[VBA]Adressen grabben van zender uit emailtjes

Pagina: 1
Acties:

• Boogie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-04 04:51
Een slim iemand heeft ipv een "klik hier om je af te melden zodat je geen spam meer krijgt" link voor de snelheid een "mailto: link" geklust in een commerciele uiting.

Nu krijgen we dus 300+ emailtjes per dag, en die emailadressen moeten natuurlijk uit de verzenddatabase gehaald worden. Er zit nu iemand de hele dag adressen te copy-pasten, zodat we een bestand krijgen met alle adressen er in, en die krijg ik wel uit de database.

Alleen hoe automatiseer ik het copy-pase verhaal? Ik heb ooit een Access programma gezien die via Outlook van alle binnengekomen emailtjes de bijlage's opsloeg en printte. Nu wil ik zoiets hebben, maar die dan alleen maar de afzender-adressen uitleest en in een bestand (type maakt niet uit) zet.

Heeft iemand hier (liefst een werkend) voorbeeld van, of een andere oplossing, want met mijn VBA kennis kom ik erniet.

We gebruiken overigens Office97

Verwijderd

Jullie zijn dus spammers?

Verwijderd

Staan jullie al op www.spamvrij.nl ?

Verwijderd

je kan gewoon het oulook object gebruiken in VB.

• Boogie
Uhm, nee, wij zijn een legitieme verzekeringsmaatschappij die mensen die eerder hebben aangegeven informatie te willen ontvangen deze toesturen. Alleen willen er blijkbaar achteraf een hoop mensen toch geen email meer ontvangen. ;)

• Boogie
Verwijderd schreef op 16 december 2003 @ 14:21:
je kan gewoon het oulook object gebruiken in VB.
Uhm , ik heb al moeite met vba, en in VB kan ik al helemaal niets. Ik ben dan ook NT-beheerder van beroep, en ik heb ons Intranet gemaakt, (Apache,php,MySQL) maar van OOtalen en zeker die van MS heb ik nouwelijks kaas gegeten.

Verwijderd

Boogie schreef op 16 december 2003 @ 14:35:
[...]

Uhm, nee, wij zijn een legitieme verzekeringsmaatschappij die mensen die eerder hebben aangegeven informatie te willen ontvangen deze toesturen. Alleen willen er blijkbaar achteraf een hoop mensen toch geen email meer ontvangen. ;)
En dan krijg je 300+ uitschrijf mailtjes per dag ? Dan moet je wel een enorme mailinglijst hebben met mensen die *spontaan* geen mail meer willen.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2003 14:40 ]

• Boogie
Verwijderd schreef op 16 december 2003 @ 14:39:
[...]

En dan krijg je 300+ uitschrijf mailtjes per dag ? Dan moet je wel een enorme mailinglijst hebben met mensen die *spontaan* geen mail meer willen.
Gelukkig maakt Marketing de brokken, en kan IT het weer oplossen.

Die storm van emailjtes is n.a.v. een mailing naar iedereen die vorig jaar gereageerd heeft. Deze mailing is dit weekeinde verstuurt, en de afgelopen dagen hebben we veel "schrijf mij uit" emailtjes gekregen. We verwachten dat na morgen het wel al zo'n beetje ophoudt, maar inmiddels hopen de emailtjes zich op omdat copy-paste nogal veel werk kost.

Verwijderd

Gewoon het copy-pasten uit laten voeren door Marketing, >:) daar kunnen ze toch niet meer dan 300 x 2 minuten = 10 uur mee bezig zijn?? Zeker te weten dat ze zulke acties de volgende keer eerst met IT overleggen!!! >:)

• Boogie
Verwijderd schreef op 16 december 2003 @ 15:32:
Gewoon het copy-pasten uit laten voeren door Marketing, >:) daar kunnen ze toch niet meer dan 300 x 2 minuten = 10 uur mee bezig zijn?? Zeker te weten dat ze zulke acties de volgende keer eerst met IT overleggen!!! >:)
Geloof mij, ze zijn gaan NOOIT meer zo iets doen, en hadden zeker niet zo'n response verwacht. Maar voorlopig zitten we wel met een berg handwerk, die met een slim progje in 1 tel gedaan is. Niemand die ooit zo iets aan de hand heeft gehad?

• Boogie
Dank! ik zal hier mee aan de gang gaan, al gaat het tot nu toe nog iet erg.

Navraag heeft mij inmiddels geleerd dat van de 24000 respondenten er ongeveer 500 een afmeldingsemail hebben gestuurd.

Ik ga mij bijna afvragen of een uurtje copy-pasten niet meer resultaat gaat opleveren dan een uurtje VBA-coden...
Pagina: 1