Toon posts:

SATA Raid0 probleem op MSI 865PE Neo2

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Systeem:
Nieuw gebouwd
p4 3 gh HT, zalman 7000A-cu koeler
MSI 865pe neo2 FIS2r
2* maxtor 120 gig sata
1 gig Geil cas2 DDR
Zalman 400 watt voeding
9800xt, audigy 2, pioneer dvd rom, liteon 8x dvd brander

Probleem: Na alles ingebouwd te hebben en volgens het boekje sata raid geinstalleerd te hebben op de intel ich5r sata/raid aansluiting, wil ik xp pro installeren, alles verloopt okee, via F6 driver geinstalleerd tijdens 1e setup, na ca 17% van de bastanden van xp geinstalleerd te hebben stopt hij ermee.
Dit paar keer herhaald met alle mogelijke bios instellingen, maar nee, zodra driver.cab oid aan de beurt is foutmelding. Dus andere xp cd gebruikt en op hetzelfde moment stopt ie.
MSI site en inderdaad bij bios upgrade astaat er een vermelding van bugfixes. Dus via een windows me startup diskette bios geupgraded, en jawel hoor, loopt weer vast. Toen niet via intel maar alles via Promise chipset (378 ook onboard) laten lopen. Deze nog niet werkend gekregen.
Ben nu nog hard aan de slag om probleem te verhelpen. Wie heeft een briljant idee waar ik zelf nog niet aan heb gedacht?

• DkF
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:50

DkF

Wat ging er bij de Promise chipset fout? Hetzelfde?

Verwijderd

Topicstarter
nee, de promise wilde of sata of raid maar geen sata raid, want dan al zwart beeld bij booten van cd

• DkF

DkF

Ik neem aan dat je het RAID-array wel aangemaakt had?

Dat zwarte beeld kwam voordat je op F6 kon drukken?

Verwijderd

Topicstarter
Ja raid array alle keren wel aangemaakt (crtl i bij intel en cntr f bij promise) bij promise inderdaad voordat ik f6 kon indrukken, bij intel toen xp al 17 % van de bestanden gekopieerd had.
Bij intel - of het beeld bevriest
- of setup meld dat xp file op schijf (image not correct ofzo) niet overeen komt retry of skip file (bijvoorbeeld sound.dll) na een paar keer retryen of skippen dan blauw scherm.

• DkF

DkF

Tsja, als je zeker weet dat die driver-diskette en de CD 100% in orde zijn....

....dan weet ik ff zo snel niks....

Je kan eens proberen of het met 1 schijf wel werkt, of heb je dat gedaan?

Verwijderd

Topicstarter
Zal ik dan toch maar proberen inderdaad, ik wilde het meteen in een keer goed doen. ga t nu zonder raid eens proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Heb weer alles geprobeerd, ook zonder raid/sata, maar na goed luisteren naar de cd's denk ik toch dat het daaraan ligt, zodra de dvd rom naar een hogere snelheid schakelt komen de foutmeldeldingen van windows (could not copy file) binnen. Ik heb originele xp pro cd van 2 weken oud, netjes behandeld en een kopie cd van xp(vrij veel krasjes), zij komen beiden niet verder dan tussen de 17 en 24 % van totale files die te kopieren zijn. Kan ik de snelheid van de cdrom zonder os al lager zetten?

• DkF

DkF

Ik zou eerlijk gezegd niet weten of er dos-tools zijn om dit voor elkaar te krijgen...

Mag je zelf even opzoeken ;)

Maar ik zou als ik jou was idd eens een CD-ROM speler proberen ipv DVD...
Alhoewel de originele CD eigenlijk in allebei zou moeten werken, maarja, "zou moeten" hè >:)

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik ben er uit, na lang zoeken heeft het niets met raid te maken, maar met een brakke memory module, deze vervangen (kreeg ook de tip mee om Geil geheugen op 2,9 volt te laten draaien.) Poeh poeh, als ik die uren uitzoeken uitbetaald zou krijgen... 8)7
Bedankt voor je moeite!
Pagina: 1