Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Laptop LCD gebruiken om films op af te spelen?

Pagina: 1
Acties:
  • 62 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hallo
ik heb een oude laptop die helaas niet meer werkt
dus heb ik de stukken eruit gehaald
ik heb dus het nog werkende LCD scherm over
is wel een zwart wit maar kan iemand zeggen hoe ik dit aansluit op men computer om films op af te spelen ?

ik weet wel dat er in de FAQ staat dat dit normaal niet mogelijk is maar ik zou toch graag hebben dat dit werkt
zou leuk zijn om in te bouwen in men kast

info:

Y7
SHARP
LM64P80
MADE IN JAPAN :*)
93C04509R

gelieve ook te vermelden hoe is de stroomtoevoer doe
zal later nog fotos van de aansluitingen posten ook

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:50

Stoney3K

Flatsehats!

Verwijderd schreef op 16 december 2003 @ 20:56:
hallo
ik heb een oude laptop die helaas niet meer werkt
dus heb ik de stukken eruit gehaald
ik heb dus het nog werkende LCD scherm over
is wel een zwart wit maar kan iemand zeggen hoe ik dit aansluit op men computer om films op af te spelen ?

ik weet wel dat er in de FAQ staat dat dit normaal niet mogelijk is maar ik zou toch graag hebben dat dit werkt
zou leuk zijn om in te bouwen in men kast

info:

Y7
SHARP
LM64P80
MADE IN JAPAN :*)
93C04509R

gelieve ook te vermelden hoe is de stroomtoevoer doe
zal later nog fotos van de aansluitingen posten ook
Ik wil niet lullig doen maar dit is al het 4de topic van "Hoe moet ik een LCD aansluiten?" dat je geopend hebt.

Kijk anyways hier ff:
Laptop LCD aan VGA-kaart

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Verwijderd

In de FAQ staat dat een willekeurig LCD uit een wekker/watdanook niet zomaar werkt. Een LCD uit een laptop is echter wel vaak mogelijk, zie voor de informatie Laptop LCD aan VGA-kaart.

Verwijderd

Topicstarter
ja maar het gaat telkens over een andere LCD die ik liggen heb ;)
sorry als het begint op uw zenuwen te werken
het is het laatste
heb geen andere LCD's meer :D

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2003 21:07 ]

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Verwijderd schreef op 16 december 2003 @ 20:59:
ja maar het gaat telkens over een andere LCD die ik liggen heb ;)
sorry als het begint op uw zenuwen te werken
het is het laatste
heb geen andere LCD's meer:d
Check anders toch het topic maar, is wat netter als we het centraal houden.
Enne: doe zelf ook wat onderzoek. Stuur bv. een mailtje naar Sharp over welk LCD je hebt en wat je ermee wilt. Zoek op Google... (Nee ga hier géén UTFS brullen, das niet echt netjes :+)

[ Voor 22% gewijzigd door Stoney3K op 16-12-2003 21:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
ja maar op google is het meestal heel onduidelijk voor zo'n LCD n00b als ik
als ik weet wat ik moet doen zal dit wel lukken maarja ik ken daar niet zo heel veel van,
wat heb je eigenlijk allemaal nodig voor lcd aan te sluiten die je kan vinden op het internet?

datasheet => voor wat dient dit
en
pinout => waarschijnlijk om aan te sluiten (schematje)
vergeet ik nog iets?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 december 2003 @ 21:06:
en
vergeet ik nog iets?
De datasheet dient meestal voor de pinout en andere aansluitgegevens van het LCD. Volgens mij komt jouw LCD vrijwel overeen met de Sharp LM64P858 (datasheet), maar dat zul je even moeten controleren.

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Verwijderd schreef op 16 december 2003 @ 21:06:
ja maar op google is het meestal heel onduidelijk voor zo'n LCD n00b als ik
als ik weet wat ik moet doen zal dit wel lukken maarja ik ken daar niet zo heel veel van,
wat heb je eigenlijk allemaal nodig voor lcd aan te sluiten die je kan vinden op het internet?

en
vergeet ik nog iets?
In een datasheet staan zo veel mogelijk specificaties vermeld van het betreffende LCD, van mechanisch (afmetingen) tot optisch (kijkhoek, lichtopbrengst) tot elektrisch (pinconfiguratie, voedingsspanning, evt. communicatiesignalen). Héél nuttig en bijna onmisbaar als je hiermee gaat sleutelen. Een CCFL backlight moet je overigens mee uitkijken, da's behoorlijke hoogspanning.

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Verwijderd schreef op 16 december 2003 @ 21:08:
[...]
De datasheet dient meestal voor de pinout en andere aansluitgegevens van het LCD. Volgens mij komt jouw LCD vrijwel overeen met de Sharp LM64P858 (datasheet), maar dat zul je even moeten controleren.
Riffic, je weet toevallig niet een site voor het datablaadje van een Sharp LM64121K (van een Psion Series 5)? Google hielp me niet echt verder.

[ Voor 4% gewijzigd door Stoney3K op 16-12-2003 21:12 ]

Verwijderd

Stoney3K schreef op 16 december 2003 @ 21:12:
Riffic, je weet toevallig niet een site voor het datablaadje van een Sharp LM64121K (van een Psion Series 5)? Google hielp me niet echt verder.
Nee, ik had ook al een keer (tevergeefs) voor je gezocht. :) Heb wel de LM641521, maar behalve dat de eerste 5 tekens gelijk zijn verschilt hij nogal. Zo heeft hij gewoon de volledige hoogte ipv de gehalveerde hoogte die de 121K heeft. Heb je al geprobeerd of de pinout misschien wel overeen komt?

Voor de topicstarter: deze datasheet komt ook wel overeen met jouw LCD: LM64P70 (datasheet).

/edit, nu ook de gegevens van de LM64P80 gevonden, ze staan in de lange tabel op http://www.rtdusa.com/appnote/108_lcd.htm, naast de LM64P70 (de pinout was dus niet hetzelfde).

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2003 21:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb ook een gevonden op google

ftp://download.intel.com/...hics/datashts/ds170_2.pdf

maar wat moet ik daar nu mee doen
dat lijkt nogal chinees voor mij
kan iemand mij helpen hoe ik dit nu moet aansluiten in verstaanbaar nederlands? mijn engels is namelijk niet zo best |:(
mss op msn als het gemakkelijker zou zijn?
phantom_furox@hotmail.com

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Verwijderd schreef op 16 december 2003 @ 21:19:
[...]
Nee, ik had ook al een keer (tevergeefs) voor je gezocht. :) Heb wel de LM641521, maar behalve dat de eerste 5 tekens gelijk zijn verschilt hij nogal. Zo heeft hij gewoon de volledige hoogte ipv de gehalveerde hoogte die de 121K heeft. Heb je al geprobeerd of de pinout misschien wel overeen komt?

Voor de topicstarter: deze datasheet komt ook wel overeen met jouw LCD: LM64P70 (datasheet).

/edit, nu ook de gegevens van de LM64P80 gevonden, ze staan in de lange tabel op http://www.rtdusa.com/appnote/108_lcd.htm, naast de LM64P70 (de pinout was dus niet hetzelfde).
Daar heb ik misschien wel heel veel aan... Dat LCD dat jij genoemd hebt is hetzelfde als mijn LCD maar dan dubbel! Mijn type van het LCD heeft die lower SEG drivers niet. Mijn LCD heeft dus géén DL0~3 lijnen maar alleen de DU0~3 lijnen. Weet overigens niet hoe het zit met de CP1 en CP2 lijnen. Het paneel dat ik heb heeft dus alleen de driver modules nog en geen aansturingslogica. Weet overigens niet wat dit doet met de pinout van het schermpje.

Verwijderd

@ PhantomF:
Wat wil je eigenlijk met die datasheet? Ik zie de overeenkomst met jouw LCD eigenlijk niet? :? Wat je dus met dat document moet doen: helemaal niets. Gebruik gewoon een van de bovenstaande datasheets. Daarin staat hoe je de pinnen onderling moet verbinden; uitgebreide uitleg staat in Laptop LCD aan VGA-kaart. Als dat echt te moeilijk is zal je jezelf wat meer in de stof moeten verdiepen. Dat geeft uiteindelijk ook meer voldoening dat wanneer het je voorgekauwd wordt. De datasheets van een LCD zijn een stuk beter te lezen dan die datasheet die jij geeft.

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Verwijderd schreef op 16 december 2003 @ 21:24:
ik heb ook een gevonden op google

ftp://download.intel.com/...hics/datashts/ds170_2.pdf

maar wat moet ik daar nu mee doen
dat lijkt nogal chinees voor mij
kan iemand mij helpen hoe ik dit nu moet aansluiten in verstaanbaar nederlands? mijn engels is namelijk niet zo best |:(
mss op msn als het gemakkelijker zou zijn?
phantom_furox@hotmail.com
Daar heb je niks aan, dat zijn CRT controller chips die in een VGA kaart zitten.

Verwijderd

Topicstarter
Stoney3K schreef op 16 december 2003 @ 21:27:
[...]

Daar heb ik misschien wel heel veel aan... Dat LCD dat jij genoemd hebt is hetzelfde als mijn LCD maar dan dubbel! Mijn type van het LCD heeft die lower SEG drivers niet. Mijn LCD heeft dus géén DL0~3 lijnen maar alleen de DU0~3 lijnen. Weet overigens niet hoe het zit met de CP1 en CP2 lijnen. Het paneel dat ik heb heeft dus alleen de driver modules nog en geen aansturingslogica. Weet overigens niet wat dit doet met de pinout van het schermpje.
ja ik weet wel dat je er heel veel mee bent maar ik weet niet hoe het te gebruiken
zal ik iets moeten bijkopen om mijn LCD in gang te krijgen of niet?
een controllertje mss? die heb ik nog van een andere laptop, zou dit werken of niet?

Verwijderd

Lees het topic: Laptop LCD aan VGA-kaart en dan met name de topicstart. Die is nl. erg uitgebreid en precies. Mocht je in die thread hulp nodig hebben zorg dan dat je zoveel mogelijk info bij elkaar verzameld hebt die je hebt over jouw LCD (datasheets, nummers op chips, foto etc) maar ook vooral wát je niet begrijpt uit de howto in de openingspost.

Verder dus in Laptop LCD aan VGA-kaart
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.