Toon posts:

[WINXP] SiS M650 Tv-Out probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

na lang speurwerk op internet en de search van Tweakers zit ik nog steeds met het probleem; de tv-out van mijn laptop (Asus A2500H) geeft alleen maar zwart-wit beeld. Grafische kaart is een SiS M650_651_650_740. Ik heb hem met een SVHS kabel aangesloten op de SCART-aansluiting van de tv. De tv heb ik ook ingesteld op SVHS dus daar zou het niet aan moeten kunnen liggen. Ik heb wel gelezen dat de tv-out op PAL ingesteld moet worden, maar ik heb geen idee hoe ik dat moet bewerkstelligen. Misschien dat iemand van jullie het weet??

En is er misschien een programmaatje als TV-Tool voor SiS-kaarten??

Alvast bedankt iedereen! :)

Verwijderd

Topicstarter
niemand?

Verwijderd

Damn ik heb exact het zelfde met een promedion laptop die heeft ook een sis vga gebeuren :'(
ps met tv tools kun je volgens mij alleen 'nvidia kaarten berommelen
mijn vga kaartje is trouwens een SiS 650 rev
ik heb hem aangesloten met een verloop stukje van s-video naar zo'n geel tulpje en ik krijg ook alleen maar zwart wit beeld

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2003 21:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
Zo irritant he, ik hoop dat snel iemand een oplossing hiervoor heeft!

Verwijderd

ik had hetzelfde probleem, maar na een tijdje kloten opgelost!

Het is lastig uit te leggen (de winXP op de laptop van me vriendin is namelijk in t russisch en daar snap ik nog weinig van..hehe)

1. kheb de laatste drivers van de sis.com site gehaald
2. tv primair en lcd secundair ingesteld
3. bij instellingen van je SIS zie je een plaatje met TV erop en als je daarop klikt krijg je wat schuifjes etc. Het schuifje rechtsboven is erg gevoelig en lijkt in eerste instantie niets te doen. Als je heel langzaam schuift krijg je af en toe wat foute kleuren te zien. Ik heb 'm op '3' gezet en krijg daarmee de goede.

het is een laptop (roverbook) met Sis 650 en s-video naar composite naar de videorecorder en weer via coax naar tv.

ik hoop dat dit voor jullie ook lukt. Als ik het niet duidelijk heb uitgelegd, laat ff weten, dan probeerik nogmaals. Succes! ;)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reply!

Helaas heb ik niet de beschikking over een videorecorder :'(
Het is me dan ook nog niet gelukt met de dingen die jij zei.
Ik heb de nieuwste driver, tv primair, lcd secundair... en ik heb wat gekloot met die schuifjes (in het menu Tv Uitvoer bij de eigenschappen van het beeldscherm), maar geen resultaat. Er gebeurt helemaal niets. :'(

Zou het ook via een dvd-speler kunnen?? Ik heb geen enkel idee, ik weet alleen dat de dvd-speler SVHS ondersteunt...

Plz help me!!

Verwijderd

bij die schuifjes moet je echt heel voorzichtig zijn... (althans bij mij). De bovenste werkte wel. Het zou toch wel moeten kunnen via een dvdspeler... (waarom ook niet?). Mijn tv zelf is een vrij oude sony waarvan ik geen id heb wat ie ondersteunt (er zit zelfs alleen maar een coax aansluiting op en een soundout). en de videorec is ook niet echt bijzonder.
Ben ook op zoek geweest naar een tvtool voor Sis, maar weet niet of het (al) bestaat.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2003 02:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
Tnx! Ik ga maar weer eens aan de slag :)

Verwijderd

Ik heb je tip geprobeerd maar bij mij werkt hij niet :'(
Blijf maar dat zwart wit houden en heb behoorlijk met het schuifje gerotzooid
Maar toch bedankt !!
Iemand nog meer tips ?
Greetzzzzz

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-05 10:47

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik al in gekeken... ik weet alleen niet hoe ik het tv-out signaal moet instellen op PAL.
Voor de rest heb ik alles goed gedaan. Mijn tv heeft een SCART-aansluiting die S-video ondersteunt.

En met mijn dvd-speler lukt het me ook niet :'(

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 19 december 2003 @ 01:52:
bij die schuifjes moet je echt heel voorzichtig zijn... (althans bij mij). De bovenste werkte wel. Het zou toch wel moeten kunnen via een dvdspeler... (waarom ook niet?). Mijn tv zelf is een vrij oude sony waarvan ik geen id heb wat ie ondersteunt (er zit zelfs alleen maar een coax aansluiting op en een soundout). en de videorec is ook niet echt bijzonder.
Ben ook op zoek geweest naar een tvtool voor Sis, maar weet niet of het (al) bestaat.
Bedoel je trouwens dit menuutje?
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~peske014/screenshot.jpg

Verwijderd

Ik haat dat scherm....... ben er uren mee bezig geweest...... :(
Ik haat SiS :P
Met andere woorden ook mij lukt het nog steeds niet en ook het "grote tv out topic " heeft niets opgeleverd....
tv is er een van Thompson met aan de voorkant drie tulpjes en een s-video ingang maar blijf nog steeds zwart wit houden :'(

• Industrial_Life
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-05 18:55
Ik heb een asus pundit, met 651 chip en krijg onder win2k dual screen niet aan de praat, TV out werkte prima...

Drivers onder Wink2 zijn gewoon om te janken..

-

Verwijderd

ja davide.. dat eerste scherpje en als je dan op TV (linksonder) klikt krijg je wat schuifjes. De rechtsbovenste ('grof' o.i.d. ) werkte bij mij wel., maar jammergenoeg bij jou dus niet. Heb je misschien een te lange kabel ? Die van mij is maar 1,5 meter.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 19 december 2003 @ 18:25:
Ik haat dat scherm....... ben er uren mee bezig geweest...... :(
Ik haat SiS :P
Met andere woorden ook mij lukt het nog steeds niet en ook het "grote tv out topic " heeft niets opgeleverd....
tv is er een van Thompson met aan de voorkant drie tulpjes en een s-video ingang maar blijf nog steeds zwart wit houden :'(
ik haat SiS ook!! :( :(
:)

Verwijderd

duh?
SiS is de meest onbetrouwbaarste chipset wat er ooit op deze planeet is gemaakt :) heil nforce 2 ;)

Verwijderd

Hoe ben je er nu uitgekomen dan???

Alvast bedankt,,

Ciao

Verwijderd

Ik had dat probleem ook met m'n asus laptop!

Je moet het in het BIOS veranderen.
F2 om in het bios te komen. Kun je meteen je onboard vga van 64 mb shared memory voorzien, staat waarschijnijk nog op 32 mb!

Verwijderd

Als het probleem zich voordoet bij een laptop van ASUS type a2500 moet je FN+F8 gebruiken. Zie de handleiding op pag 30 :O

• T-Blizzard
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-03 10:55
Ik had dat ook met mij Jewel 1440+
Ik pak een andere kabel en opeens werkte alles, dus ene kabel deed het niet andere wel :|

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:48
Verwijderd schreef op 05 februari 2004 @ 18:16:
Als het probleem zich voordoet bij een laptop van ASUS type a2500 moet je FN+F8 gebruiken. Zie de handleiding op pag 30 :O
:O ... als je dat niet eens doet blijft het beeld op je tv toch echt zwart hoor, het probleem is niet hoe je em schakelt naar tv, maar hoe je em op PAL zet... (of hoe je andere instellingen kan aanpassen...

Ik heb het nou ook....

[edit]
Maar de oplossing zit inderdaad in het BIOS. Bij graphics kan je 2 dingen instellen, de TV-out (PAL en NTSC) en hoeveel geheugen er gebruikt moet worden.

Om in het BIOS te komen moet je trouwens op F2 drukken.

[ Voor 20% gewijzigd door Prulleman op 05-02-2004 19:37 ]

Strava

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-04 08:41
Prulleman schreef op 05 februari 2004 @ 19:17:
[...]

:O ... als je dat niet eens doet blijft het beeld op je tv toch echt zwart hoor, het probleem is niet hoe je em schakelt naar tv, maar hoe je em op PAL zet... (of hoe je andere instellingen kan aanpassen...

Ik heb het nou ook....

[edit]
Maar de oplossing zit inderdaad in het BIOS. Bij graphics kan je 2 dingen instellen, de TV-out (PAL en NTSC) en hoeveel geheugen er gebruikt moet worden.

Om in het BIOS te komen moet je trouwens op F2 drukken.
ja en wat heb je (behalve pal) dan ingesteld, ik heb zelfde probleem! (sorry voor kick)

hij staat al pal, maar beeld blijft zwart-wit!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:48
verder eigenlijk helemaal niks..... alleen in het bios van NTSC naar PAL gezet en toen werkte het gewoon goed.

Strava

Pagina: 1