Verwijderd schreef op 16 december 2003 @ 15:30:
Mijn mening is dat die extra garantie alleen maar aan de verkopers garandeerd dat er extra geld binnen komt.
Een TV hoort inderdaad niet kapot te gaan binnen vijf jaar. Sony -mijn mening- maakt fraai gestyleerde producten welke wat duurzaamheid betreft nogal tegen kunnen vallen. De service is prut en de reparatie- en onderdelen kosten erg hoog. Na twee jaar doen zij dat is zeker niks meer voor je.
De keus is aan jou.
yup idd extra garantie betekent voor dit soort ketens 100% winst dus he, zit dus de hoogste marge op voor ze. en ik kan t weten
aan de andere kant ik zou 3 jaar garantie wel weer doen, dit zal waarschijnlijk iets van 144 euro zijn.
mocht ie 1 keer iets hebben heb je dat geld er iig uit.
en 3 jaar is een stuk beter dan 1 jaar maar 5 jaar is weer teveel van t goede denk ik.
Vraag vooraf wel even de voorwaarden zwart op wit en lees die goed door, kijk of die garantie 100% procent blijft, meestal maar tot 3 jaar namelijk daarna is t 70%.
Die voorwaarden die moeten ze hebben, das verplicht om mee te geven bij verlenging namelijk.
ohh enne later ging de consumentenbond weer hierop in (extra garantie dus)
omdat als die kapot is na 1 jaar, je eerst moet bewijzen dat het aan de fabrikant ligt. dat betekent dus dat je na 1 jaar m zelf naar de fabrikant moet sturen, dus verzendkosten, onderzoekkosten en arbeidsloon moet betalen, dit kost ook vaak erg veel, niet alleen kwa kosten maar ook kwa tijd en moeite.
Kan je wel gaan roepen van wettelijk gezien enzo.
maar dat helpt helaas dus niks, er moet eerst bewezen worden of het een gebruikersfout of fabrieksfout is.
De consumentenbond raadt extra garantie dus wel aan, maar tot zekere hoogte
[
Voor 68% gewijzigd door
Turismo op 18-12-2003 09:21
]