Toon posts:

Apache dir listing zonder index.html wel. Met niet?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai slackware 9.1 en ik heb daarop dus een webservertje draaien. Hartstikke leuk allemaal. Had een .htaccess file in de root van apache gezet, waarmee je kon inloggen. En als je inlogte kreeg je netjes de verschillende directories en filetjes te zien. Dus als je de site wou bezoeken moest je gelijk een wachtwoord invoeren.

Nu wou ik dit veranderen door een index.html in de directory te zetten en zo met een link te verwijzen naar een andere dir met de .htaccess file erin.
Als ik nu op deze link klik krijg ik wel het inlog venster maar als ik inlog zegt de browser dat de bewerking is afgebroken. Terwijl ik eigenlijk niks verandert heb alleen index.html in de root van apache gezet en de .htaccess verplaatst.

dit is een stukje uit m'n /etc/apache/httpd.conf (zo werkte de dir listing dus wel)
<Directory "/mnt/hd/www/">
Options Indexes FollowSymLinks MultiViews
AllowOverride All
Order allow,deny
Allow from all
</Directory>
Options Includes ExecCGI

En de volgende .htaccess file staat in de dir /mnt/hd/www/downloads (de file stond eerst in /mnt/hd/www/)

AuthName "Log in:"
AuthType Basic
AuthUserFile /etc/apache/users
require valid-user

Hoe kan ik er voor zorgen dat ik de dir /mnt/hd/www/downloads dir listing weer geeft ik heb al verschillende dingen geprobeerd. En ik heb al wat blabla over .htacces shit gelezen en ik kom er gewoon nie uit. HELP! :? 8)7

Verwijderd

als je een index in een dir zet dan gebruikt ie die toch automatisch ipv dir list, anders moet je dat ff in je httpd.conf veranderen onder DirectoryIndex

of denk ik nou te simpel? vond het een beetje een wazig verhaal...

Verwijderd

Topicstarter
Ja de index.html geeft ie ook wel weer dat is het probleem nie. Maar ik heb op die index.html een link staan naar een directory en in deze directory wil ik de mappen laten zien in de browser. Directory listing dus. En dat doet 't nie.

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:52

igmar

ISO20022

Verwijderd schreef op 16 december 2003 @ 17:11:
Ja de index.html geeft ie ook wel weer dat is het probleem nie. Maar ik heb op die index.html een link staan naar een directory en in deze directory wil ik de mappen laten zien in de browser. Directory listing dus. En dat doet 't nie.
Nee, nogal wiedes. Gewoon een directory symlinken, en daar kun je dan in de browser op klikken. Je kan geen directories als index gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
Vaag!! Ik kan geen symlinks aanmaken in de apache root. Kan dit komen door dat de rechten in /etc/fstab niet goed staan? De documentroot van apache staat namelijk op een fat32 partitie(zodat ik er ook met windows erbij kan).

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:52

igmar

ISO20022

Verwijderd schreef op 16 december 2003 @ 19:22:
Vaag!! Ik kan geen symlinks aanmaken in de apache root. Kan dit komen door dat de rechten in /etc/fstab niet goed staan? De documentroot van apache staat namelijk op een fat32 partitie(zodat ik er ook met windows erbij kan).
FAT kent geen rechten, geen users en geen symlinks. Dus nee, niet mogelijk.

Verwijderd

Topicstarter
Owkee minder! Dus als ik er een linux partitie van maak dan gaat 't wel goed?

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:02
Heeft het met dit topic van mij te maken :?.
Pagina: 1