Toon posts:

[Exchange 2003] Centrale Agende werking

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wij staan op het punt een exchange server aan te schaffen en dan versie 2003 met windows server 2003.
Met als hoofdpunt de centrale agenda. Alleen er heerst hier nog een grote vraag waar ik zelf ook geen antwoord op kon vinden (ook niet op GoT).

Kun je de centrale agenda ook een beetje als planningsprog gebruiken.
Stel iemand zet een vrije dag in de centrale agenda zijn leidinggevende accodeerd deze. En daarna kan het eerste persoon zijn vrije dag niet meer verwijderen.

Dit is namelijk wel mogelijk met Domino Lotus. (athans dat geeft 1 of andere verkoper beweert.)

Graag zou ik willen weten of je de centrale agenda daarvoor kan gebruiken en hoe dit percies in zijn werk gaat. Of misschien met een omweg.

We willen liever niet overgaan naar lotus omdat we al een aardige aanbieding van exchange hebben gekregen.

Tevens zal ik dan pas op cursus gaan.

Wanneer jullie graag meer informatie van mijnkant willen hoor ik het graag.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu exchange als server al een tijdje draaien, maar wil graag verder met de centrale agenda. Ik weet niet zogoed hoe ik deze het beste kan gebruiken/toepassen.

Wat ik graag wil weten hoe hebben jullie dit in jullie organisatie ingedeelt en hoe maak je er gebruik van? Vermeldt dan ook even het aantal gebruikers.

De hoofdzaak is, dat een ander kan zien waar jij bent. (Dit moet je ergens in een centrale agenda zetten of in je lokale agenda die je gedeelt hebt.)

Momenteel heb ik een voorbeeld opstelling gemaakt van hoe we het zouden kunnen gebruiken, maar de vraag is of het handig is.

Openbare mappen
|_ Alle openbare mappen
|__Afdeling 1
| |_Afdelings Agenda
|__Afdeling 2
| |_Afdelings Agenda

Daarbij komt dat mensen ook nog hun eigen agenda nog een keer in outlook zelf bijhouden. Dus dubbel op.

Momenteel is er iemand bij ons bezig om een reservings aanvraag te doen van bijvoorbeeld een spreekkamer, via de public folders. Dit is bijna gelukt, daarna zouden mensen hun vrije dagen kunnen aanvragen, en wanneer dat goedgekeurd is automatisch in de centrale agenda gezet wordt. Want dat werkt op dezelfde manier.

Server: Windows 2003 Std.
Exchange 2003 Std.
Outlook 2003 Clients
Ongeveer 60/70 gebruikers

Dus nogmaals:
1. Hoe maak je gebruik van de (centrale) agenda functie (in public folders)?
2. Ben je daarbij extra aan het scripten geweest ? En kun je dan vertellen wat je extra aangemaakt hebt.
3. Aantal gebruikers je hebt, van er zit wel verschil in of je 10 of 300 hebt.

(Ik ben geen nieuw topic begonnen omdat dit bijna hetzelfde als de start is.)