Ik draai slackware 9.1 en ik heb daarop dus een webservertje draaien. Hartstikke leuk allemaal. Had een .htaccess file in de root van apache gezet, waarmee je kon inloggen. En als je inlogte kreeg je netjes de verschillende directories en filetjes te zien. Dus als je de site wou bezoeken moest je gelijk een wachtwoord invoeren.
Nu wou ik dit veranderen door een index.html in de directory te zetten en zo met een link te verwijzen naar een andere dir met de .htaccess file erin.
Als ik nu op deze link klik krijg ik wel het inlog venster maar als ik inlog zegt de browser dat de bewerking is afgebroken. Terwijl ik eigenlijk niks verandert heb alleen index.html in de root van apache gezet en de .htaccess verplaatst.
dit is een stukje uit m'n /etc/apache/httpd.conf (zo werkte de dir listing dus wel)
<Directory "/mnt/hd/www/">
Options Indexes FollowSymLinks MultiViews
AllowOverride All
Order allow,deny
Allow from all
</Directory>
Options Includes ExecCGI
En de volgende .htaccess file staat in de dir /mnt/hd/www/downloads (de file stond eerst in /mnt/hd/www/)
AuthName "Log in:"
AuthType Basic
AuthUserFile /etc/apache/users
require valid-user
Hoe kan ik er voor zorgen dat ik de dir /mnt/hd/www/downloads dir listing weer geeft ik heb al verschillende dingen geprobeerd. En ik heb al wat blabla over .htacces shit gelezen en ik kom er gewoon nie uit. HELP!
Nu wou ik dit veranderen door een index.html in de directory te zetten en zo met een link te verwijzen naar een andere dir met de .htaccess file erin.
Als ik nu op deze link klik krijg ik wel het inlog venster maar als ik inlog zegt de browser dat de bewerking is afgebroken. Terwijl ik eigenlijk niks verandert heb alleen index.html in de root van apache gezet en de .htaccess verplaatst.
dit is een stukje uit m'n /etc/apache/httpd.conf (zo werkte de dir listing dus wel)
<Directory "/mnt/hd/www/">
Options Indexes FollowSymLinks MultiViews
AllowOverride All
Order allow,deny
Allow from all
</Directory>
Options Includes ExecCGI
En de volgende .htaccess file staat in de dir /mnt/hd/www/downloads (de file stond eerst in /mnt/hd/www/)
AuthName "Log in:"
AuthType Basic
AuthUserFile /etc/apache/users
require valid-user
Hoe kan ik er voor zorgen dat ik de dir /mnt/hd/www/downloads dir listing weer geeft ik heb al verschillende dingen geprobeerd. En ik heb al wat blabla over .htacces shit gelezen en ik kom er gewoon nie uit. HELP!