[Outlook] Verzonden items & IMAP

Pagina: 1
Acties:

• Solosmots
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-09 15:12
Goed, het probleem is het volgende. Als je in Outlook (2000 in dit geval) een IMAP account hebt, loop je tegen het probleem aan dat je verstuurde mail niet wordt opgeslagen in de sent items map op de IMAP server, maar in de sent items map in je persoonlijke mappen :(
In de search is dit probleem ook al een aantal keer verschenen, maar ik heb nog geen goede oplossing gelezen. Je kan het eea fixxen met rules enzo, maar dat is eigenlijk niet de bedoeling.
Is in latere versie deze 'bug' opgelost??

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Nee :+

Ik gebruik Outlook2003 en daar is dit nog immer hetzelfde.. Je kan btw wel zelf de folder kiezen waar je de verzonden mail opgeslagen wil hebben, maar je kan daarbij (helaas) niet kiezen uit je IMAP folders.. Voor mij ook 1 van de redenen om ervan af te stappen :?

Wees consequent, maar niet altijd

• Solosmots
Blegh das wel ERG slecht zeg :(

• Markje_X
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-10-2014

Markje_X

a.k.a. Olthuis

Is dit nu typisch een probleem van Outlook? Of zijn er andere clients die er wel goed mee omgaan.

Wij hebben hier namelijk hetzelfde probleem.

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Ik gebruik Mozilla Thunderbird voor mail, en die doet het prima in de "Sent" map op de imap server.

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Het kan wel 'een beetje'; ik stel in dat mail die is verzonden op basis van een reply op een bericht buiten de standaard Inbox, in dezelfde map terecht komt als het originele bericht en dat werkt goed genoeg voor mij aangezien ik met die account bijna alleen reply en amper eigen berichten verstuur :)
Eventueel kan je daarnaast een regel maken die het na verzenden voor je kopieert naar de juiste plaats. Dat is helaas standaard alleen kopiereen; voor verplaatsen moet je blijkbaar zelf aan het programmeren. Fout eigenlijk :o
Thunderbird doet het inderdaad wel lekker (alleen jammer dat ze geen agenda heben).
edit:
Ik geloof dat in de vorige (of deze?) c'T een artikel stond over hoe verschillende mailclients met IMAP omgaan.

[ Voor 10% gewijzigd door F_J_K op 17-12-2003 12:50 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Thunderbird doet het inderdaad wel lekker (alleen jammer dat ze geen agenda heben).
edit:
Ik geloof dat in de vorige (of deze?) c'T een artikel stond over hoe verschillende mailclients met IMAP omgaan.
Niet helemaal waar :)
Er loopt een project, maar het is nog niet echt optimaal. In verhouding tot Ximian Evolution stelt het in ieder geval weinig voor, maar je zou eens kunnen kijken op http://www.mozilla.org/projects/calendar/ :)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

dawuss schreef op 17 december 2003 @ 18:26:
Niet helemaal waar :)
Er loopt een project, maar het is nog niet echt optimaal. In verhouding tot Ximian Evolution stelt het in ieder geval weinig voor, maar je zou eens kunnen kijken op http://www.mozilla.org/projects/calendar/ :)
offtopic:
Hmmmm. Eens testen dan maar :9
Firebird heeft IE al vervangen bij me, misschien gaat Outlook nu ook wel. Thanks for the tip :*

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Solosmots
Wat zou de mooiste oplossing zijn om het toch werkend te krijgen in Outlook aangezien Outlook (helaas?) zo'n beetje de standaard is.

• _root
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20:16
Outlook express doet het wel gewoon !

PVoutput 3250 WP

• Rickbv
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:18
Hoe ik het in Outlook 2003 heb gedaan (volgens mij ongeveer hetzelfde als wat F_J_K al zegt) is dmv regels. Maak een nieuwe regel aan (extra => regels oid), met daarin ongeveer deze inhoud:

"Deze regel nadat ik het bericht heb verzonden via de [NAAM_IMAP_ACCOUNT]-account en alleen op dit systeem verplaats een kopie van het bericht naar [IMAP_SENT_ITEMS]"

Dan verplaats je het bericht weliswaar niet, maar hij komt wel netjes in de Sent Items tericht. Bovenstaande beschrijving van de regel is overigens het resultaat van enkele selecties in outlook, deze zul je zelf even uit moeten vinden.

suc6 :)
Pagina: 1