Toon posts:

BIOS flashen?

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een:
(pentium III 700mhz)

Met de volgende bios:
Asus 2pb ACPI BIOS
Revision 1008

In deze computer had ik eerst een 15 gb harde schijf, maar omdat deze het begaf heb ik een 40gb hardeschijf gekocht.
Als ik deze erin stop dan word hij in de bios niet herkend en start de computer zelfs met opstart-diskette niet op, alleen als ik die hele hardeschijf weer los koppel dan doet hij het wel. (en met een 6gb schijf werkt hij ook gewoon)

Ik heb deze hardeschijf ook al in een andere (beter) computer geprobeerd, hierin deed hij het wel. Ik heb hem hierna gepartioneerd in C:/ (10gb) en D:/ (30gb) ik dacht dat als ik hem nu zou proberen dat hij het wel zou doen, maar helaas.

Nu dacht ik dat de bios misschien maar schijven tot een grote van 20gb ondersteunt. Dus wil ik graag mijn bios up-daten. Weet iemand hoe ik dit het beste kan doen, het is namelijk de 1e keer dat ik een bios ga up-daten.

Alvast bedankt

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Kijk eens in de FAQ van dit subforum hoe je een BIOS moet updaten :)

Daarin staat dus dat je daarvoor gewoon terecht kan op de website van de mobofabrikant. Asus heeft een vrij uitgebreide FAQ waarin ook het flashen van de BIOS tot in detail wordt uitgelegd. Succes :)

Omdat dit best wel basic is en makkelijk met een paar klikken te vinden is, gaat dit topic dicht. Lees verder ook eens de Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) door om een beter beeld te krijgen van hetgeen wij hier op GoT van de gebruikers verwachten ;)

Dit topic is gesloten.