Toon posts:

[VB.NET] FileNotFoundException bij deserializeren*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het volgende probleem:

Ik serialiseer een arrayList met controls, en die schrijf ik weg naar een database. Dit wegschrijven naar de database gaat als volgt:

1. serialiseer naar een memorystream
2. converteer de memorystream naar een Byte array
3. schrijf de byte array weg naar de database, naar een kolom met als type varBinary

Deserialiseren gaat dan in tegengestelde richting:

1. ophalen bytearray uit database
2. memorystream laden met opgehaalde Bute array
3. deserialiseren van memorystream naar een arrayList

Nu zit hier het probleem niet, dit werkt allemaal perfect, althans .....

Zolang ik alles in hetzelfde applicatie serialiseer en deserialiseer werkt alles perfect! Maar nu wil ik dat een andere applicatie gebruik kan maken van de geserialiseerde

arraylist. Nu zou je zeggen dat werkt toch hetzelfde, FOUT FOUT ! Dat dacht ik dus ook, maar schijnbaar is dat dus niet zo ! :S

Ik heb een test app gemaakt, waarin ik dit ff snel wou laten zien, maar dat ging dus niet. Ik krijg een error als ie wil deserialiseren (serialiseren doet ie wel in een andere app) , de error:

[error]
An unhandled exception of type 'System.IO.FileNotFoundException' occured in mscorlib.dll

Additional information: File or assembly name of Formeditor, or one of its dependencies, was not found.
[/error]

Ik kan persoonlijk nie zoveel met deze exception, misschien dat iemand hier meer over kan vertellen ?

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:14
Tja, lijkt me logisch.... Je zult een verkeerd path hebben opgegeven in je applicatie.

Of, de applicatie die deserialized kent de class niet naar waar gedeserialized moet worden.

[ Voor 36% gewijzigd door whoami op 16-12-2003 14:43 ]

https://fgheysels.github.io/

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Inderdaad. Er kan gewoon een file niet gevonden worden.
The exception that is thrown when an attempt to access a file that does not exist on disk fails.
Het staat toch echt duidelijk in de MSDN beschreven.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Verwijderd

Topicstarter
The exception that is thrown when an attempt to access a file that does not exist on disk fails.
OK, waarschijnlijk heb ik het niet goed uitgelegd, want ik heb helemaal geen file waar ie iets mee moet doen ! :S

Wat het probleem is dat wanneer ik serialiseer dat de applicatie dan op de een of andere manier de naam van de solution mee neemt in de binary serialize. EN als ik dan wil deserialiseren in een andere applicatie, met een andere solution naam dus, dan kan ie iets nie vinden.

Dat wat ie dus niet kan vinden is de solution naam, althans dat is wat ik er van kan maken!

• whoami
De objects die serialiseert, van welk type zijn die?
Is dat een custom type? Een eigen class dus? Heb je die class in een aparte DLL zitten, zoja, voeg die DLL eens toe als reference van je applicatie die deserialiseert.

Owja, en zorg in het vervolg voor een titel die aangeeft waar het probleem over gaat, zodat men in één oogopslag kan zien waarover dit topic handelt

[ Voor 27% gewijzigd door whoami op 17-12-2003 10:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
whoami schreef op 17 december 2003 @ 10:03:
De objects die serialiseert, van welk type zijn die?
Is dat een custom type? Een eigen class dus? Heb je die class in een aparte DLL zitten, zoja, voeg die DLL eens toe als reference van je applicatie die deserialiseert.
Objecten zijn van type Control, maar in principe zijn het gewoon aangepaste buttons, textvelden, dropdowns, etc.

En nee ik had die niet in een aparte DLL zitten, alle te serialiseren dingen in hetzlefde project!

Maar het werkt nu wel, als ik er DLL's van maak ! Was best een slim idee ! :+

• whoami
Wat was het probleem dus:

Je deserializeert naar een bepaald type dat je applicatie (die deserializeert) niet kent.

Verwijderd

Topicstarter
whoami schreef op 17 december 2003 @ 21:02:
Wat was het probleem dus:

Je deserializeert naar een bepaald type dat je applicatie (die deserializeert) niet kent.
Ja precies zo ! :D
Pagina: 1