Thermalright SP-97

Pagina: 1
Acties:
  • 169 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:45
Ik vrees dat deze thread heel snel dicht zal gaan, maar ik waag het er toch op...
Is de Thermalright SP-97 al te krijgen!? Ik wil als het even kan morgen een nieuwe heatsink bestellen, maar ik kan de SP-97 niet vinden op de Pricewatch en ook niet bij diverse webshops, 'k heb google al afgezocht naar Nederlandse pages waar d'r iets over stond, maar ik kreeg alleen reviews :S
Ik wil deze graag hebben, maar als het nog lang duurt voordat'ie uit is koop ik toch maar een SLK-947U...

Ticking away, the moments that make up a dull day

Verwijderd

zou zeggen neem even contact op met je plaatselijke pcboer/onlineshop vraag of ze hem al kunnen leveren maar ben bang dat je nog even moet wachten.

• Wormaap
Als'ie nog niet uit is, wanneer komt'ie dan ongeveer? :|
'K ga morgen ff kwekken met de pc-boer hiero, maar die is niet zo heel erg into o/c'ing enzo, wist amper dat d'r 92mm fans bestaan o_0 'is normaal toch echt 80 of 120mm'

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Ik ben ook opzoek naar deze cooler en met wat speurwerk ben ik er achter gekomen dat deze cooler al wel in Duitsland en België te koop is, ik heb verschillende Duitse reviews gelezen van het apparaat en op een Belgisch forum had iemand de SP97 ook al. :( Ik snap niet waarom dat ding hier nog steeds niet te krijgen is.

• gakkethijs
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-01 14:01

gakkethijs

niks

xabre16v schreef op 04 januari 2004 @ 14:34:
Ik ben ook opzoek naar deze cooler en met wat speurwerk ben ik er achter gekomen dat deze cooler al wel in Duitsland en België te koop is, ik heb verschillende Duitse reviews gelezen van het apparaat en op een Belgisch forum had iemand de SP97 ook al. :( Ik snap niet waarom dat ding hier nog steeds niet te krijgen is.
mja helemaal waar spreek nu een maat op msn. hij woont in limburg das ligt dicht bij duitsland en heeft van het weekend al een sp97 met 92 mm fan bij een vriend van hem in gebouwd. deze sp97 kwam uit duitsland. Ik heb al op de site gekeken van die winkel maar is nog niet upgedate wat wil je het is zondag. zijn vriend had eerst een whisperrock III gokik zat een 120 mm fan op. hij had een barton op 2100 mhz de temp waren met 15-20 graden gedaald.

• xabre16v
  • Niet online
Yup.

http://www.alternate.de
http://www.pc-cooling.de

Versturen alleen niet naar Nederland. ;(

Verwijderd

http://www.inkoopacties.net/topic/7pysd7kd

IA bij een shop die wel de 94 verkoopt, alleen nog geen antwoord op de vraag van de TS.

misschien nog even doorvragen daar, en nog snel meedoen....

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2004 17:00 ]

• gakkethijs

gakkethijs

niks

site worden meestal nie geupdate in weekend dus maar ff kijken of morgen andere duitse winkels die wel in ned bezorgen ze dan ook hebben. of mischien zelfs ned winkel zelf

• xabre16v
  • Niet online
YESSSSSSS!!! Eindelijk in Nederland!!!

http://shop.freezinghardware.nl/index-info.asp?ID=1287 :) :) :)

• Gipsy King
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-01 09:55
ik geloof dat www.tweakstore.net net ze ook verkoopt >:)

• Wormaap
Nope, alleen de SP94 (voor Intel)
'K lees dit nu net nadat ik m'n SLK947U heb besteld... Naja, 60 pleuro vind ik toch wel érg veel (k betaal 49 voor deze :P)

• smallblock
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10-02 16:44

smallblock

Aliens (& rust) ate my Buick

Heb 'm vandaag uit de States binnengekregen :) bij 2cooltek met nog wat ander spul. Kost daar maar $50 dus 41 Euro. Heel wat goedkoper dan hier dus....

Leuke lamp, overigens !!

Verwijderd

mja het blijft telkens baas boven baas, heb ik net mijn thermalright slk900u gekocht, komt er een 947u, zouik daluk die kopen komt die sp97, het blijft feest :)

ik hou het maar gewoon bij mij slk900, zoveel beter zullen die anderen niet koelen

• smallblock

smallblock

Nee klopt, deze koelt +/- 5 graadjes beter dan mijn "oude" slk800, maar wel met een langzamer/stillere fan.
Wat ik wel jammer vind van de sp97 is dat de meest optimale bevestiging ( zodat de heatpipes optimaal funktioneren) voor bijna niemand interessant is. Dat is namelijk horizontaal. Dat is alleen in een desktopkast mogelijk. Of je moet je tower plat neerleggen.

Leuke lamp, overigens !!

• Semetrix
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06:54
Ik heb de SP97 ook binnen samen met een enermax 9cm fan (besteld bij Freezinghardware).

AMD XP2500+ @ 2425MHz met 1.85v

Diode temp idle: 36c en stressed: 46c met een kast temp van 22c.

Erg netjes want het is dus 10c lager dan met mijn oude TT volcano 7+.

Verwijderd

Ik heb dit blok vandaag binnen gekregen en ik moet zeggen dat de resultaten verbluffend zijn! Echt geweldig.

Ik ben geswitched van een standaard Artic TC Copper koeler naar de Thermalright SP-97 met de fan van de Artic ( 2500 rpm, lekker stil dus)

Met de standaard koeler werd mijn cpu gauw 60 graden wanneer ik de CPU flink liet rekenen, maar met de Thermalright gaat hij naar de 34 graden!!!! :P

Omdat mijn computer in een geluidsstudio gebruikt wordt is het fijn dat de herrie van de fan zo gering mogelijk is, en nu blijkt het toch met een stille fan te lukken.

Zelfs wanneer ik ga overklokken blijft te temp onder de 50 graden.

ASUS A7N8X, AMD XP 2800+ (Thoroughbred 2,25Ghz @ 2,5Ghz(200x12,5), 1GB Corsair TWINX 3200LL (6,2,2,3)

Ik wil even vermelden dat dit een echte aanrader is!

Gr VaganzaCrew

:)

• Bliep
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-01 16:07
Laat ik dan ook maar ff de vraag stellen aangezien mijn vraag géén nieuw topic waar is:

Als je de pc gaat vervoeren raad iedereen je aan de koeler de demonteren, moet je dan eerst weer de hele pc uit elkaar schroefen? Of gaat dit veel makkelijker dan erin zetten?

En hoe zit het met het gewicht? Is het echt zo dat je mobo heel snel poef krak zegt? :)
Ik heb hier een ABIT NF7-S, geen goedkope plank dus, deze wil ik ook nog ff heel houden :p

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-02 00:01
Joepie! En toen brachten ze om het geld in jullie portomonneetjes helemaal in lichterlaaie te zetten ook nog eens de SLK948U uit! >:) Newspost van enkele dagen terug. Beetje laat maar dacht dat het wel grappig was om te posten.

• Wormaap
Dat ding is voor de A64, en al best een tijdje uit.
Over dat vervoer: Als je je case liggend vervoert, hoef je'm niet eraf te schroeven, en eraf en weer erop is in 5 minuutjes gedaan als je langzaam bent :P 'T kost nogal wat tijd en moeite om 't achterplaatje d'rop te krijgen, waarvoor je mobo dus uit je case moet, maar als dat er eenmaal zit kan je doen wat je wil zonder je mobo eruit te halen, gaat zelfs stukken sneller als met zo'n clipje :P

• gakkethijs

gakkethijs

niks

als je hem vast schroef met dat ding achter je mobo kan je toch best stand vervoeren? dat schiet toch niet los lijkt mij je moet het natuurlijk niet een aanhangwagen leggen maar tussen voorstoel en achterbank staat kast altijd goed stevig als de stoel iets naar achter zet of als je kleine auto hoeft dat niet eens

• Wormaap
Op zich moet dat ook niet zó'n probleem zijn nee. Hou er echter wel rekening mee dat ook als je case vast staat er nog steeds wel wat krachtjes op je koelblok gaan werken, een een half graadje kantelen kan al genoeg zijn voor een corecrush :| Voor de veiligheid lijkt plat me toch beter :P

Verwijderd

Smallblock, hoeveel shipping en handling heb jij uiteindelijk betaald, want opzich zijn de prijnzen bij 2cooltek wel intressant en ik heb opzich ook wel de tijd om er op die manier op te wachten, hoe heb jij het uiteindelijk geregeld met betalen etc(credit card i guess, maar rekenen zijn dan om euro - doller etc)
post het even, alvast bedankt

• smallblock

smallblock

Verwijderd schreef op 14 januari 2004 @ 23:44:
Smallblock, hoeveel shipping en handling heb jij uiteindelijk betaald, want opzich zijn de prijnzen bij 2cooltek wel intressant en ik heb opzich ook wel de tijd om er op die manier op te wachten, hoe heb jij het uiteindelijk geregeld met betalen etc(credit card i guess, maar rekenen zijn dan om euro - doller etc)
post het even, alvast bedankt
Ik moest $17,50 verzendkosten betalen, geen handlingkosten. Nou had ik er ook nog wat fans bij besteld, wat meergewicht betekent. Was precies het bedrag wat ik op de USPS site had opgezocht.

Leuke lamp, overigens !!

• Sv3n
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:08
kheb em dinsdagavond bestelt bij freezinghardware en hij ligt nu op me te wachten op t postkantoor :9 m'n 2500+ is nog niet binnen dus kan nog geen resultaten geven maar die komen binnenkort wel :P

Last.fm
Films!

Verwijderd

Ok thx smallblock, zeker intressant dat 2cooltek, ff gecheckt als ik daar bestel ben ik voor een SP97 + AS5 + fancontroller + shipping 73 euro kwijt omgerekend.
bij freezinghardware kom ik dan op 108 euro! gewoon even 35 meer!
ff nog wat geld bij elkaar hannesen en dan kan ik weer gaan modden(heb hier al noppenschuim en 4 stille 120mm ventilatoren liggen)

versturen scheelt trouwes nieteens zo veel: 17.50euro = 14 euro, onder rembours laten versturen kost 12.50!

• smallblock

smallblock

Het enige wat roet in het eten kan gooien is invoerrechten en btw. Ik had wat dat aangaat mazzel

Leuke lamp, overigens !!

Verwijderd

Ik heb hem nu ook samen met een PAPST 3412NGL 92mm 35.9CFM (1950RPM).

Daarvoor had ik een ThermalTake Volcano 7+ (die herriemakers)

Ook heb ik een PAPST 8412NGML 80mm 26.5CFM (2050RPM) in mijn voeding gestoken, omdat de originele versleten was en ook een hoop herrie maakte.

Amai wat een rust zeg!!!
Had ik dit maar eerder geweten. Het enige wat ik nu nog hoor is mijn enermax 80mm case fan met regelbare snelheid. Die vliegt er nu ook uit en word vervangen door zo'n 80mm papst.

Ook zijn de temperaturen even goed, (40° idle en 51° stressed) want alhoewel die tt 7+ veel lawaai maakt is het toch een hele goede koeler.

Zou die ARCTIC SILVER Thermal 5 koelpasta veel verschil maken met die koelpasta wat bij de Thermalright SP-97 zat ?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2004 11:49 . Reden: typo ]

• vogeltje
  • Laatst online: 10-08-2025
Verwijderd schreef op 28 januari 2004 @ 11:47:
Ik heb hem nu ook samen met een PAPST 3412NGL 92mm 35.9CFM (1950RPM).

Daarvoor had ik een ThermalTake Volcano 7+ (die herriemakers)

Ook heb ik een PAPST 8412NGML 80mm 26.5CFM (2050RPM) in mijn voeding gestoken, omdat de originele versleten was en ook een hoop herrie maakte.
wa, ik heb dezelfde combo, ook de SP-97 met een papst 92 mm. Alleen daaronder een Barton 2500+. Ik heb nu nog geen temps, omdat ik nog moet wachten op mijn nieuwe case & hd's :( (en ik dus ook nog niks heb ingebouwd)

En over die koelpasta, ik denk niet dat het zo enorm veel zal schelen. Kwestie van een 3 a 4 graadjes ofzo ? Je kunt het wellicht proberen, tis iig betere pasta.

[ Voor 4% gewijzigd door vogeltje op 28-01-2004 12:14 ]

binnenkort een hele dikke casemod :P

• Race Eend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Artic silver 5, mits goed geplaatst zal denk ik 2-5 graden stressed schelen, zoek maar wat reviews op internet, als je nu geen problemen heb zou ik het lekker zo laten, tenzij je hoger wil overklokken etc ;)

• Gisae
  • Niet online
Race Eend schreef op 28 januari 2004 @ 11:54:
Artic silver 5, mits goed geplaatst zal denk ik 2-5 graden stressed schelen, zoek maar wat reviews op internet, als je nu geen problemen heb zou ik het lekker zo laten, tenzij je hoger wil overklokken etc ;)
AS5 werkt idd goed. Het scheelt bij mij 4-5 graden met een whisperrockIV
Jammer dat die koeler zo duur is, ander had ik hem ook wel willen hebben. Nu spaar ik liever door voor waterkoeling. Hoewel het nog niet echt nodig is. (2500+ @ 2400mhz 55C stressed)

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

• vogeltje
  • Laatst online: 10-08-2025
GiSaE schreef op 28 januari 2004 @ 12:34:
[...]

AS5 werkt idd goed. Het scheelt bij mij 4-5 graden met een whisperrockIV
Jammer dat die koeler zo duur is, ander had ik hem ook wel willen hebben. Nu spaar ik liever door voor waterkoeling. Hoewel het nog niet echt nodig is. (2500+ @ 2400mhz 55C stressed)
Ik doe er AS3 onder (omdat ik dat nog heb liggen), samen met die SP-97 & papst 92 mm fan moet ik toch wel leuke temps kunnen bereiken (barton 2500+) dacht ik zo :)

trouwens mijn signature; ik heb dus (nog) niet alle spullen :(

[ Voor 11% gewijzigd door vogeltje op 28-01-2004 13:42 ]

binnenkort een hele dikke casemod :P

• xabre16v
  • Niet online
Ah, hij is nu ook te krijgen bij Eynstein, 53 Euro. :) Freezing Hardware is echt reteduur, met alles trouwens :r

pricewatch: Thermalright SP-97 (Socket A)

• Stinger666
  • Laatst online: 08-02 00:01
xabre16v schreef op 28 januari 2004 @ 23:12:
Ah, hij is nu ook te krijgen bij Eynstein, 53 Euro.
Daar heb ik hem ook maar besteld. Ik heb nu de Aerocool Deep Impact 102 erin hangen! Ook een erg goede koeler. Maar deze heb ik meer voor het testen. Ligt al 4 weken erop (Uit Duitsland gehaald) (Ja je bent een zieke tweaker of niet)

Over enkele dagen komt mn SP97 binnen! Voor degene die nog interesse hebben in een Aerocool Deep Impact 102, ff mailen ;) !

[ Voor 16% gewijzigd door Stinger666 op 04-02-2004 01:34 ]

Verwijderd

Wormaap schreef op 14 januari 2004 @ 23:26:
Op zich moet dat ook niet zó'n probleem zijn nee. Hou er echter wel rekening mee dat ook als je case vast staat er nog steeds wel wat krachtjes op je koelblok gaan werken, een een half graadje kantelen kan al genoeg zijn voor een corecrush :| Voor de veiligheid lijkt plat me toch beter :P
daarvoor zou je toch een spacer kunnen gebruike??
of heb k het id van een spacer nu weer verkeerd
ik heb er igg 1 onder gedaan

• xabre16v
  • Niet online
Stinger666 schreef op 04 februari 2004 @ 01:33:
[...]

Over enkele dagen komt mn SP97 binnen! Voor degene die nog interesse hebben in een Aerocool Deep Impact 102, ff mailen ;) !
Ik heb hem intussen binnen van Eynstein, het wachten is nu nog op m'n Zalman northbrigde coolblokje die ik nog ergens anders had besteld. Zodra ik die ook heb en de hele boel heb ingebouwd post ik hier wel weer. :)

• Sv3n
Ik heb em nu op m'n 2500+ zitten, 2400 mHz @ 1,825V 50 graden stressed, case 26 graden :9~ heerlijke koeler, installen van t ding is ook niet echt heel moeilijk :)

Last.fm
Films!

Verwijderd

Vandaag heb ik de SP-97 binnen gekregen. Om hem zo goed mogelijk te kunnen vergelijken heb ik met mijn oude systeem, uitgerust met mijn Titan TTC-D5T, te vergelijken. Hiervoor heb ik m.b.v. speedfan 4.09 een drietal temperaturen gemonitord.

* Idle, 15 min na koude start zonder applicaties aan
* met winamp aan, 15 min lang alleen winamp laten spelen
* stressed, hoogste temp na 2x 3dmark03 en UT2003 Benchmark

Mijn systeem, dus onveranderd, behalve de CPU cooler:

XP2500 barton @ 2200 MHz (200x11) @ 1.65 V
2x 256 Mb DDR 3200 RAM (Twinmos)
ASUS A7N8X-X
POV GeForceFX 5600 XP 128 mb
Superflower 461 kast, 2x 80mm intake en 2x outtake.

De Titan heatsink was uitgerust met een niet originele alu 80mm van titan. (21 CFM)
De Thermalright was uitgerust met een 92mm PAPST 3412N/2GL met een flow van 37 CFM.

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/erikbeverloo/forum/thermr_3.jpg

Kamertemp was constant rond de 23 graden C.

OUDE KOELER: TITAN TTC-D5T

CPU temp (Case temp)
idle (after reboot) : 42.5 (28.5)
idle / winamp : 51.5 (29.5)
stressed after 3dmark03 : 62.5 (30.5)

THERMALRIGHT SP-97:

CPU temp (Case temp)
idle (after reboot) : 31.5 (29.5)
idle / winamp : 36.5 (29.0)
stressed after 3dmark03 : 44.5 (31.0)

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/erikbeverloo/forum/thermr_2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/erikbeverloo/forum/thermr_1.jpg

Dus de CPU blijft zwaar veel koeler dan met de oude situatie. De casetemps waren wel ongeveer gelijk. Je zou kunnen zeggen dat mijn CPU met de SP-97 nu stressed ongeveer net zo warm wordt als in de oude situatie idle _/-\o_

Wat me ook wel interressant leek was om eens te kijken of dit monster ook zonder fan de boel een beetje bij elkaar houdt. Antwoord: JA. Zonder fan loopt de temp op tot >60 gr, toen heb ik de fan weer op 100% gezet.

Hieronder zie je de speedfan grafiek, eerst zie je de max temp bij het 3d marken, dan een stukje idle en dan de stijging door het verwijderen van de fan. En daarna de extreme duikvlucht van de temp.

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/erikbeverloo/forum/thermalright_temps.jpg

Kortom: deze koeler koelt als een bezetene!!

Uiteraard kan ik nu de grens van mijn CPU wat verder leggen 8)

• Entity_Razer
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-03-2025
en is hij NU nogaltijd zo goedkoop als die 41 euro ofzo?
want anders,koop ik hem direct :)

Ik was aan't denken voor waterkoeling maar ik moet eerst een grotere case hebben(zit op een QF 50 a medium) en daar kan waterkoeling niet in en mijn moeder(ben 16 en lig onder men mijder hare GROOOOOTE sloef,die wilt dus echt da ik niets doen me die pc niet meer he...)
dus een nieuwe cas ekomt pas als ik een nieuwe PC koop dus moet ik voorlopig wel iets hebben :)

The Idea is not to arrive at the grave, safely in a well preserved body, but to slide in sideways at 400 miles an hour screaming of pure joy

• gakkethijs

gakkethijs

niks

heb hem vandaag bij eynstein besteld + kast + 2 x 92mm enermax fan en 1 x paps 120 mm :D . 120 wordt outtake en 1x 92 wordt intake andere 1x 92 mm wordt de cpu fan.
dit moet toch voor de nodige airflow zorgen
hoop hem snel geinstallt te hebben denk dat mijn nieuwe mobo langer opzich laat w8en mijn oude was door gebrandt :(.

• Sv3n
let op dat ie wel op je moederbord past, want hij is groooooot :P Bij mij paste t echt NET ( asus a7n8-E deluxe), een condesator zit strak tegen de heatsink aan :X maar als ie eenmaal zit issie geweldig _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/h.rienstra/P5260038.JPG

Zoals je ziet zit 1 condensator half onder het koelblok, middelste condensator zeg maar.

Overall ben ik echt super tevreden over de sp-97 zeker een goede aankoop geweest :) Misschien ooit nog eens kijken of ie zonder fan kan :P niet overclocked natuurlijk ;)

Last.fm
Films!

• gakkethijs

gakkethijs

niks

heb van de week ook binnen gekregen. met 92 mm enermax.

systeem
abit nf7-s
2500+ barton
temp idle uit bios 29-30 graden
verder ben ik nog niet gekomen mobo is weer terug.\

installatie is makkie als je ff leest

• Entity_Razer
Ik was aan't denken,alhoewel dit niet hier te organizeren,aan een SP 97 IA.
*****************************************************************Modjes, don't close me on this one Ik ga wel ergens anders naartoe als er genoeg mensen zijn

Maar een IA zou voor veel mensen iets goeds zijn. Ikzelf kan de IA niet opzetten,ik ben 16-17 jaar oud dus.
Maar als iemand dit wilt doen en er zijn genoeg mensen,contact me @ jet_force_gemini@hotmail.com

The Idea is not to arrive at the grave, safely in a well preserved body, but to slide in sideways at 400 miles an hour screaming of pure joy

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:04
Jaja lekker koelblokje dit hoor! Scheelt 15-20 graden met mijn nexus axp-3200 coolertje als ik mijn papst 92mm fan (zelfde combi als aantal posts hierboven) op 12v laat draaien, maar als ik mijn super flower fan master straks binnen heb laat ik hem 's nachts lekker op 7v lopen net als mijn casefan en dan kan ik lekker rustig slapen terwijl ik aan het downen ben :D

Verwijderd

Ow.. ik wil ook eentje. Kheb nu een coolermaster Heatpipe.

Overclocken doe ik graag, maar blijf nu haken op 11x200. Mede door een hoge cpu temp (50 a 54)

Wat is nou de ideale fan? Volgens een review maakte het niet veel uit.

:)

• gakkethijs

gakkethijs

niks

ghehehe fan maakt wel degelijk uit een 92 mm papst is stil met redelijke airflow maar gooi je er een tornado 92x35 als ik heb goed heb. Krijg je wel stofzuiger geluid maar heb je wel goede cooling. en een ia voor aleen 1 cooler is niks.
en wat ik van een maat gehoort heb als je een barton 2500+ op 3200+ laat lopen dus van 166 mhz naar 200 mhz dat de temps idle en strest paar een graden stijgen.

[ Voor 26% gewijzigd door gakkethijs op 31-03-2004 13:24 ]

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-10-2025
kickje :)

ik wil ook deze sp-97 bestellen

ik zat te denken aan een 120mm fan ipv de max 92mm fan!

ik wil dat bereiken met dit ding:
http://shop.freezinghardw...p?Pagina=00003&ItemID=468
en deze koeler:
http://shop.freezinghardw...p?Pagina=00003&ItemID=125
dit is de snelste (max 2300rpm) koeler die ik kan vinden bij freezinghardware. Mijn keuze dat ik het daar koop is gewoon omdat ik dan alle onderdeeltjes bij 1 shop bestel, geld is op zich geen punt (het scheelt niet zo heel veel met andere shops).

Maar heeft iemand enig idee of zo'n grotere fan zal helpen de temp naar beneden te krijgen?

Ik heb nu een soort van home-made cooler (gemodificeerde gigabyte-3d-cooler-pro, zie het heatpipe-topic ;) ) Deze zet temps neer van 50graden idle, en 64graden stressed. Dat met een 2500+@2315mhz op 1.9volt!

Ik wil deze nog iets verder overklokken (persee op air!).

zat zo te denken, maar past die fan-adapter er wel uberhaupt op!?

[ Voor 5% gewijzigd door Mister_X op 06-07-2004 19:17 ]

• Entity_Razer
Ik denk dat die er wel zal opgaan die adapter.
maar misschien en beetje performancie verlies van die 120 denk ik omdat je de normale luchtverplaatsing door een kleiner gaatje probeert te proppen.
Ik heb die adapters nooit zo leuk gevonden :s

Nu zou ik wel zeggen,ga ervoor,... zie wat het geeft,alvast VEEEEELLLL beter dan die Gigabyte 3D van je(en denke dat ik die ook eerst wou kopen 8)7 )

• Mister_X
Entity_Razer schreef op 06 juli 2004 @ 19:37:
Ik denk dat die er wel zal opgaan die adapter.
maar misschien en beetje performancie verlies van die 120 denk ik omdat je de normale luchtverplaatsing door een kleiner gaatje probeert te proppen.
Ik heb die adapters nooit zo leuk gevonden :s

Nu zou ik wel zeggen,ga ervoor,... zie wat het geeft,alvast VEEEEELLLL beter dan die Gigabyte 3D van je(en denke dat ik die ook eerst wou kopen 8)7 )
tja , opzich als ie al die luchtverplaatsing kwijt kan zou het niet uitmaken, dan gaat er gewoon 'meer' doorheen :) (hoop ik althans)

• Aapenootjes
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-01 00:41
Ik ben bang dat het niet gaat passen, je zet normaal de fan vast op de koeler met 2 beugeltjes en zo'n adapter moet met schroeven worden vastgezet. Ik heb wel al foto's gezien van mensen die een 120mm fan met de standaart beugeltjes erop hebben gezet, nadeel is dan wel dat er een hoop air-flow langs gaat en dat je een redelijk groot dood punt hebt.

• SmoothTweaker
  • Laatst online: 23:17
Wormaap schreef op 16 december 2003 @ 19:34:
Als'ie nog niet uit is, wanneer komt'ie dan ongeveer? :|
'K ga morgen ff kwekken met de pc-boer hiero, maar die is niet zo heel erg into o/c'ing enzo, wist amper dat d'r 92mm fans bestaan o_0 'is normaal toch echt 80 of 120mm'
omfg hier weten ze niet eens dat een "morgan" en een "Thunderbird" bestaan!

• OcGuru
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:02

OcGuru

Giulietta Qv

Ik ben van plan om de Thermalright slk 900a te kopen :p hopelijk geeft die net zo goede temp's:)

Bl44t

• smallblock

smallblock

Die zal naar alle waarschijnlijkheid iets minder koelen

Leuke lamp, overigens !!

• Mister_X
ja klopt, je kan beter als je lagere temps wilt die sp-97 kopen! die is gewoon momenteel de beste air-cooler. (zie google.nl voor reviews)

Verwijderd

ik heb een sp97 gekocht ter vervanging van mijn SLK900u. De sp97 koelt enkel beter met een lage rpm fan. Bij snelle fans die veel lucht verzetten koelen ze beide gelijk.

• Mister_X
Ik heb hem besteld, bij freezing hardware, de sp-97 + 80->120mm fan-adapter + een 120mm fan die 80cfm doet, (zal wel goed zijn i guess :))

Ik ben benieuwd!

Verwijderd

De mensen met een fan-adapter, wat zijn jullie bevindingen?

Pics!!! ;)

En uiteraard de temps :)

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Damn, de SP-97.....stil om van te worden. Ding koelt echt goed. Heb er zelf niet persoonlijk ervaringen mee, maar mijn neef heeft hem, ik was erbij toen deze werd gemonteerd. X-Plate roelt btw ;).

Thermalright SP-97 met een YS tech fan welke een airflow heeft van 83 m3/h
Asus A7N8X Deluxe
AMD Athlon XP 2800+ @ 3200+, met een vcore van 1,7V
Temps zijn idle 36C.

Een goede investering dus. Enig minpunt is dat de heatsink wordt geleverd met van dat custom-cool-paste, als ze nou Arctic Silver 5 erbij deden...
but, elke tweaker heeft AS thuis in zijn nachtkastje, dicht bij zich ;)

offtopic:
Thermalright SLK-947 bestelt voor mijn AMD Athlon XP2500+ @ 3200+, met de eerdergenoemde fan. Hoop dat het niet veel gaat schelen :)

[ Voor 12% gewijzigd door Yellowneck op 30-07-2004 23:59 ]

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Verwijderd

Wat voor fan precies?

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

NFD 1293253 B-2A, 83,2 m³/h., 33,1 db(A)

33,1 DbA, mss beetje hoog, maar hangt aan een Fancontroller.
Kost in NL bij Freezing hardware iets van 13 euro, terwijl in Duitsland 6 ofzo

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Verwijderd

Hmmmm, ik ben nu dus van alles aan het bestellen.

Maar Eynstein heeft verder niet echt goede koelers. OF heb ik het mis?

Zoals deze? Enermax

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 juli 2004 @ 20:33:
Hmmmm, ik ben nu dus van alles aan het bestellen.

Maar Eynstein heeft verder niet echt goede koelers. OF heb ik het mis?

Zoals deze? Enermax
met een flow van 50, en dan zie ik soms flows van 80. Hmm.. argh, keuzes in het leven van een Tweaker. :X

EDIT: oops, klikte op quote 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2004 20:34 ]

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Verwijderd schreef op 31 juli 2004 @ 20:33:
[...]

met een flow van 50, en dan zie ik soms flows van 80. Hmm.. argh, keuzes in het leven van een Tweaker. :X

EDIT: oops, klikte op quote 8)7
een flow van 50CFM is meer dan een standaard casefan heeft, op max haalt die zelfs 65 ofzo...echt wel genoeg
Hmm..fans die 80CFM verplaatsen zijn meestal aardig lawaaiig. Of bedoel je 80M3/h?

Maar als je HalDol moet geloven, :).
Verwijderd schreef op 07 juli 2004 @ 12:12:
ik heb een sp97 gekocht ter vervanging van mijn SLK900u. De sp97 koelt enkel beter met een lage rpm fan. Bij snelle fans die veel lucht verzetten koelen ze beide gelijk.
is deze fan meer dan geschikt, laag airflow, maar ook hoge airflow

[ Voor 36% gewijzigd door Yellowneck op 31-07-2004 20:39 ]

• SmoothTweaker
  • Laatst online: 23:17
Wormaap schreef op 16 december 2003 @ 19:34:
dan weet die van jullie meer als de onze hier wiste zon gast niet eens dat er een Athlon Tunderbird, Duron Morgan, Duron Spitfire bestonden hij geloofde me niet todat ik hem CPUZ screens liet zien had. en toen moest ie ff weg naar 8eren en kwam ie niet terug :9 die is 0wned

[ Voor 5% gewijzigd door SmoothTweaker op 31-07-2004 20:41 ]

Verwijderd

Kheb hem binnen en net geinstalleerd.

Pc draait op 2,3 ghz (barton 2500+). Ben er blij mee.

Temp idle 40 graden. (en dat met dit weertje)

Alleen ik heb de stroom van de atx. Dus niet van de mobo. Hoeveel rpm maakt de fan nu?

Het gaat om een:
Enermax 9X9 regelbare toerental van: 1800~2500 rpm

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Verwijderd schreef op 05 augustus 2004 @ 16:44:
Kheb hem binnen en net geinstalleerd.

Pc draait op 2,3 ghz (barton 2500+). Ben er blij mee.

Temp idle 40 graden. (en dat met dit weertje)

Alleen ik heb de stroom van de atx. Dus niet van de mobo. Hoeveel rpm maakt de fan nu?

Het gaat om een:
Enermax 9X9 regelbare toerental van: 1800~2500 rpm
Hoeveel, hangt ervan af, of je de fan hebt geregeld.
Een 4pins-molex rechtstreeks van je voeding geeft ook 12V net zoals je 3pins-connector op je mobo. Voordeel van een 3pins-connector is dat je meteen het toerental kan uitlezen.
Dus als je de fan op een 4pins molex heb zitten, en de fancontroller op max heb staan, zal deze gewoon 2500 rpm draaien

• Mister_X
Deze koeler roeleert zeker! Heb hem thuis op me asus a7v880 zitten met me oude goude barton @ 2.370mhz op 1.9v. Temp idle is 43graden en stressed tegen de 48/49! Dat is zeker 10 graden lager dan me vorige koelers! Zit een fan adapter van 80x80 naar 120x120 op! :D met een 120mm fan uiteraard @ 80CFM en 2000rpm, ding maakt GEEN herrie. De 6 blauwe casefans in me chieftec matrix big tower maken meer herrie dan deze koeler. Ben er heeeel tevreden over, denk dat ik deze sp-97 nog een tijd in gebruik zal nemen, is echt de beste luchtkoeler op dit moment en die ik gehad heb (ook duurste ;)).
Pagina: 1