Toon posts:

SATA onmogelijk als enige schijf....

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb alle topics afgezocht , maar k kan niet echt een antwoord vinden op mijn vraag.
en dat is : ik heb een Seagate Barracuda 80Gig 8mb Cache SATA schijf gehaald ! maar ik kan hem niet alleen aansluiten, zonder een HDD op de IDE dan vind WIN XP m niet !! ik heb ook al geprobeerd om het met diskettes te proberen waar de drivers op staan van de SATA schijf en dan F6 drukken tijdens de install..
maar dan vraagt ie toch om een HDD op de IDE !! hij zegt dat er een partitie moet zijn op de IDE schijf :S
help !!

k heb by the way een Asus A7N8x Deluxe ! en k wil de schijf erop hebben zonder een RAID te maken ! ik wil gewoon enkeld die SATA schijf erop hebben en geen IDE meer !

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2003 16:11 ]

• Swop1200
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-06-2023
Heb je de instellingen in je bios al eens bekeken? Misschien moet je daar wat verstellen.

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:16
als je 'm op de raid-controller gebruikt zal je toch een single disk array moeten aanmaken voordat de windowssetup 'm vind. ook al gebruik je de drivers tijdens de installatie.

Verwijderd

Swop1200 schreef op 16 december 2003 @ 16:12:
Heb je de instellingen in je bios al eens bekeken? Misschien moet je daar wat verstellen.
OP mijn Asus p4c800-deluxe mobo moest ik in het bios bij de IDE instellingen kiezen voor S-Ata, P-Ata en P en S-ata. Kies S-ata, en maak een single disk array in het raid bios. Dan hoort het met f6 wel te werken.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2003 16:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
oke ik ga een single disk array maken !
daar had ik nog niet aan gedacht, ik hoop dat ie het dan wel doet !

Verwijderd

Topicstarter
als ik in het raid bios een single disk raid array wil maken vraagt ie om een tweede schijf ! ik kan helemaal niks in het raid bios ???
ik heb een asus A7N8X deluxe mobo

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:45
Ik kan zo op de asus-site niet vinden welke sata-raid-controller er opzit? Sil 3112A dus :) straal overheen gekeken

Hoe dan ook, in de meeste biossen kun je een autoconfig doorlopen waar je zelf maar weinig aan hoeft te geven. Is er die geen?

offtopic:
je webicon is een statisch plaatje van 800 bij 175 pixels. ALLE icons op GoT worden naar 60x60 gezet, en dat ziet er 1) verrot uit omdat het origineel niet vierkant is en 2) verrot uit omdat de meeste browsers erg slecht verkleinen.

Tevens in het plaatje 43 kilobyte groot. Met alleen maar verkleinen blijft daar nog geen 3 kilobyte van over.
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/19103/full.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Paul op 16-12-2003 22:38 ]

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Verwijderd

Hey,

Het is vrij simpel. Gewoon eventjes in je raid array je S-ATA aanmaken.

Dan 2 floppies maken met drivers die ik voor je geupload heb:

http://www.xs4all.nl/~mauricem

In je bios bij adavanced eventjes je boot sequence veranderen:
1. SCSI
2. CDROM
3. FLOPPY ofzo

Dan winxp cdrom erin, F6 drukken, beide floppy's laden, dan moet het werken

Greetz MauZ

• Crayne
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-03-2025

Crayne

Have face, will travel

Tja, heb hetzelfde mobo en een SATA-133 schijf als enige HDD en voor mij was toch echt zo simpel als opstarten met de XP CDrom en op F6 drukken, diskette erin met drivers (die van het Asus schijfje komen) en de Raidcontroller installeren.

Ik hoefde niets te doen in de Raid configuratie. Draaide meteen en zonder problemen. Welke versie van XP heb je en welke revisie van het mobo (misschien dat het uitmaakt).

[ Voor 7% gewijzigd door Crayne op 17-12-2003 12:45 ]

Mijn Library Thing catalogus

Pagina: 1