellen, maar mijn aversie tegen Extracten vloeit voort uit het feit dat ik een keer een A3 op 300 dpi heb moeten extracten. Dat was op een PC met Windows 98 en 128 Mb geheugen :X

Je raadt het al.. ik was op een procentje of 80 en die machine kapt ermee. En met extracten kun je niet tussentijds opslaan. Vette pech voor de kabouters dus. :)

En dat heb je met masken niet.

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-04 10:24

sjaakaq

It might get loud

Edit:Sorry, F1 vraagje...

[ Voor 85% gewijzigd door sjaakaq op 23-12-2003 15:23 ]

leoaq.fm // Jeune Loop

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-05 15:11

disjfa

be

ctrl alt x tegelijk intikken :)

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:55

crisp

Devver

Pixelated

preventief slotje tegen verdere F1 vragen ;)

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.