[klant \ order systeem]Welk software pakket

Pagina: 1
Acties:
  • 174 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• tatata
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-04 19:45
Lezers,

Mijn baas (van mijn bijbaantje) wil graag wat software aanschaffen waar wij het volgende in kunnen:
-nieuwe klanten registreren en bestaande opzoeken (voor naw gegevens etc)
-orders invoeren en opzoeken van klanten
-factuur uitdraaien
-klant bestel systeem via website.

Wij besteden de boekhouding uit. Het enige wat wij dus doen is orders aannemen, in dit systeem zetten en de factuur opsturen.

Nu hebben wij dit gedeeltelijk al. In acces klantsysteem, via website kan je al bestellen en krijgen we email binnen. Factuur tikken we zelf in excel. Nu zouden we waarschijnlijk ook wel via een button in acces die factuur automatisch kunnen generen. Dit doen we niet, we willen een nieuw professioneel systeem.

Ik heb al naar exact gekeken maar dit is meer boekhouderig. Exact e-synergie CRM komt wel in de buurt. Ongeveer 10 mensen moeten tegelijkertijd in de klantinfo kunnen werken.

Wie weet er meer (goedkopere) software en kan hierover discusieren?

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ben je zelf al op zoek geweest voor je baas, of dump je het zomaar hier neer? Als je al wat hebt gevonden kun je er eens een paar neer zetten en vragen of die wat zijn...

• Qui-Gon Jinn
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-07-2025
En belangrijker nog is het systeem waar je op wilt gaan draaien... Moet het op een server komen te draaien en zo ja wat zijn de specs van de server? Wat is je budget? Heb je al een mogelijke transitie plan klaar liggen? Ik noem maar even een paar dingen...

Een stukkie software kopen is niet moeilijk. Maar of het ook geschikt is voor de hardware en ook voor de eindgebruikers is nog maar de vraag.

• lost95
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:35
Dit doen we niet, we willen een nieuw professioneel systeem.
Waarom wil je dat? Omdat je een professioneel systeem wilt of omdat het huidige tekortkomingen heeft (ook als factuur geautomatiseerd wordt)? Als het gaat om tekortkomingen, wat zijn die tekortkomingen? Als je dat niet weet kan je ook niet weten of het nieuwe systeem voldoet. Je kan wel een boel €€ uitgeven, maar als je hetzelfde resultaat kan bereiken door veel minder uit te geven is dat uiteraard beter. Laat verandering nooit het doel zijn, maar een middel om je doelstellingen (beter) te kunnen realiseren!!!!

Vooral sinaasappels zijn bang voor persvrijheid.

• Qui-Gon Jinn
precies... En keep in mind dat niet elke verandering ten goede hoeft te komen van eventuele verbetering.

Wat tatata naar mijn mening zal moeten doen is een inventarisatie maken van de huidige situatie. Alle positieve en negatieve punten van de huidige werkomstandigheden noteren. Daarnaast zal hij ook een inventarisatie moeten maken van de wensen en eisen van het eventueel nieuw aan te schaffen pakket. Ga dan op zoek naar meerdere software producenten cq leveranciers en daar kan hij aangegeven wat zijn eisen en wensen zijn om een zo passend mogelijke oplossing te kunnen vinden.

En als je dan weet welk software pakket het meest in aanmerking komt dan kun moet je je afvragen of het binnen het budget valt en zo ja..... planning en budget opstellen van de mogelijke implementatie.

Ik persoonlijk denk dat dit een manier is zoals hij het zou moeten aanpakken.

• tatata
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-04 19:45
Onze huisleverancier van hard en software stelt voor om zelf iets te laten bouwen door hun.
Wij hebben dus gekeken naar exact tot nu toe, we zijn niet bekend met meerdere pakketten.

Het komt te draaien op een server die ook nog aangeschaft moet worden. DIt zal een simpel p4 systeempje worden. Onze 10 workstations zijn 1.7 celerons.

We hebben dus nu geen echt orderboek dat gekoppeld is aan onze access relatiebeheer software en geen automatische factuur maker.

[ Voor 17% gewijzigd door tatata op 17-12-2003 14:22 ]

• Qui-Gon Jinn
M.a.w. maatwerk? Hmm... tja het is maar waar je voor kiest. En als je nou eens iemand van bijv. Exact laat langs komen? Gewoon puur en alleen om even je eisen en wensen lijstje bij hem te droppen? Dan laat hem maar kijken of hij iets voor jullie kan betekenen. Voordeel van Exact is wel dat je losse modules kan aanschaffen. Dus je hoeft niet het complete pakket te kopen. Dat scheelt weer in de prijs.

Verwijderd

Is al bekend wat voor budget er beschikbaar is? Een maatpakketje is vaak wel een oplossing, maar ook erg duur. Zeker als je dit door bedrijven als exact laat doen.
Pagina: 1