[LAN] direct connect

Pagina: 1
Acties:

• Boertje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:04
hoi

ik heb de search gebruikt maar kon niks bruikbaars vinden dus...

ik was van plan een direct connect hub op te zetten voor een lan-party.
nu heb ik Direct Connect Hub 2.0 geinstalleerd, heb verder alles ingesteld, geen bandwidth limiet ingesteld, maar als ik het nu probeer over m'n netwerk (100mbit) haal ik maximaal een snelheid van 600kbps |:(
Ik zou toch veel hogere snelheid moeten kunnen halen.

iemand enig idee hoe ik dat kan oplossen?

grtz Boertje

• Zoefff
  • Laatst online: 18:36

Zoefff

❤ 

Geen oplossing, maar meer een vraag:

Waarom installeer je geen FTP server?

Weet je sowieso dat je de max snelheid haalt, kan je verschillende accounts maken, en iedereen met zelfs alleen een normale browser kan op een eenvoudige manier verbinding maken...

www.bpftpserver.com :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

wat voor kabels hebbu (home made ?)
als je pingt valt er dan zo nu en dan wat weg ?

Iperf

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:02
Zou er idd wat anders voor gebruiken. :) FTP, of gewoon file server maken.

• Boertje
kabels zijn goed, als ik ftp proggie gebruik haal ik wel 10mbps

DC is stuk handiger als ftp, omdat veel mensen niet weten hoe ze ftp server op moeten zetten, DC is installen leechen maar 8)

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-07 15:18

Tim

Heb je de officiele HUB van neomodes geïnstaleerd? Die zou ik sowieso niet nemen want die is bijhoorlijk inefficïent (wat je blijkbaar al gemerkt had ;) )

PtokaX = http://develop.svamberk.net/ptokax/site/index.php
Yoshihub= http://dcdev.net/yhub/
Verlihub = http://www.sourceforge.net/projects/verlihub/

Overigens merkte ik 2 lans terug dat de snelheid sterk afhangt van de PC, zo ging het bij enkele gebruikers gewoon met 10Mb/s en bij andere met 300kb/s (waarom? geen idee, PC's waren snel zat)
Zoefff schreef op 16 december 2003 @ 18:07:
Jij weet misschien hoe je een FTP server instaleerd, maar veel mensen op een LAN weten dat niet. DC heb je zo opgestart, hoef je niet eens te instaleren. Als je het ook nog van te voren instelt hoeft de gebruiken alleen zijn naam in te tikken en te kiezen welke mappen hij deelt.

DC++ heeft trouwens ook prima logfiles (al zie ik het nut er niet echt van in)

[ Voor 39% gewijzigd door Tim op 16-12-2003 20:50 ]

Verwijderd

Zoefff schreef op 16 december 2003 @ 18:07:
Geen oplossing, maar meer een vraag:

Weet je sowieso dat je de max snelheid haalt, kan je verschillende accounts maken, en iedereen met zelfs alleen een normale browser kan op een eenvoudige manier verbinding maken...

www.bpftpserver.com :)
en je kunt er een limiet opgooien (eerst 1 bestand uploaden voor 1 bestand downloaden)

en je hebt betere logfiles (for god sake)

• Stoney3K
  • Laatst online: 04-09 09:36

Stoney3K

Flatsehats!

Timpie schreef op 16 december 2003 @ 20:33:
Heb je de officiele HUB van neomodes geïnstaleerd? Die zou ik sowieso niet nemen want die is bijhoorlijk inefficïent (wat je blijkbaar al gemerkt had ;) )

PtokaX = http://develop.svamberk.net/ptokax/site/index.php
Yoshihub= http://dcdev.net/yhub/
Verlihub = http://www.sourceforge.net/projects/verlihub/

Overigens merkte ik 2 lans terug dat de snelheid sterk afhangt van de PC, zo ging het bij enkele gebruikers gewoon met 10Mb/s en bij andere met 300kb/s (waarom? geen idee, PC's waren snel zat)
Je vergeet het DCH++ project:

http://dcplusplus.sourceforge.net/

Edit: Is nog geen release van uitgegeven, en beta test is besloten. Jammuhr... :(

[ Voor 7% gewijzigd door Stoney3K op 16-12-2003 20:53 ]

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-07 15:18

Tim

Ik vergeet er wel meer, op het forum van DC++ staan de overige hub software ook nog vemeld. Maar DCH++ is nog in (closed) beta dus daar heb je op dit moment nog niet zo veel aan

• Zoefff
  • Laatst online: 18:36

Zoefff

❤ 

Timpie schreef op 16 december 2003 @ 20:33:
Het kan soms liggen aan de netwerkkaart. Vaak zijn de geintegreerde netwerkkaarten veel minder snel dan aparte PCI kaartjes, omdat de geintegreerde kaarten gewoon gebruik maken van de CPU, terwijl bij de losse PCI kaartjes een eigen chip zit die het rekenwerk doet.
Jij weet misschien hoe je een FTP server instaleerd, maar veel mensen op een LAN weten dat niet. DC heb je zo opgestart, hoef je niet eens te instaleren. Als je het ook nog van te voren instelt hoeft de gebruiken alleen zijn naam in te tikken en te kiezen welke mappen hij deelt.
Mja, het installeren van BPFTPS is echt een peulenschil hoor. Installeren, account maken, mapjes kiezen, en klaar is kees.

Maarja, als je het via DC(++) werkend kan krijgen, dan is dat misschien ook wel een leuke oplossing hoor ;)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Verwijderd

ik weet niet hoor, maar waarom roept niemand NetBIOS. Dat gaat bij mij echt 100 keer zo snel als dat ik een ftp opzet en daarvanaf download. Daarnaast heb je er geen aparte progs voor nodig of wat dan ook. :|

• Boertje
Oke bedankt zal die andere Proggies is proberen.

• Boertje
Het is gelukt met Yoshi HUB tanx!!

Verwijderd

Als je een lan party wil geven dan heb je toch helemaal niks meer nodig als een hub/switch!?(werkt bij mij altijd prima) Tenzij je aleen filmpjes en archieven wilt uitdelen, maar dan heb je genoeg aan aleen HDDs mee te nemen.

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 18 december 2003 @ 08:17:
Als je een lan party wil geven dan heb je toch helemaal niks meer nodig als een hub/switch!?(werkt bij mij altijd prima) Tenzij je aleen filmpjes en archieven wilt uitdelen, maar dan heb je genoeg aan aleen HDDs mee te nemen.
Misschien vind jij dat, maar wat is er mis mee als de maker van dit topic bepaalde programma's wil gaan gebruiken? Niets dus ;)

Reageer aub ontopic of reageer niet. De reactie die jij nu plaats voegt namelijk niets toe aan dit topic.

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01-09 22:34
Verwijderd schreef op 18 december 2003 @ 08:17:
ik denk dat hij andere hubs bedoelt als dat jij bedoelt :P

dat is een naam voor een stukje software wat het mogelijk maakt met meerdere gebruikers bestanden te delen
SH007 schreef op 18 december 2003 @ 08:57:
[...]

Misschien vind jij dat, maar wat is er mis mee als de maker van dit topic bepaalde programma's wil gaan gebruiken? Niets dus ;)

Reageer aub ontopic of reageer niet. De reactie die jij nu plaats voegt namelijk niets toe aan dit topic.
volgens mij bedoelt de user het niet verkeerd, maar snapt hij het verkeerd. :)

[ Voor 31% gewijzigd door Grolsch op 18-12-2003 08:59 ]

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Pagina: 1