[XP] Pc hangt steeds zomaar

Pagina: 1
Acties:

• MarkyB
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

MarkyB

The original

Topicstarter
Al sinds geruime tijd heb ik last dat mijn Pc zomaar hangt. Ik ben dan gewoon bezig in windows, bijvoorbeeld een Dvdtje kijken, en dan hangt alles opeens (alles freezed).
Een reset tot gevolg.

Systemspecs, zie sig.
Voor mijn gevoel is dit sinds ik een nieuwe dvd brander heb.

• breinonline
  • Laatst online: 13:21

breinonline

Are you afraid to be known?

En als je die dvd-brander er tijdelijk even uit haalt? Heb je al geprobeerd geheugen e.d. te testen? Temeraturen zijn niet boven normaal?

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• MarkyB
  • Niet online

MarkyB

The original

Topicstarter
breinonline schreef op 16 december 2003 @ 13:46:
En als je die dvd-brander er tijdelijk even uit haalt? Heb je al geprobeerd geheugen e.d. te testen? Temeraturen zijn niet boven normaal?
temperatuur is idle 26 graden

het is op verschillende tijdstippen, dan weer na 5 minuten, dan weer na 3 uur. onverwachts dus.

• MarkyB
  • Niet online

MarkyB

The original

Topicstarter
zojuist weer een dergelijke crash gehad, nu kom ik buiten de veilige modus niet meer in windows.
Als ik windows gewoon laat laden, krijg ik het laad scherm te zien, maar op het moment dat ik het inlogscherm zou moeten zien, blijft het beeld zwart.

Verwijderd

Waarschijnlijk is er iets mis met je computer of de geinstalleerde software.

Of in andere woorden :
als je niet duidelijker bent over wat je allemaal al geprobeerd hebt kunnen we er weinig over zeggen.
We kunnen natuurlijk wel weer dezelfde vragen gaan stellen als in alle andere topics over spontaan hangende pc's..? >:)

• MarkyB
  • Niet online

MarkyB

The original

Topicstarter
Verwijderd schreef op 16 december 2003 @ 14:06:
Waarschijnlijk is er iets mis met je computer of de geinstalleerde software.

Of in andere woorden :
als je niet duidelijker bent over wat je allemaal al geprobeerd hebt kunnen we er weinig over zeggen.
We kunnen natuurlijk wel weer dezelfde vragen gaan stellen als in alle andere topics over spontaan hangende pc's..? >:)
ik zou niet weten waar ik het zoeken moet zonder een foutmelding ofzo.

wel heb ik al een biosupdate gedaan (asus 1005)

Verwijderd

MarkyB schreef op 16 december 2003 @ 14:07:
[...]

ik zou niet weten waar ik het zoeken moet zonder een foutmelding ofzo.

wel heb ik al een biosupdate gedaan (asus 1005)
Dus je hebt de dvd-brander er alweer uitgehaald en toen getest;
je hebt ook alle overbodige software uit 't geheugen gesmeten,
je bent daarna 1 voor 1 alle kaarten uit je pc gaan trekken,
je hebt 't eens met oudere/nieuwere video- en geluidsdrivers getest,
je weet zeker dat de kat niet over je mobo heeft gezeken,
etc. ?

• MarkyB
  • Niet online

MarkyB

The original

Topicstarter
Het gaat steeds meer op een hDD crash lijken, ben nu in een andere Pc alle data aan het kopieren, just in case, morgen meteen terug naar MyCom met het 80 gb maxtor schijfje.

Waarom denk ik dit?

-De harde schijf geeft eerst nog een Tik waarna het beeld freezed, en hierna hoor ik de hardeschijf (hoe zeg je dat?) landen, het geluidje dat je harde schijf uitgeschakeld wordt.

• MarkyB
  • Niet online

MarkyB

The original

Topicstarter
Verwijderd schreef op 16 december 2003 @ 14:11:
[...]

Dus je hebt de dvd-brander er alweer uitgehaald en toen getest;
ja
je hebt ook alle overbodige software uit 't geheugen gesmeten,
ja
je bent daarna 1 voor 1 alle kaarten uit je pc gaan trekken,
je hebt 't eens met oudere/nieuwere video- en geluidsdrivers getest,
je weet zeker dat de kat niet over je mobo heeft gezeken,
etc. ?
Nee, ik heb deze configuratie, buiten de dvdburner, al een half jaar draaiend, dus zonder echte veranderingen, in ieder geval de afgelopen 2 weken geen veranderingen, en dit is van de ene op de andere dag zo.

beetje vreemd ;)

• breinonline
  • Laatst online: 13:21

breinonline

Are you afraid to be known?

MarkyB schreef op 16 december 2003 @ 22:17:Nee, ik heb deze configuratie, buiten de dvdburner, al een half jaar draaiend, dus zonder echte veranderingen, in ieder geval de afgelopen 2 weken geen veranderingen, en dit is van de ene op de andere dag zo.

beetje vreemd ;)
Daarom zou je dat dus moeten testen. In feite ga je nu de boel zonder harde schijf testen, maar het zou dus ook aan een ander component kunnen liggen wat kapot is of kapot aan het gaan is. Om erachter te komen welk component het probleem precies veroorzaak moet je de boel eruit halen en 1 voor 1 bekijken welke problemen veroorzaakt. Je harde schijf zou het ook wel kunnen zijn overigens, gezien de klachten die je hebt.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Pagina: 1