mijn 12 volt staat bijna altijd op 13 volt en als ik dan mijn neon erin doe dan slaat mijn computer af waar kan dit aan liggen of hoe krijg ik die volt omlaag ? of ligt et daar niet aan?
Verwijderd
*al jouw topics zijn nog gesloten. Lees eerst even de faq okay? En dit is zeker te vinden met de search.
*topicreport geplaatst.
*topicreport geplaatst.
Verwijderd
het is normaal dat je 12v aan de hoge kant is.
maar het is niet normaal dat je pc afslaat als je je neon aansluit. Waarschijnlijk maak je ergens kortsluiting en/of is je neon kapot.
maar het is niet normaal dat je pc afslaat als je je neon aansluit. Waarschijnlijk maak je ergens kortsluiting en/of is je neon kapot.
Probeer eerst eens je taal wat aan te passen, het is zo nogal moeilijk te lezen.
En de spanning kun je volgens mij niet zomaar omlaag halen. De spanning is 13volt bij jouw en het zijn geen volts
En de spanning kun je volgens mij niet zomaar omlaag halen. De spanning is 13volt bij jouw en het zijn geen volts
neon is niet kapot maar ik heb wellis kortsluiting gehad er kwam een vonk van de binnenonderkant af
Verwijderd
Heb je hem aangesloten toen je pc aanstond, op een molexdimane schreef op 16 december 2003 @ 15:52:
neon is niet kapot maar ik heb wellis kortsluiting gehad er kwam een vonk van de binnenonderkant af
Je hebt niet je invertor printje los op de bodem geplaatst zodat alle pinnetjes de metalen bodemplaat aanraken?
Dan krijg je idd een aardige vonkenregen te zien.
Dan krijg je idd een aardige vonkenregen te zien.
Senile! Senile Oekaki
Verwijderd
- De 12V kun je het beste meten met een multimeter terwijl de voeding belast is (deze mag oplopen tot 13,2V en is dus volkomen normaal in jouw geval > * http://www.formfactors.org/developer/specs/atx/atx2_1.pdf -> 4.1.4 - pagina 21)
- Neon's (of apparatuur in het algemeen) moet je niet aansluiten op de voeding als de PC al aanstaat (sloop je alleen je hardware mee).
- Op de uitgang van een inverter komt zo'n 100V te staan. De inverter moet geisoleerd worden gemonteerd. Je printje ongeisoleerd aan de zijkant van de kast monteren is dus géén goed idee.
- PC's slaan automagisch af als je storende/kortgesloten apparatuur aansluit (of gaan kapot).
- Spanning krijg je omlaag met een diode of een voltmod (al heb je dat dus niet nodig)
Search: inverter aansluiten
Neem eens aandachtig Welkom in Casemodding & Electronica (Policy) door, want blijkbaar heb je nog niet door dat we verwachten dat je eerst de search raadpleegd, in duidelijke taal alle relevante info beschrijft en vooral ook aangeeft wat je zelf hebt geprobeert.
[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2003 16:13 ]
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()