Toon posts:

hoofdtelefoon op asus moederbord

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Heren en dames natuurlijk,

ik heb een asus A7v8x/lan/ak133 moederbord. Het ding is gekocht bij mycom, dus alles erop en eraan (dacht ik).
De " geluidskaart" is de avance ac97 audio. Maar ik vermoed dat dat ding onderdeel is van het moederbord. Any way, ik heb een hoofdtelefoon van trust gekocht (met mic). Als ik deze aansluit op de ene speaker uitgang en de reeds aanwezige losse speakertjes op de andere zou ik toch mogen verwachten dat ik uit allebei geluid krijg. Niets is minderwaar, het is of de een of de ander.

De " geluidskaart" kan je echter testen met een klein software programmaatje en jawel dat luid hij wel alle speakers horen (losse speakers R/L en koptelefoon R/L).

Maar ja een gewoon mp3 lukt natuurlijk niet. Jawel ik heb in windows de geluidsinstelling juist staan op quadrofinie en alle overige speaker instellingeb staan (volgens mij) goed.
Wie of wie heeft het verlossende antwoord :)

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:45
Hoe kom je erbij dat je 2 luidspreker uitgangen hebt ? Eentje is waarschijnlijk lineout, de andere line-in en de laatste is de mic ...

-

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:23

voodooless

Sound is no voodoo!

logisch, je hebt 4 kanaals audio, dus je hoofdtelefoon is dan front, en je speakers rear (of anderson). Mij mp3's krijg je dan alleen gebruid via de front. Er zijn wel plugins waardoor je op alle "speakers" geluid krijgt. Je kunt natuurlijk ook gewoon een spliter kopen.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:49

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
of koop gewoon een splittertje, en plug ze beide in de line out, krijg je ook betere kwali...

Home Assistant Configuratie GitHub V&A

Verwijderd

Topicstarter
de uitgangen kunnen software matig ingesteld worden. dus ook als speaker ingangen. met het software programmaatje kan het geluid getest worden en daar werkt het wel mee

Verwijderd

in winamp moet je Directsound Output kiezen en Hardware acceleration aanzetten, ik weet niet of dat in Mediaplayer of andere software ook kan.
Pagina: 1