Het grote Xbox multiplayer via tunnel topic

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 2.464 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18-07 22:00
fulgore schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 23:42:
[...]

Je moet er iig voor zorgen dat je een arena kiest waar een aantal mensen in zitten :z
Wanneer je daar zeker van bent kies je voor play, system link, daarna kan het even duren voordat je een gehost spel ziet. Gebeurt er niets kies dan een andere arena.
Ik ben trouwens tot nu toe vanavond alleen maar spaanstaligen tegen gekomen.
In Halo en in R63 :X
Dus GOT Clan leden waar blijven jullie nou ? Of moet ik eerst een cursus Spaans gaan leren ?
Heb 5 minuten geduld gehad maar ik zie geen game verschijnen (wel regelmatig op de "refresh" knop gedruk uiteraard)
Ik begrijp er helemaal niets van, ik heb poort 30000 opengezet in de windows firewall, ook kai heeft toestemming e.d., ook met de firewall uit doet hij het niet
wat kan er mis zijn?

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:59

m0nk

16-09-2003 15.15

ik ben er vanavond denk ik ook wel :) Heb gisteren een nieuwe HD ingebouwd, en moet dus nog het e.e.a. updaten enzo.. ben iig erg benieuwd!

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 00:16

fulgore

goud

argro schreef op woensdag 01 december 2004 @ 01:00:
[...]
Heb 5 minuten geduld gehad maar ik zie geen game verschijnen (wel regelmatig op de "refresh" knop gedruk uiteraard)
Ik begrijp er helemaal niets van, ik heb poort 30000 opengezet in de windows firewall, ook kai heeft toestemming e.d., ook met de firewall uit doet hij het niet
wat kan er mis zijn?
Firewall mag in principe gewoon aanstaan vooropgesteld dat je zeker weet dat je verbinding hebt. Heb ik ook aanstaan. Ik vermoed dat je op de verkeerde plek in Kai een spel start.
Je ziet op je Xbox in Kai de arena's wel toch ? Met het aantal gebruikers erin ?

[ Voor 9% gewijzigd door fulgore op 01-12-2004 12:36 ]

Xbox One GamerTag 'QuarterCask'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-02 13:07

ZiegoM

Yammie R1

Mijn Xtag = ZiegoM of Max

Heb nu alleen maar Project Gotham Racing 2 op mn xbox staan.

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
fulgore schreef op woensdag 01 december 2004 @ 12:35:
[...]

Firewall mag in principe gewoon aanstaan vooropgesteld dat je zeker weet dat je verbinding hebt. Heb ik ook aanstaan. Ik vermoed dat je op de verkeerde plek in Kai een spel start.
Je ziet op je Xbox in Kai de arena's wel toch ? Met het aantal gebruikers erin ?
ik ga naar een halo2 arena, kies dan europa en een game (bijvoorbeeld een game met 6/8 spelers) dan zie ik een x-tal spelers staan met een aantal symbolen naast de naam en met een ping, nu kies ik play en start halo2 vanaf de HD op
wat doe ik niet goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore

fulgore

goud

argro schreef op woensdag 01 december 2004 @ 20:09:
[...]

ik ga naar een halo2 arena, kies dan europa en een game (bijvoorbeeld een game met 6/8 spelers) dan zie ik een x-tal spelers staan met een aantal symbolen naast de naam en met een ping, nu kies ik play en start halo2 vanaf de HD op
wat doe ik niet goed?
:? 8)7 ;( Nieuwere xbmc erop knallen ? :D Kweet het nu ook niet meer.

[ Voor 6% gewijzigd door fulgore op 02-12-2004 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

quote:
Schweino schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 23:49:
Nog even iets: wie van jullie heeft al Halo2 gespeeld met de headset? Het valt me op dat tijdens het spelen je alleen maar kan lullen met degene die het spel host (als je de witte knop indrukt of tijdens de proximity voice), en niet met de rest. Hebben jullie dat ook, en als je het niet hebt, wat heb je dan ingesteld in je KAI engine/router/pc?
unquote:

Ik heb (nog) geen headset, maar 1 ding weet ik zeker. Met meerdere spellen heb ik al gespeeld;
Halo2, call of duty, battlefront en in ALLE spellen hoorde ik geblaat tegen elkaar via mijn speakers. Dus ik kon horen wat de anderen zeiden.

Quote:
ondanks dat ik in een gamearena zit en er users zijn; krijg ik geen game te zien?
unquite:

Dit probleem wordt aan gewerkt.
De reden is dat je een arena zelf kan hosten en daarin kan aangeven hoeveel players max en of je zelf gaat hosten of joinen.
DAARNA moet je dus weel dat spel daadwerkelijk opstarten, met die setting in HOST mode.
===> ik heb al veel meegemaakt dat er in een room meerdere mensen op elkaar zaten te wachten, zonder dat er een op het luminueze idee kwam om ook eens een spel te starten....
Dan kan je natuurlijk lang wachten.

Kai is er wel mee bezig om dit te detecteren en op te lossen.

oplossing? probeer een andere room; of chat eerst even in de room en verzeker je dat er iemand een spel daadwerkelijk gaat opstarten in host mode! Allemaal op searching for games werkt ook niet zo goed zonder 1 host. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Overigens:

Zijn er nog goede ideen voor onze Gathering of Tweakers arena?

Wat zou ik kunnen doen om het te verbeteren? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:53
Verwijderd schreef op donderdag 02 december 2004 @ 09:14:
Ik heb (nog) geen headset, maar 1 ding weet ik zeker. Met meerdere spellen heb ik al gespeeld;
Halo2, call of duty, battlefront en in ALLE spellen hoorde ik geblaat tegen elkaar via mijn speakers. Dus ik kon horen wat de anderen zeiden.
Klopt, als je geen headset hebt hoor je iedereen over de speakers inderdaad (met headset kan je dat trouwens ook instellen). Maar wat het probleem dus is, is dat ik tot nu toe heb meegemaat dat alleen degene die het spel host kan lullen met alle anderen, en dat iemand die niet host alleen maar met de host kan ouwehoeren. Dit hoort niet zo te zijn, maar via KAI is dat (in mijn geval iig) dus wel zo. Vandaar dat ik me afvroeg of andere mensen het al hadden geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat vinden jullie overigens van de nieuwe look van dit forum.

Kortom; gewoonweg f*k. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eeruku
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-07 10:20
Verwijderd schreef op donderdag 02 december 2004 @ 10:08:
Wat vinden jullie overigens van de nieuwe look van dit forum.

Kortom; gewoonweg f*k. :(
tip: preferences.. kan je de oude layout weer teruggooien :P

Power corrupts. Knowledge is power. Study hard. Be evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben ik inmiddels ook achter, door zelf uit te vinden.... |:( Kon daar nu niet even een kleine post bovenaan het forum worden geplaats met hoe en wat?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore

fulgore

goud

3CLipZ schreef op donderdag 02 december 2004 @ 10:13:
[...]

tip: preferences.. kan je de oude layout weer teruggooien :P
Ja, maar dat geldt maar voor 2 maanden, daarna moet je lid worden van Tweakers.net, dus wen er maar aan of wordt lid.

Van de Frontpage:
Vanaf 1 december zal de nieuwe lay-out voor iedere bezoeker op het forum beschikbaar zijn. Ook zal dan de oude paarse lay-out nog twee maanden te kiezen zijn. Na 31 januari 2005 is de oude lay-out alleen nog beschikbaar voor abonnees.

[ Voor 40% gewijzigd door fulgore op 02-12-2004 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore

fulgore

goud

Verwijderd schreef op donderdag 02 december 2004 @ 09:15:
Overigens:

Zijn er nog goede ideen voor onze Gathering of Tweakers arena?

Wat zou ik kunnen doen om het te verbeteren? :?
Gebruik maken van de kalender op de Kai site om meer mensen te vinden die tegelijkertijd aanwezig zijn ? Tis nu een komen en gaan van 1 a 2 personen. Schiet niet op zo :D
Zal ook wel te maken hebben met het feit dat het voor sommigen toch tamelijk lastig is om een en ander aan het werk te krijgen.

[ Voor 44% gewijzigd door fulgore op 02-12-2004 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaSsDruM
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 24-07 16:05
Schweino schreef op woensdag 01 december 2004 @ 00:44:
heh :D

Daar is er nog geen definitief antwoord dus, daarom wilde ik het hier ook vragen. Misschien kunnen we het een keer testen met een aantal mensen in de GOT arena? Je moet natuurlijk wel Halo2 en een headset hebben dan.
Ik heb een headset, halo 2 en als john een beetje opschiet zit ik ook zsm in de GoT arena ;)

Dusse..... geef maar een gil hoe of wat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bassdrum.... kijk maar in je postbakje.

je staat al aangemeld op GoT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De agenda voor het komende weekend staat op Kai Xlink. Goede tip! _/-\o_

Tot ziens met zijn allen in de Gathering of Tweakers clan!

Vrijdag: Meet and Greet day! - Maak contact met je nieuwe vrienden.

Zaterdag: Shoot to kill avond! - We spelen vanavond Halo 2 met zijn allen in diverse moeilijkheidsgraden, zodat iedereen lol heeft.

Zondag: Driving miss Daisy: S'middags lekker raggen op de PGR 2 baan, zodat je misselijk wordt van je geslinger op de weg, en je dronken kop kan legen in de toiletpot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore

fulgore

goud

Alleen die tijden even aanpassen in 24 uurs notatie. Lijkt nu alsof het allemaal 's nachts gebeurt.
Vrijdag 0800 tot 0300 (meesten moeten morgen nog werken of naar school)
Zaterdag 0900 tot 0400 ('k wil nog uitslapen, boodschappen doen ...)
Zondag van 0200 tot 0600 (Wow, dus eigenlijk van zaterdag 0900 tot zondag 0600) :D

[ Voor 45% gewijzigd door fulgore op 02-12-2004 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
Weet iemand of kai of xbconnect werkt met de volgende setup?:

ADSL MODEM <utp> router <utp> Xbox
|
wireless pc met een SMS 54 mbits netwerkaart

Hij vind de xbox gewoon en in kai is alles goed, behalve dan dat die games niet ziet op de xbox.
Ik heb het even op me vaders pc geprobeert en daarop lukt het gewoon perfect het enigste verschil is dat deze pc met een utp kabel zit aangelsuiten op de router.

[ Voor 3% gewijzigd door evilpin0 op 03-12-2004 13:25 ]

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
evilpin0 schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 13:24:
Weet iemand of kai of xbconnect werkt met de volgende setup?:

ADSL MODEM <utp> router <utp> Xbox
|
wireless pc met een SMS 54 mbits netwerkaart

Hij vind de xbox gewoon en in kai is alles goed, behalve dan dat die games niet ziet op de xbox.
Ik heb het even op me vaders pc geprobeert en daarop lukt het gewoon perfect het enigste verschil is dat deze pc met een utp kabel zit aangelsuiten op de router.
mannnn, is er nu niemand die even een paar berichten terug leest of de faq leest?

Schweino in "Het grote Xbox multiplayer via tunnel to..."

Typisch weer een rtfm gevalletje dus.....
* Wireless connections from the PC running XLink Kai are not supported unless the wireless card can support promiscious mode. However, we recommend that the PC running XLink Kai remains wired (to the router or access point) with a CAT-5 Ethernet cable.Your console can be wirelessly connected, through the use of a Wireless Gaming Adapter or Wireless Ethernet Bridge. Consult your documentation or manufacturer's website for assistance in wireless networking.
Dildo, misschien is een linkje in de startpost handig?

http://www.teamxlink.co.uk/?go=faq

[ Voor 28% gewijzigd door Schweino op 03-12-2004 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey mensen, ik heb xlink kai 7.0 geinstalleerd, mn xbox aangesloten en het programma opgestart. In 'diagnostics mode' zegt hij dat de xbox succesvol geconfigureerd is, het 'network' is 'reachable' en verder staat alles goed. Ik heb halo (heb het ook al met halo 2 geprobeerd) opgestart en zit nu in het 'looking for games menu' maar naast het zelf starten van een game kan ik daar helemaal niks! ik ben in xlink ( op de pc) al een arena binnen gegaan. en zie op de computer gewoon de mensen die in de arena zitten en hun ping, maar er verschijnt gewoon niks op mijn xbox!

op mn xbox zit ik dus in het halo 2 system link venster. ik heb niks gedaan via xbox media center ( heb het er wel op staan.) ik heb nu de udp-poort 30 000 geopend maar als ik een arena binnenga op de pc komt er gewoon helemaal niks op het scherm van de xbox ( in het system-link menu dus)

zou iemand weten wat ik fout doe? ( ik ben een n00b)

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2004 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-07 23:00
site down...

voor @ :

nee niet gelukt, verder wat gezocht op internet ik, nu blijkt dat je wel een stukje moet solderen hoorde ik via via.. maar ik heb een grrr. firewall die niet luistert,

dus het beste

xbox,
CROSS-cable,
XBC / gamespy tunnel / Xlink

game aanmaken in bv XBC, game hosten via "system link" in XboX, wachten op spelers, en gamen..

in theorie werkt het bij mij ook, maar nu nog echt.. :s

[ Voor 3% gewijzigd door sjongenelen op 03-12-2004 15:07 ]

you had me at EHLO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore

fulgore

goud

Misschien handig om te vermelden welke versie van xbmc je hebt geinstalleerd.

Tevens niet onverstandig te vermelden of het weer en/of de webradio het doen op je xbox. Dan kunnen we een aantal dingen alvast uitsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zou iemand me kunne helpen :/ ? ik ga rooms binnen op mn pc maar in het system link menu van halo 2 verschijnt gewoon helemaal niks :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore

fulgore

goud

Je weet zeker dat Kai werkt op je xbox ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

in het media center bedoel je? die kai is volgensmij al een redelijk oude versie, als ik hem vergelijk met screenshots in dit topic. Het programma werkt wel, maar hij kan geen arena's vinden. Hij geeft wel 2 games aan: halo 2 en PGR 2. (ik heb ze beiden al een keer gespeeld op mijn xbox)

ik heb mijn xbox trouwens net een vast ip-adres gegeven (192.168.2.199, ik heb mijn routers max. ingesteld op 192.168.2.198)

het heeft allemaal nog steeds geen zin *zucht*

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2004 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore

fulgore

goud

Je moet een xbmc versie hebben van eind november of nieuwer om goed van Kai gebruik te kunnen maken. Het liefst van na 26 november, dit ivm de vele bugs die er uit gehaald zijn.

[ Voor 15% gewijzigd door fulgore op 03-12-2004 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan het niet zonder dat programma? dat ik kai gewoon run op de computer en zonder xbmc spellen speel? dat gewoon de arena's in het system link menu van halo 2 zelf terechtkomen?

zo nee, hoe kom ik aan de nieuwste versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-07 13:39
Verwijderd schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 20:26:
kan het niet zonder dat programma? dat ik kai gewoon run op de computer en zonder xbmc spellen speel? dat gewoon de arena's in het system link menu van halo 2 zelf terechtkomen?

zo nee, hoe kom ik aan de nieuwste versie?
Je kan de GUI versie van xlink kai draaien ja. Nog beter, bij mij heb ik KAI via xbmc nog niet aan de praat gekregen. Ik speel mijn spellen van de harde schijf af, en telkens al wil ik een spel spelen via KAI binnen xbmc, krijg ik de melding als ik op Play drukt:
Xbox Media Center unable to locate game automatically. Insert the game disk into your xbox or press A to cancel and launch the game manually.
En al wil ik bijvoorbeeld halo 2 spelen, dan start ik halo 2 handmatig op, maar dan zie ik onder system link games niets staan.
Daarnaast heb ik de chat functie ook nog niet kunnen vinden onder de nieuwe xbmc.

Ok, build van 20-11. Ff nieuwere halen dus.

[ Voor 3% gewijzigd door pica op 03-12-2004 21:41 ]

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore

fulgore

goud

Die melding had ik ook, je moet bij de kai instellingen in xbmc je locatie van de games aangeven.
Dus bijv. f:\games Dat was bij mij de oplossing :D
De chat functie moet je vanzelf zien als je kai heb opgestart op je xbox.

[ Voor 6% gewijzigd door fulgore op 03-12-2004 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

da's allemaal leuk en aardig mensen.. maar wat moet ik nou doen?
het lukt gewoon nog steeds niet.. ik heb de quickstart heus wel doorgelezen, maar t blijft gewoon niet werken bij mij:S... heeft er nou helemaal niemand een tip/oplossing?

bij iedereen doet ie t gewoon.. hij zou het bij mij ook gewoon moeten doen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore

fulgore

goud

Ik heb ff jou situatie gechecked met profiel 'Normal Kai Use'.
Ben een Halo2 arena in gegaan, system link, in 1e instantie zag ik niets, ff later zag ik een gehost spel die elke x verdween. Bleek dat de Moderator nog niet gereed was met het spel configgen.
Misschien is dat ook jou probleem :?
Probeer eens een aantal andere arena's.

Ik ga nu weer ff Halo2'en :D

[ Voor 7% gewijzigd door fulgore op 03-12-2004 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dus eigenlijk moet ik gewoon een tijd lang wachten? want ik zie echt helemaal niks.. nog steeds niet.

kan er niets fout zijn in mijn instellingen? mij lijkt van niet, omdat het programma gewoon aangeeft dat alles hoort te werken.. (zie de vorige posts). Ik wordt hier echt gek van.. waarom heb ik dit weer 8)7 nou ja als je nog verdere tips hebt, ik hoor ze graag! ik wil echt graag spelen nu!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik kreeg in het begin ook niets.. totdat ik met de poorten aan het spelen ben geweest.
ik heb nu op mn firewall 2 poorten geforward naar mn server waar de xlink engine op draait en die ingesteld in kai bij udp en deep port.

zonder de deep port kreeg ik dus ook geen spellen te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb geen flauw idee of ik het goed gedaan heb, maar hieronder staan plaatjes van mijn instellingen:

op het eerste plaatje de instellingen van mijn router (het poorten forwarden,ik weet niet of het zo klopt)

op het tweede plaatje nog wat router instellingen (ip min en ip max) en de instellingen in Kai

op het derde plaatje de instellingen op mijn xbox.

Afbeeldingslocatie: http://img123.exs.cx/img123/1251/74-ip.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img30.exs.cx/img30/6391/19-ip2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img123.exs.cx/img123/3323/f2-xboxinstellingen.jpg

heeft er iemand op- of aanmerkingen?
en kan dit ook met gekopieerde spellen? (xlink kai) of alleen met originele?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore

fulgore

goud

Die port mapping naar TCP poort 30000 mag weg, het werkt met udp.
Maar probeer het antwoord van Cyberia ook eens.

En ja Met 'backups' van de spellen werkt het ook !

En check dit van de TeamXlink site:

Firewalls can be responsible for not allowing you to view available games to join as well as kicking you from a game as soon as you join.

As a general rule of thumb, try the following:

• For XBox users, allow the IP address 0.0.0.1 full access on both UDP and TCP.

• Also for XBox users, allow port 3074 full access.

• Reduce the intensity of the protection ie. 'Medium' instead of 'High'

• If you are still experiencing problems, browse our Official XLink Forums.

Note: Highly unrecommended but you may have to disable your firewall when you want to play on XLink Kai.

[ Voor 127% gewijzigd door fulgore op 05-12-2004 00:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik wil het antwoord van cyberia graag proberen en bedankt alvast voor de reacties, maar zou iemand me iets duidelijker kunnen uitleggen (welke ports, doe ik het forwarden op de goede manier) hoe ik dat moet doen? ik ben namelijk qua router-instellnigen enzovoorts een ontzettende n00b... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Verwijderd schreef op zondag 05 december 2004 @ 13:36:
ik wil het antwoord van cyberia graag proberen en bedankt alvast voor de reacties, maar zou iemand me iets duidelijker kunnen uitleggen (welke ports, doe ik het forwarden op de goede manier) hoe ik dat moet doen? ik ben namelijk qua router-instellnigen enzovoorts een ontzettende n00b... :P
Ik zag dat jij ook een sweex router hebt, ik heb dezelfde router en krijg kai ook niet aan de praat, ik ga een spel in en kan wachten totdat ik een ons weeg maar er komt geen game in beeld
Andere mensen zien ook geen ping van mij, soms wel maar meestal niet, ik heb ook al geprobeerd zonder de windows fire-wall maar dat was ook geen oplossing, de fire-wall van de router heb ik altijd uit staan.
Mijn xbox heeft 192.168.2.110 als ip en mijn compu 192.168.2.100, poort 30000 UDP is geffw naar mijn compu, ik kan wel chatten op zowel compu als xbox maar gamen werkt niet, heb de 28-11 versie van xmbc dus dat mag het probleem ook niet zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

shit ik hoop niet dat het aan de router ligt.. t is namelijk nog best wel prijzig om een nieuwe te kopen, zeker voor een arme scholier als ik |:( mn vader zal wel niet mee willen werken bij de koop van een nieuwe, want qua internet geeft ie eigenlijk verder nooit problemen..
meld het plz ff als je een oplossing gevonden hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
In een sweex router kan je toch ook een DMZ instellen? Zet de pc waar KAI op draait als DMZ en klaar is kees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ikzelf heb een Sweex router, en ik kan julloie meedelen dat dat ding doet wat het moet doen, ZONDER poorten door te mappen voor Kai!
Nikste nada nodig om dmz in te stellen.
Desondanks heb ik wel een poort doorverwezen 31000 UDP; daar ik dan via mijn firewall altijd extra controle heb over verkeer dat deze poort gebruikt. Als Kai niet aanstaat; dan is er dus stront aan de knikker! Maar voor de werking van kai is het zeker niet nodig om uberhaupt een poort te mappen. Kai zoekt en vindt altijd een vrije poort.

Dus die Sweex routers zijn gewoon goed voor de job. :-)

quote:
* Wireless connections from the PC running XLink Kai are not supported unless the wireless card can support promiscious mode. However, we recommend that the PC running XLink Kai remains wired (to the router or access point) with a CAT-5 Ethernet cable.Your console can be wirelessly connected, through the use of a Wireless Gaming Adapter or Wireless Ethernet Bridge. Consult your documentation or manufacturer's website for assistance in wireless networking.

Helaas. Ik heb dus zo'n netwerk compleet draadloos en MET zo'n promiscuous ondersteundende Dlink 604+ netwerk wifi kaart.

helaas werkt het 9 van de 10 keer niet met Kai. echter direct wel met xbconnect, met dezelfde setup. Kai is nog niet perfect, maar er wordt wel degelijk hard aan gewerkt! Dit probleem zal dus binnenkort wel opgelost worden.

Tot dan werken alleen bedrade netwerken!

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2004 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 05 december 2004 @ 22:31:

Tot dan werken alleen bedrade netwerken!
Dat klopt niet helemaal. Ik heb mijn Xbox aan een MS Wireless Xbox adapter hangen. Dit werkt perfect met Kai. Ik denk dat je alleen je PC met een draadje aan het netwerk moet hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-07 23:00
jah maar dat is een speciale kaart (met speciaal bedoel ik een hoop geld) die ondersteund wel promiscious mode.. maar van pc naar router wireless is blijkbaar niet zo goed te doen, erg jammer. al krijg ik XBC ook niet aan het werk, maar dat komt door die . . . thomson router (firmware zuigt. geen goede te krijgen)

you had me at EHLO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je een wireless kaart gebruikt die je aan je xbox hebt geknopopt, werk je niet echt draadloos wat KAi betrefd.

Je PC netwerkkaart is dan nl. nog steeds bedraad met je router of xbox.

Waar het om gaat met draadloze netwerkkaarten die promiscuous mode ondersteunen, is dat dit in het kort ongeveer betekend dat de kaarten effectief ethernet kunnen spoofen. ofwel alle netwerkverkeer opvangen en eventueel een MAC adres faken, zodat je een netwerk kunt faken.

Normaal kunnen alle standaard netwerkkaartjes deze modus aan. Oorsprong was vanwege beheersfuncties in een netwerk. Helaas niet met alle draadloze netwerkkaarten. Vanwege veiligsheidsredenen is deze functie vaak daar uitgeschakeld.

Nu bestaan ze wel degelijk deze draadloze netwerkekaarten!
Bijvoorbeeld alle draadloze netwerkkaarten die een Texas instruments chipset hebben, zoals die in de USR robotics producten, Dlink kaartjes etc.

ikzelf heb een laptop kaartje Dlink DWL650+ airplus kaartje; vv TI chipset, en promiscuaous mode werkt daar uitstekend. Ik kan bijv 100% wireless draaien met XBConnect. Helaas krijg ik op een of andere reden met KAI geen ping, ondanks dat alles goed staat geconfigged. Xbox detected and Kai server detected. ik zie pings van anderen, maar anderen zien die NIET van mij..... Dus geen gameplezier...

Met het freewareprogramma ethereal, www.ethereal.com kan je netwerken sniffen. Maar je kan tevens testen of je wireless kaart promiscuous mode ondersteund. Nogmaals, de meest dus niet, maar er bestaan zeker wel dit soort kaarten!

En het is fijn om te weten welke chipsets capable zijn. Please post results inher! ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar als mn router het gewoon perfect zou moeten doen.. wat is dan in godesnaam het probleem? nog steeds verschijnen er geen games in halo! (norton uit, windows firewall uit, sweex firewall uit)..

john, heb jij enig idee? (of iemand anders natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Verwijderd schreef op maandag 06 december 2004 @ 15:56:
maar als mn router het gewoon perfect zou moeten doen.. wat is dan in godesnaam het probleem? nog steeds verschijnen er geen games in halo! (norton uit, windows firewall uit, sweex firewall uit)..

john, heb jij enig idee? (of iemand anders natuurlijk)
ik heb het eindelijk aan de praat met de sweex router
de instellingen:
pc=192.168.2.100, xbox=192.168.2.110
bij NAT en virtualserver hoef je niets in te stellen, firewall van de router en windows staat gewoon aan, het ip adres van mijn pc is ingevuld bij DMZ ingevuld, poorten in xlink zijn 30000 en 31000
heb nog niet getest of het in xbmc ook werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Virtual server in Sweex router instellen op poort 30000 UDP naar je PC toe!
DMZ in riouter uitzetten! Is zeer gevaarlijk voor buitenaardse ongeoorloofde netwerk communicatie.
in kai config, poort 30000 instellen
Deep poort op 0 houden!!!
verder firewall instellen dar KAi toegelaten is.

dan pc met draad verbinden met xbox of router.
xbox en pc allebij een fixed adres geven (als dat al niet was gedaan)
inloggen met Kai
checken of server detected is
checken met multilink game op stand searching for games; melding geeft xbox detected
navragen bij anderen of ze jouw ping zien. No ping is no play
arena kiezen
wachten tot iemand zo slim is om een spel werkelijk te starten en op host te ztten.
spelen maar!

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2004 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pica
Buitenaards huh? :P

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
zonder DMZ aan te zetten werkt xlink niet, zelfs niet als ik de poorten die ik gebruik ffw (30000 en/of 31000), ik laat het dus aan staan totdat ik een evt. andere oplossing heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DMZ is normaal niet nodig.
Dit houdt eigenlijk in dat alle verkeer dat van het internet komt, wat de router niet kent, doorgeluist wordt naar een bepaald adres. Meestal je pc.

Als je dit dus in moet stellen om KAI werkend te krijgen, dan is er dus iets mis... maar dat had je zelf dus al uitgevonden.. ;-)

Kai server (duis dat prg dat op je pc draait) zal normaal ZONDER een bepaalde poort open te zetten, zoeken naar een vrije poort. Beter is het om een bepaalde UDP poort (dus geen TCP poort!) open te zetten naar je pc toe. Hiervoor wordt meestal poort 30000UDP gebruikt voor de eenvoud. Maar kan elk ander nummer zijn.
Ik heb al meegemaakt dat iemand deze poort open zette naar ipadres van zijn pc EN tevens tegelijk open zette naar het ipadres van de xbox. Nu dat gaat dus niet werken. ALLEEN moet je een UDP poort forwarden naar je pc. Verder kan je poort 6802UDP/TCP open zetten naar je xbox; (Xbox Live poort) maar dat hoeft normaal niet.

Dan ik Kai zet je de gekozen UDP poort vast.
ALTIJD deeppoort op 0 zetten. dit is voor ingewikkelde netwerken, met routers achter routers en gateways etc.. Komt zelden voor dat dit nodig is om te gebruiken.

Desondanks, zodra je een UDP poort openzet, en kai reageerd niet goed en het werkt wel met DMZ doorsluizing, dan is dit de meest voor de hand liggende oplossing. Alhoewel het zeker niet de beste is. Vanweg die buitenaardse ongeoorloofde mannetjes die grtaag via deze backdoor op je pc geraken :y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Kai agenda voor vrijdagavond is weer online!

vanaf 21:00h is er een meet & greet evening.

Aan mijn mails te zien, zijn er nog velen die problemen hebben met Kai, de instellingen etc., xbmc etc. etc. Misschien is dit een uitgelezen mogelijkheid om elkaar te helpen deze avond. :?

Daarna stel ik voor om Halo2 te spelen tot diep in de nacht....

Tot ziens op Kai in Clans/gathering of tweakers [GoT]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Mensen, er zit voortgang in het Halo 2 voicing probleem: http://www.teamxlink.co.uk/forum/viewtopic.php?p=32504#32504

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

argro schreef op maandag 06 december 2004 @ 17:23:
[...]

ik heb het eindelijk aan de praat met de sweex router
de instellingen:
pc=192.168.2.100, xbox=192.168.2.110
bij NAT en virtualserver hoef je niets in te stellen, firewall van de router en windows staat gewoon aan, het ip adres van mijn pc is ingevuld bij DMZ ingevuld, poorten in xlink zijn 30000 en 31000
heb nog niet getest of het in xbmc ook werkt
heel erg bedankt allemaal! toch kom ik er als n00b nog niet helemaal uit 8)7 .. argro.. wat moet je met die ip-instellingen van je xbox en je pc die je net aangeeft? waar moet je dat instellen? moet je xbox een static ip hebben? hoe kom je achter het ip van je computer waar je kai op runt?

hoe/waar moet je het ip-adres van de pc invullen (bij DMZ)? en is dat bij jou het ip-adres 192.168.2.100?

je hoeft dus niks te forwarden? en in kai.. zijn 30000 en 31000 respectievelijk de normale en de deep port?

en wat heb je bij LAN (in het router menu) bij IP Adress Pool staan? bij mij heb ik laatst 192.168.2.100 tot 192.168.2.198 ingevuld maar ik weet niet wat de oude instellingen waren..

en dan een laatste ding.. in het DHCP client log van mijn router geeft ie alleen aan dat mijn host-computer en nog een andere clien-computer op de routers DHCP server zijn aangesloten. Op mijn router zelf brand het lichtje van mijn 3e client (de xbox) echter wel!

Ja mensen, een hoop domme vragen maar ik wil het nou gewoon in één keer goed doen, de vorige keer dat ik liep te klooien stopte het internet er 3 dagen mee (vandaar ook deze late reactie). Alvast bedankt, ik hoop dat ik er vrijdag ben!

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2004 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore

fulgore

goud

Het handigst is om je xbox een static ip adres te geven.

Wanneer je op je pc in een command prompt ipconfig intypt krijg je je ipadres te zien van die machine.

Wat moet je met een ippool van 100 tot 198 ? Heb je zoveel apparaten die een ip nodig hebben ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore

fulgore

goud

Wow, ziet er goed uit. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyS
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:59

XyS

0.o.O

vraagie:
werkt nfsu2 hiermee?

dat lijkt me coowl :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou.. ik las ergens ook in dit topic dat ik mijn xbox een ip moest gevenb buiten het bereik van mijn router, en ik dacht dat je daar in het ip-pool je minimum en maximum adres van je router kon opgeven.. ik kan het trouwens wel gewoon zo laten staan begrijp ik?

@Xys: nee.. nfsu2 wordt helaas niet ondersteund.. dit komt omdat NFSU2 geen system-link functie heeft.. echt jammer :'( het leek mij ook lachen! :P

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2004 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Verwijderd schreef op woensdag 08 december 2004 @ 15:46:
[...]

heel erg bedankt allemaal! toch kom ik er als n00b nog niet helemaal uit 8)7 .. argro.. wat moet je met die ip-instellingen van je xbox en je pc die je net aangeeft? waar moet je dat instellen? moet je xbox een static ip hebben? hoe kom je achter het ip van je computer waar je kai op runt?

hoe/waar moet je het ip-adres van de pc invullen (bij DMZ)? en is dat bij jou het ip-adres 192.168.2.100?

je hoeft dus niks te forwarden? en in kai.. zijn 30000 en 31000 respectievelijk de normale en de deep port?

en wat heb je bij LAN (in het router menu) bij IP Adress Pool staan? bij mij heb ik laatst 192.168.2.100 tot 192.168.2.198 ingevuld maar ik weet niet wat de oude instellingen waren..

en dan een laatste ding.. in het DHCP client log van mijn router geeft ie alleen aan dat mijn host-computer en nog een andere clien-computer op de routers DHCP server zijn aangesloten. Op mijn router zelf brand het lichtje van mijn 3e client (de xbox) echter wel!

Ja mensen, een hoop domme vragen maar ik wil het nou gewoon in één keer goed doen, de vorige keer dat ik liep te klooien stopte het internet er 3 dagen mee (vandaar ook deze late reactie). Alvast bedankt, ik hoop dat ik er vrijdag ben!
toon volledige bericht
Zorg eerst dat je zeker weet dat je xbox goed aangesloten is, is je xbox met een ftp programma te bereiken? kun je pingen naar je xbox? heb je xbmc, doet je weer het dan?

IP pool staat van 100-199

IPadressen van compu en xbox worden door de route toegekend via DHCP, is wel iedere sessie hetzelfde, je zou ze dus ook static kunnen maken maakt dus niets uit.
De compu heeft als ip 192.168.2.100 (start-->run-->cmd-->ipconfig hier staat het ip-adres van je compu)
De XBOX heeft als ip 192.168.2.110

In KAI hoef je alleen 30000 als port in te stellen, deep-port mag gewoon op 0

In je router hoef je geen poorten te ffw

Dan ga je in je router (192.168.2.1) naar Firewall-->DMZ, daar stel je het ip adres van je compu in bij de publieke poort, en ook nog even aanzetten

Ik weet dat het activeren van DMZ niet echt heel verstandig is maar op een andere manier heb ik KAI niet werkend gekregen, met het ffw van poorten kreeg ik wel verbinding maar geen ping dus kon ik niet gamen

[ Voor 7% gewijzigd door argro op 08-12-2004 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mn xbmc weer doet het gewoon en ik volg alles netjes op, maar één ding begrijp ik nog niet: bij DMZ, moet je 192.168.2.100 als public en 192.168.2.110 als client ip?

en zegt dit iets?: 'en dan een laatste ding.. in het DHCP client log van mijn router geeft ie alleen aan dat mijn host-computer en nog een andere clien-computer op de routers DHCP server zijn aangesloten. Op mijn router zelf brand het lichtje van mijn 3e client (de xbox) echter wel! '

erg bedankt voor de moeite!

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2004 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Verwijderd schreef op woensdag 08 december 2004 @ 19:03:
mn xbmc weer doet het gewoon en ik volg alles netjes op, maar één ding begrijp ik nog niet: bij DMZ, moet je 192.168.2.100 als public en 192.168.2.110 als client ip?

en zegt dit iets?: 'en dan een laatste ding.. in het DHCP client log van mijn router geeft ie alleen aan dat mijn host-computer en nog een andere clien-computer op de routers DHCP server zijn aangesloten. Op mijn router zelf brand het lichtje van mijn 3e client (de xbox) echter wel! '

erg bedankt voor de moeite!
public ip staat al ingesteld, je moet alleen de 192.168.2.0 vervangen door het ip van je compu (de 0 veranderen in 100 bijvoorbeeld)

dat xbmc het goed doet is leuk en aardig maar heeft de xbox ook contact met internet? kun je het weer bekijken? kun je info via imdb opvragen? kun je pingen naar je xbox? kun je de xbox via ftp bereiken?
[img]src="http://home.wanadoo.nl/argro/pics/DMZ.JPG[/img]
[img]src="http://home.wanadoo.nl/argro/pics/LAN.JPG[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanThijs
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-01 15:53
Ik zou me ook graag aanmelden voor een potje online play,
mijn nick is vanThijs.

Games die ik op dit moment kan spelen,
Halo
MidtownMadness

Binnenkort
Amped 2
Halo 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanthijs: Ook welkom bij de club.

Zodra je dit leest ben je officieel Kai [GoT] clan member. ;)

Tevens plaats ik hierbij nog eens een oproep om je aan te melden bij de GoT clan.
Graag een emailtje naar mij toe met je Tag svp. Dat maakt voor mij eea veel makkelijker dan hier elke keer maar weer een tag op te pikken en die over te tikken.

Tevens kan ik of iemand van Kai een steekproef gehouden of ik of een bepaald lid werkelijk nog wel lid zijn, of wil blijven van de gathering of Tweakers club. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ps. BIG news on www.teamxlink.co.uk :)

http://www.teamxlink.co.uk/img/news/wrt_kai.jpg
http://www.teamxlink.co.u...rt_controlpanel-thumb.jpg

That's right folks - the kaiEngine now runs on the Linksys WRT54G/S router platform. You're going to need this file - flash your router as if this was a real Linksys update - ie. from the web control panel, then go to the front page of the router control panel - everything should make sense, but if it doesn't - head to our new WRT forum. For those of you who are using openWRT / some other WRT firmware - you can still use this release fully :) You have the choice of ipkg, straight tar.bz2, or 2 individual files for you to wget. Again - please use our forum for assistance, should you need it.

I'd just like to say what an awesome job ^S^ has done getting kaid to run on these boxes - and also, to deal out the props to Prestige for creating the excellent firmware packages for WRT - along with xboxgeek and Puma from the XR8D group for providing QA for this release - top job guys - seriously..

Verder te zien; een zeer uitgebreide Linux Kai GUI.
en pictures van de nieuwste build van XBMC kai GUI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
goed nieuws, als het goed is wordt vandaag ook de engine geupdate (automatisch) zodat voicing 100% werkt in Halo 2, dus dan moet Kai helemaal toppie zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik kan het weer bekijken en ftp-en met mijn xbox ja, en mensen kunnen mijn ping ook zien in xlink kai. ik heb hieronder even een plaatje van hoe ik in kai zit, dit is toch een goede room? (halo 1 arena). In eht halo 1 system link menu blijft hij maar 'looking for games'.. zou dit ermee te maken kunnen hebben dat mijn halo 1 dvd gekopieerd is? (single player doet het wel gewoon)

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2004 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dikki dik
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-07-2020
Verwijderd schreef op woensdag 08 december 2004 @ 09:07:
De Kai agenda voor vrijdagavond is weer online!

vanaf 21:00h is er een meet & greet evening.

Aan mijn mails te zien, zijn er nog velen die problemen hebben met Kai, de instellingen etc., xbmc etc. etc. Misschien is dit een uitgelezen mogelijkheid om elkaar te helpen deze avond. :?

Daarna stel ik voor om Halo2 te spelen tot diep in de nacht....

Tot ziens op Kai in Clans/gathering of tweakers [GoT]
Lijkt me erg leuk, zal er dan ook zeker zijn. Alleen zal het voor mij niet zo laat worden, aangezien ik de volgende dag moet werken.

Overigens zit ik nu officieel in de GOT clan.

mijn Xtag is Fastschumi

Battlefield 2 stats - Specs PC - X360 Gamertag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

quote:

mijn Xtag is Fastschumi

unquote:

Ehhhh....... Jij weet nog meer als ik..... Snel jouw alsnog even in de lijst zetten, alsof het altijd al zo geweest is...... Done; zodra je dit leest O-)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2004 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4Real
  • Laatst online: 14-09-2024
* 4Real heeft vandaag ook xlink geinstalleerd

eerste twee potjes Halo2 allebei dik geownt 8-) heerlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gamers en Kai fans!

De vrijdagavond GoT clan event is van start gegaan!

Wie komt gezellig mee Halo2 spelen?

Waar: Clans/Gathering of Tweakers [GoT]/[GoT]Speelplaats :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dikki dik
Verwijderd schreef op donderdag 09 december 2004 @ 20:10:
quote:

mijn Xtag is Fastschumi

unquote:

Ehhhh....... Jij weet nog meer als ik..... Snel jouw alsnog even in de lijst zetten, alsof het altijd al zo geweest is...... Done; zodra je dit leest O-)
oh haha, er moest nog een vraagteken achter zie ik nu. :X

Naja, maakt tog niet uit hoop ik? :z

Ik kom eraan!

EDIT: waar is iedereen??

[ Voor 3% gewijzigd door dikki dik op 10-12-2004 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pica
Mjah ik kwam er net langs, maar er zat niemand in :P

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dikki dik
naja zeg, tis een schande :7

Maarre hoe kan ik in halo 2 mijn xbox eiglijk laten herkennen, bij system link staat er alleen creat new game :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4Real
dikki dik schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 20:39:
naja zeg, tis een schande :7

Maarre hoe kan ik in halo 2 mijn xbox eiglijk laten herkennen, bij system link staat er alleen creat new game :?
op dat scherm laten staan bij xlink proggie game opzoeken en dan staat die er ineens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:51
Ik baalde er in het begin wel van dat je een CC nodig hebt om via Xbox Live te spelen, totdat ik dit Topic zag _/-\o_
Nu heb ik nog een klein vraagje over het aantal spelers waarmee je dus kunt gamen, is dat gewoon 2 of 4, zoals dat normaal gaat via System Link, of kun je nu ook met meerdere speler gamen? Ik had de topic search al gebruikt maar kreeg maar 1 reply te zien waar het antwoord niet stond, kan ook zijn dat ik verkeerd had gezocht 8)7
Maaruh, ik ben binnenkort dus ook van de partij, moet aankomende week alleen nog even een Netwerk Kabel kopen zodat m'n Xbox ook aan m'n router kan worden gekoppeld ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Yonix op 11-12-2004 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pica
Meerdere :p . Gister nog halo2 potje met 10 pers.

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Laatst online: 22:40
Waar kan ik een lijstje zien van wie allemaal in de GoT-clan zit? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-06 12:21
arggg .. ik zie alles met Kai en ben connected maar ik krijg maar geen spel te zien in system link ? 8)7

Ik heb ook een leuke computer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore

fulgore

goud

Grrrr, gaan we weer, lees alles ff door, de mogelijke antwoorden/oplossingen zijn al tig x langs gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn hier al meer mensen die gamen via kaistation? ik doe dit sinds enkele dagen en het werkt echt perfect!
Hiervoor heb ik altijd gespeeld met de kai "engine" op mn pc in combinatie met XBMC.
Echter sinds een paar dagen is kaistation uit, speciale firmware voor de WRT54G (of andere) routers, in deze firmware zit kai ingebouwd, gewoon je tag en wachtwoord invullen, even opnieuw opstarten en altijd kai beschikbaar!

zie ook screenshotje van mn router:Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/nymphoman/wrt54g1.jpg

Het werkt ook met sveasoft, hyperwrt en andere firmware, hiervoor met je wel wat meer doen,
dan een firmware upgrade, maar je kan hem via telnet starten/stoppen enz.
voor meer info zie ook: http://www.teamxlink.co.uk/forum/viewforum.php?f=36

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-06 12:21
fulgore schreef op zondag 12 december 2004 @ 14:09:
Grrrr, gaan we weer, lees alles ff door, de mogelijke antwoorden/oplossingen zijn al tig x langs gekomen.
sorry vriend !!!! maar ben nou niet echt onbekend met computers .... en heb alle info al doorgenomen maar TOCH krijg ik het niet voor elkaar.

Hmmm ... EDIT !!! : kennelijk werkt het dus wel .. Ghost Recon ging prima .. het zit hem waarschijnlijk in mijn Halo2 ???? ..daar krijg ik het dus niet mee voorelkaar,

[ Voor 20% gewijzigd door Tranzy op 12-12-2004 19:47 ]

Ik heb ook een leuke computer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore

fulgore

goud

Ff verder zoeken dan, Halo 2 moet ook prima werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dikki dik
Verwijderd schreef op zondag 12 december 2004 @ 15:00:
Zijn hier al meer mensen die gamen via kaistation? ik doe dit sinds enkele dagen en het werkt echt perfect!
Hiervoor heb ik altijd gespeeld met de kai "engine" op mn pc in combinatie met XBMC.
Echter sinds een paar dagen is kaistation uit, speciale firmware voor de WRT54G (of andere) routers, in deze firmware zit kai ingebouwd, gewoon je tag en wachtwoord invullen, even opnieuw opstarten en altijd kai beschikbaar!

zie ook screenshotje van mn router:[afbeelding]

Het werkt ook met sveasoft, hyperwrt en andere firmware, hiervoor met je wel wat meer doen,
dan een firmware upgrade, maar je kan hem via telnet starten/stoppen enz.
voor meer info zie ook: http://www.teamxlink.co.uk/forum/viewforum.php?f=36
Sinds die firmware update kan ik niet eens normaal een wireless netwerk meer opzetten :(

Zet ik mijn oude firmware er weer op, probleem blijft. Iemand nog een andere oplossing? Overigens ben ik erachter gekomen dat die firmware voor de Amerikaanse regio is bedoeld. Kan dit kwaad?

Bij jou blijkbaar niet, of gebruik jij je router wired?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diabyte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:02
Waar kan ik ergens vinden (een up-to-date lijst) welke games ik allemaal via systemlink kan spelen? Want die in de OP is niet echt nieuw meer volgens mij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dikki dik schreef op zondag 12 december 2004 @ 22:00:
[...]

Sinds die firmware update kan ik niet eens normaal een wireless netwerk meer opzetten :(

Zet ik mijn oude firmware er weer op, probleem blijft. Iemand nog een andere oplossing? Overigens ben ik erachter gekomen dat die firmware voor de Amerikaanse regio is bedoeld. Kan dit kwaad?

Bij jou blijkbaar niet, of gebruik jij je router wired?
Dit maakt bij mij dus niets uit, volgens mij is het verschil tussen de amerikaanse en nederlandse firmware het aantal kanalen wat je kan gebruiken, ik kan nu tot en met kanaal 11 selecteren, met de originele firmware, kon ik ook kanaal 12 en 13 gebruiken..

Ik gebruik mijn laptop wireless en dat geeft geen enkel probleem met de kaistation firmware.
Denk dus ook niet dat het aan je firmware ligt, immers met de oude werkt het ook niet (meer)
misschien kan je deze erop zetten: http://www.hyperdrive.be/hyperwrt/
deze firmware heeft bij mij altijd goed gewerkt zowel draad als loos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

diabyte schreef op maandag 13 december 2004 @ 16:38:
Waar kan ik ergens vinden (een up-to-date lijst) welke games ik allemaal via systemlink kan spelen? Want die in de OP is niet echt nieuw meer volgens mij :P
wat dacht je van de officiële site? dus:
http://www.teamxlink.co.uk/supportedGames.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4Real
Heeft iemand al geprobeerd om met 2 xboxen online te gaan spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Ik speel de laaste tijd veel halo2 op kai en ik vind het jammer dat er zo weinig ctf games draaien, het is bijna alleen maar slayer :( Ook als ik zelf een ctf flag game maakt komt die nooit echt vol te zitten, is ctf zo onpopulair?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore

fulgore

goud

Zal wel mee vallen, probeer wat af te spreken met de GOT clan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennie
  • Laatst online: 25-07 22:45

Tennie

Music Comes in Silver Pills

Ik krijg het maar niet voor elkaar om naar mn xbox te ftp-en.
Mijn pc is voorzien van draadloos internet en er zit ook nog een onboard netwerkkaart op.

De xbox heb ik middels een cross kabel aangesloten op de netwerkkaart.

Mijn pc - draadloos:
DHCP: Ja
IP 192.168.2.101
Subnet 255.255.255.0
Gateway 192.168.2.1
DHCP 192.168.2.1
DNS 192.168.2.1

Mijn pc - Onboard netwerk:
DHCP: Nee
IP 192.168.1.4
Subnet 255.255.255.0
Gateway 192.168.2.1
DNS 192.168.2.1

Xbox:
Static IP: Yes
IP 192.168.1.5
Subnet 255.255.255.0
Gateway 192.168.2.1
DNS 1 192.168.2.1
DNS 2 192.168.2.1

Ga eens wat vaker op kraamvisite!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dikki dik
--haste-- schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 19:40:
Ik krijg het maar niet voor elkaar om naar mn xbox te ftp-en.
Mijn pc is voorzien van draadloos internet en er zit ook nog een onboard netwerkkaart op.

De xbox heb ik middels een cross kabel aangesloten op de netwerkkaart.

Mijn pc - draadloos:
DHCP: Ja
IP 192.168.2.101
Subnet 255.255.255.0
Gateway 192.168.2.1
DHCP 192.168.2.1
DNS 192.168.2.1

Mijn pc - Onboard netwerk:
DHCP: Nee
IP 192.168.1.4
Subnet 255.255.255.0
Gateway 192.168.2.1
DNS 192.168.2.1

Xbox:
Static IP: Yes
IP 192.168.1.5
Subnet 255.255.255.0
Gateway 192.168.2.1
DNS 1 192.168.2.1
DNS 2 192.168.2.1
toon volledige bericht
ik weet niet of je het er op dit forum wel over mag hebben, aangezien het illegaal is.

Enne mijn probleem is opgelost, zodra ik de nieuwe drivers voor mijn netwerkkaart erop had gezet was het probleem weg 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
fulgore schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 11:22:
Zal wel mee vallen, probeer wat af te spreken met de GOT clan :)
Bij deze :D potje Halo2 vanvond anyone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore

fulgore

goud

evilpin0 schreef op woensdag 15 december 2004 @ 10:13:
[...]

Bij deze :D potje Halo2 vanvond anyone?
Ik kan vanavond helaas niet maar iemand anders ? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
dikki dik schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 21:20:
[...]

ik weet niet of je het er op dit forum wel over mag hebben, aangezien het illegaal is.

Enne mijn probleem is opgelost, zodra ik de nieuwe drivers voor mijn netwerkkaart erop had gezet was het probleem weg 8)7
Wat is hier illegaal aan!? :?

Scheelt er iets niet met de gateway en de dns van je onboard-nic en xbox?
Die liggen in het verkeerde subnet denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dikki dik
Fire69 schreef op woensdag 15 december 2004 @ 10:36:
[...]

Wat is hier illegaal aan!? :?

Scheelt er iets niet met de gateway en de dns van je onboard-nic en xbox?
Die liggen in het verkeerde subnet denk ik...
dit kan alleen als hij gemod is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pica
hoe kom je dan op xbox live :O

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
4Real schreef op maandag 13 december 2004 @ 18:01:
Heeft iemand al geprobeerd om met 2 xboxen online te gaan spelen?
Jup, werkt zonder problemen

• Fire69
dikki dik schreef op woensdag 15 december 2004 @ 20:24:
[...]

dit kan alleen als hij gemod is ;)
Nee, meen je dat nou echt? :P

Dit ganse topic bestaat volgens mij enkel uit mensen met gemodde xboxen...
Er wordt hier ook niet gevraagd hoe je moet modden, of welke software ed. je daar voor nodig hebt.
---haste--- heeft een netwerkprobleem, da's alles. :)

[update]
Voor de mensen met Halo2-problemen:
Finally - Halo2 users on Kai - if you don't have engine 7.0.5.4 by now, you wont be seeing games at all - *restart and get it* - press the magnifying glass to check the engine version.
Bron: Xlink-site

[ Voor 29% gewijzigd door Fire69 op 16-12-2004 11:09 ]

Verwijderd

Wie kan mij vertellen wat de voordelen van Xlink Kai zijn ten opzichte van XbConnect?

• dikki dik
Fire69 schreef op donderdag 16 december 2004 @ 08:17:
[...]

---haste--- heeft een netwerkprobleem, da's alles. :)

Bron: Xlink-site
rofl :9

Nou okeej dan haste,

1) sluit je xbox op een router aan
2) zorg dat je computer volledig toegankelijk is door het ip wat de router de computer heeft gegeven, als dmz host in te stellen op je router. (weet niet of dit nodig is.
3) start je xbox op, kijk onder system utils en setting welk ip de router heeft.
4) start flashfxp op of een ander ftp programma
5) connect naar je xbox met het ip van je xbox (doh) en als gebruikernaam en wachtwoord xbox
6) dan zou die het moeten doen
Verwijderd schreef op donderdag 16 december 2004 @ 14:16:
Wie kan mij vertellen wat de voordelen van Xlink Kai zijn ten opzichte van XbConnect?
naja van sommige spellen meer servers EN de manier waarop je xbox samenwerkt met het programma vind ik handiger. Je hoeft niet eerst de xbox te laten zoeken naar een server, voordat het programma haar/hem herkent. Ik had soms eens, bij xbconnect, dat hij mijn xbox maar niet wilde vinden. Dat zijn denk ik de enige plus punten.

[ Voor 28% gewijzigd door dikki dik op 16-12-2004 20:15 ]

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:51
Nou mijn Xbox is ondertussen ook gemod (:9), dus ik ben binnenkort ook van de partij (Had het deze week best druk, dus heb geen tijd gehad om een extra Netwerk Kabel te kopen :P ), maaruh het enigste wat ik nu nog maar hoef te doen is Xlink Kai te downloaden, dat weer op mijn PC installeren, ervoor zorgen dat mijn PC en Xbox tergelijkertijd internet hebben en that's all??

Edit: Ow, wacht nu lees ik hier op deze page iets over de ''Kai Engine'' wat ik voorbij heb zien komen toen ik ''Avalaunch'' aan het doorspitten was, dus kan ik met dit programma gewoon op internet met de Xbox terwijl mijn PC geen internet heeft? Omdat dit waarschijnlijk dan via de Xbox uit geregeld wordt.

[ Voor 38% gewijzigd door Yonix op 16-12-2004 20:56 ]

Pagina: 1 2 3 4 Laatste