Toon posts:

Gebrande dvd speelt enkel in computer

Pagina: 1
Acties:
  • 135 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan het zijn dat een gebranden dvd op een Philips DVD+R alleen speelt in mijn dvd speler in de computer en niet in mijn Pioneer dvd-656?
Ik heb al verschillende dvd-r schijfjes die wel spelen in mn Pioneer en een DVD+RW die wel werkt?

Ik heb gewoon van een originele dvd (geripped en wel) de video_TS map gekopieerd naar mn harddisk en vervolgens via CopyToDVD de bestanden naar de dvd gebrand.

Het gaat om een lite-on 811s brander.

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-12 18:54

star-saber

Ryzen

misschien leest je pioneer geen +R

ik weet de link niet zo snel maar er is een database op internet waar elk merk speler staat en wat ie ondersteund

wie weet die link?

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-12 00:54
Je speler ondersteund blijkbaar niet de Philips media. Niets aan te doen, kwestie van andere media gebruiken.

Tip: Afaik is die philips Ricoh 4X media. Ga er dus vanuit dat alle media die ricoh gebruikt, niet gaat werken.
En over het algemeen is DVD-r beter leesbaar in standalone PC's, dus dat prefereer ikzelf altijd voor video films :)

• wezzley
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-12 10:59
Ook al speelt ie wel in je pc, kan het nog zijn dat de dvdstructuur niet geheel goed is (ifo/etc), je pc kan de vobs gewoon afspelen, soms ook al is de structuur van de dvd niet goed.

Voor het geval dat 't (een van) je eerste zelf gemaakte dvd('s) is: probeer em even op een paar andere systemen. kan zomaar zijn dat je toch ergens een foutje hebt gemaakt. een min of meer standaard procedure is: rippen met dvddecrypter, shrinken met dvdshrink/dvd2one/pinnacle instantcopy, en branden met copytodvd/nero/recordnowmax dx.

met dvdinfopro kan je de code van je media uitlezen (en nog veel meer). mocht je alles goed gedaan hebben, weet je, zoals cutebritney zegt, in ieder geval welke media je niet moet hebben voor compatibiliteit met je pioneer. Niet alle philips media zijn ricoh. spindels willen nog wel eens verschillen van media in jewel cases (raar maar waar). check bijvoorbeeld hier: http://www.nierle.de bij dvd+r. philips spindel is cmc, jewel case dvd's zijn ricoh's.

Verwijderd

Topicstarter
vaag, nou heb ik van die dvd in easy cd creator een image gemaakt en die gebrand op een dvd+RW die eerder prima werkte en nu niks doet in mn pioneer.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

star-saber schreef op 16 december 2003 @ 21:26:
ik weet de link niet zo snel maar er is een database op internet waar elk merk speler staat en wat ie ondersteund

wie weet die link?
www.dvdrhelp.com en dan linksonder op "DVD Players" klikken ;)

Volgens deze site ondersteunt de Pioneer DV-656A elk denkbaar formaat, dus daar zal het hoogstwaarschijnlijk niet aan liggen. Ik denk dat het eerder aan de merk/type media ligt. Probeer eens ander merk/type DVD+R schijven, zoals Verbatim, Traxdata, etc :)

[ Voor 5% gewijzigd door BalusC op 17-12-2003 07:41 ]

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

Cutebritney schreef op 16 december 2003 @ 21:28:
Je speler ondersteund blijkbaar niet de Philips media. Niets aan te doen, kwestie van andere media gebruiken.

Tip: Afaik is die philips Ricoh 4X media. Ga er dus vanuit dat alle media die ricoh gebruikt, niet gaat werken.
En over het algemeen is DVD-r beter leesbaar in standalone PC's, dus dat prefereer ikzelf altijd voor video films :)
Dit is -gelukkig- niet zo. Ik heb een LiteOn 411S brander en een Pioneer DV464 standalone dvd-speler. Ik gebruik op dit moment dvd+r (op 4x) van Imation, welke media code RICOHJPNR00 heeft en deze dvd's spelen perfect op mijn standalone.
Je gaf me al bijna een hartverzakking Cutebritney! :o ;)

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:13

spaceboy

Op grote hoogte

Ik heb vrijwel hetzelfde probleem. Ik heb een Pioneer DV-454 en een LiteOn 401S brander. DVD+R schijfjes (Nashuatec en Fujifilm geprobeerd) zijn niet leesbaar op de Pioneer. DVD+RW daarentegen (Philips geprobeerd) doet het feilloos.

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

Ik weet niet in hoeverre dit iets uit zal maken bij het afspelen van dvd +/- op een standalone van Pioneer, maar staat de functie PBC (= Play Back Control) soms uit in jullie Pioneer? Deze moet aan staan.

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11 22:42
Verwijderd schreef op 16 december 2003 @ 22:35:
vaag, nou heb ik van die dvd in easy cd creator een image gemaakt en die gebrand op een dvd+RW die eerder prima werkte en nu niks doet in mn pioneer.
gebruik is nero 6.3.0.0, dat werkt bij mij altijd perfect, heeft ook een betere dvd ondersteuning als easy cd creator ;)

verder uiteraard de laatste firmware gebruiken van lite-on.

jou speler slikt btw wel dvd+r
http://www.dvdrhelp.com/d...pioneer+656&Search=Search

rippen kun je btw prima met dvd decrypter en dvd shrink 3.0 doen :p
daarna branden met nero 6.3.0.0

[ Voor 9% gewijzigd door Dnc1n op 17-12-2003 11:34 ]

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

KillerBeeForEver schreef op 17 december 2003 @ 10:21:
[...]

Dit is -gelukkig- niet zo. Ik heb een LiteOn 411S brander en een Pioneer DV464 standalone dvd-speler. Ik gebruik op dit moment dvd+r (op 4x) van Imation, welke media code RICOHJPNR00 heeft en deze dvd's spelen perfect op mijn standalone.
Je gaf me al bijna een hartverzakking Cutebritney! :o ;)
Vandaag m'n Traxdata dvd+r's binnengekregen (gelijk even getest uiteraard :Y) ), 4x, media code RICOHJPNR01, filmpje op gebrand en getest in m'n Pioneer DV464... speelt perfect! :) Ik gebruik de nieuwste firmware, ook de nieuwste Nero versie (6.3.0.0), dus als jullie na updaten e.d. nóg geen dvd+r kunnen afspelen, moet het echt ergens anders aan liggen :? .

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 december 2003 @ 22:35:
Voor zover ik weet is Pioneer in principe een voorstander van -R.. De kans is groot dat je Pioneer DVD-speler alleen -R'tjes hapt. Ik had hetzelfde probleem met m'n oude Pioneer DVD-ROM slot-in, deze hapte geen +R'tjes... Ik weet niet hoe oud die Pioneer speler is, maar als hij ouder dan 2 jaar is is de ans groot dat hij alleen -R leest!
Pagina: 1