Ik heb nu een 8 port switch met een celly 300 Mhz als router.
Ik gebruik RedHat 6.2 als router.
Ik deel Internet met een vriend van me.
Hij zegt af en toe dat hij liever een hardware router heeft met ingebouwde switch.
We grebruiken allebij wel eens p2p proggies. we msn'en ftp-en filesharen (client for ms windows) er op los.
Welnu had ik er in het eerste opzicht niet zoveel problemen mee om hiertoe over te gaan echter lees ik wel eens over problemen met hardware routers.
ze lopen wel eens vast.
ze kunnen max. aantal connecties aan (en minder dan iptables)
QoS zul je al helemaal niet tegen komen op goedkope routers.
Kan iemand mij afgezien van de stroomrekening nog een voordeel geven?
Mijn linuxbak heeft zonder problemen een uptime van een paar jaar (en meer
).
Ben tevreden over het cbq.init script en ik denk dat ik vooral die QoS functionaliteit zal missen als ik aan het gamen ben en mijn buurjongen aan het ftp-en/ kazaaen.
Misschien moeten deze voor / nadelen worden toegevoegd aan de netwerk faq?
Vanaf welke prijsklasse kan men een stabiele router kopen? Ik lees over veel problemen met Sweex, maar wat is dan wel goed spul? Die minstens zoveel verbindingen aan kan als dat 4 clients tegelijk kunnen p2p-en over een Internet verbinding?
Ik gebruik RedHat 6.2 als router.
Ik deel Internet met een vriend van me.
Hij zegt af en toe dat hij liever een hardware router heeft met ingebouwde switch.
We grebruiken allebij wel eens p2p proggies. we msn'en ftp-en filesharen (client for ms windows) er op los.
Welnu had ik er in het eerste opzicht niet zoveel problemen mee om hiertoe over te gaan echter lees ik wel eens over problemen met hardware routers.
ze lopen wel eens vast.
ze kunnen max. aantal connecties aan (en minder dan iptables)
QoS zul je al helemaal niet tegen komen op goedkope routers.
Kan iemand mij afgezien van de stroomrekening nog een voordeel geven?
Mijn linuxbak heeft zonder problemen een uptime van een paar jaar (en meer
Ben tevreden over het cbq.init script en ik denk dat ik vooral die QoS functionaliteit zal missen als ik aan het gamen ben en mijn buurjongen aan het ftp-en/ kazaaen.
Misschien moeten deze voor / nadelen worden toegevoegd aan de netwerk faq?
Vanaf welke prijsklasse kan men een stabiele router kopen? Ik lees over veel problemen met Sweex, maar wat is dan wel goed spul? Die minstens zoveel verbindingen aan kan als dat 4 clients tegelijk kunnen p2p-en over een Internet verbinding?
[ Voor 12% gewijzigd door BeachPatroller op 16-12-2003 19:29 ]
Ik ben malle Pietje niet.