Toon posts:

[sgi]Seriele verbinding met Sgi Orgin200

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nu ben ik sinds kort de "trotse" eigenaar van een SGI Orgin 200,
Het "probleem" is dat er geen vga-kaart in zit. Ik heb geprobeerd er een "oude" pci kaart in te zetten maar ik kreeg geen beeld,
Kan het zijn dat die pci-kaart niet word ondersteund?
Het ging hier om een S3-Virge 8mb.

Nu is mijn bedoeling om het te configureren via een seriele verbinding, Maar moet ik dan gewoon een verbinding hebben tussen de Com poort van de SGI naar de com van mijn "terminal" of kan het ook met een Com-->RJ-45 converter? zoals ik het ook gebruik met cisco?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen,

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2003 13:48 ]

Verwijderd

Een standaard VGA kaartje zal uiteraard niet werken. Dit is nu eenmaal geen PC hardware.......

Wat betreft een serial console, voor zover ik weet kan dat alleen via een seriële poort-seriële poort connectie. Dit is in ieder geval de enige methode die in de manual beschreven staat. Als de machine volledig is geleverd (met alle accesoires) dan hoort de kabel hiervoor aanwezig te zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de kabel er dus niet bij gekregen maar ik neem aan dat het gewoon een Straight is?

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik heb zelf een tijdje met een headless HP9000 gewerkt en die werkt met een gewone null-modem kabel....

http://obsolete.majix.org/irix/admin-serial.shtml staat alles op...

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 16 december 2003 @ 14:47:
Ik heb de kabel er dus niet bij gekregen maar ik neem aan dat het gewoon een Straight is?
http://www.google.nl/sear...origin+serial+console&lr=

:z

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Verwijderd

Topicstarter
Nu zie ik overal schema's staan voor nullmodem kabel van 25pins -->> 9Pins.

Ik heb gewoon een kabel nodig van 9pins-->9pins.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 december 2003 @ 15:12:

Dit soort nullmodem kabels is wel verkrijgbaar. Kijk bijvoorbeeld eens bij conrad.nl.

Overigens is de originele kabel van SGI db9->db25. Voor compatibiliteit met PC hardware wordt een verloopkabel db25->db9 meegeleverd.

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 16 december 2003 @ 15:12:

Nou , dan type je in een adressbalk van je browser:
www.google.nl
Vervolgens type je als zoekopdracht zoiets als:
serial 9 null pinout
..........
enz :z

PS Je schrijft "terminal" in je topic start, als dat echt een terminal is moet je een straight
kabel hebben. Als je een pc met terminal programma gebruikt moet je cross (nullmodem)

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Verwijderd

Topicstarter
Okey, bedankt dat wou ik even weten.

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Even ter aanvulling : een VGA-kaart kan niet werken in dit systeem, de BIOS heeft er geen ondersteuning voor. De muis- en toetsenbord-poorten die je achterop ziet zitten zijn ook volledig dummy, je kunt er niets mee.

Er bestonden speciale kaarten voor de Origin200 waar een video-, muis- en toetsenbord-aansluiting opzitten om hem in een work-station te veranderen, maar die zijn al een tijd uit productie, en ik heb ze 2ehands nog niet gezien (anders had ik die onmiddelijk ingeslagen).

Ik heb zelf nu 1 Origin200, een 2e ga ik begin volgend jaar in Duitsland ophalen, CrayLink/NumaLink-kabeltje ertussen en dan vormen ze samen een quad-processor systeem (slurp, mjammie).

Ik heb zelf 2 kabeltjes vanaf mijn Indy lopen, eentje naar de MSC en eentje naar de eerste seriele poort, zodat ik met "cu -l ttyd1" en "cu -l ttyd2" het systeem kan besturen (en de rest van de sessies gaat via telnet en rlogin).

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds een paar dagen deze bak.
Ik heb er verder nog niet mee gewerkt omdat ik nog geen null-modem kabeltje heb:(

Ik ben vanplan er irix op te gaan draaien. Ik hoop dat ik het voor elkaar krijg :D:D
Pagina: 1