Ik was vandaag bij een klant waar er Bad Clusters op de HD (op de Server, Windows 2000 Server NL) waren gekomen. Na ff CHKDSK te draaien draait windows wel weer stabiel maar er moet natuurlijk wel een nieuwe HD in.
Op dit moment zit er 1 (IDE) harde schijf in van 40 GB op de Primairy IDE Controller.
Nu neem ik morgen een Promise S125 TX2 ATA133 Raid controller mee en 2 maal een harde schijf van 120 GB. Het is de bedoeling om de huidige 40 GB te ghosten naar èèn 120 GB schijf en deze dan in mirror te laten draaien met die andere 120 GB.
Dus het volgende stappen plan:
1. Raid controller in PCI slot zetten, windows opstarten en driver installeren
2. 40 GB ghosten naar 1e 120GB schijf
3. 40 GB loskoppelen en de 2 120 GB schijven aan de raid controller hangen
4. Instellen in de Raid Manager dat ze in mirror (RAID 1) moeten draaien
Mijn vraag is of ik de 120 GB harde schijf waar die data op staat gewoon op de raid controller kan aansluiten, met de 2de 120 GB harde schijf erbij, en deze in mirror laten draaien zonder dat ik dataverlies heb (zoals je dat wel hebt bij RAID 0). Zoja, hoe snel heeft die raid controller de 2e schijf met de 1e gesynced (30 GB aan data).
Op dit moment zit er 1 (IDE) harde schijf in van 40 GB op de Primairy IDE Controller.
Nu neem ik morgen een Promise S125 TX2 ATA133 Raid controller mee en 2 maal een harde schijf van 120 GB. Het is de bedoeling om de huidige 40 GB te ghosten naar èèn 120 GB schijf en deze dan in mirror te laten draaien met die andere 120 GB.
Dus het volgende stappen plan:
1. Raid controller in PCI slot zetten, windows opstarten en driver installeren
2. 40 GB ghosten naar 1e 120GB schijf
3. 40 GB loskoppelen en de 2 120 GB schijven aan de raid controller hangen
4. Instellen in de Raid Manager dat ze in mirror (RAID 1) moeten draaien
Mijn vraag is of ik de 120 GB harde schijf waar die data op staat gewoon op de raid controller kan aansluiten, met de 2de 120 GB harde schijf erbij, en deze in mirror laten draaien zonder dat ik dataverlies heb (zoals je dat wel hebt bij RAID 0). Zoja, hoe snel heeft die raid controller de 2e schijf met de 1e gesynced (30 GB aan data).