Toon posts:

Wat is nu het ultieme FFB stuur..??

Pagina: 1
Acties:
  • 141 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Momenteel heb je zoveel soorten race sturen, maar wat is nu verreweg de best Force Feedback stuur van allemaal???

Liefst eentje waarmee ik me helemaal mee kan uitleven met NFS Underground.

thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RèLF
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 30-07 19:33
Ik heb zelf de Logitech Formula Force GP, en die is erg prettig met goede FFB.

Ligt eraan of je er wat extra euros tegenaan wilt klappen, dan zou ik de Momo-uitvoering kopen.

Obviously you're not a golfer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:41

Fuelke

Forza Ferrari

Je keuze is afhankelijk van twee zaken: namelijk het genre van games dat je speelt en het budget dat je kan kan of wil besteden.

Als je vooral arcade racegames ermee wilt gaan spelen kan je eender wel FFB in overweging nemen en wordt het vooral een geval van persoonlijke ervaringen. Speel je meer simulatie racegames kan moet je bereid zijn om wat meer uit te geven . Je kan dan best uitkijken naar een Logitech Momo (rood of zwarte versie) of een Act-Labs. En als je echt geld teveel hebt kan je natuurlijk ook helemaal voor een BRD set gaan. Waarmee ik natuurlijk niet wil beweren dat andere FFB compleet waardeloos zouden zijn. ;)

Ga ook op zoek naar een aantal reviews, zoals op RaceSimCentral op je te helpen bij het bepalen van je keuze.

Ik heb zelf de zwarte Logitech Momo Racing, waar ik tevreden over ben. (Los van het feit dat de voeding het heeft laten afweten, maar garantie is geen probleem bij Logitech (2 jaar, waarvan het eerste jaar omruilen, en het tweede jaar RMA))

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17-10 14:56
Ik heb ook de MOMO racing force (sinds gister), ook de zwarte.

Dat ding is gewoonweg geweldig, zijn trouwens eigenlijk alleen maar lovende reviews over te vinden :) Enige minpunt vinden sommigen dat de FFB nogal sterk is als je hem voluit zet, maar die kan je gewoon regelen, dus imho is dit stuur best wel ultiem :) alles voelt stevig aan en zow, rempedaal gaat zelfs zwaarder als gaspedaal enz.

ik vinnut hét stuur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-10 17:11

KneoK

Not in a million lightyears

RedXraD schreef op 16 december 2003 @ 13:33:
Ik heb ook de MOMO racing force (sinds gister), ook de zwarte.

Dat ding is gewoonweg geweldig, zijn trouwens eigenlijk alleen maar lovende reviews over te vinden :) Enige minpunt vinden sommigen dat de FFB nogal sterk is als je hem voluit zet, maar die kan je gewoon regelen, dus imho is dit stuur best wel ultiem :) alles voelt stevig aan en zow, rempedaal gaat zelfs zwaarder als gaspedaal enz.

ik vinnut hét stuur :)
En ik ben het hier HELEMAAL mee eens... :)

Ik heb 'm nu al een aantal maandjes, maar heb er nog steeds geen enkel moment spijt van gehad... De sterke FFB vind ik juist een sterk pluspunt, zeker omdat je gewoon de sterkte van je FFB kan regelen vanuit Windows (sterk he...).

Het stuur voelt ook gewoon degelijk, stevig. Goede bevestiging (wat ik toch ook wel heel belangrijk vind. Heb wel vaker meegemaakt dat een vriend van me even zegt "wacht ff hoor, me stuur is los geschoten" als je lekker online aan het racen bent).
Lekker veel knoppies, 2 shifters op het stuur en een schakelpookje...

Het was me die 120 Euro volledig waard...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand hoe die Enzo Ferrari is van Thrustmaster???

http://europe.thrustmaster.com/products/dsp_fam.php

Anders hoor ik jullie zeggen dat de Momo Racing het ultieme model is?

http://www.logitech.com/i...ountryid=22&languageid=13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf de MS siderwinder met ffb. Vind het een erg fijn stuurtje voor NFSU. Helaas heb ik nooit met andere stuurtjes gespeelt, dus daar kan ik niks over zeggen. Deze stuurtjes worden wel hier en daar gedumpt voor leuke prijsjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GIAS
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-07-2020

GIAS

Grandpa In A String

zelf heb ik deze
Afbeeldingslocatie: http://europe.thrustmaster.com/products/big/pc_ffbgt.gif

Force Feedback GT Racing Wheel

hij stuurt fijn, mooie is dat je zowel mogelijkheid hebt om
met de zgn "F1 gearshifts" te schakelen als met de pook.

die pook gebruik ik meestal gewoon voor de handrem :D

waar ik eigenlijk nog's op zoek ben is een set met een koppelingspedaal. (clutch)
er zijn namelijk wel een aantal spellen die het ondersteunen, maar niet zoveel hardware bedrijven die het maken.
momo had dacht ik wel zoiets? iemand die dat heeft? ervaringen?

jep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

GIAS schreef op 17 december 2003 @ 10:29:
waar ik eigenlijk nog's op zoek ben is een set met een koppelingspedaal. (clutch)
er zijn namelijk wel een aantal spellen die het ondersteunen, maar niet zoveel hardware bedrijven die het maken.
momo had dacht ik wel zoiets? iemand die dat heeft? ervaringen?
Ik denk dat je al eerder naar Act labs of BRD moet gaan om een derde pedaal te verkrijgen. Ervaringen met een clutch in racegames kan je Hier nalezen (wel voornamelijk toegespitst op NR2003 & GPL)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonyEricsson
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-10 23:23
pseroon;lijk vind ik pookje beter schalen dan F1 dingen
maar moet wel degelijk sterk metalen pookje zijn en niet zo een flut plastic ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eindewege
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-05-2023

Eindewege

Het beste dorp van nederland

Hehe, ik heb zo'n pookje gemaakt van een oude commodore joystick, ziet er net zo uit en werkt nog redelijk ook.
Gaspendaal van mn stuurje (goedkoop prul) trapt ook lichter als de rem, maar dat komt omdat ie al helemaal lam is :)

Van Zeeland dan misschien ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RèLF schreef op 16 december 2003 @ 12:29:
Ik heb zelf de Logitech Formula Force GP, en die is erg prettig met goede FFB.

Ligt eraan of je er wat extra euros tegenaan wilt klappen, dan zou ik de Momo-uitvoering kopen.
Dat is een erg houterig stuur en het rode rubber is om het hoge plasticgehalte wat te verdoezelen.

Er is maar één goed verkrijgbaar FFB stuur over en dat is de Logitech Momo Force (119 euri bij Mediamarkt). Het is een degelijk stuur en vooral de pedalen zijn goed. Het rempedaal remt zoals een echt rempedaal. De vering is anders, veel strakker dan het gaspedaal.

De topper is de Act Labs. Da's een leren stuur met als optie een echte schakelbak (6-speed en dan dus niet sequential maar echt 6 posities) en optionele clutch. Maar de Act Labs is alleen online te bestellen en met een beetje pech moet je weken wachten tot er weer een zeecontainer met sturen ons land in komt. Daarnaast is dit stuur peperduur, zeker met alle extra's. Je moet denken aan 300-400 euro ofzo (weet het niet exact).

Een goede tweede is de Thrustmaster Ferrari GT. Momenteel wordt die verkocht met alleen schakelpads en zwarte pedalen. Deze is te krijgen voor nog geen 90 euro. Er zijn twee eerdere versies geweest, die beide naast schakelpads ook gashendels achter het stuur hadden. Je kon de pedalen afkoppelen en dus gassen achter het stuur. Leuk voor rolstoelmensen enzo :) De pedalen waren trouwens grijs en de vering was wat aan de slappe kant. Wel uitgebalanceerd en zeker prettig om ermee te werken, dus de slappe vering (tov bijv. de Logitech Momo Force) maakt in gebruik niet zoveel uit. Hoe de pedalen van de derde versie zijn, weet ik niet. De eerste versie is de Guillemot Ferrari FFB en daarbij braken de schakelpads af. De tweede versie is gelijk aan de eerste, maar met betere schakelpads en een andere naam: Thrustmaster Ferrari FFB. Thrustmaster is een dochter van Guillemot, en vanwege het schakelpad incident werd het dit keer onder de vlag van Thrustmaster uitgebracht. En toen kwam zoals gezegd de GT, met een kleinere basis voor de pedalen, zonder gashendels achter het stuur en een iets minder degelijke look.

Ik vind de Thrustmaster Ferrari FFB beter in hand liggen dan de Logitech Momo Force, maar dat is persoonlijk.

Verder heeft Microsoft ook nog wat FFB stuurtjes maar die heb ik altijd al lelijk en cheap gevonden. Veel plastic en weinig realisme.
Verwijderd schreef op 17 december 2003 @ 02:47:
Ik heb zelf de MS siderwinder met ffb. Vind het een erg fijn stuurtje voor NFSU. Helaas heb ik nooit met andere stuurtjes gespeelt, dus daar kan ik niks over zeggen. Deze stuurtjes worden wel hier en daar gedumpt voor leuke prijsjes :)
Dat is dus geen stuur-spel. Dat is een gamepad spel. Ik heb het ook bij NFS:HP2 geprobeerd met mijn stuur, maar er viel niets mee te beginnen. Die physics zijn kut en de kar reageert en tel later. Toen ik echter mijn gamepad aansloot en het daarmee probeerde, ging het perfect.
Tsja dames en heren, het resultaat van crossplatform game development. 2003 is sowieso al het jaar van de klakkeloze ignorant ass ports.

Dat is trouwens ook de reden dat er voor consoles zo weinig sturen verkocht worden (zowel qua aanbod al afname). Al die spellen zijn al prima te spelen met een (analoge) gamepad, een stuur biedt geen meerwaarde. Dat is op de PC totaal anders. Dus waarom onze Needforspeeds (want de serie begon op de PC) nu is verworden tot een consolespel en wij als PC-gamers er strikt genomen niets meer aan hebben, is mij een raadsel. Maar goed, ik laat mijn arcade-ass-console-shit-rant achterwege, dat is offtopic.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2003 21:38 ]

Verwijderd

SonyEricsson schreef op 17 december 2003 @ 11:00:
pseroon;lijk vind ik pookje beter schalen dan F1 dingen
maar moet wel degelijk sterk metalen pookje zijn en niet zo een flut plastic ding
Schakelpads zijn ideaal. Je houdt nog altijd met beide handen het stuur vast en de kans dat je controle verliest over je trillende stuur, wat in het ergste geval (je slipt door de bocht) een compleet eigen wil heeft, is nihil.

En zolang alle stuurtjes behalve de Act Labs een sequential schakebak hebben (vooruit en achteruit) heeft het ook totaal geen meerwaarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb de momo ook sinds kort, maar ik weet niet :/
t zal wel het beste stuur zijn enzo..
maar met toetsen rijdt het toch veel makkelijker :?
wat voor nut heeft zo'n stuur dan :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

Verwijderd schreef op 19 december 2003 @ 12:16:
Wat voor games speel je er dan ook mee? NFS-U zal je inderdaad niks van merken met stuur, maar ga eens naar F1 Challenge, GPL of NR2003 en zet daar alle rem,rij, traction control, stability control hulpjes uit en je merkt meteen het verschil tussen stuur & toetsenbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RèLF
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 30-07 19:33
Verwijderd schreef op 19 december 2003 @ 12:16:
Sommige spellen zijn gewoon niet te spelen zonder stuur... vooral de race-sims dan. De gevoeligheid van gas- en rempedaal is erg belangrijk bij die spellen.

Je moet gewoon effe wennen aan zo'n stuur, maar daarna wil je echt niet anders.

Obviously you're not a golfer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TafkaP
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-10 19:11
Heel oud topic, maar ik wil em toch even updaten voor diegene die de search af en toe gebruiken :)

Act labs is gestopt met het maken van hun stuur, en ook met de geweldige zesbak schakelaar. Net nu ik er een wilde kopen |:(

Dan maar een logitech momo, die ligt ook lekker in de hand en heeft een pookje :)

King of Cod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phase
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-04-2022

Phase

Supremely Insane

Phart schreef op 03 augustus 2004 @ 11:36:

Dan maar een logitech momo, die ligt ook lekker in de hand en heeft een pookje :)
Ik heb ook al een tijd die Momo, en ik vroeg me eigenlijk af of er nog meer mensen zijn die schakelen met de flippers, en het pookje gebruiken als handrem.
Of wordt het pookje dan toch het meeste gebruikt om mee te schakelen?

Vind persoonlijk dat het met de flippers een stuk rapper gaat, schakel ook een stuk meer op of terug, dan wanneer ik het pookje gebruik.

Time is never wasted when you're wasted all the time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uiteraard gaat schakelen met schakelpads beter. Alleen al om een zeer voor de hand liggende reden; je hebt constant twee handen aan het stuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -whodini-
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-07-2024
Phart schreef op 03 augustus 2004 @ 11:36:
Heel oud topic, maar ik wil em toch even updaten voor diegene die de search af en toe gebruiken :)

Act labs is gestopt met het maken van hun stuur, en ook met de geweldige zesbak schakelaar. Net nu ik er een wilde kopen |:(

Ik heb hier nog een Act Labs met pook en pedalen als je interesse heb.
heb niet zoveel tijd meer om te gamen

GoT is geen plek om spullen te verhandelen. Daar is Vraag & Aanbod voor.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2004 00:49 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beetje oud topic om opnieuw over te beginnen, maar we kunnen het het beste algemeen blijven houden. Dus daarom niet weer opnieuw zo'n topic gestart. Ben voor die ouwe van mij (F1-,DTM-,GTR-freak) een leuk stuurtje aan het uitzoeken en ben voorstander van GOEDkoop i.p.v. DUURkoop en het mag best wat kosten, behalve dan die BRD-stuff van € 400+ voor alleen een pedaalsetje. (Waarmee ik niet wil zeggen dat het prutsspul is, maar het moet wel leuk blijven.)

Ok, het is duidelijk dat de ACT LABS Force RS moeilijk tot niet verkrijgbaar is in NL. Als deze überhaupt al leverbaar is want ik begrijp dat deze niet gemaakt worden. Zag er nog wel eentje in de psxshop.nl, maar met € 180,- toch wel aan de hoge kant. Helemaal als je weet wat de dollarkoers is.

Dan gaan we over op de alternatieven:
* Thrustmaster F1 FFB Racing Wheel (€ 169,91)
* Logitech Driving Force Pro (€ 102,38)
* Logitech Momo Racing (€101,88)
(mooi afgeronde prijzen by-the-way ;) )

Nu begrijp ik uit de vele andere topics dat de Thrustmaster F1 FFB Racing Wheel niet veel waar voor z'n geld is en meer problemen dan fun geeft. Dan houdt ik over; de beide Logitech stuurtjes. De een wat beter verkrijgbaar dan de ander, en qua prijs scheelt het ook niet veel. Kan iemand me vertellen wat nu precies het voordeel van de Logitech Driving Force Pro t.o.v. de Logotech Momo Racing is? Hopelijk zijn er mensen die beide sturen in hun bezit hebben gehad en me hun ervaringen kunnen delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tentacle1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-03 09:12

Tentacle1

60% Puur Sap!

De Logitech Momo Racing is momenteel het beste kwalitatieve stuurtje voor de 'normale consument' op de markt. Ik heb zelf nog de oude vertrouwde rode Logitech Wingman Formula Force (super stuurtje maar al een tijdje vervangen door de racing).

De Driving Force Pro heeft 900 graden aan stuur actie dus het lijkt veel op die van een normale auto. Nadeel is dat (hoewel je hem kunt locken op 300 graden), er nog steeds tandwielen zoals in de meeste stuurwielen worden gebruikt en je dus ook die aan het draaien moet krijgen als je de stuur in 1 ruk 900 graden de andere kant uit wilt draaien wat gepaard gaat met veel geluid.

Ik zou nu zelf voor de Logitech Momo Racing gaan vanwege de kwaliteit (en ik heb er al veel positiefs over gelezen).. die 900 graden zijn leuk, maar de kwaliteit lijkt me iets minder.

Over pedalen moet je niet beginnen, die zijn allemaal bar slecht :/

System specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het zou beter zijn als je een nieuw topic hierover begint. Dit topic is, omdat het wat ouder is, wat rommeliger dan we gewend zijn.

Misschien kan je zelfs een startpost maken met een overzicht van de beschikbare FFB sturen, zodat iemand gelijk kan zijn waar uit te kiezen valt :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.