Toon posts:

Traffic log via Dlink DI-604 router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is er een manier om via een Dlink DI-604 het dataverkeer op alle aangesloten pc's te loggen.

Ik heb in de specificaties van de router gezien, maar hier staat niets in over hoe deze gelogd kan worden. Mss een firmware upgrade???

Is er mss een ander tooltje/programma waarmee je via een router het dataverkeer kan monitoren?

• meelmark
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-08 20:09
wil je je vader checken ofzo :S...

maar iig niet mogelijk met dlink, ik heb de draadloze versie (614+), maar niet mogelijk.. alleen bepaalde domeinen af te sluiten..

"Thunder? Flash!" "AMD 1200,256DDR,MX400,5.1,MSI 266A"

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-06 11:13

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Kan idd niet met dat model, toch los staand tooltje apart op de pc's installeren of duurdere router nemen :)

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Verwijderd

Die D-link ondersteunt toch SNMP als ik het goed heb? In dat geval zou je het totale dataverkeer kunnen loggen met een programma als PRTG, hier te krijgen. Ook MRTG zou het dan moeten doen, overigens..

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

I&T -> NT

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• mabarto
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-04 19:14
Verwijderd schreef op 17 december 2003 @ 04:14:
Die D-link ondersteunt toch SNMP als ik het goed heb? In dat geval zou je het totale dataverkeer kunnen loggen met een programma als PRTG, hier te krijgen. Ook MRTG zou het dan moeten doen, overigens..
Ja SNMP wordt ondersteunt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de manual nog eens doorgelezen van de DI-604, maar nergens vind ik iets over SNMP.

Moet je deze enablen of staat deze standaard enabled?

Ik heb geprobeerd te connecten met PRTG, maar die kan geen standaard connectie maken 8)7

• mabarto
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-04 19:14
Verwijderd schreef op 30 december 2003 @ 23:28:
Ik heb de manual nog eens doorgelezen van de DI-604, maar nergens vind ik iets over SNMP.

Moet je deze enablen of staat deze standaard enabled?

Ik heb geprobeerd te connecten met PRTG, maar die kan geen standaard connectie maken 8)7
http://<router>

Na inloggen, ga je naar 'tabblad' advanced en dan zie je links in de lijst SNMP staan. Kijk of local geactiveerd is.

Verwijderd

Topicstarter
:'( Het staat er niet bij. Heb jij al een firmware update gedaan? Ik niet. Mss is dat het probleem?

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/rh_flyboy/naamloos.JPG

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geprobeerd ee, firmware upgrade te doen. Deze lukt niet.
Steeds krijg ik de foutmelding dat het een ongeldig firmware pakket is.

De firmware upgrade doe ik wel vanuit een remote locatie (over het internet), wegens dat de router hier een fel eindje af staat.

Kan dit mss de oorzaak zijn van de firmware error?

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2003 10:47 ]

Pagina: 1