Voor school moet ik een 'virtueel' bedrijf gaan starten, hierbij moet ik dus een applicatie maken met een klantenbestand en factuur (de hele bende). Je wordt eigenlijk verplicht om dit in Access te doen en daarbij gebruik te maken van SQL databases. Maar nu komt het probleem, ik heb geen access (office) en ik ben ook neit echt van plan om dat aan te gaan schaffen. Zijn er nog andere mogelijkheden om zo'n applicatie te maken? Ik heb al een beetje zitten proberen in OpenOffice, maar daar kom ik ook niet veel verder mee...
is MySQL niet toegestaan? Da's gratis te downloaden, en ook een Database waarmee je dmv SQL mee communiceerd.
Anders moet je het denk ik toch maar op school doen... Als ze op school ook geen Access hebben mogen ze je dat dan weer niet verplichten om t te gebruiken(fftjes mensen dwingen 400 euro te spenderen om ze SQL te leren... die's maf
)
Anders moet je het denk ik toch maar op school doen... Als ze op school ook geen Access hebben mogen ze je dat dan weer niet verplichten om t te gebruiken(fftjes mensen dwingen 400 euro te spenderen om ze SQL te leren... die's maf
[ Voor 87% gewijzigd door RSpliet op 16-12-2003 15:48 ]
Schaadt het niet, dan baat het niet
School moet je instaat stellen om dit te kunnen maken, dus zullen hun ook de software apparatuur beschikbaar moeten stellen!....
Gratis webwinkel beginnen? Met Onetoshop.com kunt u direct beginnen!
Ik neem aan dat je dit gewoon aan je docent kan gaan vragen, hoe dit op te lossen? Waarschijnlijk zal zijn antwoord zijn dat MS Access op school geinstalleerd staat.Je wordt eigenlijk verplicht om dit in Access te doen en daarbij gebruik te maken van SQL databases
Andere opties zijn er niet echt; Wel kan je filemaker bijvoorbeeld gaan gebruiken. Echter, of een docent dit goedkeurt, is een tweede.
Het mooie van MS Access is dat er ook een frontside bij zit.S3v3n_0f_n1n3 schreef op 16 december 2003 @ 15:47:
is MySQL niet toegestaan?
Ooit gehoord van studentenlicenties?Als ze op school ook geen Access hebben mogen ze je dat dan weer niet verplichten om t te gebruiken(fftjes mensen dwingen 400 euro te spenderen om ze SQL te leren... die's maf
[ Voor 50% gewijzigd door gorgi_19 op 16-12-2003 15:51 ]
Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo
Ja maar waar moeten de qui's dan in worden gemaakt? In php/html? Dan moet je ook weer een webserver installeren. Een andere freeware taal kan ik zo niet bedenken.S3v3n_0f_n1n3 schreef op 16 december 2003 @ 15:47:
is MySQL niet toegestaan?.........
Ik heb dus aan mijn docent gevraagd. Ik ben dus verplicht om in Access een applicatie te bouwen. Als ik de software wil hebben dan zou ik het dus zelf moeten kopen. Als ik daar niet toe in staat was, moest ik maar gebruik maken van de computers op school. Dit zal echter nooit goed gaan, omdat ik ook nog andere lessen heb. Wil ik gebruik maken van de computers op school, dan zit ik denk ik elke dag tot 6 uur op school wil ik een beetje met dat programma aan het werk gaan, omdat ik anders niet meer aan mijn andere lessen toe kom...
Bedoel je dat je de applicatie ook in Acces moet maken door gebruik te maken van Visual Basic for Applications (VBA) of dat de database in Acces moet?
Als alleen de database in acces hoeft zou je ook gebruik kunnen maken van andere programmeertalen, zoals JAVA die gratis te gebruiken en downloaden is.
En vaak kan je op school voor een prikkie (€30 ofzo) een studentenlicentie van het office pakket kopen. Informeer eens bij school in hoeverre zij dit ondersteunen.
Als alleen de database in acces hoeft zou je ook gebruik kunnen maken van andere programmeertalen, zoals JAVA die gratis te gebruiken en downloaden is.
edit:
ik tiep ook veel te langzaam
ik tiep ook veel te langzaam
En vaak kan je op school voor een prikkie (€30 ofzo) een studentenlicentie van het office pakket kopen. Informeer eens bij school in hoeverre zij dit ondersteunen.
[ Voor 6% gewijzigd door Harmsen op 16-12-2003 15:53 ]
What a fine day for Science! | Specs
In dat geval kan je eens gaan kijken of jouw school mee doet aan SurfSpot of een andere vorm van licenties verstrekt tegen een gereduceerd tarief. Misschien dat er trial versies te downloaden zijn, van bijvoorbeeld MS Office, waarin je het kan maken?Verwijderd schreef op 16 december 2003 @ 15:51:
Ik heb dus aan mijn docent gevraagd. Ik ben dus verplicht om in Access een applicatie te bouwen. Als ik de software wil hebben dan zou ik het dus zelf moeten kopen. Als ik daar niet toe in staat was, moest ik maar gebruik maken van de computers op school. Dit zal echter nooit goed gaan, omdat ik ook nog andere lessen heb. Wil ik gebruik maken van de computers op school, dan zit ik denk ik elke dag tot 6 uur op school wil ik een beetje met dat programma aan het werk gaan, omdat ik anders niet meer aan mijn andere lessen toe kom...
Wil je het geld er niet aan uitgeven, dan zit er niets anders op dan je te wenden tot minder legale opties (met eventuele gevolgen van dien; worms, niet werkende software, etc.) of tot laat op school te zitten c.q. hopen op een computer tijdens tussenuren.
[ Voor 13% gewijzigd door gorgi_19 op 16-12-2003 15:54 ]
aha, je kan gewoon op school er aan werken. Nou mooi toch. Je moet er gewoon wat voor over hebben om een voldoende te scoren. En met die mooie wizards in access heb je gerust niet zoveel tijd nodig voor een 5.5.Verwijderd schreef op 16 december 2003 @ 15:51:
Ik zal nog wel eens even gaan rondneuzen naar zo'n licentie, maar ik vind het ronduit belachelijk dat je eerst je software moet kopen voordat je die opdracht kunt maken. Kan ik *** weer mijn computer anders installeren en er windows op zetten.
Is het dan niet minder moeite om gewoon op school 2 middagen uit te trekken om de opdrachten te gaan maken?Verwijderd schreef op 16 december 2003 @ 15:54:
Ik zal nog wel eens even gaan rondneuzen naar zo'n licentie, maar ik vind het ronduit belachelijk dat je eerst je software moet kopen voordat je die opdracht kunt maken. Kan ik *** weer mijn computer anders installeren en er windows op zetten.
Verder hoef je de software niet te kopen, je kan ook nog de computers op school gebruiken.
[ Voor 12% gewijzigd door gorgi_19 op 16-12-2003 15:57 ]
Leuk topic, maar geen donder met P&W van doen 
Ik gooi 'm naar Software Algemeen als algemene discussie over software, licenties e.d.
Ik gooi 'm naar Software Algemeen als algemene discussie over software, licenties e.d.
Zo belachelijk vindt ik dat niet, school geeft je de mogelijkheid om er op school aan te werken. Wil je dit thuis doen, moet je de vereiste software kopen om het thuis te gebruiken. Daarvoor zijn juist de studentenlicenties in het leven geroepenVerwijderd schreef op 16 december 2003 @ 15:54:
What a fine day for Science! | Specs
ik vind het ook rond uit belachelijk dat je alleen met een MS pakket dit soort dingen mag maken,
je kunt met openoffice, en mysql een perfecte oplossing bouwen die jij nodig hebt,
je kunt namenlijk als je mysql en java geinstalleerd hebt gewoon vanuit openoffice document laten communiceren met een mysql database, en dus kan je ook invoer en uitvoer schermen maken.
TEvens is er een losse applocatie geschreven met de openofficeIDE (dus zelfde style etc) waarmee je mysql kan beheren enzo, access style.
je kunt met openoffice, en mysql een perfecte oplossing bouwen die jij nodig hebt,
je kunt namenlijk als je mysql en java geinstalleerd hebt gewoon vanuit openoffice document laten communiceren met een mysql database, en dus kan je ook invoer en uitvoer schermen maken.
TEvens is er een losse applocatie geschreven met de openofficeIDE (dus zelfde style etc) waarmee je mysql kan beheren enzo, access style.
openkat.nl al gezien?
In een eerder post geef je zelf al aan dat de school een oplossing biedt zonder dat je de software hoeft te kopen, dus ik zie zelf het probleem niet! Ik heb toen ik op school zat ook regelmatig op school gewerkt, omdat ik de software niet thuis had. En ja, dan moet je soms doorwerken tot 6 uur, maar dat is toch normaal?! Je wilt dat vak halen, of je wilt het niet!Verwijderd schreef op 16 december 2003 @ 15:54:
Dat ze je trouwens verplichten om een bepaald pakket te gebruiken is overigens vrij normaal. Docenten moeten anders alle verschillende database-pakketten en software installeren om de boel te beoordelen, daar beginnen ze uiteraard niet aan!
[ Voor 15% gewijzigd door Rum op 16-12-2003 16:02 ]
Tja, als't je niet bevalt doe je de opleiding toch niet. Vooraf staat vast wat voorkillercow schreef op 16 december 2003 @ 15:58:
ik vind het ook rond uit belachelijk dat je alleen met een MS pakket dit soort dingen mag maken,
applicatie's moeten worden geschreven om de leerdoelen te behalen. Als je
docent kan overtuigen dat het ophetzelfde neerkomt denk ik niet dat hij er
een probleem mee heeft...
[ Voor 55% gewijzigd door avon op 16-12-2003 16:01 ]
Gratis webwinkel beginnen? Met Onetoshop.com kunt u direct beginnen!
Access is makkelijk en je kunt snel (standaard) rapporten maken. De tijd dat je hier aan spendeert zou dus niet uitermate groot hoeven zijn.
Dat school jouw limiteert tot Access is niet verkeerd, mits ze zelf ook de mogelijkheid aanbieden om ermee te werken. Je zal later ook met je 'virtueel bedrijf' door je 'virtuele opdrachtgever' beperkt worden tot een applicatie om voor te schrijven.
Ik heb ook meerdere malen voor school tot laat daar gezeten.
Zo zal je voor MS geen applicatie in Java of PHP mogen schrijven. Anders lig je eruit.
En voor RedHat zou je niet slim zijn om een service voor Windows te schrijven.
Leer te leven met deze beperkingen
Probeer als je het wil via school aan Office + Access te komen. Deze zijn vast lid van Slim en je kan zo goedkoop aan Office komen. Ik heb dus via mijn school XP+Office 2003 (-Access) voor € 50,- aangeschaft. (gewoon omdat ik XP+Office 2003 wou)
Dat school jouw limiteert tot Access is niet verkeerd, mits ze zelf ook de mogelijkheid aanbieden om ermee te werken. Je zal later ook met je 'virtueel bedrijf' door je 'virtuele opdrachtgever' beperkt worden tot een applicatie om voor te schrijven.
Zo zal je voor MS geen applicatie in Java of PHP mogen schrijven. Anders lig je eruit.
En voor RedHat zou je niet slim zijn om een service voor Windows te schrijven.
Leer te leven met deze beperkingen
Probeer als je het wil via school aan Office + Access te komen. Deze zijn vast lid van Slim en je kan zo goedkoop aan Office komen. Ik heb dus via mijn school XP+Office 2003 (-Access) voor € 50,- aangeschaft. (gewoon omdat ik XP+Office 2003 wou)
let the past be the past.
Helaas wordt op dit moment nog veel gewerkt met MS Office in bedrijven. En zou het een beetje vreemd zijn, als opleidingen niet aansluiten bij de praktijk.killercow schreef op 16 december 2003 @ 15:58:
Zal leuk zijn voor een bedrijf: "Leuk dat je die opleiding hebt gedaan, alleen zo werken wij niet... Ga eerst maar je ECDL halen"
[ Voor 4% gewijzigd door gorgi_19 op 16-12-2003 16:28 ]
Pagina: 1