Toon posts:

[Exchange] Error: Ambiguous Alias

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vraagje:
Weet iemand wat de foutmelding "Ambiguous Alias" betekent?
Dit krijg ik nadat ik probeer in te loggen via imap op een exchange server. Ik kan het op de search en op de microsoft site nergens terugvinden.

* OK Microsoft Exchange IMAP4rev1 server version 5.5.2653.23 (BLA) ready
a001 login username password
a001 NO Ambiguous Alias

Thnx in advance

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

[google="Ambiguous Alias" exchange] -->
Another specific problem we have seen with Exchange servers has as its symptom a response to LOGIN that says "NO Ambiguous Alias". Grant Edwards writes:

This means that Exchange Server is too f*&#ing stupid to figure out which mailbox belongs to you. Instead of actually keeping track of which inbox belongs to which user, it uses some half-witted, guess-o-matic heuristic to try to guess your mailbox name from your username.

In your case it doesn't work because your username maps to more than one mailbox. For some people it doesn't work because their username maps to zero mailboxes. This is yet another inept, lame, almost criminally negligent design decision from our friends in Redmond.

You've got several options:
• Get your administrator to configure the server so that usernames and mailbox names are the same.
• Get your administrator to add an alias that maps your username explicitly to your mailbox name.
Al zou ik het waardeoordeel met een korreltje zout nemen gezien de bron 8)7

Anyhow, WOS --> SA (het lijkt niet echt een Windows probleem te zijn maar een Exchange/config probleem)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
F_J_K schreef op 16 december 2003 @ 14:31:
[google="Ambiguous Alias" exchange] -->

[...]

Al zou ik het waardeoordeel met een korreltje zout nemen gezien de bron 8)7

Anyhow, WOS --> SA (het lijkt niet echt een Windows probleem te zijn maar een Exchange/config probleem)
Ik vind het prima dat je hem verplaatst hebt...

Maar die site heb ik ook gezien en de beheerder van de machine waarop we problemen hebben beweert bij hoog en laag dat de instellingen precies hetzelfde zijn als van een testuser die hij heeft aangemaakt, en die ik heb getest en dus wel werkt.

Ik hoef niet perse de oplossing te weten, omdat ik geen config files hier neer kan zetten vanwege het simpele feit dat ik die exchange server niet beheer.
Ik hoef alleen te weten wat die foutmelding betekend.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Het feit dat een testuser wel werkt, zegt in dit geval dus niets aangezien het er juist om gaat dat in met ambigue naamgeving (oid, ben niet zo thuis in de Exchange / AD wereld) een naam wordt geraden en dat gaat bij test toevallig goed maar bij jouw naam niet omdat er een andere account te veel op lijkt. Het betekent dus dat niet de juiste mailaccount kan worden gevonden bij de opgegeven username. Dit lijkt het te bevestigen (al is er idd weinig op microsoft.com te vinden).

Maar dit ben ik overigens puur aan het gokken, er van uit gaand dat het analoog gaat aan dit.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:28

mutsje

Certified Prutser

Welke versie Exchange server.
Ga eens kijken in je Eventviewer >System & Application logs die staan bol van foutmeldingen dan. Grote kans dat er in je Security logging ook nog wat staat zelfs.

Een beschrijving van het domain zou handig zijn.