Toon posts:

[Virusscan programma]Welke voor netwerk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat voor virusscan programma kun je het beste gebruiken op een bedrijfsnetwerk? Momenteel draait hier Norman op het netwerk. 1 werkstation haalt de nieuwste update's op en verspreidt deze over de rest van de werkstations. Maar ik ben niet echt over Norman te spreken. Op de server zaten virussen en Norman haalde deze er niet uit terwijl Norton (heb ik op mijn notebook staan) er wel uit haalde.
Nu met de nieuwe komst van de server offreert de software leverancier een anti viruspakket namelijk eTrust V7.0 Client Node. Nu is mij gevraagd om op te zoeken of dit wat is. Persoonlijk ga ik voor Norton omdat ik zelf Norton draai en hier betere ervaring mee heb dan andere anti-virus programma’s. Maar ik weet niet wat Norton presteert op het netwerk en of dit aan te raden is. Of is het toch beter als we gaan voor eTrust?

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Norton Antivirus Corporate heeft in ieder geval de mogelijkheid om te functioneren in een server/client omgeving, dus ik raad je aan daarnaar te kijken :)

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand ervaring met 1 van deze virusscan programma's?

Verwijderd

Wij gebruiken Sophos Antivirus i.c.m. Sophos enterprise manager. Wij hebben 14 vestigingen met ongeveer 150 werkstations verdeeld over deze vestigingen. De sophos enterprise server haalt automatisch de update's van het internet en verspreid het over intranet naar deze vestigingen. Binnen 10 minuten zijn alle stations up to date. ideaal!

Over de support ben ik ook zeer tevreden. Als ik een mail stuur krijg ik meestal binnen een half uur reactie.

www.sophos.nl

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2003 14:42 ]

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01-09 22:34
persoonlijk raad ik norton af, en zou ik mcafee icm epo adviseren.

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

• killerflappy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-08-2021
Mcafee enterprice met Autoupdate architect en installation designer

[ Voor 9% gewijzigd door killerflappy op 19-12-2003 14:46 ]

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
persoonlijk heb ik slechte ervaringen met sophos, trendmicro, norton EN mcaffee ;)

gebruik nu op dit moment www.ca.com etrust, werkt lekker, snel,niet te veel belasting op je pc's / server goede updates noem maar op :)

heb het bij 35 klanten draaien (tussen de 5-100 man p/klant), nog geen boze klanten gehad :)

Verwijderd

Topicstarter
richardkraal schreef op 19 december 2003 @ 14:51:
persoonlijk heb ik slechte ervaringen met sophos, trendmicro, norton EN mcaffee ;)

gebruik nu op dit moment www.ca.com etrust, werkt lekker, snel,niet te veel belasting op je pc's / server goede updates noem maar op :)

heb het bij 35 klanten draaien (tussen de 5-100 man p/klant), nog geen boze klanten gehad :)
Wat zijn je slechte ervaringen dan omtrent Norton? Ik heb er zelf nl. geen klachten over.

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 19 december 2003 @ 16:54:
Wat zijn je slechte ervaringen dan omtrent Norton? Ik heb er zelf nl. geen klachten over.
Kijk bijv. hier eens:
Norton VS McAfee
is nog vrij recent.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Pagina: 1