vid kaart opsturen naar ati voor garantie?

Pagina: 1
Acties:
  • 126 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• PingOvercrash77
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-08 14:53
Ik heb hier dus een mooi Ati radeon 8500 deluxe liggen. Een tijdje gebruikt maar al snel over gegaan op een 9700pro.

De 8500's fannetje liep steeds aan en bracht hem terug naar de winkel... daar hadden ze hem opgestuurt naar ati maar ze hadden er niks aan gedaan... dus zelf ongeveer maar opgelost. Nu zijn er een paar dingen gesprongen op dat ding.

http://www.xs4all.nl/~jejf/P1010042.JPG

Kan ik deze opsturen naar ati en een nieuwe verwachten? of dat ze er iig iets aan doen?
bij de winkel kan ik weinig verwachten want ik heb hem sinds okt 2002. Dus de garantie is verlopen

Kan iemand me hier mee helpen?

offtopic:
dont blame me for spelfouten

-=- specs mp3pc -=- specs server -=- specs workstation -=-

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Garantie van Gigabyte is afaik ook gewoon 1 jaar, dus ik denk dat je je beter de moeite kan besparen. De fan ziet er gewoon normaal uit, dus ik denk niet dat dat het probleem zal zijn :)

• PingOvercrash77
Pollewob schreef op 16 december 2003 @ 21:07:
Garantie van Gigabyte is afaik ook gewoon 1 jaar, dus ik denk dat je je beter de moeite kan besparen. De fan ziet er gewoon normaal uit, dus ik denk niet dat dat het probleem zal zijn :)
zie de blauwe rondjes :)
die gele poep die eruit komt... dar hoort niet echt...

[ Voor 9% gewijzigd door PingOvercrash77 op 16-12-2003 21:10 ]

• Pollewob
  • Niet online
Snap ik. Maar ik bedoel.. de fan is niet aan te zien dat je dat zelf gefixt hebt, dus dat zal geen probleem zijn geweest als je nog garantie had. Die is verlopen dus verwacht ik niet dat je een nieuwe krijgt. Daarom zeg ik.. bespaar je de moeite en vervang eventueel zelf die elco's :)

• PingOvercrash77
Pollewob schreef op 16 december 2003 @ 21:09:
Snap ik. Maar ik bedoel.. de fan is niet aan te zien dat je dat zelf gefixt hebt, dus dat zal geen probleem zijn geweest als je nog garantie had. Die is verlopen dus verwacht ik niet dat je een nieuwe krijgt. Daarom zeg ik.. bespaar je de moeite en vervang eventueel zelf die elco's :)
zo goed ben ik niet met de soldeertang ;(
en de fan is nog steeds bagger... die maakt nog steeds een ratelend geluid...maar ja daar gaat het nu niet over ;)

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:36
PingOvercrash schreef op 16 december 2003 @ 21:11:
[...]

zo goed ben ik niet met de soldeertang ;(
en de fan is nog steeds bagger... die maakt nog steeds een ratelend geluid...maar ja daar gaat het nu niet over ;)
probeer iemand te vinden in je omgeving die wel goed is met een soldeerbout :)
zo moeilijk is het namelijk niet om de juiste soort elco's te achterhalen en deze te vervangen.
scheelt je 1) een hoop tijd, 2) geld (je koopt elco's ipv dat je verzendkosten hoeft te betalen :P

maar neem gewoon eens contact op met Ati, stuur deze foto eens op naar ze en kijk eens wat ze voor je kunnen doen. lijkt me namelijk stug dat ze dit zomaar zouden negeren :)

[ Voor 17% gewijzigd door Crash op 16-12-2003 21:15 ]

• Pollewob
  • Niet online
Negeren niet nee, wel reparatiekosten en verzendkosten in rekeningbrengen :P

• PingOvercrash77
Crash-Override schreef op 16 december 2003 @ 21:14:
[...]

probeer iemand te vinden in je omgeving die wel goed is met een soldeerbout :)
zo moeilijk is het namelijk niet om de juiste soort elco's te achterhalen en deze te vervangen.
scheelt je 1) een hoop tijd, 2) geld (je koopt elco's ipv dat je verzendkosten hoeft te betalen :P

maar neem gewoon eens contact op met Ati, stuur deze foto eens op naar ze en kijk eens wat ze voor je kunnen doen. lijkt me namelijk stug dat ze dit zomaar zouden negeren :)
hmm ja wat pollewob zei... kosten... die hoeven van mij niet gemaakt te worden ;)
Waar kan ik die elco's goedkoop krijgen en misschien een fannetje die erop past?

offtopic:
coole username :P

• FaBioTh
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
LoL je elco zijn echt naar de kloten hoe heb je dat voor elkaar gekregen??
maar oke je kan gewoon elco's halen bij Conrad ofzo en er nieuwe opsolderen !!
Als je de foto anders had genomen kon ik het je vertellen wat voor elco's het waren maar oke daar heb je nu niks maar ik zal het ff checkuh als jou was er nieuwe opsolderen.

[ Voor 3% gewijzigd door FaBioTh op 16-12-2003 21:20 ]

• PingOvercrash77
FaBioTh schreef op 16 december 2003 @ 21:19:
maar oke je kan gewoon elco's halen bij Conrad ofzo en er nieuwe opsolderen !!
Als je de foto anders had genomen kon ik het je vertellen wat voor elco's het waren maar oke daar heb je nu niks maar ik zal het ff checkuh als jou was er nieuwe opsolderen.
Tja.. de kaart zat bij me pa in de pc... enige wat hij doet is internetten en pr0n kijken ;)

op de elco's staat: GSC re 105 (graden) y10a

de kaart doet het trouwens nog wel..

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:36
Pollewob schreef op 16 december 2003 @ 21:16:
Negeren niet nee, wel reparatiekosten en verzendkosten in rekeningbrengen :P
voor het versturen van een email en een foto? :+

maar je hebt gelijk, als ze hem bij Ati moeten repareren ben je de verzendkosten en reparatiekosten kwijt zoals ik al aangaf in mijn vorige reply.
maar met wat geluk kunnen ze je ook een paar elco's toesturen of op z'n minst de de exacte specificaties van die dingen, en heel mischien zelfs wel een andere kaart voor een kleine bijbetaling ofzo :)
je weet maar nooit wat er uit komt rollen, en niet geschoten is altijd mis :)
PingOvercrash schreef op 16 december 2003 @ 21:26:
[...]

Tja.. de kaart zat bij me pa in de pc... enige wat hij doet is internetten en pr0n kijken ;)

op de elco's staat: GSC re 105 (graden) y10a

de kaart doet het trouwens nog wel..
ik zou iig stoppen met het het gebruiken van die kaart, mocht je dat nog niet gedaan hebben ;)

Verwijderd

FaBioTh schreef op 16 december 2003 @ 21:19:
Dat heet nou (letterlijk) goedkope prut... Komt ervan als de fabrikant wil besparen op componenten, dan krijg je dit soort dingen.

Verwijderd

PingOvercrash schreef op 16 december 2003 @ 21:05:

Kan ik deze opsturen naar ati en een nieuwe verwachten? of dat ze er iig iets aan doen?
bij de winkel kan ik weinig verwachten want ik heb hem sinds okt 2002. Dus de garantie is verlopen

offtopic:
Ja je kan hem terug sturen je hebt 1.5 jaar fabrieks garantie of meer en aangezien die niet verlopen is kan dat.

• RBouman
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-08 00:15

RBouman

René

PingOvercrash schreef op 16 december 2003 @ 21:05:
Ik heb hier dus een mooi Ati radeon 8500 deluxe liggen. Een tijdje gebruikt maar al snel over gegaan op een 9700pro.

De 8500's fannetje liep steeds aan en bracht hem terug naar de winkel... daar hadden ze hem opgestuurt naar ati maar ze hadden er niks aan gedaan... dus zelf ongeveer maar opgelost. Nu zijn er een paar dingen gesprongen op dat ding.

http://www.xs4all.nl/~jejf/P1010042.JPG

Kan iemand me hier mee helpen?

offtopic:
Ik zou zeker kontakt opnemen met ATI door email met foto, omdat die ontploffende condensatoren een bekend fenomeen is dat de laatste maanden veel speelde.
Hier is ondanks het feit dat je garantie verlopen is, sprake van een productiefout door toepassing van slechte condensatoren.
Op mijn ABIT KT7a-RAID moederbord is afgelopen maand ook een condensator ontploft, uiteraard 1 maand na afloop van de garantie!! :(
Maar ABIT lgaf mij de keuze of mijn moederbord voor 15 euro te repareren of mij een zakje met condensatoren te sturen die ik zelf kan insolderen.
De condensatoren zijn gisteren binnengekomen. Hulde aan ABIT! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Ik zou me kunnen voorstellen dat ATI op eenzelfde coulante manier omgaat met dit (bekend) probleem.

Systeem: Abit IC7-G + 2 x Maxtor 120Gb + 1024MB Corsair TWINX PC3200 + Pentium IV 2,8Gb Radeon 8500le Iiyama A902MT + Plextor PX-708a

Verwijderd

stuur maar anders op naar mij als je wilt, ik vervang die elco's in no time _/-\o_

vanruyskensveldewesley@hotmail.com

• FaBioTh
  • Niet online
Ja dat zal als ik jou was ook ff doen maar ik denk eigenlijk zelf niet echt dat ATI jou condensators gaat opsturen !!
Kijk je moet als een bedrijf denken dus ze zullen wel voor een reparatie gaan maar verwacht dan geen garantie na die reparatie !!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Een winkel kan zich er niet vanaf maken met slechts 1 jaar garantie. Er bestaat ook nog zoiets als wettelijke garantie, "hetgeen je van de koop mag verwachten" derhalve. Dat ze je 1 jaar onvoorwaardelijke garantie geven is prachtig. Echter, daarna houdt het nog niet op. Van een videokaart mag je wel verwachten dat deze het langer uithoudt dan 1 jaar + 2 maanden. Je moet de kaart kosteloos op kunnen sturen naar de winkel en herstel danwel vervanging krijgen van het product. Bij een consumentenkoop zijn veel zaken in het kooprecht gewoon dwingend recht, ongeacht wat er in de voorwaarden van de winkel staat beschreven over garantie.

• FaBioTh
  • Niet online
Oke dan wekkel daar heb ik niets meer aan toe te voegen ,
dat is nutuurlijk ook nog ZO :*)

Verwijderd

nou... hulde zeg Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/superduperfly/fok/smilies/nosmilefeest.gif
Als ze geen brak bord hadden geleverd had je deze service niet eens nodig gehad :/

maarja dat zal wel weer mijn gedachtegang zijn.

btw ik dacht dat je 2 jaar garantie hebt volgens de wet?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2003 17:19 ]

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
ik dacht dat je 2 jaar garantie hebt volgens de wet?
Nee, dat dacht ik niet. Ik dacht dat er zoiets was als een verplichte garantie van minimaal een half jaar, maar ik weet dit niet helemaal zeker.

Dat overigens ná het aflopen van de garantieperiode op juridische gronden nog garantie verleend zou moeten worden is volgens mij niet waar, maar als ik hierin geen gelijk heb zie ik graag een bronvermelding!

• RBouman
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-08 00:15

RBouman

René

Verwijderd schreef op 17 december 2003 @ 17:18:
[...]

nou... hulde zeg [afbeelding]
Als ze geen brak bord hadden geleverd had je deze service niet eens nodig gehad :/

maarja dat zal wel weer mijn gedachtegang zijn.

btw ik dacht dat je 2 jaar garantie hebt volgens de wet?
Het bord mankeert niets alleen een aantal gekochte condensatoren zijn brak, vandaar de hulde dus voor ABIT die NA de garantieperiode gratis een aantal condensatoren geeft ter vervanging.

Systeem: Abit IC7-G + 2 x Maxtor 120Gb + 1024MB Corsair TWINX PC3200 + Pentium IV 2,8Gb Radeon 8500le Iiyama A902MT + Plextor PX-708a

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

koraks schreef op 17 december 2003 @ 17:47:
Nee, dat dacht ik niet. Ik dacht dat er zoiets was als een verplichte garantie van minimaal een half jaar, maar ik weet dit niet helemaal zeker.

Dat overigens ná het aflopen van de garantieperiode op juridische gronden nog garantie verleend zou moeten worden is volgens mij niet waar, maar als ik hierin geen gelijk heb zie ik graag een bronvermelding!
Artikel 7:17 BW.

Verwijderd

Zelfde probleem hier, zelfde videokaart Gigabyte 8500 pro. Eerst problemen met het fannetje. Nu 2 lekkende elco's (GSC).
Geleverd op 6-8-2002 :(

• FaBioTh
  • Niet online
Jullie moeten dan toch echt bijde naar ATI mailen of schrijven of bellen,(of postduif) :D

Verwijderd

Ik ga ze mailen. effe afwachten maar wat hun reactie is.
Pagina: 1