nwe foon gekregen; nu 2 prepaid; nrs wisselen?

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• the noise
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:35
ik heb nu ruim een jaar een KPN prepaid foon en heb een Ben foon gewonnen, ook prepaid. kan ik mijn oude nummer meenemen naar de nieuwe :?

als het niet kan, wat is de beste manier om iedereen door te verwijzen :?

tnx! :Y)

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ff bellen met beide helpdesks en je vragen zijn beantwoord.

|| Unprompted (AI-blog) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Verwijderd

Kan denk ik niet....
Alleen mogenlijk bij abonement...
Dus zal je het :'( Ben® nummer moeten houden.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-08 23:56

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Volgens de Opta zijn de aanbieders verplicht een nummer over te zetten. Maar met prepaid (en vooral omdat je al een nummer hebt) zal het wel een beetje moeilijk worden.

Goeie manier om je nieuwe nummer bekend te maken:

Maak van je voicemail tekstje "dit is mijn oude nummer, mijn nieuwe nummer is XXXXXXXXXX ik herhaal XXXXXXXXXX"

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Prepaid, abonnement... alles MOET mee kunnen naar een andere provider.

• Longbowh
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
je kan ook die Ben telefoon (laten) unlocken en vervolgens het SIM kaartje van die KPN telefoon erin doen

• StanTheMan
  • Laatst online: 12-07 07:48
nee nummerbehoud kan alleen bij abo naar abo (verschillende providers)
en van kaart naar abo (verschillende providers)

Verwijderd

Op zondag 10 december 2000 00:35 schreef StanTheMan het volgende:
nee nummerbehoud kan alleen bij abo naar abo (verschillende providers)
en van kaart naar abo (verschillende providers)
ECHT NIET! Wat lul je nou man!? Ik heb mijn PREPAID KPN Telecom nummer meegenomen naar Telfort PREPAID. Nummerbehoud KAN ALTIJD! ALTIJD!

Abonnement-Abonnement
Abonnement-Prepaid
Prepaid-Abonnement
Prepaid-Prepaid

Zoals ik al eerder schreef, overigens.

Verwijderd

AARRGGHH :(

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 20:00
Sebastard, dan heb je wel flink mazzel gehad, want normaal gesproken doen ze dat NIET... Normaal gesproken alleen van prepay naar abo, en abo naar abo. En dat duurt al EEUWEN !!

Verwijderd

Op zondag 10 december 2000 15:34 schreef Martijn het volgende:
Sebastard, dan heb je wel flink mazzel gehad, want normaal gesproken doen ze dat NIET... Normaal gesproken alleen van prepay naar abo, en abo naar abo. En dat duurt al EEUWEN !!
Nee hoor. Ik heb geen mazzel gehad. Het kan altijd. En in het geval van The Noise, ik heb het even op de site van Ben® opgezocht. Lees dit maar even!

BEN NUMMERBEHOUD

Met Ben nummerbehoud kun je overstappen. Van je huidige GSM aanbieder. Naar Ben. Het maakt niet uit of je nu prepaid belt. Of een abonnement hebt. Je behoudt gewoon je eigen mobiele nummer. Wel zo makkelijk. Als je naar Ben overstapt, heb je een nieuwe SIM-kaart nodig. En je telefoon moet geschikt zijn voor het GSM 1800 netwerk van Ben. Ben Klantenservice vertelt je daar graag meer over: 0800-7111. Overstappen is heel eenvoudig.

Haal het speciale Ben nummerbehoud aanvraagformulier. Bij de Ben dealer. Of via Ben Klantenservice: 0800-7111. Vul het formulier in. En onderteken het. Maak dan kopieën van je rijbewijs of paspoort. En van de laatste rekening van je huidige GSM aanbieder. Heb je een bedrijf? Dan graag ook een kopie van je inschrijving bij de Kamer van Koophandel. Stuur het formulier en de kopieën vervolgens naar Ben.

Let even op...

Als je Ben nummerbehoud aanvraag akkoord is, word je Ben klant. Lukt de overstap niet? Even goede vrienden. Bel je al met Ben of wil je nu al een Ben kopen en pas daarna Ben nummerbehoud aanvragen? Ook dat kan bij Ben. Lees dan wel je oude contract goed na. Want aan nummerbehoud zijn voorwaarden verbonden.

Ben regelt alles

Na ontvangst van jouw aanvraagformulier, neemt Ben contact op met je huidige GSM aanbieder. Om te vragen of de overstap oké is. En om jouw huidige contract op te zeggen.
Als alles is geregeld, laat Ben je dat weten. Per brief. Daarin staat ook meteen wanneer je met Ben kunt bellen. Meestal 2 à 3 weken na je aanvraag.

Is overstappen altijd mogelijk?

In principe wel. Zolang je je maar aan de spelregels houdt. Bijvoorbeeld:

• Je hebt geen betalingsachterstand
• Je nummer is niet geblokkeerd
• Je opzegtermijn is nog niet verstreken
• Je hebt je contract nog niet zelf opgezegd

Weet je niet of je aan deze voorwaarden voldoet? Bel dan even met je huidige GSM aanbieder. Stuur Ben je nummerbehoud aanvraagformulier in ieder geval tijdig toe. Ruim voordat je opzegtermijn afloopt. Dan zit je veilig. Heb je een contract met meerdere mobiele nummers? Geen probleem. Ook die kun je allemaal behouden als je overstapt.

Heb je nog vragen over Ben nummerbehoud? Bel dan gratis met Ben Klantenservice: 0800-7111. Succes van Ben. En straks met Ben.

Geen probleem dus om je nummer van KPN mee te nemen naar Ben®!

Bron: http://www.ben.nl/ik_ben_ben/ben_tekst/html/nummerbehoud/tekst_nummerb.html

Verwijderd

Nog vragen, StanTheMan, crazy_gijs, Janoz of Martijn? ;)

Verwijderd

Okay, dat was Ben® Nummerbehoud. En zie hier waarom ik geen mazzel heb gehad maar het gewoon een service is van Telfort.

Afbeeldingslocatie: http://www.g-sensewebmedia.nl/prive/got/nummerbehoud.jpg

Uit het Telfort Nummerbehoud-boekje, ook te downloaden in PDF-formaat: http://www.telfort.nl/brochures/telfortnummerbehoud.pdf

Verwijderd

Sorry dat ik het zeg, maar volgens mij zijn er een paar mensen uitgelult...

• McVirusS
  • Laatst online: 17-08 10:53
Amen Sebasterd......en neem nou je relax pilletje maar in ;).

PS....tip aan iedereen, ga nooit de discussie over GSM's en telefoonaanbieders aan met Sebasterd >:) ;).

Verwijderd

Op zondag 10 december 2000 23:36 schreef McVirusS het volgende:
Amen Sebasterd......en neem nou je relax pilletje maar in ;).
Boeie... Ik kan er gewoon niet tegen als mensen iets zeggen met een toon van dat ze het ZEKER weten en dat er geen discussie mogelijk is, terwijl ze niet gelijk hebben (en het is zo'n kleine moeite om even naar de site van Ben® of Telfort te gaan)... That pisses me off.

• McVirusS
  • Laatst online: 17-08 10:53
Rustiggggggggg..........*adem in* *adem uit*......hahah, geintje, je hebt gelijk, sommige mensen moeten eerst es een beetje zoeken voordat ze een vraag stellen.

Verwijderd

ROFL :D

Tja, het kan dus wel en zonder al te veel moeite. En dan komt er even iemand vertellen dat het niet kan omdat het prepaid is. Zeg ik dat het wel kan maar dat wordt TOTAAL genegeert! Tja, dan maak je me pissed-off en krijg je dit...

En sorry.

• StanTheMan
ja ik heb geen tijd om hier de hele tijd mee bezig te zijn.
als ik het had gezien dan had ik wel reactie gegeven:

Je punt is duidelijk, maar:

kijk op www.gsm.nl bij vraag&antwoord en dan nummerbehoud.

van kpn prepaid naar ben prepaid kan helaas niet..
(en ja van kpn prepay naar telfort prepay wel)

nu mag jij weer

Verwijderd

En Ben® zegt op hun site (en ik heb ze ook ff gebelt) dat het wel kan. Ben® benieuwd wie er gelijk heeft. The Noise? Give it a try and let us know.

• the noise
noiz back in town, was weekend uit met vriendin-> had dus leukere dingen te doen dan GoTten :P :P niemand beledigd hopelijk :? ;)

eind deez week ga 'k het proberen, dus dit weekend zekers het resultaat!

Nog bedankt voor de tips ende adviezen! :* ;)

Verwijderd

Succes. Maar, het kan gewoon, dus eigenlijk heb je dat niet nodig.

• StanTheMan
nu niet zelf met je zekerheid komen he.. :-)

Verwijderd

En? We zijn nu een maand verder... Heb je je nummer al geporteerd van KPN naar Ben®?

• the noise
tnx voor het omhoog halen, was ik vergeten.. :o

ik wilde dus die nrs omwisselen, contact gezocht met KPN om te unlocken, dat kan dus. Maar dan moet je wel het orginele aankoopbewijs hebben van die telefoon. Ik had em dus bij de makro gekocht waar je em apart moest kopen. En daarvan had ik de bon dus niet meer. met als gevolg dat die zeurdoos van de KPN me liet barsten met de opmerking dat er niets wordt unlocked zonder aankoopbewijs.
Ik kan dus wel met mijn Ben nr naar KPN en heb dat dus ook gedaan. Helaars bel ik nu dus wel met een nw nr. Of zou er in Beverwijk nog eer te behelen kunnen zijn :?

Verwijderd

Ik dacht dat je je nummer van KPN naar Ben wilde meenemen?

• the noise
heb nu ervaring met beide netwerken, en KPN is in deze regio toch echt beter. (Z.O. Utrecht) Dus wat doe je dan he?!
Pagina: 1