Toon posts:

Msi k7t266 pro2-A met 2200+

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi mensen

ik heb gister een amd athlon 2200+ gekocht en ik heb hem dernet in mijn kast gebouwd. Alles is aangesloten en als ik het systeem opstart krijg ik de gewone melding van mijn vid kaart. enz.

NU komt het !

mijn bios geeft mijn processor aan als een altlon 1500 + (ipv een 2200+) en daarna geeft die de melding "checking NVRAM" hier blijft die op staan.

Ik heb een amibios, en een msi k7t266 pro2-A moederbord, verder heb ik een tnt 2 videokaart, en 2 dimms geheugen

Ik heb al geprobeerd hem te starten met 2 dimms en allebij de dims apart, ook heb ik de bios al gereset.

Ik weet niet wat ik fout heb gedaan, dus ik hoop dat 1 van jullie dat wel weet.

MVG

Tommy

Verwijderd

*de zoveelste* Met de faq kun je verschrikkelijk veel vinden en daarnaast de search. Van zulke topics komen bijna elke dag :r
Daarnaast check je fsb eens.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2003 19:42 ]

Verwijderd

kijk eens even in je bios of je fsb niet op 100mhz staat. of een jumper op je moederbord die nog op fsb 100mhz staat.

Verwijderd

Topicstarter
ik kan dus niet in mijn bios

-------
Hangen op Checking NVRAM, zelfs na een BIOS reset en/of een verse BIOS flash: doublecheck de IDE configuratie (jumpers/kabels), ontkoppel eventueel alle IDE apparaten, schakel eventueel de CPU Internal en External cache uit in de BIOS. Mocht niks soelaas bieden, dan is de CPU en/of het mobo brak.
-------

kan dit dan

vanochend deed mijn mobo het nog

of is het dan mijn processor ?????

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 december 2003 @ 19:42:
ik kan dus niet in mijn bios

-------
Hangen op Checking NVRAM, zelfs na een BIOS reset en/of een verse BIOS flash: doublecheck de IDE configuratie (jumpers/kabels), ontkoppel eventueel alle IDE apparaten, schakel eventueel de CPU Internal en External cache uit in de BIOS. Mocht niks soelaas bieden, dan is de CPU en/of het mobo brak.
-------

kan dit dan

vanochend deed mijn mobo het nog

of is het dan mijn processor ?????
Kan je het niet op een ander systeem/mobo testen? :9

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 16 december 2003 @ 19:43:
[...]

Kan je het niet op een ander systeem/mobo testen? :9
ja, dat kan ik denk ik wel

ik heb bij de procesoor een asus mobo gekocht voor me broertje voor mijn oude processor, ik zal denk ik dat maar proberen.

beter blijkt dan dat die processor brak is, anders work pissed (benk al maargoed)

Verwijderd

Topicstarter
kga denk tog maar morgen naar de winkel met mijn procesortje

hem ruilen, als dat kan =)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dit is niet de manier om van PMG gebruik te maken, laat staan van GoT.

Ik raad je aan om de [faq]registratievoorwaarden[/] en dan met name het forumgedrag gedeelte aandachtig door te nemen om een beter beeld te krijgen van hetgeen wij hier op GoT van de gebruikers verwachten ;)

/faq
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.