[2k terminal]Vervelend office XP probleem

Pagina: 1
Acties:

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:39
Ik heb een akelig probleempje met office XP op een win2k terminal server.

Ik heb office netjes geinstalleerd via software (zoals dat moet bij een app server) en als ik nu inlog als een gewone user (eigenlijk alles behalve admin) start office netjes op totop het moment dat je bv in word je initialen moet opgeven. Zodra je in dat venster op Ok drukt komt office met de volgende error :

"Deze functie is niet beschikbaar, neem kontact op met uw systeembeheerder"

En da's nogal vervelend, want laat ik nou zelf die systeem beheerder zijn.

Ik heb van de gebruiker al een "hoofdgebruiker" gemaakt maar ook daar krijg ik de zelfde error. Enkel een administrator mag office starten. (ook een user met admin rechten dus.)

Volgens het installatie verhaaltje van MS hoef je bij de install van O XP op een terminal server niks speciaals te doen (Dus het preinstall verhaal van office 2k is overbodig. Office XP ziet zelf dat het over een terminal server gaat.)

Verder kan ik er ERG weinig over vinden, google verteld niet veel zinnigs en ook de search hier komt met veel ongerelateerde onderwerpen.

Dat zou dus kunnen betekenen dat A. het probleem niet veel voorkomt of B. Ik iets heel vanzelf sprekends over het hoofd zie. (Waarschijnlijk B. ;) )

Wie helpt me uit de brand of geeft me een duw in de goeie richting ?

Repareren doe je zo.

Verwijderd

Het meest voorde hand liggende als een herinstallatie van office xp is al gebeurd neem ik aan?

• Sine
Uiteraard, meer dan eens zelfs.

En de setup lijkt verder ook goed te gaan, geen enkele error oid

Repareren doe je zo.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
ik neem aan dat je wel een custom setup hebt gedaan en dus ALLES hebt geselecteerd kwa onderdelen :? en dus niet standard waarbij er later nog van alles wordt geinstalleerd.. (waar je dus de rechten niet tot hebt)

A wise man's life is based around fuck you

• luckyme_
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Die gebruikersnaam en initialen probeert ie ergens in je profiel weg te schrijven. Heeft een gewone user daar mogelijk te weinig rechten voor? Heb je aan default rechten gesleuteld?

• Sine
zwelgje schreef op 16 december 2003 @ 17:52:
ik neem aan dat je wel een custom setup hebt gedaan en dus ALLES hebt geselecteerd kwa onderdelen :? en dus niet standard waarbij er later nog van alles wordt geinstalleerd.. (waar je dus de rechten niet tot hebt)
Nope, ik heb de 1e keer gewoon een standaard install gedaan. En ik heb ook een install gedaan met alleen word excel en outlook
luckyme_ schreef op 16 december 2003 @ 18:55:
Die gebruikersnaam en initialen probeert ie ergens in je profiel weg te schrijven. Heeft een gewone user daar mogelijk te weinig rechten voor? Heb je aan default rechten gesleuteld?
Een hoofdgebruiker zou dat moeten kunnen, die mag zelfs zelf software installen.
iig iets om naar te kijken ..

Repareren doe je zo.

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:34
welk windows 2000 service pack gebruik je?
heb je aan het default user profile gesleuteld en op welke manier?

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
http://support.microsoft....us;817503&Product=win2000

leuke supportwebcast.. mischien wat voor je :?

A wise man's life is based around fuck you

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:49

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Hoe heb je office geïnstalleerd?

"Gewoon" via de setup of netjes via een vooraf aangemaakte MST file?

edit: lees net op http://www.microsoft.com/office/ork/xp/one/deph02.htm dat een MST niet verplicht is voor office XP.

Voor meer info, volg de link, veel nuttige info.

[ Voor 49% gewijzigd door Coach4All op 16-12-2003 20:05 ]

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:19
Probeer eens een administratieve image te maken, die vervolgens te installeren en kijk eens of het dan wel werkt. Dit zeg ik, omdat bij een administratieve installatie die usergegevens niet hoeven te worden ingevuld, alleen bij het maken van de administratieve image.

Interessant om te kijken of het dan wél goed gaat.

• Sine
Die zegt weer het zelfde, er is geen speciale install nodig voor Office XP op een 2k server.
paulhekje schreef op 16 december 2003 @ 19:33:
welk windows 2000 service pack gebruik je?
heb je aan het default user profile gesleuteld en op welke manier?
Ik heb vandaag de server een reinstall gegeven, helaas zonder resultaat.

Eerst een poging gedaan zonder servicepack, en later geupdate naar SP4 zonder resultaat.

Gewoon de standaard prfielen, "gebruiker" en "hoofd gebruiker" beiden no go
Coach4All schreef op 16 december 2003 @ 19:55:
Hoe heb je office geïnstalleerd?

"Gewoon" via de setup of netjes via een vooraf aangemaakte MST file?

edit: lees net op http://www.microsoft.com/office/ork/xp/one/deph02.htm dat een MST niet verplicht is voor office XP.

Voor meer info, volg de link, veel nuttige info.
Zonder mst idd ...

En op de website van MS kom ik niet veel meer tegen dan
To run Office XP in a Terminal Services environment, follow these basic steps:

1. Install Office on the Terminal Services computer.

2. Set default Office application settings for Windows Terminal Client users.

3. Configure Microsoft Outlook® 2002.
Ook dat linkje van jou komt daarbij uit
ddc schreef op 16 december 2003 @ 20:23:
Probeer eens een administratieve image te maken, die vervolgens te installeren en kijk eens of het dan wel werkt. Dit zeg ik, omdat bij een administratieve installatie die usergegevens niet hoeven te worden ingevuld, alleen bij het maken van de administratieve image.

Interessant om te kijken of het dan wél goed gaat.
Administratieve image !? Ik weet niet precies wat je daarmee bedoeld :?

[ Voor 3% gewijzigd door Sine op 17-12-2003 15:09 ]

Repareren doe je zo.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:25

Equator

Crew Council

#whisky #barista

En heb je office geinstalleerd via "Add remove program's" of gewoon via de setup.
Voordat je de terminal services hebt geinstalleerd of pas daarna.

Misschien is de eerste vraag een verschrikkelijk "Duh.. natuurlijk" maar ik kon het niet terug vinden in het topic..

• Sine
CyberJ schreef op 17 december 2003 @ 15:50:
En heb je office geinstalleerd via "Add remove program's" of gewoon via de setup.
Voordat je de terminal services hebt geinstalleerd of pas daarna.

Misschien is de eerste vraag een verschrikkelijk "Duh.. natuurlijk" maar ik kon het niet terug vinden in het topic..
Jup via add/remove, direct de setup starten gaat niet eens .. dan meldt ie dat je dat toch echt anders moet doen.

Repareren doe je zo.

Verwijderd

Wat heb je naast Office XP nog meer geinstalleerd op die server?

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-12-2025

SED

Het lijkt erop dat jij op de programs map extra security hebt gezet.
Office bestanden openen een temp file in bepaalde mappen die als je ze te ver dicht zet niet lukken met de soort melding die jij krijgt als gevolg.
Controleer eens even je security op de betreffende mappen en zet die eens wat verder open om te kijken of daar het probleem ligt. ( daarna weer aanpassen!)
Ook het verbergen van de lokale drives kan rare problemen oproepen.
Beide zaken zie je vaak in TS omgevingen door mensen die weinig TS ervaring hebben en hun systeem goed willen beveiligen.

Copyright and left by SED...

• Sine
Verwijderd schreef op 17 december 2003 @ 18:16:
Wat heb je naast Office XP nog meer geinstalleerd op die server?
Nope, ik heb het ding speciaal gereinstalled hiervoor.
SED schreef op 17 december 2003 @ 18:55:
Het lijkt erop dat jij op de programs map extra security hebt gezet.
Office bestanden openen een temp file in bepaalde mappen die als je ze te ver dicht zet niet lukken met de soort melding die jij krijgt als gevolg.
Controleer eens even je security op de betreffende mappen en zet die eens wat verder open om te kijken of daar het probleem ligt. ( daarna weer aanpassen!)
Ook het verbergen van de lokale drives kan rare problemen oproepen.
Beide zaken zie je vaak in TS omgevingen door mensen die weinig TS ervaring hebben en hun systeem goed willen beveiligen.
Ik heb verder helemaal niks veranderd aan de standaard win2k instellingen.

Echt helemaal niks dus, mijn stappen plan : Windows er op, terminal services geinstalled, users aangemaakt, als admin office xp geinstalled, als user ingelogd op een terminal, office gestart, error.... Geen drives verborgen geen extra rechten / beveiliging ingesteld, helemaal niks

Repareren doe je zo.

Verwijderd

Sine schreef op 17 december 2003 @ 19:12:
Echt helemaal niks dus, mijn stappen plan : Windows er op, terminal services geinstalled
Kun je die eens precies omschrijven. Wat eerst, SP's, hotfixes, TS aangezet?

• Sine
1e keer eerst gepatched en dan ts geinstalled

2e keer precies andersom, maar of het probleem in de updates zit ? ik betwijfel het.

Repareren doe je zo.

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
Volgens mij moet je echt eens proberen met "alles" in plaats van standaard of alleen word/outlook/Exell

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

• Sine
Ook een full install heb ik al eens gedaan.

Ik ga morgen eens proberen wat office 2k3 doet, niet dat ik die voor deze toepassing kan gebruiken, maar gewoon om het eens getest te hebben.

Repareren doe je zo.

Verwijderd

En opbouwen tot win2k SP3, dan TS activeren, en dan Office installeren? (alles zonder patches)

Verwijderd

Open op een terminal als Administrator een nieuw Word document en ga naar “EXTRA” “OPTIES” tabblad “bestandslokaties”. Check iedere map ( gebruikerssjablonen, bestandlokaties etc) of de NTFS rechten in de gebruikers mappen goed staan. Waarschijnlijk staat er in de gebruikerssjablonen map van een USER iets ‘dicht’. Als een gebruiker inlogt maakt hij een profiel aan op de server en in dat profiel staat iets dichtgeknepen. Dit riekt naar een ordinair NTFS rechten probleem.

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-12-2025

SED

Begrijp ik goed dat je server geen lid is van een domain?
Gebruik jij local users en policys dan en wat is daar ingesteld.

Welke andere applicaties draaien en nog of zijn geinstalleerd.
Gebruik je scripts en zo ja welke.

Heb je al met de rechten gespeeld ( zie posting boven)

Copyright and left by SED...

• Yngwie-
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-09-2025

Yngwie-

Murphy was an optimist

Precies hetzelfde symptoom heb ik ook 1 keer gehad. Nou is dit een heel erg lullige oplossing (en misschien is dit al gedaan, maar kwam niets tegen in het topic over activatie), maar bij mij werkte het. Oorzaak was, dat OfficeXP nog niet geactiveerd was namelijk. Nadat ik op de server zelf een Office pakketje opstartte en Office geactiveerd had, draaide het als een zonnetje op alle clients.

[ Voor 12% gewijzigd door Yngwie- op 17-12-2003 23:21 ]

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:19
Sine schreef op 17 december 2003 @ 15:02:
Administratieve image !? Ik weet niet precies wat je daarmee bedoeld :?
Euh... :X.

C:\WINNT\system32\msiexec.exe "pad_naar_msi-bestand_van_office" /a

• Sine
Yngwie- schreef op 17 december 2003 @ 23:18:
Precies hetzelfde symptoom heb ik ook 1 keer gehad. Nou is dit een heel erg lullige oplossing (en misschien is dit al gedaan, maar kwam niets tegen in het topic over activatie), maar bij mij werkte het. Oorzaak was, dat OfficeXP nog niet geactiveerd was namelijk. Nadat ik op de server zelf een Office pakketje opstartte en Office geactiveerd had, draaide het als een zonnetje op alle clients.
AARGH |:(

Als dat waar is moet ik me heel hard voor m'n harsens slaan.

Want het ding is niet geregged nee :/

Repareren doe je zo.

• Sine
Yngwie- schreef op 17 december 2003 @ 23:18:
_/-\o_

Dat was 'm

Mag ik jullie heel er bedanken voor jullie hulp, ik kan weer rustig slapen vannacht.

Zoals ik in m'n eerste post al zei, het zal wel iets heel stoms zijn..

Repareren doe je zo.

Pagina: 1