1500 EURO te besteden..wat zou jij kopen?

Pagina: 1
Acties:
  • 450 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb dus 1500 euro te besteden aan hardware, allen te bestellen bij alternate.nl. Wat ik het belangrijkst vind aan een nieuwe PC, is dat 'ie vooral stil is, en liefst nog enigzins zuinig ook. CPU performance is belangrijker dan 3D performance, dus als 3D kaart moet het liefst een goede prestatie/energie-verbruik verhouding hebben. Ik heb op zich een goede 21" CRT, dus een nieuw scherm hoeft niet...tenzij ik genoeg over hou voor een leuke 19" TFT natuurlijk.

Bijkomend probleempje is dat ik het ook nog vanavond allemaal moet uitzoeken :P Dus eh....ideeen, wie biedt? :)

I mentioned it once, but I think I got away with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbert
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:04
reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie november 2003
http://www.tweakers.net/pricewatch

als tweakers kun je natuurlijk zelf wel een leuk systeem uitzoeken, het gaat er tenslotte om wat jij er mee wil doen. Ik wil bijv. behoorlijk veel geheugen en krachtige cpu('s) terwijl een andere weer een super dikke videokaart wil. :)
Je wil perse bestellen bij alternate, dan had je natuurlijk zelf ook kunnen kijken wat ze daar voor een leuke 19" TFT hebben.

[ Voor 26% gewijzigd door robbert op 16-12-2003 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSpliet
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-04 02:19

RSpliet

*blink*

Als je n stille wilt zou ik al snel gaan voor een P4 systeempje, 2,8GHz?, die zijn liever qua koeling van AMD Athlonnetjes, wat de nodige decibels scheelt. Mobo krijgt uiteraard gewone intel chipset daarbij, wel n liev kleij coolertje op je proc met koelpasta(Artic silver 5?). afhankelijk van wat je wilt 512 of 1024MB geheugen, liefst lieve latencies natuurlijk ;)
3dkaart denk ik dat je moet denken aan een GF4 TI4200? Is op zich heel net kaartje, en vreet volgens mij niet zoveel, ik weet niet zeker hoe dat zit met n TI4600 of TI4800, en de FX-series zijn natuurlijk helemaal stofzuigers ;)

Edit: meeste info is echt wel te vinden via je search btw.... kommop, doe es wat, anders val je nooit af ;)

Edit2: ook de keuzes zijn zeer persoonlijk, zoals je ziet in t verschil tussen deze post en de post hieronder ;)

[ Voor 17% gewijzigd door RSpliet op 16-12-2003 19:42 ]

Schaadt het niet, dan baat het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supreme tweaker
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-06 07:25
Ik zou gaan voor een Athlon64 met mobo, 1024mb PC3200 DDR en een 9800XT.
Je moet zelf weten waar je de nadruk op wil leggen. Fotoshop je veel is een snelle processor beter met snel geheugen. Speel je veel games dan heb je een snelle videokaart nodig.

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbert
S3v3n_0f_n1n3 schreef op 16 december 2003 @ 19:40:
Als je n stille wilt zou ik al snel gaan voor een P4 systeempje, 2,8GHz?, die zijn liever qua koeling van AMD Athlonnetjes, wat de nodige decibels scheelt. Mobo krijgt uiteraard gewone intel chipset daarbij, wel n liev kleij coolertje op je proc met koelpasta(Artic silver 5?). afhankelijk van wat je wilt 512 of 1024MB geheugen, liefst lieve latencies natuurlijk ;)
3dkaart denk ik dat je moet denken aan een GF4 TI4200? Is op zich heel net kaartje, en vreet volgens mij niet zoveel, ik weet niet zeker hoe dat zit met n TI4600 of TI4800, en de FX-series zijn natuurlijk helemaal stofzuigers ;)

Edit: meeste info is echt wel te vinden via je search btw.... kommop, doe es wat, anders val je nooit af ;)
AMD's zijn tegenwoordig echt wel goed te coolen hoor, intels worden tegenwoordig vrijwel net zo heet of zelfs heter als amd's hoor :)
Als je tegenwoordig nog een ti4200 gaat kopen ben je ook niet slim, ati 9600/9800 is prijs/performance veel interresanter :)

[ Voor 3% gewijzigd door robbert op 16-12-2003 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSpliet
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-04 02:19

RSpliet

*blink*

Ati's heb ik zelf geen ervaring mee, weet niet wat r op zit, evt extra blokje om de videokaart te voeren? en AMD's zijn wel goed te koelen, maar meestal zijn de koelers ervoor vrij luidruchtig... althans, is mijn ervaring weer ;). M'n oom heeft best wel n stille, maar daar zit n 2600+ op, diezelfde cooler hield mijn 2800+ barton op 60 graden, wat ik veelste veel vind!

Schaadt het niet, dan baat het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:09
zoek gewoon een basis samen van wat je wilt
P4. Athlon64 of FX-51

dan komt de rest vanzelf
als je niet te veel weg blaast aan een CPu blijft er nog zat over voor een vette PC

als een koeler van een 2600 jouw 2800 op 60 graden brengt dan licht dat waarschijnlijk niet aan de koeler. want 60 is erg heet.
en met lawaai is simpel op te lossen door een betere te kopen.

[ Voor 36% gewijzigd door Deadsy op 16-12-2003 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteDog
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-05 23:43

WhiteDog

met zwarte hond

2x WD Raptor 74 Gb... ben je al 600 euro kwijt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbert
S3v3n_0f_n1n3 schreef op 16 december 2003 @ 19:45:
Ati's heb ik zelf geen ervaring mee, weet niet wat r op zit, evt extra blokje om de videokaart te voeren?
Wat bedoel je met extra blokje? bedoel je een molex, ja die zit er bij sommige op.
S3v3n_0f_n1n3 schreef op 16 december 2003 @ 19:45:
en AMD's zijn wel goed te koelen, maar meestal zijn de koelers ervoor vrij luidruchtig... althans, is mijn ervaring weer ;). M'n oom heeft best wel n stille, maar daar zit n 2600+ op, diezelfde cooler hield mijn 2800+ barton op 60 graden, wat ik veelste veel vind!
Zalman 6000cu en 7000cu zijn zeer stil en coolen goed. ligt er ook maar net aan welke cooler je hebt, je hebt sommige die zijn klein en stil maar coolen voor geen zak en die zal je dan wel hebben :)
maar genoeg intel vs amd :)

[ Voor 3% gewijzigd door robbert op 16-12-2003 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
als tweakers kun je natuurlijk zelf wel een leuk systeem uitzoeken, het gaat er tenslotte om wat jij er mee wil doen. Ik wil bijv. behoorlijk veel geheugen en krachtige cpu('s) terwijl een andere weer een super dikke videokaart wil. :)
I know.. ik wil ook niet een kant-en-klare opsomming..maar ideeen voor stille systemen zijn altijd leuk.. ik heb nog maar een paar uurtjes om alles uit te zoeken, dus superuitgebreid kan ik alles niet uitzoeken nu. Het enige wat bij me opkomt tot nu toe is een passieve zalman koeler (de 'pauw') voor een P4, en papst fans..en een kast met isolatie. Het is echter nogal wat werk om door het enorme aanbod heen te ploegen :P

I mentioned it once, but I think I got away with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Reacties hierboven zijn duidelijk. Ff zelf reviews lezen dus :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.