proc (Duron 1600) wordt niet herkent door de BIOS

Pagina: 1
Acties:

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10:07

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Topicstarter
Ik heb vandaag een nieuwe proc gehaald voor mijn pc. Na wat zoeken kwam ik erachter dat een Duron 1600 ongeveer de enige proc is die nog te koop is die op een MSI K7T Turbo 2 past.
Ik heb de chip ingeprikt, de FSB op 133 Mhz gezet (zat eerste een Duron 900 in met een FSB van 100Mhz).
Nu werkt de pc verder goed (ik post dit met de bewuste pc), echter wordt de proc niet door de BIOS herkent. Melding: unknow CPU Type 1900+
Met een CPU id util geeft hij wel aan dat het een Duron XP betreft.

Ik vraag me nu dus af in hoeverre het kwaad kan dat mijn bios de proc niet goed herkent?

ps. uiteraard heb ik de laatste bios in mijn mobo geflasht.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-04 08:41
kan geen kwaad

Verwijderd

Als hij het gewoon doet, maar alleen een verkeerde name string geeft boeit het niet. ;) Hij denkt dat het een 1900+ is, omdat die ook op 1600mhz loopt. :*)

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10:07

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Topicstarter
het enige waar ik bang voor ben, is dat de proc teveel spanning krijgt....

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Verwijderd

Nee is geen enkel probleem, zelfs mijn Abit NF7 herkende hem niet perfect. Spanning is geregeld via de bruggen op de proc dus er kan niets gebeuren.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2003 22:02 ]

Verwijderd

Daarnaast zou je altijd nog zelf de Vcore kunnen instellen in de bios. ;) Maar duron's(applebred) zijn afgekeurde thoroughbred's dus die krijgen precies hetzelfde >:)
Pagina: 1