[Debian] libstdc++.so.5 ???

Pagina: 1
Acties:

• m33p
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-02 20:21
Ik probeer libstdc++.so.5 te vinden. Deze heb ik nodig om Desert Combat (een mod voor Battlefield 1942) aan de gang te krijgen, maar hoger dan 3.0.4 kan ik niet vinden.

Overigens heb ik me al helemaal scheel gezocht en gevraagt, en packages.debian.org is ook (al een hele tijd) down dus daar kan ik ook niks vinden. In de oude topics valt hierover ook totaal niks te vinden dus wel een topic waard lijkt mij?

Iemand die weet waar deze in zit of waar ik deze vandaan kan halen?

• m33p
Hmz, ik heb ze geinstalleerd maar mijn probleem blijft:

code:
1
2
/usr/bf1942/bf1942_lnxded: error while loading shared libraries: libstdc++.so.5: 
cannot open shared object file: No such file or directory

Ik heb nog niet zoveel verstand van linux dus ik loop nogal te prutsen. Bij Counter-Strike server kon ik dit fixen door EXPORT te gebruiken, maar dat werkt hier niet...

Iemand een mogelijke oplossing?

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:49
welke libstdc++????.??.? heb je wel in /lib staan ?
Soms helpt het om een symlinkje te plaatsen naar 1 van deze met de naam van het bestand wat je applicatie mist

Vaudje :-) .. libstdc++ staan in /usr/lib .. mijn libstdc++.so.5 is een symlink naar libstdc++.so.5.0.5 (is BTW debian testing)

Mocht dat bij jou niet bestaan zou je een "apt-get install libstdc++5" kunnen proberen

[ Voor 44% gewijzigd door gekkie op 17-12-2003 10:51 ]

• m33p
Hmz, de bestandjes bestaan inderdaad niet. Met de link die blaataaps gaf werkte het niet, ik kreeg een error.

Doe ik het met apt-get dan krijg ik dat het pakket niet gevonden kan worden (maybe missende apt-get souce? Ik gebruik die van cistron.nl)

code:
1
2
3
4
stealth:/usr/bf1942# apt-get install libstdc++5
Reading Package Lists... Done
Building Dependency Tree... Done
E: Couldn't find package libstdc++5

De volgende libstdc bestanden staan er nu op:
- libstdc++-3-libc6.2-2-2.10.0.so
- libstdc++-libc6.2-2.so.3
- libstdc++.so.3
- libstdc++.so.3.0.4

• gekkie
wellicht dat die library niet beschikbaar is voor stable ?
Heb hier momenteel geen stable bak staan. Je zou ff met "dselect" kunnen zoeken in de packages die voor jou beschikbaar zijn op "libstdc" en dan kijken of je die libstdc++5 ergens in een pakketje kan vinden.

gegevens over package uit "dselect":

libstdc++5 installed ; install (was: install). Required
Package: libstdc++5
Status: install ok installed
Priority: required
Section: base
Installed-Size: 800
Maintainer: Debian GCC maintainers <debian-gcc@lists.debian.org>
Source: gcc-3.3 (1:3.3.2ds5-4)
Version: 1:3.3.2-4
Depends: gcc-3.3-base, libc6 (>= 2.3.2.ds1-4), libgcc1 (>= 1:3.3.2-1)
Description: The GNU Standard C++ Library v3
This package contains an additional runtime library for C++ programs
built with the GNU compiler.
.
libstdc++-v3 is a complete rewrite from the previous libstdc++-v2, which
was included up to g++-2.95. The first version of libstdc++-v3 appeared

[ Voor 59% gewijzigd door gekkie op 17-12-2003 11:16 ]

• m33p
Ik ie alleen < 2.1.1 staan onder base, en geen hogere versies...

• gekkie
Als je ziet waar de lib, onder testing op depend, vrees ik dat men dus geen GCC 3.3 in stable wil hebben.
Dus of handmatig updaten (maar met zulke elementaire veranderingen lijkt dat me vrij risicovol), of overgaan op testing of unstable middels een dist-upgrade.

• m33p
Hmz, mja dat is jammer. Helaas zit een dist-upgrade er niet in, aangezien dit meer tijdelijk was. Deze bak gaat over 2 maand naar een colo ruimte, om als webserver te draaien. In die tijd is het zonde om hem hier thuis te laten draaien dus wou ik er maar ff tijdelijk een gameservertje op draaien, wat ik al eerder gedaan heb, maar nu dus voor een anders spel.

Maarja, toch bedankt voor de moeite allemaal :)

• jpiscaer
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Aangezien dit topic precies mijn probleem beschrijft (identiek zelfs) en 't topic nog niet al te oud is, schop ik 't even. Ik krijg 't probleem maar niet opgelost:

Ik draai Debian Woody (met kernel 2.4.18-1-k7). Ik wil een gamehost voor een huistgenootje opzetten, maar ik krijg een error als ik 'm wil opstarten:
code:
1
2
./MTAServer0.3: error while loading shared libraries: libstdc++.so.5: 
cannot open shared object file: No such file or directory

Ik heb al een aantal zaken geprobeerd, waaronder:
- libstdc++2.10, libstdc++2.10-glibc2.2 en libstdc++3 proberen te installeren met apt-get install.
- een symlink proberen te maken tussen alle relevante libs in /usr/lib/ en /usr/lib/libstdc++.so.5 . Ook dat werkt niet, ik kreeg allerlei nog vreemdere meldingen.
- ldconfig gerunned. Ook geen resultaat
- met Dselect de nieuwste lib proberen te vinden, maar zoals hierboven al genoemd, heeft debian stable de nieuwste niet.
- de search gebruikt. Deze gaf een aantal resultaten, alleen deze was wat...

Wat ik nog niet geprobeerd heb:
- Handmatige install van de nieuwste lib. Met mijn kennis van linux lijkt me dat een gegarandeerd unbootable systeem.

[ Voor 7% gewijzigd door jpiscaer op 06-01-2004 13:11 ]

• Ryceck
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:22

Ryceck

Constants and Variables

Handmatige install raad ik je ook niet aan want dan gaat je gehele system over ze nek op dependency problems :)

Hetgeen u moet doen:
code:
1
2
3
4
5
edit /etc/apt/sources.list
verander hier overal stable in unstable
apt-get update
apt-get dist-upgrade
apt-get install libstdcc++5

En dat zou het moeten doen.... na een dagje downloaden :) :p

Owjah... dit gaat je niet lukken alse je system niet op Unstable upgrade, die betreffende library is namelijk geen onderdeel van de Stable-tree (maarja, wat is dat wel bij Debian :?)

[ Voor 72% gewijzigd door Ryceck op 06-01-2004 13:13 ]

If everything is working perfect, break something before someone else fucks up.

• jpiscaer
  • Nu online
Ryceck schreef op 06 januari 2004 @ 13:12:
[...]Handmatige install raad ik je ook niet aan want dan gaat je gehele system over ze nek op dependency problems :)

Hetgeen u moet doen:
code:
1
2
3
4
5
apt-get update
apt-get dist-upgrade

En dat zou het moeten doen.... na een dagje downloaden :) :p
Aargh hier had ik nog niet aan gedacht! Ik ga 't eens uitproberen. Gelukkig heb ik een 8mbit lijntje dus 't downloaden zou niet zo heel erg lang moeten duren... hoop ik :)

• Ryceck

Ryceck

Constants and Variables

Jainoxi schreef op 06 januari 2004 @ 13:13:
[...]

Aargh hier had ik nog niet aan gedacht! Ik ga 't eens uitproberen. Gelukkig heb ik een 8mbit lijntje dus 't downloaden zou niet zo heel erg lang moeten duren... hoop ik :)
Volgende keer he.... http://packages.debian.org/
alstie up is dan.... :) :(

[ Voor 3% gewijzigd door Ryceck op 06-01-2004 13:15 ]

• jpiscaer
  • Nu online
Ik ben nog een redelijke beginner, dus ik moet nog 'leren' hoe en waar ik dit soort problemen kan oplossen... Thanks in ieder geval!

• Confusion
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-03-2024

Confusion

Fallen from grace

Ryceck schreef op 06 januari 2004 @ 13:12:
Owjah... dit gaat je niet lukken alse je system niet op Unstable upgrade, die betreffende library is namelijk geen onderdeel van de Stable-tree (maarja, wat is dat wel bij Debian :?)
De 'Testing' tree heeft hem ook; je hoeft niet direct naar 'Unstable'. Testing heeft inmiddels ook Mozilla 1.5 en al een tijdje KDE 3 en OpenOffice, dus dat valt weer mee :). Van testing heb ik nog nooit een niet-werkend systeem gekregen, dus volgens mij is upgraden daarnaar redelijk risicoloos.

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

• jpiscaer
  • Nu online
hmm nu krijg ik een error bij apt-get install
code:
1
2
3
W: Couldn't stat source package list ftp://ftp.surfnet.nl stable/contrib Packages 
(/var/lib/apt/lists/ftp.surfnet.nl_pub_os_Linux_distr_debian_dists_stable_contrib_binary-i386_Packages)
 - stat (2 No such file or directory)

En dit is mijn sources lijst van apt:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
deb ftp://ftp.surfnet.nl/pub/os/Linux/distr/debian/ stable main non-free contrib
deb-src ftp://ftp.surfnet.nl/pub/os/Linux/distr/debian/ stable main non-free contrib
deb http://non-us.debian.org/debian-non-US stable/non-US main contrib non-free
deb-src http://non-us.debian.org/debian-non-US stable/non-US main contrib non-free
deb ftp://ftp.debian.nl/debian/ stable main non-free contrib
deb-src ftp://ftp.debian.nl/debian/ stable main non-free contrib
deb http://non-us.debian.org/debian-non-US stable/non-US main contrib non-free
deb-src http://non-us.debian.org/debian-non-US stable/non-US main contrib non-free
deb http://security.debian.org/ stable/updates main contrib non-free

Vreemd! Als ik in mijn sources.list overal stable van maak, is er geen probleem (hij vindt libstdcc++5 natuurlijk niet), als ik er unstable van maak gaat 'ie op z'n bek... |Als ik alleen gebruik maak van de NL debian mirror (dus de rest uitcomment) dan vind 'ie niets op unstable..

[ Voor 73% gewijzigd door jpiscaer op 06-01-2004 13:52 ]

• igmar
  • Laatst online: 31-01 23:50

igmar

ISO20022

m33p schreef op 17 december 2003 @ 13:04:
Maarja, toch bedankt voor de moeite allemaal :)
Kijk iemand die 'm wel heeft lief aan, gooit de libstdc++*.so* bestanden in /lib, draai ldconfig, en gaan met die banaan :).

Als de glibc versie niet te verschillend is moet dat geen probleem zijn.

• Ryceck

Ryceck

Constants and Variables

Confusion schreef op 06 januari 2004 @ 13:27:
[...]

De 'Testing' tree heeft hem ook; je hoeft niet direct naar 'Unstable'. Testing heeft inmiddels ook Mozilla 1.5 en al een tijdje KDE 3 en OpenOffice, dus dat valt weer mee :). Van testing heb ik nog nooit een niet-werkend systeem gekregen, dus volgens mij is upgraden daarnaar redelijk risicoloos.
Testing zat toch in graad boven unstable?
Stable/Unstable/Testing/Expirimental ??
Jainoxi schreef op 06 januari 2004 @ 13:31:
hmm nu krijg ik een error bij apt-get install
En dit is mijn sources lijst van apt:
Vreemd! Als ik in mijn sources.list overal stable van maak, is er geen probleem (hij vindt libstdcc++5 natuurlijk niet), als ik er unstable van maak gaat 'ie op z'n bek... |Als ik alleen gebruik maak van de NL debian mirror (dus de rest uitcomment) dan vind 'ie niets op unstable..
Gooi s gewoon ff lekker je hele sources.list leeg en gooi alleen deze 2 regels erin:
code:
1
2
deb ftp://download.xs4all.nl/pub/mirror/debian/ unstable main
deb-src ftp://download.xs4all.nl/pub/mirror/debian/ unstable main

en probeer het dan nog s :) daar heb ik altijd mijn unstable vandaan gehaald :)

En EERST!!!!! apt-get update draaien!!!!!!!!!!! anders doettie helemaal geen zak :)

[ Voor 100% gewijzigd door Ryceck op 06-01-2004 13:57 ]

• jpiscaer
  • Nu online
hmm vreemd... Nu werkt 't wel weer... Nou ja, probleem is wat mij betreft opgelost. Ik heb dus 't volgende gedaan:

code:
1
2
3
4
5
apt-get update
apt-get dist-upgrade
Pagina: 1