Eergisteren heb ik mijn Celeron 366Mhz geformatteerd. Liep namelijk traag, zat te vol. Na defragmentatie was er ook geen verbetering. Maar de eerste installatie van win95 verliep wel goed doormiddel van de opstartdiskette. Alleen ik formatteerde die dag er na de computer weer, omdat ik win98se erop wilde draaien. Nu krijg ik echter steeds foutmeldingen bij het gebruik van de opstartdiskette (origineel). Ook met een gedownloade bootdisk krijg ik foutmeldingen. Ik heb mij suf gezocht op dit forum zelf en op google natuurlijk, maar ik kon niet de oplossing vinden.
Hier de foutmelding van de opstartdiskette:
Hier de foutmelding van de bootdisk:
Zoals jullie kunnen zien ben ik er niet echt in thuis. Kunnen jullie mij een goede uitleg geven hoe ik mijn Win95 of Win98se er weer zonder fouten op kan zetten?
Hier de foutmelding van de opstartdiskette:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| A:\>MODE cp prepare=((850)ega.cpi) De MODE voorbereiden codetabel-functie is uitgevoerd A:\>MODE con cp select=850 de MODE selecteren codetabel-functie is uitgevoerd A:\> A:\> |
Hier de foutmelding van de bootdisk:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
| no HITEM found memory enabled only low DMA (haftmann#software 10/01):installed IDE/ATARI, CD-ROM device driver version 2.14 10:48:22 02/11/98 het volgende bestand is beschadigd of ontbreekt: IFSHLP.SYS er bevindt zich een fout in het bestand CONFIG.SYS in regel 10 het volgende bestand is beschadigd of ontbreekt: HIMEM.SYS het volgende bestand is beschadigd of ontbreekt: IFSHLP.SYS het volgende bestand is beschadigd of ontbreekt: SMARTDRV.EXE er bevindt zich een fout in het bestand CONFIG.SYS in regel 6 waarschuwing: de high memory area HMA is niet beschikbaar Het lange geheugen (onder 640kb) zal in plaats hiervan worden gebruikt het volgende bestand is beschadigd of ontbreekt: COMMAND.COM het volgende bestand is beschadigd of ontbreekt: COMMAND.COM geef de naam van de MS-DOS-prompt op (bijv. C:\WINDOWS\COMMAND.COM |
Zoals jullie kunnen zien ben ik er niet echt in thuis. Kunnen jullie mij een goede uitleg geven hoe ik mijn Win95 of Win98se er weer zonder fouten op kan zetten?