Probleem met 98se xp netwerk

Pagina: 1
Acties:

• dj_dysaster
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:26
Ja ik weet het, het is hier al vaak voorbij gekomen maar de topics stoppen dan zomaar en er wordt nooit verteld hoe het probleem opgelost is.

Dus hier mijn vraag:

Ik heb 2 computers 1 met 98se en een met xp pro. Hiertussen zit een crosscable (100% zeker is getest) maar ik heb geen ping. Ook de nics zijn goed(onboard realteks) De ip`s zijn 192.168.0.1 voor xp en 192.168.0.2 voor 98 met een subnet van 255.255.255.0. Op allebei is het tcp/ip protocol geinstalleerd. Ik krijg in 98 wel de melding dat de kabel verbonden of niet is.

Wat kan ik nog doen? Ik ben radeloos.

Verwijderd

Zoals jij het omschrijft moet er haast wel een firewall aan staan, kun je beide kanten oppingen?

Verwijderd

Netwerkproblemen tussen xp en 98 komen vaker voor met weinig aanwijsbare redenen. Vaak helpt het om het NETBUI protocol te installeren. Geeft een minimale overhead, maar het werkt vaak wel!!! Wat nog vreemder is, is dat als het 1maal werkt je het NETBUI protocol weer kan removen. Het blijft dan vaak werken! Overigens is een 98 machine vaak niet te zien in de netwerkexplorer, maar als je handmatig een verbinding maakt mbv verkenner is hij er wel degelijk.

suc6

• dj_dysaster
En er staan geen firewalls aan.

• dj_dysaster
Verwijderd schreef op 16 december 2003 @ 14:23:
Netwerkproblemen tussen xp en 98 komen vaker voor met weinig aanwijsbare redenen. Vaak helpt het om het NETBUI protocol te installeren. Geeft een minimale overhead, maar het werkt vaak wel!!! Wat nog vreemder is, is dat als het 1maal werkt je het NETBUI protocol weer kan removen. Het blijft dan vaak werken! Overigens is een 98 machine vaak niet te zien in de netwerkexplorer, maar als je handmatig een verbinding maakt mbv verkenner is hij er wel degelijk.

suc6
Ook dit heeft jammergenoeg niet geholpen

Verwijderd

Graag even de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif-knop gebruiken voor toevoegingen :)

Heb je de interne firewall in Windows XP ook uitgeschakeld? Of bedoel je enkel dat er geen 3rd-party firewalls draaien :?

En hoe ping je? Toch wel op IP-adres mag ik hopen?

• dj_dysaster
Nee ik heb helemaal geen firewall draaien (ook niet in XP) en ik ping door in uitvoeren ping en dan het ip te typen en dan krijg ik zo`n dosboxje waarin ik timeouts krijg :( .

Sorry voor de non-edit was beetje heel pist op dit ***netwerk ;)

• peli
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-07 21:45
Heb je de local loopback getest/pingt.
(ping 127.0.0.1)
Misschien dat er een NIC overleden is.

• dj_dysaster
Dit gaat goed. En ook pingen naar eigen ip werkt.

• Viking Kvinne
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:10

Viking Kvinne

🏳️‍🌈🇳🇴🏳️‍⚧️

Heb je de Netwerkwizard op de 98 pc gedaan? Dus Netwerkwzd op XP doorlopen, disk aanmaken en die in de andere machine geramt?
Werkgroepnaam hetzelfde?
Gateway ingestelt ?Op de 98 pc het IP van de XP opgeven.

Kortom ik mis wat info ;)

❤️ 🇳🇴 ᛗᚨᚱᛁᚲᚨ

Verwijderd

Viking Kvinne schreef op 16 december 2003 @ 16:02:
Heb je de Netwerkwizard op de 98 pc gedaan? Dus Netwerkwzd op XP doorlopen, disk aanmaken en die in de andere machine geramt?
Werkgroepnaam hetzelfde?
Gateway ingestelt ?Op de 98 pc het IP van de XP opgeven.

Kortom ik mis wat info ;)
Volgens mij heeft ie geen gateway(en niet nodig), verder heeft ie geen netwerk wizard nodig als je het TCP/IP protocol hebt voor een ping.
Het gaat hier helaas om iets gecompliceerder(denk ik), maar je weet maar nooit wat er gaat gebeuren als ie het wel doet :)

• dj_dysaster
Joepie het werkt nu _/-\o_ ! Toen ik net de pc aanzette had ik in ene keer ping, en toen kon ik ook bestanden heen en weer sturen. Nu wil ik ook internet (met de floppy geprobeert die ik in xp had aangemaakt, werkt niet) en ook al de faq gelezen maar het lukt niet. Weet nu nog iemand iets?

edit: het is zo`n speedtouch usb modem (rotding)

[ Voor 9% gewijzigd door dj_dysaster op 17-12-2003 15:10 ]

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-05 11:48
Beetje erg basic allemaal. Internet delen activeren soms? Succes ermee.

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

Verwijderd

pinockio schreef op 17 december 2003 @ 14:59:
Beetje erg basic allemaal. Internet delen activeren soms? Succes ermee.
Dat sloeg natuurlijk echt helemaal nergens op. 8)7
Pagina: 1