[debian] tv-kaart wel beeld geen (goed) geluid

Pagina: 1
Acties:

• El_kingo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-03-2025
Probleem als volgt:
Mijn tv-kaart (medion, chipset: phillips 7134) geeft onder debian (unstable, kernel 2.6.0-test9-1-386) wel goed beeld. Ik kan ook alle kanelen vinden.
Het probleem is echter dat het geluid niet goed is, hiermee bedoel ik dat het alleen maar ruis is op alle kanalen.
Er komt dus wel geluid uit. (dit in tegenstelling tot veel andere posts hier op GoT). Ik denk zelf dat het probleem ligt bij de 'audio carrier', bij het laden van de saa7134 module is nl. de laatste regel van dmesg:

saa7134[0]/audio: audio carrier scan failed, using 5.500 MHz [default]

Ik heb al op verschillende plaatsen gezocht, echter dit probleem ben ik niet tegengekomen.
Heeft iemand enig idee of dit is op te lossen?

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:45

voodooless

Sound is no voodoo!

waarschijnlijk moet je met een module optie deze carrier correct instellen, probeer eens een modinfo van de module, vaak krijg je dan een overzicht van de parameters, ook readme's zijn vaak nuttig!

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• El_kingo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-03-2025
ja dat klopt, de optie is audio_carrier=....
Echter heb ik geen idee wat dit moet zijn en ook zoeken hiernaar levert mij (helaas) niets op.
M.a.w. ik weet niet wat de audio carrier frequentie is. (ik heb er al verscheidene geprobeerd, trial and error werkt soms goed, maar deze keer niet...)

Misschien dat iemand anders met een tvkaart dit weet??