mono geluid genoeg?

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
ik wil nou goedkoop tv kunnen kijken op mijn pc
ik gebruik straks alleen maar de speakers van mijn pc.
als ik dan een tv-kaart pak met mono geluid is dat dan echt zo erg?
hoor je dat verschil dan wel echt?
de antenne kabel komt rechtstreeks uit de meterkast naar de tv-kaart.

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:40

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Ik heb een mono-Tv toestel op mijn kamer staan, en het enige waarbij ik de stereo 'mis' is bij TV-films(video en DVD lus ik toch door naar een versterker, dus daar wel stereo).
Je hoort wel degelijk het verschil, maar bijvoorbeeld met nieuwsuitzendingen/series/kwissen/... heb je niet echt het gevoel dat er iets ontbreekt.

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

• Avvd
  • Niet online
als ik echt dvd'tjes ga kijken doe ik wel op de tv maar voor gewoon op de computer is mono dus goed genoeg?
en als ik bijv dvd's op ga nemen heb ik dan mono of stereo geluid?

maar oke nou weet ik dus al genoeg over dat stereo mono

welke kaart raden jullie mij aan.
mijn eisen zijn:

zo goedkoop mogelijk
teletekst
video kunnen opnemen en op dvd kunnen branden
het liefst maar geen vereiste stereo geluid.

[ Voor 43% gewijzigd door Avvd op 16-12-2003 20:48 ]

• The Bad Seed

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Als je je kabel-tv opnames op dvd wilt zetten zal je idd mono geluid hebben, voor de rest maakt dat niet uit.

• Avvd
  • Niet online
maar de versterker maakt er dan weer stereo van dus dat is op zich nog niet zo erg.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:23

voodooless

Sound is no voodoo!

spacejam schreef op 16 december 2003 @ 20:56:
maar de versterker maakt er dan weer stereo van dus dat is op zich nog niet zo erg.
Ow, dat is spannend... Mag je mij die versterker aanwijzen die uit een kanaal, twee kanalen kan toveren! Mono blijft mono, ook al is het twee keer het zelfde signaal door twee verschillende speakers ;)

Maar TV-kaarten zijn er genoeg, kijk ff op pricewatch. Belangrijker dan mono/stereo vind ik de resolutie. Sommige kunnen namelijk maar 288x352 ofzo aan, en dat is tamelijk crap!

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Avvd
  • Niet online
als jij zo'n dolby digital versteker hebt die maakt er toch een 6 kanaals geluidje van
maar krijg ik bij de speakers van de pc ook maar aan 1 kant geluid?

weet iemand hoe duur bijv zo'n pinnacle rave op de benelux computer beurs kost? want die beurs is hier eind januari weer.

[ Voor 63% gewijzigd door Avvd op 16-12-2003 21:29 ]

• The Bad Seed

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Nee hoor, je krijgt alleen geen verschillend signaal door je speakers, je Dolby/stereo versterker/geluidskaart zal gewoon op alle kanalen hetzelfde zetten, maar dat is niet mijn definitie van meerkanaalsgeluid ;)

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:15

Stoney3K

Flatsehats!

deepspace schreef op 16 december 2003 @ 21:04:
[...]

Ow, dat is spannend... Mag je mij die versterker aanwijzen die uit een kanaal, twee kanalen kan toveren! Mono blijft mono, ook al is het twee keer het zelfde signaal door twee verschillende speakers ;)
Niet als je het door een flanger heen jaagt :Y) Mijn Philips 22AH690 tuner heeft een ingebouwde stereoconverter/flanger voor mono zenders. Best uniek.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Verwijderd

Stoney3K schreef op 16 december 2003 @ 21:43:
[...]

Niet als je het door een flanger heen jaagt :Y) Mijn Philips 22AH690 tuner heeft een ingebouwde stereoconverter/flanger voor mono zenders. Best uniek.
mja maar het doet eigenlijk weinig. Onze tv heeft een optie voor Wide-stereo, zelfde idee. Klinkt wel geinig in films, is een beetje semi-surround, maar van een stereo kanaal kan je natuurlijk nooit 4 kanaals geluid maken, net zoals echte stereo van een mono kanaal. Wat er niet is is er niet en zal er ook nooit zijn (heu, die is diepzinnig).
Pagina: 1