Toon posts:

Plextor 12/10/32A

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zo, laat ik dit nieuwe forum ook maar eens inwijden :)
Mijn probleem: ik heb een plextor 12x speed brander (IDE) en die heeft de nare eigenschap CD's af en toe te verpesten. Het eigenaardige eraan is nou dat een willekeurig brandprogramma gewoon aangeeft dat de CD is geslaagd, maar een CD is de ene keer dan wel geslaagd, maar een andere keer is ie gewoon onleesbaar.
Ik heb Win2k al opnieuw geïnstalled, brander veranderd van secondary master naar primary slave. Iemand met een oplossing?

• Goingin
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-02-2023
Heb je de cdromspeler en de brander op dezelfde IDE aansluiting zitten?

Zo ja, probeer ze eens allebei op een andere IDE aansluiting te zetten, en dan het liefst als primairi

Verwijderd

Topicstarter
ze staan allebei op een andere IDE aansluiting, maar dit gebeurt ook bij het branden van images en andere meuk

• Goingin
Ook allebei als primairy device staan?

Heb je er ook last van als je vanaf de HD naar je Plextor brand?

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 09 december 2000 19:54 schreef Goingin het volgende:Ook allebei als primairy device staan?

Heb je er ook last van als je vanaf de HD naar je Plextor brand?
branden van images en andere meuk
Ja dus

• Goingin
Welk programma gebruik je om te branden?

Verwijderd

Topicstarter
de nieuwste versie van Nero, en ik heb ook al wat andere programma's gebruikt.

• Goingin
Ik heb zelf nl ook een Plextor 12/10/32x en gebruik ook de nieuwste Nero.

Het zou eventueel aan de cd's kunnen liggen die je gebruikt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik Platinum 80 min (1x-12x) CD'tjes. Maar het vage van dit alles is, dat sommige cd's het wel gewoon doen en sommige ook gewoon keihard niet :(

• Goingin
Weird

Je zou kunnen proberen om een ander merk cd's te gaan branden, en als je het nog hebt zou je naar de zaak waar je hem gekocht hebt kunnen stappen en om een andere vragen.

^
Brander i mean

Verwijderd

Hoe kan ik overigens zien of mijn cdromspeler en de Plextor opdezelfde IDE zitten??

Verwijderd

Ik kan de CD's van zo'n writer slechts tegen 1-2 speed lezen! soms krijg ik zelfs een CRC error.

Dit is bij een 40x Plexor, 4x2x20x Plextor en Creative DVD. :((((

Verwijderd

Op zaterdag 09 december 2000 21:53 schreef samsam het volgende:
Hoe kan ik overigens zien of mijn cdromspeler en de Plextor opdezelfde IDE zitten??
Je hebt 2 IDE poorten op je mobo zitten. Zorg ervoor dat de CDrom en de brander niet aan dezelfde flatcable zitten. Dan zitten ze dus beide op een verschillende IDE controller.

• firstWookie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-06-2025
Door in de kast te kijken en dan vanaf je mobo die platte-grijze (IDE) kabel te volgen naar de apparaten! :P
Je hebt 2 IDE kabels erin zitten! 1 ervan is je Primary IDE en de andere de Secondary IDE. Check je op je mobo welke welke is! Meestal, en gewoonlijk, zit je HD op IDE1 (prim dus), dus dan weet je dat dat je IDE1 is! Dat betekent dus ook dat de andere kabel je IDE2 is! Kijk of je Plex en evt andere apparaten op dezelfde IDE zitten!
Door ervaring moet je erachter komen wat voor jou de beste config is! (Bij mij is dat IDE1: HD (m) + DVDrom (s) IDE2: CDrw (m); maar andere mogelijkheden kunnen dus ook ok zijn!)

*D Suc6 ermee! *D

Reply gemaakt met het motto: "Domme vragen bestaan niet, alleen domme antwoorden"

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-08-2025

Tim

Op zaterdag 09 december 2000 22:05 schreef WildThang het volgende:
Je hebt 2 IDE poorten op je mobo zitten
2!?
1ste Primary, Secudary
2e Primary, Secundary
3e Primary, Secundary
4e Primary, Secundary
:)
Die laatste is trouwens een UDMA66 geloof ik..

• Knightwolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-05 21:23
Vaag mobo hebbie dan....
Ik heb het zo:

IDE-0:
Primary Master: HDD-0 (Maxtor 40 GB 7200 rpm)
Primary Slave: HDD-1 (Maxtro 40 GB 7200 rpm)

IDE-1:
Secondary Master: HP8100 24x/4x/2x
Secondary Slave: Philips 40x

Dit betekend dus dat m'n HDD's op dezelfde IDE zitten en m'n Burner en CDrom ook op dezelfde IDE, en ik heb NOOOOIT een probleempje gehad... werkt perfect ! :)

• Pathfinder
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:23

Pathfinder

Ondertitel gezocht (M/V)

Het lijkt me dat je gewoon pech hebt gehad met de cdtjes... een doos waarvan de helft mislukt is (komt voor). Dus ook mijn advies: probeer 's een ander merk cd.

Hier stond wat, maar nu niet meer! Of toch...

Verwijderd

Is het misschien zo dat alle cd's wel gelukt zijn maar dat de CDROM of de Cd speler ze niet kan lezen.
Ik zou eens een ander merk proberen en de " mislukte" in diverse andere CDROM's proberen.

Verwijderd

Tijdens het booten wordt ook aangegevan op welke controllers, welke apparaten zitten.

• The_Yeti
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-01-2014

The_Yeti

bibo ergo sum

Ik heb ook een plextor 12/10/32a en gebruik ook Platinums 80 (1x-12x) en heb nooit problemen, dus aan je cd's en brander ligt het niet.

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Foute serial van het net gehaald misschien en nero pest je door af en toe een CD te verkloten :?

Verwijderd

Juist, heb ik ook gehad
met een Panasonic 4X SCSI

dus gewoon een serial gebruiken die niet op de blacklist staat.....

Grtzzz

• Tripp
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

Ik heb me plex en me aopen op een ide kabel hangen en dat werkt perfect nooit meer problemen gehad.

o ja platinum 80 min zijn RUKceedees
mot je die imation 80min es probere(bij vobis voor 20,-)
zijn superCD's

specs

Verwijderd

Eey je moet effe niet gaan ouwe hoeren over die PLatinums, die zijn echt wel beter. :(

• Judaz
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Judaz

--->) . (<---

Ik had dezelfde problemen met mijn 4x plextor. Zelfs dure cds verklote die regelmatig. Resultaat was: alleen leesbaar in mijn brander :( . Na 50 onderzetters dat ding toch maar eens terug gestuurd naar Plextor. Sinddien geen misburn meer gehad! 8-)
Tenminste de misburns die ik had lagen aan mijn stomzinnigheid.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben vanmiddag even aan het prutsen geweest, heb de brander van de primary slave verplaatst naar de secondary master en even de nieuwste firmware (1.05 -> 1.07) eroverheen gegooid en hij doetut nu goed :)
Pagina: 1