-=System Specs=- | Shit does not happen, it's made by an asshole.....
Verwijderd
Asus is een goed moederbord je hoort soms dat er moeilijkheden zijn maar dat is vaak op te lossen met bios-update. Ik heb zelf een Abit omdat ik 1 ISA slot nodig heb,
ik ben heel tevreden over de Abit, overklokken gaat echt simpel dmw Bios.
Qua koeling zou ik gaan voor de Spire Orb (heb ik zelf koelt goed en maakt weinig lawaai), een Alpha setje als geluid je weinig uitmaakt en je wilt optimale cooling.
ik ben heel tevreden over de Abit, overklokken gaat echt simpel dmw Bios.
Qua koeling zou ik gaan voor de Spire Orb (heb ik zelf koelt goed en maakt weinig lawaai), een Alpha setje als geluid je weinig uitmaakt en je wilt optimale cooling.
Nee ik ben wel opzoek naar een koeling die zo min mogenlijk geluid maakt, maar met zo veel mogenlijk cooling.
Verwijderd
Voor een zo goed mogenlijk overklokresultaat is de Duron aan te raden, liefst in combinatie met een Globalwin FOP38 koeler (69,- bij Narwal www.narwal.nl)...
Voor het moederbord raad ik de Abit KT7 (RAID) of de MSI K7T Pro2 aan.
De Abit heeft veel features en is goed overklokbaar, en de MSI is superstabiel, redelijk goedkoop en goed overklokbaar...
Die Spire Orb heb ik ook trouwens, maar ik koop binnenkort ook een Globalwin FOP38 want mijn Duron650 komt maar tot 950 met dat ding...
Met de FOP38 denk ik de GHz grens makkelijk te overschrijden.
Voor het moederbord raad ik de Abit KT7 (RAID) of de MSI K7T Pro2 aan.
De Abit heeft veel features en is goed overklokbaar, en de MSI is superstabiel, redelijk goedkoop en goed overklokbaar...
Die Spire Orb heb ik ook trouwens, maar ik koop binnenkort ook een Globalwin FOP38 want mijn Duron650 komt maar tot 950 met dat ding...
Met de FOP38 denk ik de GHz grens makkelijk te overschrijden.
En waarom is een Duron dan beter?
Is dat procentueel? of is de uiteindelijk peformance ook beter als beide proc's op de zelfde frequentie zouden draaien?
Is dat procentueel? of is de uiteindelijk peformance ook beter als beide proc's op de zelfde frequentie zouden draaien?
Verwijderd
De Duron is niet beter dan de t-bird, PIII of P4 maar is idd percentueel beter.
De prijs/prestatie verhouding is enorm goed en hij is zeer goed te overklokken.
Verschil met de t-bird is dat de Duron 64KB L2 cache heeft tegenover 256KB van zijn grote broer.
Het L1 cache is bij beide even groot (128KB).
P.S. De Duron is idd klok voor klok sneller dan de P4 (maar dat is de pentium ook volgens mij)
De prijs/prestatie verhouding is enorm goed en hij is zeer goed te overklokken.
Verschil met de t-bird is dat de Duron 64KB L2 cache heeft tegenover 256KB van zijn grote broer.
Het L1 cache is bij beide even groot (128KB).
P.S. De Duron is idd klok voor klok sneller dan de P4 (maar dat is de pentium ook volgens mij)
ik zou in elk geval nog ff wachten op mobo's met een officiele ondersteuning voor een 133mhz fsb. overclockt beter....
AMD Phenom II X2 555@ X4 B55, 4GB DDR3-1333 OCZ Gold, MSI 870A-G54, Radeon HD 7770 512 MB
Zeg hoe moeilijk is het nu eigenlijk om reviews/tests te vinden van Duron/Thunderbirds/Mobo's op dit www?
No offence, maar de meeste replies op dit soort forums hebben weinig toegevoegde waarde tenopzichte van het lezen van een paar goede reviews, en die zijn er ZAT!
Trouwens, waarom over op AMD en waarom overclocken als je nog niet eens de verschillen in CPU architectuur/modellen weet?
De vraag "wat moet ik kopen" komt mij een beetje te vaak langs.. GVD orienteer jezelf toch eens een beetje voor je dit soort vragen gaat stellen people.. je hoeft maar een week een paar technische forums te volgen en je weet exact met welke hardware er veel problemen optreden..
DuH
No offence, maar de meeste replies op dit soort forums hebben weinig toegevoegde waarde tenopzichte van het lezen van een paar goede reviews, en die zijn er ZAT!
Trouwens, waarom over op AMD en waarom overclocken als je nog niet eens de verschillen in CPU architectuur/modellen weet?
De vraag "wat moet ik kopen" komt mij een beetje te vaak langs.. GVD orienteer jezelf toch eens een beetje voor je dit soort vragen gaat stellen people.. je hoeft maar een week een paar technische forums te volgen en je weet exact met welke hardware er veel problemen optreden..
DuH
Laat maar.. .
Pagina: 1