Toon posts:

silent pc probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wil nexus STY-3200 istyle silent miditower met nx-3000 of nx-3500 als voeding.
Verder pentium 2.8 ghz, matrox g450, asus p4p800 en saegate 120 gig s-ata schijf.

Mijn vragen: heb ik ook nog een case fan nodig en zo ja, welke voor stille pc
Maakt de standaard processor koeler van intel zo veel lawaai dat ik die ga horen? Matrox videokaart is volgens mij passief gekoeld en HD is van zichzelf al erg stil. Wil nl. kunnen slapen met pc in slaapkamer.

Verwijderd

Neem een papst als je het nodig heb(Case cooling). Is erg stil 15db.
Maar standaard zal je het niet nodig hebben zolang je niet zwaar OC en zo! :)

Verwijderd

Topicstarter
ik ga niet oc'en. Dus jij zegt dat ik zonder overclocken geen fan nodig heb?

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-05 00:37

job

De standaard koeler van intel maakt niet zo veel lawaai, maar als je een stil systeem inelkaar zet zul je hem zeker horen.

Het punt is waar trek je de lijn. je neemt een stille cpu koeler.
Dan hoor je je HD weer.

Wat de intel koeler betreft: het is niet de stilste, maar ook zeker niet de luidste.
ik zou zeggen dat hij qua geluidsopbrengst onder het gemiddelde ligt.

[ Voor 28% gewijzigd door job op 16-12-2003 14:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
Zal de processor koeler niet op lager toerental draaien en dus minder geluid produceren indien kast gekoeld wordt dmv case fan?

Verwijderd

Als je echt een stille pc wilt, dan zou ik zeker de processorkoeler vervangen door bijvoorbeeld de zalman cu7000. deze heb ik er nu inzitten, ik wilde namelijk hetzelfde bereiken en hier heb ik het voor elkaar. Wil je dan zeker weten dat je pc toch genoeg koeling krijgt, koop er dan nog 2 papst fans bij voor in je kast. Deze zijn doodstil.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 december 2003 @ 14:12:
Wil nexus STY-3200 istyle silent miditower met nx-3000 of nx-3500 als voeding.
Verder pentium 2.8 ghz, matrox g450, asus p4p800 en saegate 120 gig s-ata schijf.

Mijn vragen: heb ik ook nog een case fan nodig en zo ja, welke voor stille pc
Maakt de standaard processor koeler van intel zo veel lawaai dat ik die ga horen? Matrox videokaart is volgens mij passief gekoeld en HD is van zichzelf al erg stil. Wil nl. kunnen slapen met pc in slaapkamer.
Ben nieuwsgierig of je het inmiddels gekocht heb..... zit zelf daar ook aan te denken namelijk, wat zijn je ervaringen ?

• vormstreber
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-04-2023

vormstreber

Neti pot fan sinds 1981

Verwijderd schreef op 16 december 2003 @ 19:49:
Zal de processor koeler niet op lager toerental draaien en dus minder geluid produceren indien kast gekoeld wordt dmv case fan?
Standaard optie in je BIOS: Qfan heet het volgens mij, gewoon aanzetten en je computen reseten.

En let op! Je hoort je fan stap voor stap minder snel draaien.

Scheelt heel veel!

www.gijsbesselink.com

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
bumpje,

Ik ga voor iemand een soort gelijke pc in elkaar zetten, nexus kast en voeding met p4 2.8 en asus p4c800

Nu komen er ook een raptor 74 gieg en een +/-160 gieg maxtor sata schijf in te hangen.

Gaan deze schijven wel een beetje koel blijven zo, is er dus wat airflow voor-onderin? Kun je eigenlijk een casefan plaatsen voor onderin de nexus kast want dat kon ik niet opmaken uit de site?

specs

Pagina: 1