5 Jaar Extra Garantie op Nieuwe TV

Pagina: 1
Acties:
  • 3.733 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• barrymel
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-02 15:08
Is het vertandig om 5 jaar extra garantie te nemen op een nieuwe breedbeeld TV van Sony die 2500 euro kost ?

extra garantie kost 280 euro

ik heb ergens een keer in de consumenten gids gezien dat het niet
echt nut heeft want als je tv het na 2 jaar begeefd horen ze dat toch
wel te maken want een TV is bedoeld om langer dan 2 jaar mee te gaan

BarryMel

Verwijderd

Mijn mening is dat die extra garantie alleen maar aan de verkopers garandeerd dat er extra geld binnen komt.

Een TV hoort inderdaad niet kapot te gaan binnen vijf jaar. Sony -mijn mening- maakt fraai gestyleerde producten welke wat duurzaamheid betreft nogal tegen kunnen vallen. De service is prut en de reparatie- en onderdelen kosten erg hoog. Na twee jaar doen zij dat is zeker niks meer voor je.

De keus is aan jou.

• RèLF
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 30-07-2025
Ik vind die 5 jaar extra garantie meer iets voor wasmachines ed.

Voor een teevee vind ik 280 euros best veel.

Obviously you're not a golfer

• Tundreq
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-09-2025
Als de tv het 2 jaar doet en dan ook nog steeds goed is dan gaat ie nog wel 8 jaar mee dus ik zou het niet doen.

Kijk met een wasmachine is het wel wat anders, als je die heel erg veel gebruikt dan is het misschien verstandig om er garantie bij te kopen maar anders zou ik er niet aan beginnen.

• avon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
280 euro is een hoop geld, scheelt je wel veel gedoe als hij kapot gaat....(denk
is aan de voorrijkosten)

echter als hij kapot gaat, en je mag van een tv toch minstens verwachten dat hij 5
jaar meegaat, kan je dus een deel gewoon van de leverancier claimen. Stel hij gaat
het tweede jaar kapot, 2/5 voor jezelf kwa kosten en 3/5 voor de leverancier. Let
wel op dat dat bij tv's nog een behoorlijk deel kan zijn!.

Grappige is dat op de extra garantie's wel 50 % marge zit, dus regel gewoon
een leuke deal met de verkoper!.

[ Voor 20% gewijzigd door avon op 16-12-2003 15:47 ]

Gratis webwinkel beginnen? Met Onetoshop.com kunt u direct beginnen!

• barrymel
ik ga er nog even hard over na denken

het is trouwens de Sony KV-32HQ100 :

http://www.sony.nl/PageVi...%2FTVP+Widescreen+16x9+TV

Afbeeldingslocatie: http://productimages.sony-europe.com/IM_KV-36HQ100.jpg

BarryMel

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-04 16:14

Wekkel

De downloadkoning

Ik pleit niet voor dit soort garanties, maar 5 jaar is wel een lange periode, ook voor een tv. De overwegingen die ik naar voren wil brengen:
• betalen voor garantie die je al hebt op grond van de wet is onzinnig;
• een tv kan het vele jaren uithouden, wat m.i. ook de norm is (ik heb er een van over de 20 jaar, een Sony :Y) );
• onvoorwaardelijke garantie kan in de praktijk erg prettig werken. Je hoeft niets aan te tonen, probleem=garantie zonder discussies;
• onvoorwaardelijke garantie van een bedrijf, bestaat het bedrijf over 5 jaar nog (een klein risico dus)?
• zal je het ooit nodig hebben? TV's houden het meestal lang uit (nadat de zieke exemplaren uit de productie snel buiten het plaatje zijn gevallen).

Ik weet niet wat die TV kost, maar waarschijnlijk is die €280 niet zoveel in vergelijking met de aanschafprijs. Betalen voor 3 jaar garantie vind ik zelf nog teveel overbodig, maar voor de laatste 2 jaar van die 5 jaar is het wellicht wel makkelijk. Je hebt namelijk geen discussies over de aard van de schade als het zich bijvoorbeeld na 4 jaar voordoet. Een gemak waar je dan dus €280 voor hebt betaald. Dat is een persoonlijke afweging die ik niet voor je kan maken.

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

wij hebben er voor de tv ook een genomen..
niet zozeer omdat het nou verstandig is volgends de wet, maar omdat het gratis bij je thuis word bezorgd en vervangende krijgt ;)

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• Diamon
  • Laatst online: 09-01 13:41

Diamon

The Weird One

Ik heb indertijd garantie bijgekocht voor me video, achteraf was dit niet nodig geweest.
Helaas heb ik negatieve ervaringen met service/reparatie/coulance van Sony.
Voor 280€ zou ik die 5 jaar extra kopen, of zit de standaard garantie hierbij in.

Kijk even goed in de voorwaarden waar je dan garantie op hebt.
Dus dat je niet alleen garantie hebt op onderdelen, maar ook op arbeidsloon.

And The Only One

• Wekkel
  • Laatst online: 03-04 16:14

Wekkel

De downloadkoning

offtopic:
Ik heb hele goede ervaringen met Sony en reparaties, en dat meerdere malen. Snel en niet al te duur.

Verwijderd

Extra garantie kopen vind ik inderdaad veilig, maar eigenlijk is het niet nodig nee. Mijn Panasonic radio ging na 4 jaar ook naar de knoppen. Een reparatie van 550 gulden,terwijl deze nieuw 650 gulden kostte. En dan ben je wel blij ja. Maar die garantie van 5 jaar koste 120 gulden extra, dus das wel iets anders.

Ik vind 280 euro dan wel erg veel geld, ookal kost zo'n dijk van een TV wel meer dan een radiootje. Een reparatie die misschien zou komen binnen de garantie hoeft dan ook geen 280 euro te kosten.
Onze oude Sony tv ging een keer op z/w en de teletekst was krom.Een sensor is vervangen en de soldeerpunten zijn hier en daar aangepakt. Kostte minder dan garantie bijkopen.

Offtopic- Zijn die prijzen altijd een vast % van het aankoopbedrag of niet?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2003 17:10 ]

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-03 15:37

megaleo

Special member

Het ligt er maar net aan wat de ernst van een reparatie is. Als je tv al kapot gaat.
Maarja, je kunt eens bliksem inslag hebben. Of na 3 jaar kan je beeldbuis kapot gaan. (foutje in het productieproces ofzo) Dan is het best wel fijn als je een aanvullende verzekering hebt.
Die tv is natuurlijk ook niet goedkoop. Als het nou een simpel portable was. Dan zou ik het niet doen. Maar bij deze zou ik er wel ff goed over nadenken.

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-04 15:01

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Je mag er inderdaad vanuit gaan dat je TV zolang en langer meegaat. Als hij stuk gaat in die periode en je gaat stevig zeuren dan krijg je inderdaad de onderdelen onder de garantie. Hier valt dus niet de voorrijkosten etc onder. Als je tegenwoordig ziet wat er al voor voorrijkosten en uurloon gevraagt wordt zit je al snel aan een bedrag van die orde van grootte.

Als je die garantie erbij hebt gekocht, dan hoef je niet te zeuren en kan je ook bij kleine dingen die je misschien eerst had laten zitten (verkleuringen etc) nu gewoon iemand laten opdraven.

• euro
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-01-2022
megaleo schreef op 16 december 2003 @ 17:36:
Het ligt er maar net aan wat de ernst van een reparatie is. Als je tv al kapot gaat.
Maarja, je kunt eens bliksem inslag hebben. Of na 3 jaar kan je beeldbuis kapot gaan. (foutje in het productieproces ofzo) Dan is het best wel fijn als je een aanvullende verzekering hebt.
Die tv is natuurlijk ook niet goedkoop. Als het nou een simpel portable was. Dan zou ik het niet doen. Maar bij deze zou ik er wel ff goed over nadenken.
Als er een fout in het productie proces is geweest, dan krijg je dat ten alle tijde vergoed.
De producent heeft een ondeugelijk product af geleverd.

Verwijderd

Bij welk bedrijf wil je hem kopen???

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-03 15:37

megaleo

Special member

euro schreef op 16 december 2003 @ 17:43:
[...]

Als er een fout in het productie proces is geweest, dan krijg je dat ten alle tijde vergoed.
De producent heeft een ondeugelijk product af geleverd.
Ja als ze dat willen erkennen ja. Dat hoeft dus niet altijd.
En dan ben je f*cked!

Verwijderd

Ik kan je sony eigenlijk helemaal afraden ik zal zeker 10 keer nadenken voordat ik er 1 koop(hoewel ik gek ben op trinitron platte buizen).
Moeders haar sony van 900 euro ging kapot van 1 jaar en 1 maand oud, zat gelukkig dus ook extra garantie bij(je hebt wel recht op gratis reparatie maar daar vegen bedrijven hun kont mee af me die wet).
Om het kort te houden duurde reparatie een half jaar omdat er een chippie uit Japan moest komen, na een half jaar belden ze trouwens op dat het nog 3 maanden zou duren en ineens een week later was het klaar vreemd hoor(ook zelf achteraan moeten zitten waar dat ding nu bleef zo shit service).
Na ja dus service is klote bij sony, ze konden toch ook wel een chippie uit een tv uit het magazijn trekken of een nieuwe tv geven en als ik een pakje stuur naar japan kan het er in 1 dag zijn 8)7
Kosten waren dus hoger dan de verzekering, dus voor zo'n duur product is het wel HELAAS aan te raden.
Vorige philips bak ging ook al binnen 2 jaar 2 keer kapot + nieuwe afstandbediening, verzekering er ook weer uit.
Wel opletten op de kleine letterjes van zo'n verzekering, de parasieten.

• barrymel
Verwijderd schreef op 16 december 2003 @ 18:12:
Bij welk bedrijf wil je hem kopen???
(Radio) Modern Electronics

BarryMel

• barrymel
Verwijderd schreef op 16 december 2003 @ 20:06:
Ik kan je sony eigenlijk helemaal afraden ik zal zeker 10 keer nadenken voordat ik er 1 koop(hoewel ik gek ben op trinitron platte buizen).
Moeders haar sony van 900 euro ging kapot van 1 jaar en 1 maand oud, zat gelukkig dus ook extra garantie bij(je hebt wel recht op gratis reparatie maar daar vegen bedrijven hun kont mee af me die wet).
Om het kort te houden duurde reparatie een half jaar omdat er een chippie uit Japan moest komen, na een half jaar belden ze trouwens op dat het nog 3 maanden zou duren en ineens een week later was het klaar vreemd hoor(ook zelf achteraan moeten zitten waar dat ding nu bleef zo shit service).
Na ja dus service is klote bij sony, ze konden toch ook wel een chippie uit een tv uit het magazijn trekken of een nieuwe tv geven en als ik een pakje stuur naar japan kan het er in 1 dag zijn 8)7
Kosten waren dus hoger dan de verzekering, dus voor zo'n duur product is het wel HELAAS aan te raden.
Vorige philips bak ging ook al binnen 2 jaar 2 keer kapot + nieuwe afstandbediening, verzekering er ook weer uit.
Wel opletten op de kleine letterjes van zo'n verzekering, de parasieten.
ik had die garantie genomen bij een philips tv met hard disk recorder er in , daarom had ik het gedaan, maar deze bleek mono dus dat wou ik niet

nieuwe philips tv zonder HD er in, niet goed, weer een nieuwe gehad, ook niet goed

dus ik had het beetje met Philips gehad

BarryMel

• barrymel
Verwijderd schreef op 16 december 2003 @ 17:06:
Extra garantie kopen vind ik inderdaad veilig, maar eigenlijk is het niet nodig nee. Mijn Panasonic radio ging na 4 jaar ook naar de knoppen. Een reparatie van 550 gulden,terwijl deze nieuw 650 gulden kostte. En dan ben je wel blij ja. Maar die garantie van 5 jaar koste 120 gulden extra, dus das wel iets anders.

Ik vind 280 euro dan wel erg veel geld, ookal kost zo'n dijk van een TV wel meer dan een radiootje. Een reparatie die misschien zou komen binnen de garantie hoeft dan ook geen 280 euro te kosten.
Onze oude Sony tv ging een keer op z/w en de teletekst was krom.Een sensor is vervangen en de soldeerpunten zijn hier en daar aangepakt. Kostte minder dan garantie bijkopen.

Offtopic- Zijn die prijzen altijd een vast % van het aankoopbedrag of niet?
280 euro was voor een TV in die prijs klasse, een tvtje van 300 euro zal geen extra garantie hebben van 280 euro :)

BarryMel

Verwijderd

hoi hoi

boeiend onderwerpje dit, vooral omdat veel mensen ermee in de war komen. belangrijk is om te weten dat de wet eisen stelt aan degelijkheid en levensduur van gebruikersapparatuur. er is gelukkig voor ons bepaalt dat je van apparaten iets mag verwachten, ofwel: een wasmachine mag niet na 1 jaar stuk gaan terwijl er 8 jaar voor staat. wanneer je dit gebeurt mag je volledig op je rechten gaan staan bij de fabrikant aangezien hun een ondeugelijk produkt hebben geleverd en er dus zorg voor moeten dragen dat het word gerepareerd. wat betreft extra garantie bijkopen is net als zomaar iemand een rekening sturen, iedereen die erin trapt is voor de verkoper financieel mooi meegenomen. al een aantal keren hebben ik en mijn vriendin meegemaakt dat een apparaat ondeugdelijk was en toen men tegen ons begon over reparatie en bijkomende kosten hebben wij de bewuste verkopers het maar eens uitgelegd. jawel wetboekje erbij en alle keren hebben wij hun laten zien dat toch echt ZIJ moeten zorgdragen voor de afhandeling van de klacht. tis gewoon een kwestie van volhouden. 6 keer mogen uitleggen en 6 keer positief afgehandeld zonder kosten onze kant. dus bedenk voordat je iets koopt ( extra garantie ) waar je toch al recht op hebt.

Verwijderd

Nadeel is wel bij modern als hij binnen 5 jaar kapot gaat, dat je de kosten eerst moet voor schieten en na een week of zes weer terug gestort krijgt. Ik weet niet of je de voorrijkosten zelf moet betalen bij modern bij it's in ieder geval wel dus gaat hij in die 5 jaar 5 keer kapot is 5 maal 40 euro voorrijkosten is nog eens 200 euro extra. Staat achter op de koopbon dus ff checken voor je hem koopt.

Verwijderd

koop em lekker bij BCC , heb je all-in garantie geen gezeik over vooruitbetalen van kosten die gemaakt worden enzow, en je krijgt een leentoestel als er iets dreigt mis te gaan, reparateur aan huis etc.

have fun
mooi modelltje uitgekozen trouwens

• barrymel
weet nou niet meer wat ik moet doen :) de helft zegt doen want dan weet je het zeker, andere helft niet doen want het is wettelijk al dattie het langer moet doen dan een bepaalde tijd maar hoe lang is die tijd precies ? als ik die 280 euro betaal heb ik zeker 5 jaar maar ja als tie de eerste 2 jaar het niet begeeft zoals de meeste zeggen moettie het toch wel langer blijven doen........ echt moeilijk geval :?

BarryMel

Verwijderd

mja een tv gaat gemiddeld 8 tot 10 jaar mee , maar problemen treden altijd op na het 2/3 de jaar van het apparaat ( valt op uit test van de consumeten bond en enquetes) dus ik denk zeker dat het verstandig is op zown duur apparaat een extra garantie aan te schaffen ook al is deze vrij aan de prijs.
wel moet je even vragen wat nou precies de voorwaarden e.d. zijn bij de garantie zijn want dit is bij elke keten/winkel weer verschillend.

je moet denken dat "als" je mooie aankoop in het 3de jaar stuk gaat je op hoge kosten gaat komen om hem te laten repareren, onderzoekskosten + arbeidsloon + reparatiekosten + administraties kosten .

wel is het zo dat er bijvoorbeeld bij philips (van sony weet ik het niet) een soort regeling is dat als het apparaat in het 2de jaar kappotgaat dat er in de kosten van de reparatie gesneden kan worden door de fabrikant omdat het produkt niet de kwaliteit biedt die het zou moeten hebben.

conclusie: ik denk dat je er verstandig aan doet !

heel veel plezier met je nieuwe aankoop hoop dat ie bevalt !!!

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-04 11:28

TwoR

Gekleurde stippen

Tja confronteer de verkoper anders eens met het feit dat je standaard als langer dan 2 jaar garantie hebt. Kijk eens wat hij daarvan zegt. Misschien geeft ie dan meteen wel korting of zegt zelf ook dat dat onzin is.

• jasjenl
  • Laatst online: 03-04 13:06

jasjenl

Liab A Tymo

Op MiepKniep kwam ik over dit onderwerp ook nog wel wat info tegen, wie weet heb je er wat aan:
Een apparaat moet de eigenschappen hebben die nodig zijn voor normaal gebruik. Je mag dan ook verwachten dat zelfs na afloop van de gewone garantieperiode (een deel van) eventuele reparatiekosten worden vergoed.
Hierover kan behoorlijke discussie ontstaan. Om dit te voorkomen wordt er bij aankoop vaak aangeboden de garantie te verlengen tot bijvoorbeeld 3 of 5 jaar. Dit wordt 'servicegarantie' genoemd en er wordt behoorlijk op verdiend door winkeliers en fabrikanten. Hoeveel het kost is afhankelijk van de prijs van het artikel.

Deze servicegarantie is echter nergens op gebaseerd; de garantie is namelijk niet afgelopen op het moment dat de garantieperiode verstreken is. In de wet staat dat de garantie periode samenhangt met de levensduur die je redelijkerwijs van een product mag verwachten.
Bijvoorbeeld: van een vaatwasser kun je verwachten dat hij langer dan 12 maanden meegaat, dus is de garantie sowieso langer dan 12 maanden. Maar dit wil nog niet zeggen dat de fabrikant/winkelier alle reparatie kosten op zich moet nemen. De klant heeft 12 maanden plezier gehad van zijn vaatwasser. De normale levensduur van een vaatwasser is ca 8 jaar, 12 maanden is 12,5 % daarvan. Daarom zijn 12,5% van de reparatiekosten voor rekening van de klant en de rest voor de fabrikant/leverancier. Vaak is verlengen van de garantie dus onnodig duur!

Kies je er toch voor lees dan de voorwaarden goed door. Soms blijven bijvoorbeeld verzendkosten voor de rekening van de klant en soms worden zoveel gebreken uitgezonderd van garantie dat het verlengen helemaal geen zin heeft.

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

TwoR schreef op 16 december 2003 @ 23:08:
Tja confronteer de verkoper anders eens met het feit dat je standaard als langer dan 2 jaar garantie hebt. Kijk eens wat hij daarvan zegt. Misschien geeft ie dan meteen wel korting of zegt zelf ook dat dat onzin is.
En als het een goede verkoper is dan slaat hij je op een vriendelijke wijze het volgende om je oren:
Als u een product koopt, dan kunt u soms garantie bijkopen. Dit lijkt aantrekkelijk, maar het is deels overbodig. De verkoper moet u namelijk altijd een deugdelijk product leveren. Als hij dit niet doet, dan moet hij alsnog zorgen voor een deugdelijk exemplaar.

Soms biedt het bijkopen van garantie wel voordelen. U hebt, afhankelijk van de garantievoorwaarden, bijvoorbeeld recht op een nieuw televisietoestel als het oude na vier jaar onherstelbaar kapot gaat. Een ander voordeel is dat niet u maar de verkoper moet aantonen waarom het product defect is.
(bron: www.staiksterk.nl)
edit:
Dat woord 'waarom' in de laatste zin van de quote had volgens mij beter vervangen kunnen worden door 'waardoor'. Want aantonen waarom een product defect is kan niemand.

[ Voor 9% gewijzigd door Canaria op 16-12-2003 23:13 ]

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-03 13:07
Kan je niet even rondshoppen voor goedkopere "extra garantie"?
Ik weet niet of ze jouw TVtje hebben, maar 5 jaar garantie bij Makro bijvoorbeeld kost 67 euro excl. BTW, voor apparatuur tot 2500 euro (excl. BTW), scheelt toch een heleboel, en dat maakt de keuze misschien makkelijker!

Verwijderd

Onze Loewe TV van een jaartje of 9 oud inmiddels heeft al 2 reparaties ondergaan, beide na het "verlopen" van de garantietermijn. Eerst moest er een nieuwe trafo in: Niet eens hoeven zeuren, werd zonder kosten vervangen. Een jaar later begon hij weer kuren te vertonen, dus weer iemand laten komen. Groter probleem, beeldbuis defect. Zou zeker geen garantie zijn, omdat de TV net iets meer dan 5 jaar oud was toen. We hebben toen, in overleg met de winkel waar het toestel gekocht was, contact opgenomen met Loewe. We hebben (omdat het ding toch al 5 jaar oud was) uiteindelijk ongeveer 1/3 van de kosten van de nieuwe beeldbuis moeten betalen, de rest + arbeid is niet in rekening gebracht. Dat vonden we wel reëel. Zeker aangezien we dus weer een zo goed als nieuwe TV hadden.

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-04 20:14
Ik heb hier een ruim 4 jaar nieuwe Sony Trinitron tv van 70cm en hij doet het nog net zo goed als de dag dat ik hem kocht, haarscherp kleurrijk/helder beeld en prachtig geluid. Ik heb hem bij De Block gekocht met 3 jaar extra garantie, maar dat blijk ik achteraf dus niet nodig gehad te hebben.

Mijn ervaring met Sony producten is overigens erg goed. Van mijn eerste Sony cd speler van 12 jaar oud tot en met m'n nieuwste Sony DVD speler van een half jaar oud. Alles blijft spelen en alles van goede kwaliteit. Ik kies vrijwel nooit voor een ander merk, behalve in de auto omdat ik Sony autoradio's er gewoon niet uit vind zien.

[ Voor 6% gewijzigd door tiguan op 16-12-2003 23:43 ]

Verwijderd

er is gelukkig voor ons bepaalt dat je van apparaten iets mag verwachten, ofwel: een wasmachine mag niet na 1 jaar stuk gaan terwijl er 8 jaar voor staat. wanneer je dit gebeurt mag je volledig op je rechten gaan staan bij de fabrikant aangezien hun een ondeugelijk produkt hebben geleverd en er dus zorg voor moeten dragen dat het word gerepareerd.
Dit is inderdaad gedeeltelijk waar. Niet altijd natuurlijk.
Als jij een Indesit wasmachine koopt en hier minimaal elke dag 1x mee wast, en vervolgens bij Merloni (dat is de fabrikant van Indesit) gaat zeuren als ie naar een jaar al stuk gaat, kan je echt zeuren wat je wil, maar dat gaat niet onder garantie vallen hoor. Dat ding is er echt niet op gebouwd om minimaal 1x per dag te wassen. Als je dat wil moet je een Miele nemen, dat moet een (goede) verkoper ook uitleggen!

Daarnaast is het zo dat een garantie ook echt een garantie is in de letterlijkste betekenis van het woord. Je kan het zien als een verzekering.
Bijvoorbeeld: Als je op vakantie gaat, sluit je dan een reisverzekering af? Meestal wel uiteraard. Waarom doe je dat dan? Ben je van plan om stiekem toch niet te gaan? Nee, natuurlijk is dat niet de reden. Je doet het voor het geval dat je om wat voor reden dan ook toch niet kan gaan. Hetzelfde geld voor het apparaat. Natuurlijk ga je er niet van uit dat het stuk gaat, maar als het dan toch stuk gaat scheelt het je een hoop geld. En zeker bij een TV kan ik je vertellen: een kapotte beeldbuis gaat je zo de helft van de aanschafprijs van de tv kosten om te laten repareren!
Ik zou het dus voor grote en dure apparaten dan ook altijd zeker weten doen!

Verwijderd

Als je het kan missen zou ik het zeker doen want:

- De consumentenbond zegt dat een TV sowieso 5 jaar hoort mee te gaan, dus dat je sowiesie garantie hebt. Maar wat veel mensen vergeten is dat er een afschrijving van 20 procent per jaar op zit.
Dus als je beeldbuis na 4 jaar kapot gaat (laten we zeggen dat een nieuwe beeldbuis voor die TV 600 euro kost) dan moet je dus nogsteeds 425 euro betalen plus eventuele verzendkosten en arbeidsloon.

- sowieso kost een reparatie altijd meer (bijna altijd)

maar ik zou wel goed kijken naar de voorwaarden. bij sommige winkels hou je een eigen risico. Bij sommige winkels niet en bij sommige winkels krijg je zelfs geld tegen als je na die 5 jaar geen problemen hebt gehad.

• barrymel
Ik heb ze vandaag gebeld, ze zeiden dat je 5 jaar geen voorrij kosten en arbeid kosten en zo hoeft te betalen

de eerste 3 jaar als hij vervangen zou moeten worden dan wordt dat totaal vergoed, de laatste 2 jaar als hij echt vervangen moet worden en dus niets aan gemaakt kan worden dan wordt er 75% van de dag waarde vergoed.....

BarryMel

• pruiter
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-03 09:24
Die laatste voorwaarde vind ik een beetje vreemd. Bij bijvoorbeeld BCC krijg je ook na 4.5 jaar bij een onherstelbaar defect gewoon een nieuwe TV. Bij Mediamarkt en andere ketens is dit volgens mij ook zo.

Het klinkt misschien als een niet zo belangrijke voorwaarde, maar bedenk wel dat er een kans bestaat dat de onderdelen voor de televisie die je nu aanschaft over 4 jaar misschien niet meer te krijgen zijn.

[ Voor 37% gewijzigd door pruiter op 17-12-2003 18:13 ]

Verwijderd

mediamarkt rekent ook voorrijdkosten oa ... doet BCC niet want die heb een garantie die all-in is dus ALLES wordt gedekt =)))

maar zijn dus veel verschilllen tussen de ketens
dus zou even bij meerdere winkels vragen wat onder de garantie valt en wat niet e.d

• Gabriel_Knight
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-04 07:49
De grap van de extra garantie schuild em in het feit dat de een schreeuwd dat je het wel moet doen, en de andere zegt van niet.
De consumentenbond beweerd dat een product een bepaalde levensduur heeft, en je als garantietermijn van die levensduur uit mag gaan. (Samen de reparatiekosten delen met leverancier).

Het grote probleem is echter dat als jij na 2 jaar in de winkel komt, de winkelier echt niet gaat praten over een eventuele deling van de kosten, nee de garantie is voorbij, dus jij betaald het volle pond.

Je kan schreeuwen wat je wil over je consumentenbond van het delen van de kosten, maar je gelijk krijg je echt niet bij die winkel.

Wanneer je extra garantie bijkoopt ben je van dit gezeur af, en krijg je gewoon die 5 jaar garantie. Een paar honderd euro is erg weinig, zeker als je bekijkt dat sony spullen vaak kapot gaan bij mij.

• Reda
  • Laatst online: 01-04 22:50

Reda

HA DO KEN

Ik werk zelf bij een grote bruingoed keten (BCC) en ik kan je op dit soort tv's toch wel aanraden om die extra garantie te nemen.

Je hebt meer zekerheid en je hoeft geen claim in te dienen om je service kosten bij eventuele reparatie terug te krijgen. (een goede winkel regelt dit voor jou)

Je hebt nooit een discussie mocht de winkelier je tegenspreken.

Mocht bij die mooie designTV iets stuk gaan (en dat kan sneller gebeuren dan je denkt-'k spreek uit ervaring) dan heb je echt geen zorgen of gezeur achteraf.

Vraag de verkoper wel exact wat er gedekt wordt bij de extra garantie. Remote control en klepjes worden vaak NIET gedekt. Let daar dus wel op.

• Reda

Reda

HA DO KEN

Gabriel_Knight schreef op 17 december 2003 @ 19:50:
De grap van de extra garantie schuild em in het feit dat de een schreeuwd dat je het wel moet doen, en de andere zegt van niet.
De consumentenbond beweerd dat een product een bepaalde levensduur heeft, en je als garantietermijn van die levensduur uit mag gaan. (Samen de reparatiekosten delen met leverancier).
Het grote probleem is echter dat als jij na 2 jaar in de winkel komt, de winkelier echt niet gaat praten over een eventuele deling van de kosten, nee de garantie is voorbij, dus jij betaald het volle pond.
Je kan schreeuwen wat je wil over je consumentenbond van het delen van de kosten, maar je gelijk krijg je echt niet bij die winkel.
Je moet meestal een claim indienen maar je bent dan echt duurder uit.
Extra garantie is bij sommige apparaten overbodig (videorecorders ed.) maar bij duurdere tv's toch wel aan te bevelen.

Verwijderd

reda welk filiaal ?!

• Reda

Reda

HA DO KEN

jij ook BCC medewerker?

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Je betaalt dus 10% voor ca. 3 jaar garantie na de verplichte periode van 2 jaar. Enerzijds koop je iets waar je al recht op hebt (een deugdelijk product) en anderzijds wat gemak (onvoorwaardelijke garantie).

Gezien het feit dat de meeste apparatuur die het de eerste 2 jaar uithoudt het ook wel 4 a 5 jaar uithoudt zou ik geen garantie kopen. Voor de 10% die je gemiddeld uitspaart over alle aankopen kun je dan wel een keer een apparaat kopen wat evt. wel eerder stuk gaat. Bovendien dalen dit soort spullen altijd sterk in prijs en neemt functionaliteit toe in een periode van 5 jaar.

Ik koop nooit extra garantie. Het heeft voor mij dezelfde betekenis als een verzekering en die sluit ik ook alleen af als ik het risico zelf niet kan lopen :)

Verwijderd

ja reda me too , maar heb ook bij MM gezeten (partime) ik zit BHD volgend jaar HFD

• WhiteDog
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-03 14:31

WhiteDog

met zwarte hond

Toen wij onze TV gingen kopen hebben we gewoon 5 jaar garantie ge-eist, of we gingen ergens anders.

Eerst krijg je praatjes als "duurzaam, sony is super kwaliteit, ..." en dan vragen ze of je extra garantie wil. "ik dacht dat hij zo duurzaam was" ?

Zou het ook proberen als ik jou was ;)

• mcb1
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:51
Vraag die verkoper om die extra garantie er gewoon "bij" te doen.

TV van +/- 2000 Euro, dan mag dat wel.

(Zo van: Ik wil de TV graag kopen, maar dan wil ik er 5 jaar extra garantie bij voor niets.)

De winkel heeft liever dat je de garantie als korting krijgt! (Ze weten ook wel dat de meeste tv's niet binnen 5 jaar stuk gaan)

mcb1

Verwijderd

jij weet duidelijk niet hoe het systeem werkt maar dat maakt niet uit je punt klopt wel een beetje op een tv van 2500 euro mag je verwachten dat het een hoogwaardig produkt is.

maar garantie wel aan te raden je kan altijd vragen
vragen kost nog steeds niks

• Reda

Reda

HA DO KEN

Verwijderd schreef op 17 december 2003 @ 20:06:
ja reda me too , maar heb ook bij MM gezeten (partime) ik zit BHD volgend jaar HFD
Leuk ik sta in HLM en ik kom met de openingen ook in HFD wel een paar keer werken.

Is het gezellig met Richard?

• Reda

Reda

HA DO KEN

mcb1 schreef op 17 december 2003 @ 20:13:
Vraag die verkoper om die extra garantie er gewoon "bij" te doen.

TV van +/- 2000 Euro, dan mag dat wel.

(Zo van: Ik wil de TV graag kopen, maar dan wil ik er 5 jaar extra garantie bij voor niets.)

De winkel heeft liever dat je de garantie als korting krijgt! (Ze weten ook wel dat de meeste tv's niet binnen 5 jaar stuk gaan)
onzin wat jij zegt.

De winkelier geeft NOOIT korting op garantie. Hij moet namelijk uit de garantieopbrengsten de claims betalen van de mensen die na een jaar problemen krijgen met hun apparatuur.
Denk jij nou dat als de beeldbuis stuk gaat van die TV (van +/- 2000 euri) dat de reparatiekosten dan onder de 280 euro zitten?

Verwijderd

ries is altijd gezzelliej je heb me vast welles aan de foon gehad enzow denk ik

maar inderdaad korting geven op een garantie gaat natuurlijk nergens over, je zou dan eerder korting geven op het apparaat + meubeltje oid kabeltje hier en daar want dat komt er natuurlijk ook nog bij coaxje scartkabeltje dus ja ....

• Reda

Reda

HA DO KEN

Verwijderd schreef op 17 december 2003 @ 20:38:
ries is altijd gezzelliej je heb me vast welles aan de foon gehad enzow denk ik
Ik weet je echte naam niet maar het zou best wel kunnen.
iig reda is wel mijn echte naam en ries en maarten kennen mij ook wel dus doe ze maar de groeten..

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Mijn peperdure 82 cm Loewe Xelos van bijna 5 jaar oud ging tot nu toe bijna elk jaar wel een keer stuk. Hoog frequent, voeding weet ik veel. Het laatste wat vernieuwd is, is de complete beeldbuis.

Hoezo TOPMERK, hoezo geen extra garantie nemen? Voor 140 GULDEN zit ik niet te tobben met claims.

anekdote:
Me: Dag leverancier, mijn TV is stuk
L: We halen hem op
M: Hoe zit het met mijn TV?
L: Wordt een dure grap, beeldbuis stuk, U kunt beter een nieuwe kopen
M: Nou bestel maar.......... voor jullie rekening
L: Hoezo?
M: Ik heb dus bij jullie die verzekering lopen... weet je nog?
L: (hand over hoorn) verdomme, dat gaat ons geld kosten
L: U hoort wel van ons wanneer de TV gerepareerd is
M: Goede middagggggggggggggggggg

ARME AOW’er

Verwijderd

fabian dus .... das mijn echte naam. We komen elkaar vast en zeker nog wel een keertje tegen, maar het verhaal over de extra garantie stopt er niet bij ben ik bang want sommige mensen weten abosuluut niet wat een reparatie van een tv met deze specificaties kost en inhoud ....

Verwijderd

Als verkoper kan ik je natuurlijk altijd aanraden om een verleng garantie te nemen }) Maar ff serieus ik denk dat je het moet afwegen, 5jaar extra garantie (4 jaar extra want 1 jaar is standaard fabrieksgarantie) is voor dit soort bedragen vaak aan te raden zoals al eerder is gezegd, dood eenvoudig omdat je bij het niet meer kunnen repareren van het toetsel een nieuw toetsel krijgt. En anders idd goede tip om garantie er gratis bij te eisen (als je bij mij een tv koopt van dat geld en er zit de juiste marge op dan zou je de garantie er zo voor nope bij krijgen van me (een zakje oliebollen doet ook wonderen ;)))

• barrymel
Verwijderd schreef op 17 december 2003 @ 20:44:
fabian dus .... das mijn echte naam. We komen elkaar vast en zeker nog wel een keertje tegen, maar het verhaal over de extra garantie stopt er niet bij ben ik bang want sommige mensen weten abosuluut niet wat een reparatie van een tv met deze specificaties kost en inhoud ....
nou vertel hoeveel is dat ? :) ik heb het maar gewoon gedaan, korting op garantie heb ik maar niet gevraagd, heb al korting op de tv zelf, ken iemand die daar werkt :) ik hoop gewoon dat deze tv goed is aangezien die vorige 3 philips niet echt een suc6 waren........

BarryMel

Verwijderd

het begint dus al met onderzoekskosten (dan is er dus nog niks gedaan eigenlijk)
dan krijg je soms de verzendkosten (hangt af van het gewicht)
daarna krijgen we onderdelen
dan krijgen we arbeidsloon

maak een leuke rekensoms en je komt voor een tv van dat caliber altijd uit op een kleine 300 euro.

• barrymel
Verwijderd schreef op 17 december 2003 @ 21:27:
het begint dus al met onderzoekskosten (dan is er dus nog niks gedaan eigenlijk)
dan krijg je soms de verzendkosten (hangt af van het gewicht)
daarna krijgen we onderdelen
dan krijgen we arbeidsloon

maak een leuke rekensoms en je komt voor een tv van dat caliber altijd uit op een kleine 300 euro.
oke :) nou ik hoop dat ik het eigenlijk voor niets betaal en meer dan 5 jaar plezier er van kan hebben :)

BarryMel

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Kijk er ook zo eens tegen aan:

Je betaalt een bedrag:
2500 euro of 2780 euro
Dit bedrag betaal je niet elke dag, nee je verwacht dat je er een bepaalde tijd mee kan doen. Oftewel, het is een investering. Stel je verwacht er 10 jaar mee te doen.
Dat betekent dat je elk jaar een bedrag van 250 of 278 euro afschrijft.

Als je dus op een gegeven moment een probleem hebt met je tv, zoals je trafo gaat na 7 jaar kapot, grapje gaat 500 euro kosten. Als je daarmee de levensduur van je tv met 2 jaar verlengt is het dus rendabel om het te doen.

Waar het probleem hier vooral zit is dat de reparateurs nogal zakkenvullers zijn, klein voorbeeldje:
Een tv 3x laten "repareren" omdat de ontvangst niet goed was... uiteindelijk blijkt dat ons antenne signaal niet goed is. Dan vraag ik me af.... wat hebben ze gerepareerd?

Bij een reparatie *ALTIJD* goede afspraken maken, voorrijkosten? dan breng je hem toch even langs, onderzoekskosten? bel even een paar winkels op, sommigen rekenen fors minder. Op die manier is er al veel te winnen.

* TheGhostInc denkt dat teveel mensen teveel "gewoon" accepteren, als klant ben je koning, blijf beleefd en je kunt alles vragen, laten afschepen is geen probleem, alleen maak geen afspraken en betaal niks als je twijfelt, je bent meestal zo naar een ander toe gereden.

Verwijderd

ik hoop dat je zo van verschillende mensen heb kunnen horen dat het wel degelijk zin heb om dus je garantie te verlengen ...

Verwijderd

/me werkt ook bij BCC (parttime): HSM

Verwijderd

nice , call me ;) if you need something :P

• turnpike
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-04-2022

turnpike

hang on to your ego

Voor zo'n dure aankoop zou ik het toch zeker overwegen om de extra garantie te nemen. Je koopt een tv van 2500 euro, ik denk dat je over een jaar dan niet meer over 280 euro gaat zitten miemelen. Dan ben je blij dat je die garantie van 5 jaar hebt.
Informeer gewoon naar de garantie en wat deze precies inhoudt, probeer nog een beetje te "handelen". Er zit heus wel marge op die garantie anders zouden ze zich de moeite niet getroosten om zoiets aan te bieden. Ze kunnen het altijd wegschrijven als een korting op de tv.

Ik weet ook niet hoelang jij verwacht met die tv te doen, maar als ik op de tweedehands-markt speur naar koopjes gaan bij mij belletjes rinkelen wanneer er verlengde garantie op zit. Stel je verkoopt de tv over 4 jaar met nog 1 jaar garantie, dan ben je na het incasseren van de centjes overal vanaf. De koper kan immers garantie claimen bij de winkelketen en komt dus nooit met een paar zwaarlijvige kompanen langs je deur.

I could be wrong....couldn't I ? geld teveel ? kinderbevrijdingsfront!

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:35
Verwijderd schreef op 16 december 2003 @ 15:30:
Mijn mening is dat die extra garantie alleen maar aan de verkopers garandeerd dat er extra geld binnen komt.

Een TV hoort inderdaad niet kapot te gaan binnen vijf jaar. Sony -mijn mening- maakt fraai gestyleerde producten welke wat duurzaamheid betreft nogal tegen kunnen vallen. De service is prut en de reparatie- en onderdelen kosten erg hoog. Na twee jaar doen zij dat is zeker niks meer voor je.

De keus is aan jou.
yup idd extra garantie betekent voor dit soort ketens 100% winst dus he, zit dus de hoogste marge op voor ze. en ik kan t weten O-)

aan de andere kant ik zou 3 jaar garantie wel weer doen, dit zal waarschijnlijk iets van 144 euro zijn.
mocht ie 1 keer iets hebben heb je dat geld er iig uit.
en 3 jaar is een stuk beter dan 1 jaar maar 5 jaar is weer teveel van t goede denk ik.

Vraag vooraf wel even de voorwaarden zwart op wit en lees die goed door, kijk of die garantie 100% procent blijft, meestal maar tot 3 jaar namelijk daarna is t 70%.
Die voorwaarden die moeten ze hebben, das verplicht om mee te geven bij verlenging namelijk.

ohh enne later ging de consumentenbond weer hierop in (extra garantie dus)
omdat als die kapot is na 1 jaar, je eerst moet bewijzen dat het aan de fabrikant ligt. dat betekent dus dat je na 1 jaar m zelf naar de fabrikant moet sturen, dus verzendkosten, onderzoekkosten en arbeidsloon moet betalen, dit kost ook vaak erg veel, niet alleen kwa kosten maar ook kwa tijd en moeite.
Kan je wel gaan roepen van wettelijk gezien enzo.
maar dat helpt helaas dus niks, er moet eerst bewezen worden of het een gebruikersfout of fabrieksfout is.

De consumentenbond raadt extra garantie dus wel aan, maar tot zekere hoogte

[ Voor 68% gewijzigd door Turismo op 18-12-2003 09:21 ]

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

Verwijderd

gsjonnie schreef op 16 december 2003 @ 15:39:
Als de tv het 2 jaar doet en dan ook nog steeds goed is dan gaat ie nog wel 8 jaar mee dus ik zou het niet doen.

Kijk met een wasmachine is het wel wat anders, als je die heel erg veel gebruikt dan is het misschien verstandig om er garantie bij te kopen maar anders zou ik er niet aan beginnen.
WAT EEN ONZIN, hier kan ik dus echt boos om worden he, ik heb mijn tv 2,5 jaar gelden gekocht.

Hij is een half jaar geleden voor het eerst kapot gegaan reparatie kosten :200 euro.

Nu is ie weer kapot!!!! reparatie kosten weet ik niet maar waarschijnlijk ook weer een lekker bedrag. Gewoon doen die garantie

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07:27
Je hebt voor tv's gewoon zoiezo en consumentenrecht van 5 jaar garantie

niet kopen dus.

• jonggoud.nl
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-03 15:32

jonggoud.nl

@>--"--,--{

Bij bijvoorbeeld Polectro Plaza in Amsterdam kan je ook garantie kopen van bijv. 5 jaar. Echer als je er geen gebruik van gemaakt hebt na deze 5 jaar dan krijg je bij inlevering van je contract je geld terug als waardebonnen voor dezelfde winkel. Je krijgt dus niet je geld terug, maar kan iets nieuws kopen. Lijkt mij een goede deal.

Nieuw (groots) project, mail me wat je er van vindt
Tevens in het bezit van een beeldschone vriendin

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik zou die garantie ook nemen (misschien wel eerst kijken waar het totaalbedrag het laagst is):

Toevallig hadden m'n ouders ook een 5 jaar extra garantie/verzekering (ongeveer 80 gulden) bij de JVC 70cm breedbeeld genomen en toen ik 2 maanden geleden zag dat het beeld wel erg blauw was geworden, heb ik toch maar naar de factuur en dat verzekeringsformulier laten zoeken, bleek dat de TV op 2 weken na 5 jaar oud was :) Oftewel probleem bij de leverancier ingediend, TV werd opgehaald en 3 weken later stond ie er weer met een nieuwe beeldbuis. Het beeld is nu zelfs beter dan ooit daarvoor.

Kortom ik hoefde nergens om te zeuren of het nu wel of geen garantie was, het toestel werd zonder kosten opgehaald en gebracht, gratis een vervangende toestel. Zie het dus als een verzekering die je afsluit. Natuurlijk kun je garantie eisen als je tv na 4 jaar kaduk is, maar hoeveel moeite moet je dan daarvoor doen?

Verwijderd

De consumentenbond (als iedereen met uitsprakken van die sukkels gaat gooien doe ik ook even mee) heeft ook gezegd:

Normaalgesproken moet een TV (bijvoorbeeld) 5 jaar mee gaan. Dus moet er een coulance toegepast worden. Stel je hebt hem 4 jaar, dan heb je er toch 4 jaar plezier van gehad, van de 5 jaar dat je er plezier van gehad zou moeten hebben.

Dus 4/5 van de reparatie mag je dan lekker zelf betalen. Als dat een nieuwe beeldbuis is is dat niet goedkoop! Daarnaast is het lastig om de coulance van de fabriek te krijgen, moet je behoorlijk moeite voor doen. De garantie is dus zeker aan te bevelen om die hele rompslomp af te kopen.

Je weet gewoon zeker dat je de komende 5 jaar een TV hebt, zo kan je het ook zien

• Reda

Reda

HA DO KEN

Verwijderd schreef op 18 december 2003 @ 12:44:
Je weet gewoon zeker dat je de komende 5 jaar een TV hebt, zo kan je het ook zien
Inderdaad want je moet het altijd claimen en veel fabrikanten gooien zulke procedures altijd op 'de stapel' en ben je vaak na 6 maanden nog niet verder, terwijl je wel het hele bedrag mag voorschieten.
Want besef dat wel..Vaak moet je alsnog eerst het volledige bedrag betalen en achteraf een claim indienen.

garantie gewoon doen dus.

• mcb1
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:51
Reda schreef op 17 december 2003 @ 20:36:
[...]

onzin wat jij zegt.

De winkelier geeft NOOIT korting op garantie. Hij moet namelijk uit de garantieopbrengsten de claims betalen van de mensen die na een jaar problemen krijgen met hun apparatuur.
Denk jij nou dat als de beeldbuis stuk gaat van die TV (van +/- 2000 euri) dat de reparatiekosten dan onder de 280 euro zitten?
Helemaal geen onzin, heb zelf bij Megapool gewerkt (7 jaar terug). Reken maar dat we liever die garantie er bij gaven, voor een winkelier veel voordeliger dan een normale korting op het aankoopbedrag. (die verzekering is een melk-koe voor de winkelier, wordt makkelijk terugverdient bij de rest van de klanten)

Andere winkels doen dit ook wel eens, probeer het maar eens!

En wat nou na een jaar? Tegenwoordig zit er toch 2 jaar garantie op dit soort zaken?

mcb1

Verwijderd

n0pe ... was eerst wel het geval maar is weer teruggetrokken die handel, het was zegmaar ingevoerd en toen heeft de overheid de handel weer tegengehouden.
maar coulance regelingen gaan wat ik meegemaakt heb van het 2 tot 3 jaar dat het apparaat oud is. en een garantie weggeven doe je ook al met korting geven dus dat gelul gaat niet meer op :P

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 23:21

Luppie

www.msxinfo.net

Bij de electro vakzaken koop je meestal geen extra garantie !!!

Het gaat hier bijna altijd om een verzekering. Wat is nou het verschil (let wel op de kleine lettertjes) Bij de meeste verzekeringen die je er voor 5 jaar bij koopt worden ook 'ongelukjes' gedekt.

Je kan dan eens een keertje een glas cola over je AB heen gooien of een vaas in je TV leeg mieteren. Kortom het is meer dan garantie.

Ook buiten de garantieperiode van 1 jaar wil Sony nog wel eens de garantie uitbreiden (bijv. als de beeldbuis stuk is) meestal krijg je dan het onderdeel kado maar moet je het uurloon en/of voorrijdkosten zelf betalen.

Mijn advies : neem die extra garantie (Lees :verzekering)

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

• Diamon
  • Laatst online: 09-01 13:41

Diamon

The Weird One

Cobra_Lup schreef op 18 december 2003 @ 23:06:

Ook buiten de garantieperiode van 1 jaar wil Sony nog wel eens de garantie uitbreiden (bijv. als de beeldbuis stuk is) meestal krijg je dan het onderdeel kado maar moet je het uurloon en/of voorrijdkosten zelf betalen.
Jah, en waar denk je dat Sony dan het geld weg haalt voor de nieuwe beeldbuis.......
Juist, arbeidsloon etc......., dat wordt gewoon wat meer, en dan hebben ze zelf de kostprijs van de buis er uit.

And The Only One

• avon
Cobra_Lup schreef op 18 december 2003 @ 23:06:
Bij de electro vakzaken koop je meestal geen extra garantie !!!

Het gaat hier bijna altijd om een verzekering. Wat is nou het verschil (let wel op de kleine lettertjes) Bij de meeste verzekeringen die je er voor 5 jaar bij koopt worden ook 'ongelukjes' gedekt.

Je kan dan eens een keertje een glas cola over je AB heen gooien of een vaas in je TV leeg mieteren. Kortom het is meer dan garantie.

Mijn advies : neem die extra garantie (Lees :verzekering)
Kerel, ga jij is snel langs een electro zaak en zie dat ze toch echt extra garantie's
verkopen ipv verzkeringen... Dixons bijvoorbeeld verkoopt VGV, wat samen gaat
met de maatschappij Vendorisk. Het verzekeringen van objecten kan beter
centraal gebeuren ipv ieder product apart.

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Al die extra garantie is gewoon weggegooid geld. |:(
Allemaal Nederlandse schijnzekerheid, waarmee je als je de kleine letterstjes leest nog niet zeker bent dat ze je TV willen repareren. :(

www.staiksterk.nl

Hier kan je teruglezen dat je gewoon recht op een werkend produkt hebt tijdens de verwachte levensduur van het apparaat, ook al krijg je maar 1 jaar fabrieksgarantie.

Natuurlijk dat winkelpersoneel je hier niet van op de hoogte brengt want dan zou niemand meer een extra onnodige verzekering afsluiten.

Senile! Senile Oekaki

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

_bas_ schreef op 19 december 2003 @ 09:12:
Al die extra garantie is gewoon weggegooid geld. |:(
Allemaal Nederlandse schijnzekerheid, waarmee je als je de kleine letterstjes leest nog niet zeker bent dat ze je TV willen repareren. :(

www.staiksterk.nl

Hier kan je teruglezen dat je gewoon recht op een werkend produkt hebt tijdens de verwachte levensduur van het apparaat, ook al krijg je maar 1 jaar fabrieksgarantie.

Natuurlijk dat winkelpersoneel je hier niet van op de hoogte brengt want dan zou niemand meer een extra onnodige verzekering afsluiten.
Hmmm die site had ik al genoemd in Canaria in "5 Jaar Extra Garantie op Nieuwe TV".
Maar ik had er een andere conclusie uit getrokken dan jij.
Maarja, ik als 'winkelpersoneel' heb er al verschillende keren dankbaar gebruik van gemaakt als een klant weer eens zelfverzonnen rechten ging opeisen.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Maar veel verkopers proberen je met een kluitje het riet in te sturen om zodoende geen service en garantie te geven. :(
Gelukkig geeft zo'n website tenminste wel aand at je bepaalde rechten (en plichten) hebt.

Laatst was ik bij een winkel waarbij zo'n verkoper beweerde dat ik pech had als mijn dure notebook na 1 jaar kapot ging. Wat een flapdrollen werken er toch bij de grotere ketens. :(

Natuurlijk zijn er altijd klanten die onredelijke eisen hebben maar dat had je ook al voor deze nieuwe wet.

[ Voor 67% gewijzigd door -=bas=- op 19-12-2003 11:38 ]

Senile! Senile Oekaki

• avon
_bas_ schreef op 19 december 2003 @ 11:35:
Maar veel verkopers proberen je met een kluitje het riet in te sturen om zodoende geen service en garantie te geven. :(

Laatst was ik bij een winkel waarbij zo'n verkoper beweerde dat ik pech had als mijn dure notebook na 1 jaar kapot ging. Wat een flapdrollen werken er toch bij de grotere ketens. :(
Dat ben ik zeker met je eens _bas_!.... veel "onwetende" verkopers praten
maar na wat hun gezegt word. Zelf werk ik ook in een winkel, en heb me
zeker verdiept in de algemene voorwaarden en de wettelijke voorwaarden
want de meeste klanten zijn ook goed voorbereid.. zo kom je zelf niet met
je mond vol tanden te staan en eigenlijk heb ik nooit langlopende conflicten
met klanten waar niemand blij van word.

[ Voor 26% gewijzigd door avon op 19-12-2003 11:56 ]

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 23:21

Luppie

www.msxinfo.net

AvOn schreef op 19 december 2003 @ 09:10:
[...]

Kerel, ga jij is snel langs een electro zaak en zie dat ze toch echt extra garantie's
verkopen ipv verzkeringen... Dixons bijvoorbeeld verkoopt VGV, wat samen gaat
met de maatschappij Vendorisk. Het verzekeringen van objecten kan beter
centraal gebeuren ipv ieder product apart.
Op jou verzoek ff bij een (online) winkel langs gegaan en zie hier :
Uiteraard krijgt u op alle producten die u aanschaft bij Marcorange garantie. Deze worden verleend door de fabrikant of importeur zelf. In geval van een probleem kunt u rechtstreeks met de fabrikant of importeur contact opnemen (dit is de snelste manier) of het geval melden bij Marcorange. Wanneer u het bij Marcorange wilt melden kunt u mailen naar klantenservice en wij staan dan graag klaar voor u. Gelieve in uw mail het merk, type, serienummer en de klacht vermelden.
Alle artikelen bij Marcorange worden geleverd met de standaard fabrieksgarantie. Dit is 1 jaar of 2 jaar.
Voor witgoed is het standaard 2 jaar.

U dient te allen tijde de originele factuur van Marcorange te bewaren.

Euro Garantplan
Tevens is het mogelijk om de standaard fabrieksgarantie te verlengen naar 5 jaar. Dan heeft u dus in totaal 5 jaar garantie.
Deze verzekering wordt afgesloten bij Actua Assurantiën b.v.
Actua Assurantiën b.v. te Rotterdam biedt al vanaf 1986 garantieverzekeringen aan. Door deze ruime ervaring is Actua in staat geweest om eerlijke en duidelijke voorwaarden op te stellen.

U kunt de garantie van het artikel verlengen tot 5 jaar all in.
All in garantie betekent voor u;
· geen arbeidsloon
· geen voorrijkosten
· geen eigen risico
· inclusief onderdelen
· snelle en vakbekwame reparaties door geauthoriseerde fabrieksreparateurs
· Aantrekkelijke premie
· Inclusief administratiekosten
· Inclusief assurantiebelasting

.

klantenservice
Garantie afsluiten
Bij Marcorange kunt u gemakkelijk de extra garantie afsluiten.
Voordat u het product in uw winkelwagen plaatst, kunt u kiezen of u wel of geen 5 jaar all in garantie wil afsluiten. De tarieven staan bij elk product afzonderlijk vermeld.

Wanneer het door u bestelde apparaat bij u is afgeleverd, geeft u het serienummer van het apparaat door aan Marcorange. Marcorange vult voor u alle papieren in en zorgt ervoor dat u binnen 15 werkdagen de verzekeringspolis krijgt thuis gestuurd. De premie wordt samen met het orderbedrag van het door u bestelde apparaat afgerekend.

Hoe te handelen bij schade?
Maak een afspraak met de officiële reparatie-instelling van het betreffende merk voor de reparatie. Een overzicht van alle officiële technischediensten met telefoonnummers treft u hier.

Zodra u de reparatienota heeft ontvangen, dient u deze met een volledig ingevuld schadeformulier op te sturen naar;
Actua Assurantiën b.v.

U kunt het schadeformulier bij ons aanvragen >> klantenservice

In de regel wordt het reparatiebedrag binnen 10 werkdagen op een door u aan te geven (Post)banknummer overgemaakt.

Let op! Schades / storingen welke binnen 14 dagen voor de afloopdatum van het certificaat ontstaan, dient u direct telefonisch, binnen de op het certificaat genoemde verzekerings-termijn, bij Actua (afdeling schade) te melden. Telefoonnummer : 010-xxxxxxxx

Deze verzekering geeft naast eigen gebrek / verlengde garantieschade, binnen het kader van de voorwaarden, tevens dekking tegen alle schade, welke niet verzekerbaar is onder een standaard uitgebreide inboedelverzekering (zoals bijvoorbeeld schades ten gevolge van vallen, stoten, inductie e.d.). U dient schades / storingen in dit geval direct te melden bij Actua. Deze aanvullende dekking is in tegenstelling tot de verlengde garantiedekking uiteraard ook reeds van kracht gedurende de fabrieksgarantieperiode.

Bekijk de algemene voorwaarden van Actua Assurantiën b.v.

Mocht u nog vragen hebben, kunt u ons altijd een mail sturen naar klantenservice

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

Verwijderd

Sony is een ****bedrijf als het op service aankomt..... ik wil helemaal nix meer van SONY hebben hoe mooi het er ook uiziet..........

• jasjenl
  • Laatst online: 03-04 13:06

jasjenl

Liab A Tymo

Nou, ik kan morgen eens zelf ondervinden wat je bij een winkel gedaan krijgt als je tv na 3,5 jaar de geest geeft en je geen garantie verlening hebt gekocht: m'n Loewe tv heeft vandaag na een knal de geest gegeven :(. Waarschijnlijk de lijntrafo die kapot is, schijnt helaas een bekend probleem te zijn bij Loewe tv's van deze leeftijd.
Ik kan dus wellicht binnenkort hier uit eigen ervaring vertellen of extra garantie al dan niet nuttig is (helaas..).
Pagina: 1