"Computer games don't affect kids. I mean if Pacman affected us as kids,
we'd all run around in a darkened room munching pills and listening
to repetitive music."
Zou het zelf waarschijnlijk ook hebben gedaan...
Scheelt de volgende GoTter een boel werk.
Van mij is ook wel eens zo'n topic dichtgegaan dacht ik (topic te oud)
PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc
Echter, van mij mag je je reply er bij zetten, maar drop me dan wel een mailtje of icq'tje, dan kan ik er direct een slot op zetten, zodat er geen replies komen ala 'lekker nuttig kicken, etc...'.
https://fgheysels.github.io/
Ik ken dat topic niet, maar je moet een slotje op een dergelijk topic, nadat je een kick hebt gegeven om Het Antwoord te geven, niet opvatten alsof je iets fout hebt gedaan. Het was waarschijnlijk een preventief slotje zodat er niet mensen replies gaan geven over dat het kicken fout was (is IMHO niet waar, als het de search 'completer' maakt ben ik zeker blijdual-zip schreef op 16 december 2003 @ 20:32:
Om heel eerlijk te zijn, denk ik eigenlijk dat het topic dichtgaat. Het is gewoon te oud ondanks dat je een nette reden hebt
Van mij is ook wel eens zo'n topic dichtgegaan dacht ik (topic te oud)
Even via ICQ/mail/oid wat zeggen is wel een goede ja; of evt. achteraf via TR maar van te voren kan nooit kwaad, dan komen er iig. geen 'OUD

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Verwijderd
Ik zou zeggen, voor iedereen die een oplossing heeft voor een oud probleem, zet het gewoon in het oude topic erbij, en maak je je verder niet druk over wat erna en ervoor allemaal 'moet' gebeuren, dat is jouw probleem niet ! Jij hebt een goede bijdrage geleverd.
Hoezo dan?Verwijderd schreef op 17 december 2003 @ 10:24:
Triest dat het allemaal zo moeilijk moet.... LA topic, mail/ICQ enzovoort. Echt waar, daar gaat zo'n community aan KAPOT.
Nee, het is wel ons probleem. Dan mogen wij weer in zo'n topic gaan moderreren op reacties zoals 'He, moet dat kicken nu?', 'Dit topic is OUD...', etc....Ik zou zeggen, voor iedereen die een oplossing heeft voor een oud probleem, zet het gewoon in het oude topic erbij, en maak je je verder niet druk over wat erna en ervoor allemaal 'moet' gebeuren, dat is jouw probleem niet ! Jij hebt een goede bijdrage geleverd.
Beter voorkomen dan genezen, zoals in dit geval. Er werd netjes gevraagd of hij het kon doen, ik heb positief geantwoord, de reply staat er ondertussen, en als het topic afgezakt is, doe ik 'm weer open.
dan moet je die users een hoger nivo zien te gevenwhoami schreef op 17 december 2003 @ 10:30:
[...]
Nee, het is wel ons probleem. Dan mogen wij weer in zo'n topic gaan moderreren op reacties zoals 'He, moet dat kicken nu?', 'Dit topic is OUD...', etc....
disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl
'officieel' 'mogen' dat soort replies ook helemaal niet; dus kun je er OW's op gaan uitdelen; dan is het vanzelf afgelopenwhoami schreef op 17 december 2003 @ 10:30:
[...]
Nee, het is wel ons probleem. Dan mogen wij weer in zo'n topic gaan moderreren op reacties zoals 'He, moet dat kicken nu?', 'Dit topic is OUD...', etc....
Beter voorkomen dan genezen, zoals in dit geval. Er werd netjes gevraagd of hij het kon doen, ik heb positief geantwoord, de reply staat er ondertussen, en als het topic afgezakt is, doe ik 'm weer open.
---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate
Verwijderd
Als je users gaat vragen of ze eerst een een mailtje sturen voor ze een post mogen plaatsen, lijkt me dat wel het begin van het einde eerlijk gezegd, en ik denk dat als jij daar even over nadenkt zonder je modpet op, dat je het daar wel mee eens bent.whoami schreef op 17 december 2003 @ 10:30:
Ik zeg niet dat ze dat moeten doen. Dit ging trouwens over een topic dat 2 jaar oud is. Als Maddog zelf al twijfelde of hij het kon doen, dan vraagt hij het gewoon, en daar is toch niks mis mee.Verwijderd schreef op 17 december 2003 @ 10:37:
[...]
Als je users gaat vragen of ze eerst een een mailtje sturen voor ze een post mogen plaatsen, lijkt me dat wel het begin van het einde eerlijk gezegd, en ik denk dat als jij daar even over nadenkt zonder je modpet op, dat je het daar wel mee eens bent.
Ik heb dan gewoon gevraagd of hij me daarna een mailtje/ICQ kon sturen, zodat ik andere replies (zoals ik reeds vermelde) kon verkomen.
[edit=zoals er dus al staat, ik ben een beetje spuit11]
En idd, even een opmerking over dat die foute replies niet nodig zijn, is zeker handig.
Een mailtje vooraf gebeurd trouwens in de regel niet, een kick met oplossing komt af en toe in SA ook (altijd zonder mailtje/ICQ/whatever) en dan komt er een keurig bedankje van me en toch even een slotje vanwege die reacties - na een week doe ik het dan idd. weer open & verwijder ik mn sluitbericht wanneer het helemaal is weggezakt.
[ Voor 4% gewijzigd door F_J_K op 17-12-2003 10:43 ]
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
BRON: Oude topics kickenSja, toch is hier niet een policy voor te bedenken, je hoeft ook niet altijd alles in regeltjes uit te drukken. Het is aan het inzicht en de mening van een mod om te bepalen of iets nuttig gekickt is of niet. Je kan wel allemaal regels bedenken en allemaal extreme uitzonderingen daarop, maar met een beetje gezond verstand kom je er wel.
Als een topic twee weken oud is en je hebt hetzelfde probleem, dan kan je daarin verdergaan, als een topic 5 jaar oud is en je post alleen "heb ik ook!!" dan is dat nutteloos, als je een discussie van 2 jaar geleden over breedbeeld tv's hebt, dan kan die prima doorgezet worden, het is niet erg dat mensen dan op argumenten van 2 jaar geleden reageren, als je een discussie over een politieke kwestie van 2 jaar geleden nu weer omhoog kickt met iets nutteloos is dat nutteloos en wordt dat gesloten... En dan heb je dus de extremen... Wat nou als een topic 5 maanden oud is en jij een probleem ook hebt? Moeten we een "6 maanden grens" gaan invoeren of andere onnodige regels als het op inzicht ook gewoon prima gaat?
In principe mag je hier vanuit gaan: Elk probleem verdient zijn eigen topic, als je maar geprobeerd hebt het zelf op te lossen en je geen topic opent als de vraag en het antwoord er al 10 keer staan en makkelijk te vinden is. Open je wel een topic en is de vraag wel al vaker langsgeweest, geef dan aan dat je die topics gezien hebt en waarom je niets aan de antwoorden had... Dan is er dus ook niets aan de hand. En als er op dat moment twee topics tegelijk actief dreigen te zijn, of als een onderwerp nét al een keer besproken is, dan kan er wel naar verwezen worden... Maar misschien ook weer niet.
Moet dat echt helemaal in regeltjes gevat gaan worden? Lijkt me niet eerlijk gezegd... Een oude discussie voortzetten kan soms wel, soms niet, dat is aan het inzicht en de mening van de moderator. Users mogen meedenken en kunnen als ze denken dat dat nodig is even een TR neerplanten. Dat is altijd handig en prettig. Een mod kan dan beslissen of er iets mee gedaan wordt of niet .
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)
Laat hem dat topic nuttig omhoogkicken, dan staat er een oud topic tussen de nieuwe (waar ik de ergheid nog nooit van heb gesnapt, maar dat terzijde). Komen er geen "domme" replies, dan is er niks aan de hand. Komen die replies wel, dan gooi je m op slot óf ergeren we ons daar niet aan en zakt ie nog steeds weg. Ik bedoel: de antwoorden zijn toch al gegeven; het is geen lopend topic.
En blijft iemand kicken, dan "straf" je die. Scheelt je imo veel moeite en moeilijk doen.
Weet van alles een beetje en van een beetje alles!
Verwijderd
Helemaal mee eens. Gaat nou om de betrokkenheid bij een probleem en de oplossing, of verzanden we hier in conventies, bureaucratie, concensus, psychologische oorlog.Verwijderd schreef op 17 december 2003 @ 10:24:
Triest dat het allemaal zo moeilijk moet.... LA topic, mail/ICQ enzovoort. Echt waar, daar gaat zo'n community aan KAPOT.
Ik zou zeggen, voor iedereen die een oplossing heeft voor een oud probleem, zet het gewoon in het oude topic erbij, en maak je je verder niet druk over wat erna en ervoor allemaal 'moet' gebeuren, dat is jouw probleem niet ! Jij hebt een goede bijdrage geleverd.
Vooral treurig dat iemand die een bijdrage te leveren heeft dat niet meer spontaan en ongedwongen kan doen uit angst afgemaakt te worden.
Verwijderd
Dit topic staat daar eigenlijk een beetje los van, aangezien het hier gaat om enkel het posten van de oplossing, en niet om het topic opnieuw in gebruik gaan nemen.outerspace schreef op 17 december 2003 @ 12:27:
Misschien wel een lang stuk om te lezen, maar zitten goede antwoorden in imo.
[...]
BRON: Oude topics kicken
Nou..nou.. vind je zelf nou ook niet dat dat wel meevalt?Verwijderd schreef op 17 december 2003 @ 12:37:
[...]
Vooral treurig dat iemand die een bijdrage te leveren heeft dat niet meer spontaan en ongedwongen kan doen uit angst afgemaakt te worden.
Tuurlijk zijn er users die in de startblokken zitten om een dergelijke actie te veroordelen en de user hierop te wijzen, alleen wanneer je in je post gewoon duidelijk aangeeft dat je weet dat het een oud topic betreft zal dit niet zo snel gebeuren, toch?
...whatever was distasteful or unpleasant or uncomfortable or painful - music could always soothe that.
All you have to do is reach out to beauty.
Quincy Jones
Hij niet, hij leest alle LA-topics die er verschijnen minutieus, wacht tot er ergens een hint van een onvertogen woord richting crew valt en springt er vervolgens op in om een ononderbouwde en onredelijke tirade te geven zoals deze. Doet ie vaker hoor, wen je aan.DeverauX schreef op 17 december 2003 @ 12:53:
[...]
Nou..nou.. vind je zelf nou ook niet dat dat wel meevalt?
Nee, dat juist niet. Ik vind dat, als je een probleem hebt, en je vind een gelijkaardig topic op GoT waar dat probleem reeds behandeld werd, maar met de gegeven oplossing(en) in dat topic kom je zelf niet tot een oplossing, je toch beter een eigen, nieuw topic opent.Fried schreef op 17 december 2003 @ 12:59:
ik heb er ook totaal geen problemen mee... ik vind het juist dommer/irritanter als er een nieuw topic voorg geopend wordt...
Zo kunnen mensen zich direct focussen op jouw probleem, zonder eerst tientallen oude en misschien wel irrelevante replies te moeten doorlezen (waar ze ook nog eens zouden kunnen op antwoorden, terwijl dat probleem al lang opgelost is).
Indien dit het geval is, dan open je imo gewoon beter een nieuw topic, met de vermelding dat topic xx op GoT wel met jouw probleem verwant is, maar niet afdoende is voor jouw probleem.
Een antwoord geven in een oude thread die mogelijk nog steeds actueel kan zijn is zekers prima, maar een mod kan beslissen om dan wel een slotje te plaatsen, om te voorkomen dat daarop weer nutteloze replies volgen;F_J_K schreef op 17 december 2003 @ 10:17:
... maar je moet een slotje op een dergelijk topic, nadat je een kick hebt gegeven om Het Antwoord te geven, niet opvatten alsof je iets fout hebt gedaan.
dat is niets slechts en word de gebruiker die dan 'gekicked' heeft, zeker niet negatief aangerekend.
het kan wel handig zijn om eerst eventjes contact op te nemen met een mod, maar dat is gewoon een verzoek, en geen verplichting of een 'regeltje' dat gebruikers zouden moeten weten.
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen
Verwijderd
Nee hoor, ik zoek er niet naar, ik kom ze gewoon tegen in de active topics list. De manier waarop jullie met mensen omgaan heb ik kritiek op en die uit ik dan op gepaste wijze en plaats. Mijn kritiek is heel duidelijk en consequent. Casu Quo merk ik dat het vruchten afwerpt, want het begint tot jullie door te dringen.curry684 schreef op 17 december 2003 @ 13:00:
[...]
Hij niet, hij leest alle LA-topics die er verschijnen minutieus, wacht tot er ergens een hint van een onvertogen woord richting crew valt en springt er vervolgens op in om een ononderbouwde en onredelijke tirade te geven zoals deze. Doet ie vaker hoor, wen je aan.
Die paar posts die je in LA hebt gedaan, zijn meestal juist van een wat generaliserende aard met een karakter van principiële crewbashing lijkt het wel. Dat was ons al veel eerder opgevallen, en dat wil eigenlijk helemaal niet zeggen dat dat een goed teken is, omdat ononderbouwd commentaar bij ons (nouja bij mij in ieder geval) averechts werkt.Verwijderd schreef op 20 december 2003 @ 01:13:
[...]
Nee hoor, ik zoek er niet naar, ik kom ze gewoon tegen in de active topics list. De manier waarop jullie met mensen omgaan heb ik kritiek op en die uit ik dan op gepaste wijze en plaats. Mijn kritiek is heel duidelijk en consequent. Casu Quo merk ik dat het vruchten afwerpt, want het begint tot jullie door te dringen.
Je hebt het tot nu toe bijna in elke post die je in LA doet over dat de crew zich neerbuigend richting de rest van het forum gedraagt, en dat je blijkbaar niets meer mag zeggen hier. We maken hier en daar ook heus wel eens foutjes, maar je mag mij laten zien waar ik (of andere crewleden) neerbuigend doen. Mocht het echt duidelijk gebeuren mag je dat heus van mij aankaarten, want gebruikersvriendelijk modereren staat bij ons hoog in het vaandel.
Het terloops af en toe in LA je kop laten zien, en dan lijnrecht met slecht onderbouwde replies en loze aantijgingen reageren markeer ik helaas niet als onderbouwd commentaar, en zullen je dus zeker geen vruchten afwerpen. Sterker nog, zo lang je dat blijft doen zal iedereen je alleen maar als een principiële crewbasher zien. Je hebt dit dus zelf in de hand. We nemen alle klachten serieus en behandelen dat ook op zodanige manier. Hell, welk ander forum dat je kent maakt zelfs gebruik van bemiddelaarsteams bijv?
Kortom, ik daag je uit om eens in een apart topic eens allemaal op te sommen wat je dwars zit aan onze houding, en dan graag onderbouwd met linkjes en voorbeelden. Dan pas kunnen wij wat met kritiek. Zelfs als het zo is dat we aan jouw beeld voldoen, dan kan ik je verzekeren dat we hier op een normale manier op zullen reageren, graag zelfs want dat lijkt me alleen maar leerzaam en we kunnen natuurlijk altijd verbeteren...
My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens
"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"
Omdat er ook topics zijn die na 6 maanden nog wél de moeite van het kicken waard zijn. Dat komt natuurlijk heel zelden voor, maar alle topics op slot gooien na 6 maanden geen reactie lijkt me niet de beste oplossing.The Real Falcon schreef op 20 december 2003 @ 11:06:
Waarom gooien de mensen van GoT hier niet meteen al topics dicht die ouder dan een 6 maanden zijn? En als iemand dan nog iets wil posten dat ie dat via SM kan laten weten?
The devil is in the details.
Dat de TS hier toe gekomen is geeft mij de indruk van een stalanistisch regiem (no offence mods
Kijk als het echt fout zou zijn, zo een desbetreffende mod in dit geval er een slotje op kunnen zetten. Of meld het in je post oid
Wordt blijkbaar verkeerd opgevat, maar het was niet zo bedoeld...
[ Voor 9% gewijzigd door simon op 20-12-2003 15:17 ]
|>
Verwijderd
De meeste aanwezige personen zijn heel goed instaat om te weten wanneer een topic wel of niet nuttig gekicked kan worden, en indien ze twijfelen zoals in dit geval het op een nette manier te vragen
Ik bedoel, waar gaat het nu over. Er is iemand die vraagt of hij een topic mag kicken na een lange periode, en dat wordt toegestaan. Vervolgens om onzin reply's te voorkomen wordt het topic tijdelijk gelocked. Waar maken we dan een probleem van ?
Simon schreef op 20 december 2003 @ 11:27:
Dat de TS hier toe gekomen is geeft mij de indruk van een stalanistisch regiem (no offence mods) waar men zo slaafs is, dat men geen eigen intiatief neemt.
My thoughts exactlyVerwijderd schreef op 20 december 2003 @ 11:30:
De meeste aanwezige personen zijn heel goed instaat om te weten wanneer een topic wel of niet nuttig gekicked kan worden, en indien ze twijfelen zoals in dit geval het op een nette manier te vragen.
En daarnaast; Simon je kan wel zeggen 'No Offence' maar een vergelijking met een stalinistisch regime vind ik echt_nergens op slaan.

...whatever was distasteful or unpleasant or uncomfortable or painful - music could always soothe that.
Quincy Jones
Nog steeds blijkt nergens echt uit dat de TS dit topic heeft geopend omdat ie bang is meteen door ons te worden uitgescholden of gebannedSimon schreef op 20 december 2003 @ 11:27:
Beschouw dit maar als een lompe one-liner, maar ik geloof dat Courage gelijk heeft, wat zo opvalt op GoT is hoe enorm geculitveerd het hier aan toe gaat, en jullie zullen vast wel zeggen "dat moet, omdat er anders geen houden aan is" maar ik vind dat geen excus.
Dat de TS hier toe gekomen is geeft mij de indruk van een stalanistisch regiem (no offence mods) waar men zo slaafs is, dat men geen eigen intiatief neemt.
Kijk als het echt fout zou zijn, zo een desbetreffende mod in dit geval er een slotje op kunnen zetten. Of meld het in je post oid
Soortgelijke vragen over wanneer wel of niet te kicken zijn al wat vaker naar voren gekomen in LA en komen niet voort uit angst voor represailles van de cerw (

Dat blijkt alleen al bijv uit een situatie die ik een tijd terug voor me zag, en ook wel vaker heb gezien, en ik ben er van overtuigd het nog wel vaker terug te zien ook! Kijk maar: LuNaTiC in "Tatoo!"
Zolang de onduidelijkheid blijft bij users over het kicken van oude topics, zullen oudere topics vaak een slotje krijgen omdat het 9 van de 10 keer al niet meer over het topic gaat, maar van betweterige mensen die ten onrechte een kicker wijzen op de ouderdom van het topic terwijl de kick een nette, terechte kick was (zie ook mijn reactie in bovenstaande link).
En die onduidelijkheid en nieuwsgierigheid, en het feit dat die bovenstraande beschreven scenario redelijk vaak langskomt, is volgens mij een plausibere verklaring dan de complottheorie dat wij een stalinistisch regime voeren en dat de TS bang is gedeporteerd te worden naar Siberie door ons...
My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens
Dan heb ik niets gezegd...
Het was geen letterlijke vergelijking met het stalinistische regiem.. vandaarDeverauX schreef op 20 december 2003 @ 11:38:
[...]
[...]
My thoughts exactly
En daarnaast; Simon je kan wel zeggen 'No Offence' maar een vergelijking met een stalinistisch regime vind ik echt_nergens op slaan.
|>
Dan snap ik niet waarom je de term er wel bijhaaltSimon schreef op 20 december 2003 @ 11:52:
[...]
Het was geen letterlijke vergelijking met het stalinistische regiem.. vandaar
Quincy Jones
waarom wel?The Real Falcon schreef op 20 december 2003 @ 11:06:
Waarom gooien de mensen van GoT hier niet meteen al topics dicht die ouder dan een 6 maanden zijn? En als iemand dan nog iets wil posten dat ie dat via SM kan laten weten?
hier is geen vastepolicy voor te bedenken, je hoeft ook niet altijd alles in regeltjes uit te drukken. Het is aan het inzicht en de mening van een mod om te bepalen of iets nuttig gekickt is of niet. Je kan wel allemaal regels bedenken en allemaal extreme uitzonderingen daarop, maar met een beetje gezond verstand kom je er wel.
Als een topic twee weken oud is en je hebt hetzelfde probleem, dan kan je daarin verdergaan, als een topic 5 jaar oud is en je post alleen "heb ik ook!!" dan is dat nutteloos, als je een discussie van 2 jaar geleden over breedbeeld tv's hebt, dan kan die prima doorgezet worden, het is niet erg dat mensen dan op argumenten van 2 jaar geleden reageren, als je een discussie over een politieke kwestie van 2 jaar geleden nu weer omhoog kickt met iets nutteloos is dat nutteloos en wordt dat gesloten... En dan heb je dus de extremen... Wat nou als een topic 5 maanden oud is en jij een probleem ook hebt? Moeten we een "6 maanden grens" gaan invoeren of andere onnodige regels als het op inzicht ook gewoon prima gaat?
In principe mag je hier vanuit gaan: Elk probleem verdient zijn eigen topic, als je maar geprobeerd hebt het zelf op te lossen en je geen topic opent als de vraag en het antwoord er al 10 keer staan en makkelijk te vinden is. Open je wel een topic en is de vraag wel al vaker langsgeweest, geef dan aan dat je die topics gezien hebt en waarom je niets aan de antwoorden had... Dan is er dus ook niets aan de hand. En als er op dat moment twee topics tegelijk actief dreigen te zijn, of als een onderwerp nét al een keer besproken is, dan kan er wel naar verwezen worden... Maar misschien ook weer niet.
Moet dat echt helemaal in regeltjes gevat gaan worden? Lijkt me niet eerlijk gezegd... Een oude discussie voortzetten kan soms wel, soms niet, dat is aan het inzicht en de mening van de moderator. Users mogen meedenken en kunnen als ze denken dat dat nodig is even een TR neerplanten. Dat is altijd handig en prettig. Een mod kan dan beslissen of er iets mee gedaan wordt of niet .
Heerlijk, zo'n recyclebaar antwoord. Dat gemekker over stalinisme gaat ook werkelijk nergens over. Omdat een iemand zich wat afvraagt en dat even navraagt, is het gelijk een stalinistisch regime.. Laat dat soort kromme vergelijkingen (ook met laffe disclaimer) voortaan gewoon achterwege ajb.
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp