Netwerk met Kaasema aansluiting.

Pagina: 1
Acties:

• kevinl
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09-2022

kevinl

Yellow van

Topicstarter
Ik heb hier net een netwerk aangelegd tussen 3 computers. 2 Duals en een C366@550. De C336 wordt nu gebruikt als router voor internet voor de 2 Duals.

Mijn vraag is: is dit nu echt handig? Kan ik niet gewoon een hub kopen. De Utp kabel van de modem hier aan hangen. De andere twee computers ook op de hub met als IP de IP van de kabelmodem. Hebben ze wel allebei dezelfde IP. Is dit mogelijk?

Hiermee omzeil ik wel de server, een hub kost minder stroom en maakt minder lawaai dan een volledige computer.

Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi

Verwijderd

Kan je niet gewoon dat kabelmodem in de HUB prikken, verschillende IP's opgeven en dan IP van kabelmodem als gateway instellen??

Een simpel 10 Mbit hubje is maar iets van 80 piek ofzo, want als ik het goed begrijp heb je nu COAX??

Verwijderd

Nee.
Dat kan NIET.

Je hebt altijd een server nodig in zo'n geval.

• kevinl

kevinl

Yellow van

Topicstarter
nee ik heb UTP... waarom heb ik dan nog een server nodig? die kabelmodem kan ik toch in de hub prikken? alleen mijn vraag is hoe je hem dan aan kan sturen.. heb een com21 modem

Verwijderd

>:) >:) >:) IK ZEG TOCH DAT HET NIET KAN >:) >:) >:)

Sorry...

Maaruh...wat voor IP-nummers wil je dan instellen op de PC's? Precies...dat gaat niet.

Verwijderd

weet je wat: ik maak voor jou een eenvoudig en doeltreffend servertje (486 met een handevol geheugen erin)
en dan krijg ik van jou de machine die je nu gebruikt.

deal?

Verwijderd

Nou, ik zal het hieronder even uitleggen, maar het kan misschien een beetje ingewikkeld worden.
Daar gaat ie dan:
Als eerste moet je even je hub openslopen.
Waarschijnlijk zitten er gewoon een paar schroefjes in die je los kunt draaien en anders heb je te maken met een dun lijmlaagje wat je met behulp van een scherp mesje en wat aceton kan verwijderen.
Je kijkt nu tegen de binnenkant van de hub aan.
Als het goed is zit aan een van de zijkanten de host-controller, die ervoor zorgt dat informatie op het juiste moment wordt doorgesluisd.
Aan deze host-contoller (voortaan aangeduid met hc) zitten 7 draden.
De aarde, 4-controllerdraden, de 2,5 volt voorziening en weerstandsgevoelige codaxkabel.
Deze laatste zorgt ervoor dat steeds gecontroleerd wordt of het aantal aangesloten compus overeen blijft komen, ofwel een evenredigheidsfactor 3 vertoont.
(op deze specificaties zal ik verder maar niet ingaan).
Door deze draad los te koppelen, hij zit waarschijnlijk gesoldeerd, dus met een fijne soldeerbout losmaken, is het mogelijk zonder host-computer te werken en voor iedere computer hetzelfde ip-adres te hebben.
Bedenk wel dat de aarde draad dan ook losgekoppeld moet worden, waarna aan het uiteinde van de weerstandsgevoelige codaxkabel een weerstandje van 5k3 ofwel 5300 ohm moet worden gesoldeerd met een pootje, waarna het andere pootje aan de aarde-draad moet worden gesoldeerd.
Na de hub te hebben afgesloten en daarna weer te hebben aangesloten, kun je dezaelfde ip-adresse3n nu toewijzen.
Veel succes ermee.

Verwijderd

maw. het kan dus NIET !!!!

btw. je kunt toch gewoon je celeron blijven gebruiken als workstation ? hij hoeft niet dedicated server te zijn....

• kevinl

kevinl

Yellow van

Topicstarter
Hmm dan kan ik beter een HUB-internet-router nemen. Ik weet dat deze voor analoge en ISDN-modems aanwezig zijn. Is er ook een voor een kabelmodem? Of gebruik men dezelfde HUBS?

Pagina: 1