Ik ben bezig in VBA in Excel versie 2002 (Office XP Proffesional).
Daarin ben ik een script aan het maken die data uit een "NAAM.txt" file haalt en deze in excel zet.
De data in "NAAM.txt" zit er als volgt uit:
Dit is binare data zonder scheidingstekens, ofterwijl deze reeks van tekens wil ik scheiden in een vast patroon van 8 tekens aangezien dat weer 1 byte is waar ik de waarden uit kan halen.
Opzich is dit geen probeem. Het scheiden kan simpel via de volgende code:
Het Probleem
De grootte van het "NAAM.txt" bestand is niet altijd hetzelfde en dus moet het aantal ',8 ' in de array aangepast worden.
En uiteraard ook ', xlTextFormat'.
Ik heb al gezocht of het ook zonder een array mogelijk is, maar op de MSDN site kan ik er niets over vinden.
Oplossing
1. De waardes in de array aanpassen, maar aan welke voorwaarden moet ik die dan koppelen?
2. Voordat Excel het bestand "NAAM.txt" inleest deze al voorzien van scheidingstekens.
Welke van deze 2 opties adviseren jullie mij? Of eventueel een andere
En in welke richting dan de oplossing moet zoeken.
Daarin ben ik een script aan het maken die data uit een "NAAM.txt" file haalt en deze in excel zet.
De data in "NAAM.txt" zit er als volgt uit:
code:
1
| 011001100010110110110011001101110011010101001101...... |
Dit is binare data zonder scheidingstekens, ofterwijl deze reeks van tekens wil ik scheiden in een vast patroon van 8 tekens aangezien dat weer 1 byte is waar ik de waarden uit kan halen.
Opzich is dit geen probeem. Het scheiden kan simpel via de volgende code:
code:
1
2
| .TextFileColumnDataTypes = Array(xlTextFormat, xlTextFormat) .TextFileFixedColumnWidths = Array(8, 8) |
Het Probleem
De grootte van het "NAAM.txt" bestand is niet altijd hetzelfde en dus moet het aantal ',8 ' in de array aangepast worden.
En uiteraard ook ', xlTextFormat'.
Ik heb al gezocht of het ook zonder een array mogelijk is, maar op de MSDN site kan ik er niets over vinden.
Oplossing
1. De waardes in de array aanpassen, maar aan welke voorwaarden moet ik die dan koppelen?
2. Voordat Excel het bestand "NAAM.txt" inleest deze al voorzien van scheidingstekens.
Welke van deze 2 opties adviseren jullie mij? Of eventueel een andere
En in welke richting dan de oplossing moet zoeken.