Toon posts:

WDSL van kabelfoon en Gamen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik heb sinds gister mijn pakket (modem, antenne, antenne kabel en nog wat)
Vandaag zijn ze het aan komen sluiten maar ik kan er nog niet op aangezien eerst de router en er eerst wat kabels getrokken moeten worden door het huis maar dat terzeide.

Ik heb op allerlei forums gekeken en het hier en daar nagevraagt maar ik kan nix vinden over de kwaliteit van het gamen als je op een WDSL verbinding zit.

Dus ik zit nu met de brandende vraag of ik wel goed kan gamen zonder last te hebben van lagg, connectie problemen en storingen enzo.

Zijn er mensen hier die WDSL van kabelfoon hebben en die gamen...... zo ja gaat het met WDSL of is het niet echt geschikt daarvoor en of het voor de rest ook goed gaat zoals downloaden en of je een stabiele verbinding hebt.

B.v.d.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2003 16:47 ]

• avon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
waarom neem je niet de proef op de som?

Gratis webwinkel beginnen? Met Onetoshop.com kunt u direct beginnen!

Verwijderd

Topicstarter
dat ga ik ook doen ik vraag gewoon even of hier iemand ervaring mee heeft

Verwijderd

Topicstarter
ja echt heel gaaf

Ik kom gister thuis en ik ben in de veronderstelling dat WDSL aangesloten is.
Zegt mijn pa dat dat niet zo is omdat er een *** boom in de weg staat!
op hun site, in de voorwaarden of iets waar maar een beetje informatie staat over WDSL staat nix over dat als er een boom in de weg staat dat je dan geen WDSL kunt krijgen dat zou alleen zo zijn als er een muur tussen staat.

heel fijn dus als ik nou WDSL tog aangesloten wil hebben moeten we een mast op het huis zetten van weet ik veel hoeveel meter.

HEEL LEUK KABELFOON dat jullie dat even vermelden ergens :( :( :(

• avon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Vrij logisch toch, anders haal je nooit de beste in't zicht verbinding en gaat je performance
zo ie zo omlaag....

Gratis webwinkel beginnen? Met Onetoshop.com kunt u direct beginnen!

• gertjan!
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik neem aan dat deze verbinding via aetherarcus.com loopt en die maken gebruik van access points en dus is een zichtverbinding niet noodzakelijk, maar wel zou het de snelheid kunnen beinvloeden, maar dat is maar minimaal.

Verwijderd

Topicstarter
Aether Arcus inderdaad ja

En hun hebben mij verteld dat het zichtbaar MOET zijn.

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2003 10:23 ]

• Pimmuz
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:46

Pimmuz

Roar

Mag ik je vragen waar je dan vandaan komt? omdat AA in april bij ons de gemeente z'n draadloos netwerk heeft uitgerold met glasfiber ondersteuning ergens ver vandaan...

Loopt nog steeds slecht iedereen stapt over naar adsl of kabel (dat ook ineens na 5jaar beschikbaar is)

Ik weet dat ze 3 regios hebben:

Oost-friesland
Breda
Bommelerwaard

EN over dat gamen vergeet het maar zo onstabiel als wat je mag blij zijn als je het 1dag 24/7 actief houd of zonder dat je na 3dagen een nieuw modem moet halen!

Check dit forum maar eens:

www.breedbandrossum.nl.nu

• gertjan!
  • Niet online
het is niet noodzakelijk om een clear-line-of-sight te hebben, maar het is altijd beter om deze wel te hebben, maar je de apparatuur thuis liggen dus waarom probeer je het gewoon niet ff uit. Weet je oordelen of het werkt.

Verwijderd

Topicstarter
juaNto schreef op 17 december 2003 @ 10:52:
Mag ik je vragen waar je dan vandaan komt? omdat AA in april bij ons de gemeente z'n draadloos netwerk heeft uitgerold met glasfiber ondersteuning ergens ver vandaan...

Loopt nog steeds slecht iedereen stapt over naar adsl of kabel (dat ook ineens na 5jaar beschikbaar is)

Ik weet dat ze 3 regios hebben:

Oost-friesland
Breda
Bommelerwaard

EN over dat gamen vergeet het maar zo onstabiel als wat je mag blij zijn als je het 1dag 24/7 actief houd of zonder dat je na 3dagen een nieuw modem moet halen!

Check dit forum maar eens:

www.breedbandrossum.nl.nu
Ik kom uit Gemeente Aalburg namelijk het dorpje Genderen. kijk op hun site bij beschikbaarheid en dan zie je bij Genderen staan BESCHIKBAAR ;)

En over de stabiliteit van WDSL zie ik op dat forum tog redelijk veel positieve berichten eigfenlijk wel veel positieve berichten nadat de meeste mensen een nieuw type modem hebben gehad een smartbridge design modem en die heb ik ook gehad.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2003 11:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
Gertjan! schreef op 17 december 2003 @ 10:54:
het is niet noodzakelijk om een clear-line-of-sight te hebben, maar het is altijd beter om deze wel te hebben, maar je de apparatuur thuis liggen dus waarom probeer je het gewoon niet ff uit. Weet je oordelen of het werkt.
Kijk weet je wat het is , ik kan het nu al wel aansluiten maar ik weet dat het nu werkt omdat de bomen kaal zijn.

Maar in de zomer als de bomen vol met bladeren zitten dan werkt het niet meer omdat de line-of-sight weg is dus daar heb ik nix aan.

• gertjan!
  • Niet online
Dan leg je de antenne binnen of je maakt er iets voor dan weet je of het nog werkt als de bladeren weer aan de boom groeien.

• Pimmuz

Pimmuz

Roar

Ik zeg niet dat het kan werken maar bij ons is het nogal geflopt en ik weet best dat wifi heel goed kan werken werk zelf bij een bedrijf dat geheel waardenburg (zakelijk) breedband verschaft Mits je waardenburg kent!

En de term wdsl is uberhaupt illegaal

Verwijderd

Topicstarter
Die gast die het zou komen aansluiten zij dat als we in de zomer ook gewoon willen internetten dan moeten we de antenne verhogen met minimaal 2 meter kan hoger zijn maar voor een kabeltje van 2 meter moeten we al meer dan !50! euro betalen.

Verwijderd

Topicstarter
juaNto schreef op 17 december 2003 @ 11:19:
Ik zeg niet dat het kan werken maar bij ons is het nogal geflopt en ik weet best dat wifi heel goed kan werken werk zelf bij een bedrijf dat geheel waardenburg (zakelijk) breedband verschaft Mits je waardenburg kent!

En de term wdsl is uberhaupt illegaal
Hoezo is het illegaal moet ik het dan gewoon WiFi noemen?

Het is tog gewoon wdsl, wireless dsl.

• Pimmuz

Pimmuz

Roar

En waar haal je dat vandaan dan? wireless dsl? heeft het iets maar dan ook iets met je telefoon aansluiting te maken? nee volgens mij niet he 8)7

Aether amateurs Probeert hun medium te verkopen met die term en dat moeten ze fijn zelf weten klinkt alleen zo raar

[ Voor 29% gewijzigd door Pimmuz op 17-12-2003 11:28 ]

• htol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-04-2024
Anders pak je toch een kettingzaag })

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-04 22:03
juaNto schreef op 17 december 2003 @ 11:27:
En waar haal je dat vandaan dan? wireless dsl? heeft het iets maar dan ook iets met je telefoon aansluiting te maken? nee volgens mij niet he 8)7

Aether amateurs Probeert hun medium te verkopen met die term en dat moeten ze fijn zelf weten klinkt alleen zo raar
Doet me denken aan adsl via de kabel (en dat mag ook niet). Vind dat maar goedkoop meeliften op de goede naam die adsl heeft.

Do as I say, don't do as I do.

• Pimmuz

Pimmuz

Roar

Dat bedoel ik dus!

En ik moet nu verder maar me mond houden over AA...

Zou de TS dan wel zo vriendelijk willen zijn ons iig mij te laten hoe het werkt als het eenmaal aangesloten is.

Verwijderd

Topicstarter
juaNto schreef op 17 december 2003 @ 11:41:
Dat bedoel ik dus!

En ik moet nu verder maar me mond houden over AA...

Zou de TS dan wel zo vriendelijk willen zijn ons iig mij te laten hoe het werkt als het eenmaal aangesloten is.
Als het aangesloten is zal ik het laten weten, zo vriendelijk ben ik wel ;)

• Pimmuz

Pimmuz

Roar

Ok en maak je niet druk om die naam daar loop ik al 3/4 jaar over te zeiken :)

Ik ken mensen bij wie het echt niet werkte en bij sommige waar het nu nog wel goed werkt!

Maar over het algemeen is het niet stabiel en dat is iets wat jij wel wilt met dat gamen... Hoe zit het met adsl in genderen en omstreken?

Verwijderd

Topicstarter
haha adsl dat is een goeie.

we hadden een actie lopen van kpn die wou 300 stemmen hebben maar je was niet verplicht om een abo te nemen nou die hadden we binnen 4 weken (niet echt snel maar ok) toen we daarmee naar de kpn gingen zeiden ze dat het niet geldig was en dat ze 325 stemmen wouden + dat iedereen VERPLICHT een abo afnam bij hun en als je je inschreef maar geen abo name dan riskeerde je een boete van pak em beet rond de 5000 euro, dat klopt al niet.

In 2 naast liggende dorpen (Veen en Wijk & Aalburg) hebben ze wel adsl ook dmv een actie wij liggen er 4 km naast en wij krijgen het niet van de kpn, beetje zwak, terwijl we gewoon in de zelfde gemeente zitten

Toen hebben we gekeken naar andere providers planet hetnet maar die wouden eerst een voorschot van 30.000 euro hebben voordat ze iets ondernamen en dat zagen we niet echt zitten.

ik heb op de site van kpn gekeken wanneer adsl beschikbaar is bij ons dmv poscode check en dat is in het vierde kwartaal van 2004 en dat duurt me te lang.

wij zijn onlangs verhuis (4/5 maanden geleden) en sindsdien heb ik al geen internet meer, dus daar zit ik echt wel om te springen en adsl is voor ons dus echt (nog) geen optie.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2003 12:04 ]

• Pimmuz

Pimmuz

Roar

Kpn speelt het vuil zeg maar?

Jah hier ook hoor Hedel weet niet of je dat wat zegt maar naar mijn gevoel zitten wij niet zo ver van mekaar af!

Novemer 2002 Breedbandorganisatie opgericht omdat volgens KPN&UPC het niet rendabel is ons gemeente gebied te dekken...

December 2002 Verschillende onderhandelingen met wifi bedrijven
Januari 2003 Keuze gemaakt Bedrijf gaat op zoek naar ISP
februari 2003 Aanbiedingen bekend word Tiscali 1024/1024 voor 50euro
April 2003 Aether artucus schiet om naar Kabelfoon abbo's+prijzen worden veranderd iedereen voelt zich genaaid...

April 2003 KPN belt me persoonlijk dat adsl is opgeleverd voila adsl besteld bij xs4all en nu december 2004 CHELLO beschikbaar *($@*($#

Echt zo smerig die monpolie bedrijven bah

nahja hoop ik voor jouw dat je wifi goed werkt echt maar laat horen he :)

Verwijderd

Topicstarter
Hedel (meer haar op je *** dan op je schedel ;) j/k) dat ken ik wel daar woont familie van me.

Maar idd die bedrijven spelen het echt gewoon smerig, als ze horen dat het ergens word aan geboden door andere bedrijven moeten hun het ineens ook aanbieden.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2003 13:23 ]

Verwijderd

Voor Wifi oplossingen in een dergelijk netwerk is het zeker wel noodzakelijk om, een Line-Of-Sight te hebben... heeft te maken met de netwerkopbouw.. Geloof me maar ;)

Dat van die 50 euro voor een kabel dan zal het wel gaan om een lowloss kabel.. dit is redelijk omdat het ook nog prefab kabels zullen zijn.. Manuren tellen harder door dan de kabel zelf..

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 18 december 2003 @ 09:20:
Voor Wifi oplossingen in een dergelijk netwerk is het zeker wel noodzakelijk om, een Line-Of-Sight te hebben... heeft te maken met de netwerkopbouw.. Geloof me maar ;)

Dat van die 50 euro voor een kabel dan zal het wel gaan om een lowloss kabel.. dit is redelijk omdat het ook nog prefab kabels zullen zijn.. Manuren tellen harder door dan de kabel zelf..
Man uren hoeven we niet te betalen omdat we zelf de antenne gaan verhogen in de zomer.

• pdkoning
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-02 15:35
Ik woon in Gameren, vlak bij Zaltbommel, waar Aether Arcus zelf huist. Wij hebben hier WDSL Premium (786/128) Ik moet zeggen dat het uitstekend werkt, downstream ongeveer 90 KB/sec, up ongeveer 15 KB/sec. Gamen gaat ook prima. Ik speel zelf nog wel eens Rune: Halls of valhalla online, en de ping tijden zijn meestal rond de 60-80 msec. Armagetron heeft soms zelfs ping tijden van rond de 45 msec.

Best acceptabel dus.
Pagina: 1