[Iiyama AS4612UT] instellingen probleem

Pagina: 1
Acties:

• Reley
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:33

Reley

Zoom Zoom

Topicstarter
Ik heb sinds vanmiddag een leuk 18" tft'tje staan.
Als ik deze instel, en de instellingen opsla (volgens de handleiding doet hij dat automatisch als het menu zich sluit) dan heb ik een mooi scherm.

Als ik nu de computer opnieuw start of afsluit en later weer aanzet dan ben ik alle instellingen weer kwijt :? en staat het beeld niet meer gecentreerd enzo.

Ik heb uiteraard al gezocht zowel hier op GoT als bij Iiyama en op google.

Weet iemand hoe dit komt en belangrijker, hoe los ik dit op? Het is nl voor de pc van mijn pa.

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Dat soort instellingen worden opgeslagen in een eeprommetje. Het is denkbaar dat dat defect is (komt vaker voor, met name bij tv's, dan 'vergeet' ie steeds alle zenders bv.). Ik zou eens contact opnemen met Iiyama.

• Reley

Reley

Zoom Zoom

Topicstarter
ik denk dat ik dan eerder contact opneem met mycom, heb hem daar vanmiddag gekocht. Maar het lijkt mij vreemd dat zo'n eeprom nu al kapot is :?

• Reley

Reley

Zoom Zoom

Topicstarter
wat trouwens wel raar is, is dat als je de monitor uitzet, stroom eraf etc, maar pc aanhoud. en dan alles weer aansluit, dat hij het meteen goed doet :?

Zou het aan de pc zelf kunnen liggen?
tis een:
P4 2600
ASUS P4R800 mobo met alles onboard, video is een ATi RADEON 9100 IGP

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
wat trouwens wel raar is, is dat als je de monitor uitzet, stroom eraf etc, maar pc aanhoud. en dan alles weer aansluit, dat hij het meteen goed doet
Dan kan het het eeprommetje niet zijn. Maar het is niet zo gek als ie nou al kapot is, want er is altijd een kleine kans dat zoiets tijdens de productie al overleden is ;)

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Beetje los van dit hele verhaal:

Heeft die TFT DVI? Vast en zeker denk ik eigenlijk wel. Als je DVI hebt dan hoef je verder niks in te stellen aan je TFT wat betreft locatie op het scherm etc en zeker voor hogere resoluties heeft DVI veel zin mbt beeldkwaliteit.

Dus wat dat betreft: Als je (dure!!) TFT DVI heeft dan zou ik het zeker gebruiken (mits je natuurlijk een bijpassende videokaart hebt). Dan ben je ook meteen van dit probleem af. Sowieso zonde om met zo'n scherm analoog te gaan werken. Via de search vind je onder mijn naam op diverse locaties de grote voordelen van DVI uitgelegd...

[ Voor 2% gewijzigd door Toink op 17-12-2003 12:12 . Reden: ff gechecked: hij heeft DVI dus ik zou 'm zeker gebruiken! ]

• Reley

Reley

Zoom Zoom

Topicstarter
hij heeft idd DVI, probleem is echter, dat de videokaart geen DVI heeft.

wat betreft het probleem, dat is bijna opgelost. We zijn erachter dat het probleem bij de drivers van de videokaart ligt.
dus ik ga er maar wat nieuwe op zetten, kijken wattie doet... :)

iig bedankt voor het meedenken :)
Pagina: 1