Ben op zoek naar een externe tv-video in unit. Dit via Fire wire naar mijn laptop. Kan iemand me wat aanbevelen.
Ja een betere topic start. 
En misschien even uitleggen wat je heb geprobeerd.
En misschien even uitleggen wat je heb geprobeerd.
Ik zou zo niks weten, maar geef ons aub aan waar je zelf al gezocht hebt enzo...we hebben helaas nog steeds geen (al dan niet getweakte
) glazen bollen
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Ik heb verschillende sites afgezocht waaronder tweakers. Maar je wordt bedolven met de mogelijkheden. Ik wil een externe unit hebben waar ik mijn tv/video op aan kan sluiten. Dit om bijvoorbeeld oude video's om kan zetten naar dvd. (ja heb een dvd brander +) Op mijn laptop heb ik geen tv in. Maar wel USB en een Firewire aansluiting. En ik heb gehoord dat een Firewire een snellere data stroom aankan vandaar.
Verwijderd
nieuws: AOpen introduceert externe MPEG2-encoder en anders die Porsche designed Pinnacle
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2003 16:52 ]
Verwijderd
Dat niet (de FW is alleen input), maar omdat die Aopen hardwarecompressie gebruikt is een USB aansluiting voldoende
Verwijderd
Die Aopen is een nieuw aangekondigd product. Hij is dus nog niet verkrijgbaar, leuk om dus via Google: Xrecorder / VX2000S @ NL en Pricewatch: Xrecorder / VX2000S in de gaten te houden 
De Pinnacle is wel al een leverbaar product, echter deze gebruikt niet volledig hardwarecompressie. Voor meer info zou je bij Pinnacle moeten kijken: Firewire / USB model.
De Pinnacle heeft een bandbreedte nodig van 25 Mbit/sec.
De Pinnacle is wel al een leverbaar product, echter deze gebruikt niet volledig hardwarecompressie. Voor meer info zou je bij Pinnacle moeten kijken: Firewire / USB model.
De Pinnacle heeft een bandbreedte nodig van 25 Mbit/sec.
[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2003 17:20 ]
Ik heb thuis een Canopus ADVC-100 Digital Video Convertor.

Apparaat is perfect voor het omzetten van een analoog video signaal (via de S-Video of Composite aansluiting) naar DV. Voor je computer is het alsof je een DV-Camcorder hebt aangesloten via FireWire.

Apparaat is perfect voor het omzetten van een analoog video signaal (via de S-Video of Composite aansluiting) naar DV. Voor je computer is het alsof je een DV-Camcorder hebt aangesloten via FireWire.
DV IN? Nee, als je analoge video op je PC wilt krijgen via een digitale video camera moet je analoog in hebben en is alleen DV Out voldoende!Verwijderd schreef op 17 december 2003 @ 00:19:
Als die sony digitale video camera DV IN (video in) heeft moet dat lukken ja.
Verwijderd
Dat kan inderdaad met Digital 8 van Sony, ik vraag me alleen af of zo'n Canopus ADVC100 beter is. Iemand?
Al weer 3 maanden oud, maar toch.
Ik zoek eigenlijk ook zo'n externe tv-video in unit. Maar dan wel dat het signaal wat erin komt niet automatisch naar mpeg-2 wordt omgezet. Dus dat als ik er een videorecorder op aansluit en op play druk, dat ik dan het beeld rechtstreeks op het scherm zie (ook fullscreen). Kan dit ook met dit soort apparaatjes?
Ik zoek eigenlijk ook zo'n externe tv-video in unit. Maar dan wel dat het signaal wat erin komt niet automatisch naar mpeg-2 wordt omgezet. Dus dat als ik er een videorecorder op aansluit en op play druk, dat ik dan het beeld rechtstreeks op het scherm zie (ook fullscreen). Kan dit ook met dit soort apparaatjes?
Verwijderd
Eh zoals ik het lees wil je hetzelfde bereiken als gewoon een video rechtstreeks op een tv aangesloten.Double J schreef op 10 april 2004 @ 11:50:
Al weer 3 maanden oud, maar toch.
Dus, wat bedoel je ?
Juist, dat bedoel ik. Is dat mogelijk met zo'n apparaat?
volgens mij is dit alleen maar een héél dure oplossing voor wat jij wilt! Je wilt alleen maar je video signaal op je beeldscherm kunnen zien en dit apparaat kan analoog I/O en DV I/O, dus ietwat overkill denk ik!
Wat voor apparaat zou dit dan mee kunnen? Is er een makkelijke analoge video ingang die geconvert (is dat een woord?) wordt naar fire-wire?
Waarom fire-wire? Je wilt toch alleen je beeldscherm gebruiken? Niet je hele PC... Ik denk dat jij een oplossing zoekt waarmee je je videorecorder op je beeldscherm aan kan sluiten...
Ik kan niet geloven dat niemand zo'n oplossing heeft... (kickje)
Boem.
Ik ben ook op zoek naar een video input voor mijn laptop. Ik heb al wat naar externe TV kaarten gekeken, maar ik weet niet of die een goede kwaliteit leveren en of ze teveel resources verbruiken.
Een firewire apparaat zou al beter zijn dan USB maar zijn ook gelijk erg duur...
Iemand die hetzelfde probleem had en het heeft opgelost?
Het doel is om over inkomend videosignaal wat wisselende teksten te mixen en dan naar de TV-out te sturen.
Ik ben ook op zoek naar een video input voor mijn laptop. Ik heb al wat naar externe TV kaarten gekeken, maar ik weet niet of die een goede kwaliteit leveren en of ze teveel resources verbruiken.
Een firewire apparaat zou al beter zijn dan USB maar zijn ook gelijk erg duur...
Iemand die hetzelfde probleem had en het heeft opgelost?
Het doel is om over inkomend videosignaal wat wisselende teksten te mixen en dan naar de TV-out te sturen.
Kijk eens naar de video-capture apparaatjes van Trust en Belkin, die je aan kunt sluiten op een usb-2 poort.
Pagina: 1