Toon posts:

surround sound aansluiten, tulp--> 9 pin din jack

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoe klein je kamer ook is, er past altijd surround geluid in, toch?
Nou ja, ik kwam dus een goedkoop setje speakers bij de mediamarkt tegen (van Vestel... nooit van gehoord) terwijl ik met een duurder setje in mn handen stond.
goedkope genomen..... dom!!!

Nu heb ik dus het volgende probleem
de geintegreerde soundcard in mijn Asus moederbord heeft een tulp S/pdif-uitgang... en de ingang op de subwoofer van het setje heeft een 9-pin-din jack input.... nooit gezien, lijkt het meest op een video-aansluiting ofzo....

er zitten ladingen snoertjes bij, maar geen enkele past?

ik heb volgens mij gewoon een tulp-->9 pin( of negatieve, zit wel snoertje met 2x 9 pin bij) snoertje nodig, maar dit schijnt erg moeilijk te zijn: bij twee compu-winkels geprobeerd zonder resultaat (goris en informatique)

hellup?!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
die 9 pin is volgens mij alleen voor een afstandsbediening met snoertje (die misschien niet is meegeleverd).

Bij je asus moederbord moet je denk ik de microfoon en line-in aansluiting gebruiken voor center en rear (kleurtjes komen misschien ook wel overeen met de stekkertjes). Kijk hiervoor anders ff in de handleiding van je moederbord.

Verwijderd

Topicstarter
die aansluiting van die 9 pin heet 5.1 channel input 2.....

maja.... heb het dus nog geprobeerd zoals je zei, uitgangen gebruikt die in handleiding moederbord stonden, alles verbonden met gewone tulp jack snoertjes en driver geconfigureerd volgens hoofdstukje multi ch audio feature in het boekje....

maar nog steeds.... stereo geluid...

de andere speakers zijn wel goed aangesloten (ze maken wel herrie als je ze op de gewone line-out doet.... maar met zn allen willen ze t nie)

en owja... zit idd afstandsbediening bij, maar die werkt gewoon met IR geloof ik, zit iig geen snoer-inplug-mogelijkheid in

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2003 20:40 ]

Verwijderd

Ondersteunt die onboard kaard wel surround ?
Tulp ofwel cinch SPDIF is doorgaans een stereo uitgang.

Tenzij hierover een dolby digital stream verzonden wordt.

Check eerst eens de specs van je onboard card
Want na mijn weten zijn de meeste onboard geluidschips (?) stereo only

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2003 22:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
als het goed is moet dat kunnen....
nog even nagekeken op site van asus...

dit staat bij de specs:

Audio ADI 1980 6-channel CODEC
S/PDIF out interface

dit betekent toch dat t moet kunnen? of kan ik alleen via dat gele tulpje naar die onmogelijke 9pin aansluiting geluid krijgen?

verder staat er in de handleiding dat je de uitgangen van de mic en de line in kunt gebruiken voor 5.1

tis een Asus A7V8X-X